#1
Nee ik g a elke dag naar de wcBen je niet gewoon zwaar geconstipeerd? Methadon veroorzaakt hele erge constipatie en daar kun je iets tegen slikken, misschien zou dat een verschil maken ?
Nee ik g a elke dag naar de wcBen je niet gewoon zwaar geconstipeerd? Methadon veroorzaakt hele erge constipatie en daar kun je iets tegen slikken, misschien zou dat een verschil maken ?
Ben je niet gewoon zwaar geconstipeerd? Methadon veroorzaakt hele erge constipatie en daar kun je iets tegen slikken, misschien zou dat een verschil maken ?Als ik de methadon neem 70 mg begint het na 40 minuten te werken dan begint mijn maag of darmen ik weet niet precies welke orgaan maar iets in mijn buik begint de onrust ik kan dan niet meer in slaap vallen
Wat ongelofelijke klote situatie zit je nu in en zie de paniek en frustratie in je posts.Ik ben helemaal naar de klote weet ook niet waardoor het komt dat het zolang duurt die klachten echt ik word er gek van
Iedereen zegt het gaat wel over maar het wil niet over gaan ik heb echt iets onbegrijpelijks zo een onrust en slaperig tegelijk de diazepam werkt averechts maakt me wel slaperig maar ook erg onrustig
Ik gebruik echt al jaren geen drugs en drank al maanden geen jointje en omdat ze het niet begrijpen wat ik heb wordt ik beschuldigd van drugs en drank gebruik wil allemaal testen doen maar dat willen ze niet
Ik weet ook niet wat ik heb en ik weet niet waar ik naartoe kan gaan om nog onderzocht te worden
Ik word helemaal gek
Stel je voor je loopt met deze heftige klachten zolang en niemand weet hoe ze te behandelen en ben door de medicatie alleen maar zieker geworden en dan word je beschuldigd van drugs gebruik en alcohol terwijl ik zo bang ben om zelfs een paracetamol te nemen en de huisarts kan niks doen en de psychiater heeft me alleen maar zieker gemaakt en nu geeft ie mij de schuld
Wat kan ik nog doen mensen a.u.b. ideeรซn of suggesties
Iedereen is anders en praktijk is anders dan theorie die artsen hier hebben geen fuckinig ervaring in niks en ze weten niet hoe ernstig en hoe heftig de post acute withdrawl syndroom van methadon en het overstap van rivotril naar diazepam (dat moet je niet in een keer doen )erge klachten geven en de overstap doen tijdens de PAWS van methadon
Ze weten alleen ,hier medicatie en als je gaat afbouwen ooh daar hebben we een plan voor je voelt er niks van
Of hier medicatie, steeds verhogen tot een zekere dosis en dan afwachten je raakt wel stabiel en dan gaan we afbouwen en daaar hebben we een plan voor je voelt bijna niks ervan
Als dit niet lukt dan doet degene iets fout of wordt ie beschuldigd van dingen want het kan niet anders
Nou blijkbaar zijn er dingen wat nog onbegrijpelijk zijn en zijn er dingen die ze nog moeten onderzoeken en zijn er dingen die anders zijn dan theorie en mensen verschillen van elkaar niet iedereen is hetzelfde
Ik snap ook niet hoe het kan dat ik niet stabiel ben na al deze tijd sinds maart
De methadon 70 mg daar zit ik pas vanaf eind mei denk ik ( ik ben zo vergeetachtig door de diazepam)
Maar niemand luistert naar wat ik zeg of wat ik voel
Ik zeg ik voel me zo onrustig van de diazepam als ik het neem dan zegt de psychiater ja maar dat kan niet
Ja maar ik voel me zo ga dan fucking onderzoeken waarom het zo is in plaats van dat kan niet
Ik voel me zo er is iets waardoor het komt misschien heb ik iets waardoor het komt misschien gaat een van de medicatie niet goed met me en dan doet hij dit misschien heb ik iets aan mijn hoofd
Ik weet het niet maar onderzoek waarom het bij mij zo is en de methadon maakt me depressief dan wil ik niet een antidepressivum want ben depressief als ik de methadon neem en wil gaan slapen dan moet je me niet verslaafd gaan maken aan iets die ik later met veel moeite moet afbouwen want ik ben niet depressief van mezelf
Nee hij vindt dat vanmezelf depressief ben
Ik zeg tegen hem als ik in de ochtend geen methadon nog heb genomen dan kan ik slapen en heb geen depressie alleen ik moet van jou die methadon nemen voor de bloedsuikerspiegel
Ik vraag hem kan ik niet wachten tot ik ga ontwennen dan pas de methadon nemen
Nee ik moet het op dezelfde tijd elke dag nemen , zodra ik het neem na 49 minuten zo begint de onrust en kan ik niet meer slapen en als ik in slaap wil vallen word ik depressief
Ja dat kan niet
