#1
Dank voor het delen. Het is inderdaad tricky. Ergens ben ik ook wel benieuwd naar wat dat gekke hoofd van mij nou weer gaat verzinnenCross addiction is voor mij zeer herkenbaar en ook het bewijs dat verslaving niet primair aan één middel is te koppelen. De verslaving zit veel dieper. Die heeft een andere oorzaak dan (te vaak) een middel gebruiken.
Ik kan stoppen met alcoholgebruik, maar dan ga ik meer blowen en andersom. Ga ik met beide stoppen, dan zoek ik iets anders om de 'drang' te bevredigen. Obsessief met een hobby of werk bezig zijn, nog een ander middel gebruiken, belachelijk veel koffie drinken, snacken, extreem sporten (voor mijn doen 🙂), de hele dag DF checken of een serie bingewatchen.
Mooi dat je het herkent, maar best lastig om niet in een andere obsessie te geraken als je nu besluit te stoppen met het snoepen en snacken.