Maar dat gebeurt met mij dus onderzoek het in plaats van wat je weet het kan toch dat ik anders ben of dat er iets is waardoor dit gebeurt ook al ben ik niet anders maar ik voel dat ik voel dat zo gaat het bij mij
Ik zeg je wat ik voel en wat die dingen met mij doen
Ja maar dat kan niet
Blijkbaar kan het wel want ik ben de bewijs maar dat willen zij niet onderzoeken want het kan niet
Ja maar ik ben de bewijs dat het bij mij zo gebeurd onderzoek mij dan
Ik word helemaal gek met dat kan niet en met hรบn theorie
Praktijk is anders mensen zijn anders medicatie werkt bij iedereen anders
Ik word gek en niemand kan me helpen
Vraag het je psychiater. Diazepam werkt zo lang dat het weinig uitmaakt om het anders over de dag te verdelen, maar je kunt het proberen.ik heb zo veel slaap omdat ik volgens een psychiater waarmee ik heb gechat door de diazepam die ik in de avond neem 12,5 mg met de mertezepine 7,5 mg en de zolpidemtartraat 10 mg maar ook door de methadon 70 mg samen met de diazepam
Ik kan nu al een week mijn ogen niet open houden als ik wil gaan lopen en als ik een dutje wil doen dan kan ik nog steeds mijn ogen sluiten maar dan ben ik zo onrustig en heb heel veel huilbuien voor niks echt niet normaal huilen
Heeft iemand enige idee wat ik ertegen kan doen ? Ben vergeten de psychiater het te vragen maar maakt het uit hoe ik de diazepam neem of kan ik de 12,5 mg die ik in de avond neem naar 10 mg verlagen en de dosis van 16 uur naar 7,5 mg verhogen ?
Bedankt ๐Vraag het je psychiater. Diazepam werkt zo lang dat het weinig uitmaakt om het anders over de dag te verdelen, maar je kunt het proberen.
Ik zou niks veranderen aan doseringen en eigenlijk zeg ik... stop daar nou eens mee!!! Zolang je niet stabiel bent zou ik niks veranderen. Nu ga je vast zeggen dat je niet stabiel bent door de medicatie maar dat komt omdat ( als je het mij zou vragen maar ben geen specialist ) telkens met je doseringen loop te kutten. Blijf eerst maar eens een volledige maand op een PRECIES dezelfde dosis zitten.ik heb zo veel slaap omdat ik volgens een psychiater waarmee ik heb gechat door de diazepam die ik in de avond neem 12,5 mg met de mertezepine 7,5 mg en de zolpidemtartraat 10 mg maar ook door de methadon 70 mg samen met de diazepam
Ik kan nu al een week mijn ogen niet open houden als ik wil gaan lopen en als ik een dutje wil doen dan kan ik nog steeds mijn ogen sluiten maar dan ben ik zo onrustig en heb heel veel huilbuien voor niks echt niet normaal huilen
Heeft iemand enige idee wat ik ertegen kan doen ? Ben vergeten de psychiater het te vragen maar maakt het uit hoe ik de diazepam neem of kan ik de 12,5 mg die ik in de avond neem naar 10 mg verlagen en de dosis van 16 uur naar 7,5 mg verhogen ?
Afbouwen op het moment je nog "zeer" onstabiel bent wordt in het algemeen afgeraden door specialisten. Daarbij is anti depressiva door zijn psychiater en meerdere van ons hier al geadviseerd maar dat wil hij niet.Er is natuurlijk wel meer aan de hand dan medicatie alleen, Diametha.
Ik zie een heel depressief, wanhopig iemand die graag gerust gesteld wil worden maar ook graag gehoord wil worden.
Wat medicatie betreft is diazepam wel een rode draad in dit lange topic vol herhalingen.
Zelf begrijp ik niet zo goed waarom er niet weer gekozen is voor Rivotril.
De intentie van diazepam is goed maar sommige mensen doen het niet, of notoir slecht op diazepam.
Van methadon heb ik geen verstand maar in tegenstelling tot Mezelf neig ik er naar om te zeggen; alles afbouwen en met een TCA, dat is een oud antidepressivum, te starten maar het lijkt me verstandig dit in een klinische opname te doen.
Maar dat kunnen wij niet voor je regelen, zelfs als je dit zou willen.
Het is al eerder voorgesteld maar wat zou je er van vinden als er iedere dag iemand van de GGZ even langs komt voor een praatje?
Dat moet op korte termijn te regelen zijn.
Ik doe alles met overleg psychiater hij vindt dat ik de methadon moet proberen af te bouwen met 5 mg per weekAfbouwen op het moment je nog "zeer" onstabiel bent wordt in het algemeen afgeraden door specialisten. Daarbij is anti depressiva door zijn psychiater en meerdere van ons hier al geadviseerd maar dat wil hij niet.
Dat er afgebouwd moet worden is wel duidelijk natuurlijk maar niet in deze toestand en niet zelfstandig.
Klinische opname lijkt mij ook het beste en dan "daar" gaan afbouwen inderdaad.
Maar nu buiten de psychiater om weer met dosissen gaan kloten lijkt me niet oke. Zou alles in overleg blijven doen.
Methadon lijkt me het beste om als eerste af te bouwen inderdaad. Heb zelf geen ervaring met dit middel maar mijn gevoel zegt dat het wijs is eerst deze af te bouwen.Ik doe alles in overleg met de psychiater
Maar de psychiater heeft me nu aangeraden om de methadon proberen te verlagen terwijl ik in deze staat ben en de psychiater luistert niet echt naar me het is elke keer 5 minuten praten en dan zegt ie probeer de diazepam te verlagen toen dat niet goed ging heeft hij gezegd ga terug naar je oude dosis en vrijdag heeft hij gezegd probeer de methadon te verlagen omdat ik zo een ademhalingsproblemen heb
Ik zit al een tijdje op de dosis van 70 mg methadon 9 uur en om 12 uur 2,5 mg diazepam en om 16 uur 5 mg diazepam en om 20 uur 12,5 mg diazepam en om 22 uur de mertezepine en om 23 uur de zolpidemtartraat ik zit al een tijdje op deze dosis maar voel me erg slaperig en onrustig tegelijk de hele dag door en als ik de dosis van 16 uur neem begint de huilbuien en de depressie achtig
De psychiater zegt steeds ik snap niet waarom de diazepam je onrustig maakt terwijl. Ik rustig miet worden
Ik doe echt wat de psychiater zegt maar het gaat gewoon niet
Bedankt voor jullie reacties en tips
Ik ga de methadon proberen te verlagen net als wat de psychiater zei 5 mg per week tot de 60 mg
Je zegt dat er iets heel ongewoon bij je speelt maar ergens vind ik dit wel meevallen hoor. Iedereen heeft weliswaar een ander proces maar zo gek vind ik die van jou niet. Meerdere vergelijkbare verhalen gelezen en gehoord. Je gaat door een hel dat is duidelijk en dat je veel klachten aan de middelen koppelt is ook niet gek. Echter denk ik dat de klachten groter zullen zijn als je plots deze middelen niet zou nemen. Daarbij vind ik dat je sterker overkomt dan jezelf denkt en wat ik bij vele andere heb gezien.Ik voel dat alles wat ik heb door de medicatie komt
Want alles begint zodra ik de medicatie neem de huilbuien en de depressie komt zodra ik de diazepam neem
Geloof me er speelt iets heel ongewoons met me
Ik moet ergens opgenomen worden maar Niemand wil naar me luisteren
Bedankt allemaal naar jullie reacties
Jullie zeggen dat ik naar de psychiater moet luisteren dat ga ik ook doen ik ga morgen de methadon verlagen naar 65 mg en ik hou de diazepam gewoon hetzelfde en de mirtezepine en zolpidemtartraat ook al voelt het als een slecht idee en ik merk dat de psychiater me niet serieus neemt
Maar bedankt allemaal hoop dat ik nog van jullie blijf horen als het kan ๐๐๐๐
Bedankt voor je mooie woorden echt het geeft een beetje krachtMethadon lijkt me het beste om als eerste af te bouwen inderdaad. Heb zelf geen ervaring met dit middel maar mijn gevoel zegt dat het wijs is eerst deze af te bouwen.
Je zegt dat er iets heel ongewoon bij je speelt maar ergens vind ik dit wel meevallen hoor. Iedereen heeft weliswaar een ander proces maar zo gek vind ik die van jou niet. Meerdere vergelijkbare verhalen gelezen en gehoord. Je gaat door een hel dat is duidelijk en dat je veel klachten aan de middelen koppelt is ook niet gek. Echter denk ik dat de klachten groter zullen zijn als je plots deze middelen niet zou nemen. Daarbij vind ik je sterker overkomt dan jezelf denkt en wat ik bij vele andere heb gezien.
Daarom wat de psychiater voorsteld om nu eerst de methadon te minderen zou ik ook een logische stap vinden. Zwaar zal het voorlopig echt wel blijven en zelfs als je over maanden/jaar naar de nul toe gaat zal het een strijjd blijven. Maar echt, uiteindelijk kom je er wel hoor maar het heeft echt heel veel tijd nodig helaas. Maar hou het goede doel voor ogen en wat je nu al doorstaan hebt ๐ช๐ผ.
Ik kom echt van vele minder middelen af en ook in lagere doseringen en bij mij heeft het ook maaanden geduurd. Ben nu een maand clean van benzo's en 7 weken van wiet ( en andere rotzooi dat het weekend voorbij kwam) en voel nu pas hier en daar een lichtpuntje komen. Dat is dus nรก clean zijn. De strijd tijdens afbouwen niet meegerekend.
Lijkt allemaal lang, maar achteraf zal het voorbij gevlogen zijn. Zet hem op!
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."