Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
ยฉ 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDiazepam en methadon

Diazepam en methadon

870 antwoorden
68 weergaven
18-5-2026
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Paranoize. zei:
Ben je niet gewoon zwaar geconstipeerd? Methadon veroorzaakt hele erge constipatie en daar kun je iets tegen slikken, misschien zou dat een verschil maken ?
Klik om te vergroten...
Nee ik g a elke dag naar de wc
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben helemaal gek geworden door de beschuldigingen van de psychiater weet iemand wat ik kan doen want ben nรบ verslaafd aan al deze medicatie die me zieker maakt
Ik weet niet hoe ik er vanaf moet komen
Als ik de methadon neem 70 mg begint het na 40 minuten te werken dan begint mijn maag of darmen ik weet niet precies welke orgaan maar iets in mijn buik begint de onrust ik kan dan niet meer in slaap vallen en elke keer als het wel bijna gebeurt (in slaap vallen)dan ga ik zweten als een gek en word ik depressief achtig en krijg ik het erg zwaar met ademen terwijl ik slaperig ben
Om 12 uur neem ik de diazepam 2,5 mg (want als ik meer neem word ik erg huilbuien en nog meer onrust en hartkloppingen) om 13 uur zo dan ben ik heel erg onrustig en kan ik niet meer nadenken ( denk alleen met medicatie ben je ziek en als je probeert af te bouwen gaat het erg mis met je hartkloppingen en de angst en bangheid wat is de oplossing en niemand kan je helpen wat moet je doen niemand weet hoe ze je moeten helpen wat voor ziekte heb ik en hoe kom ik er vanaf en dan word ik helemaal gek in mijn hoofd )om 16 neem ik 5 mg diazepam rond 17 uur begint het huilen niet normaal en word ik nog gekker vooral gisteren maar ben echt helemaal gek aan het worden ik ben ten einde raad ik weet niet meer wat ik moet doen
Ik wil iedereen bedanken
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Diametha zei:
Als ik de methadon neem 70 mg begint het na 40 minuten te werken dan begint mijn maag of darmen ik weet niet precies welke orgaan maar iets in mijn buik begint de onrust ik kan dan niet meer in slaap vallen
Klik om te vergroten...
Ben je niet gewoon zwaar geconstipeerd? Methadon veroorzaakt hele erge constipatie en daar kun je iets tegen slikken, misschien zou dat een verschil maken ?
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben helemaal naar de klote weet ook niet waardoor het komt dat het zolang duurt die klachten echt ik word er gek van
Iedereen zegt het gaat wel over maar het wil niet over gaan ik heb echt iets onbegrijpelijks zo een onrust en slaperig tegelijk de diazepam werkt averechts maakt me wel slaperig maar ook erg onrustig
Ik gebruik echt al jaren geen drugs en drank al maanden geen jointje en omdat ze het niet begrijpen wat ik heb wordt ik beschuldigd van drugs en drank gebruik wil allemaal testen doen maar dat willen ze niet
Ik weet ook niet wat ik heb en ik weet niet waar ik naartoe kan gaan om nog onderzocht te worden
Ik word helemaal gek
Stel je voor je loopt met deze heftige klachten zolang en niemand weet hoe ze te behandelen en ben door de medicatie alleen maar zieker geworden en dan word je beschuldigd van drugs gebruik en alcohol terwijl ik zo bang ben om zelfs een paracetamol te nemen en de huisarts kan niks doen en de psychiater heeft me alleen maar zieker gemaakt en nu geeft ie mij de schuld
Wat kan ik nog doen mensen a.u.b. ideeรซn of suggesties
Iedereen is anders en praktijk is anders dan theorie die artsen hier hebben geen fuckinig ervaring in niks en ze weten niet hoe ernstig en hoe heftig de post acute withdrawl syndroom van methadon en het overstap van rivotril naar diazepam (dat moet je niet in een keer doen )erge klachten geven en de overstap doen tijdens de PAWS van methadon
Ze weten alleen ,hier medicatie en als je gaat afbouwen ooh daar hebben we een plan voor je voelt er niks van
Of hier medicatie, steeds verhogen tot een zekere dosis en dan afwachten je raakt wel stabiel en dan gaan we afbouwen en daaar hebben we een plan voor je voelt bijna niks ervan
Als dit niet lukt dan doet degene iets fout of wordt ie beschuldigd van dingen want het kan niet anders
Nou blijkbaar zijn er dingen wat nog onbegrijpelijk zijn en zijn er dingen die ze nog moeten onderzoeken en zijn er dingen die anders zijn dan theorie en mensen verschillen van elkaar niet iedereen is hetzelfde
Ik snap ook niet hoe het kan dat ik niet stabiel ben na al deze tijd sinds maart
De methadon 70 mg daar zit ik pas vanaf eind mei denk ik ( ik ben zo vergeetachtig door de diazepam)
Maar niemand luistert naar wat ik zeg of wat ik voel
Ik zeg ik voel me zo onrustig van de diazepam als ik het neem dan zegt de psychiater ja maar dat kan niet
Ja maar ik voel me zo ga dan fucking onderzoeken waarom het zo is in plaats van dat kan niet
Ik voel me zo er is iets waardoor het komt misschien heb ik iets waardoor het komt misschien gaat een van de medicatie niet goed met me en dan doet hij dit misschien heb ik iets aan mijn hoofd
Ik weet het niet maar onderzoek waarom het bij mij zo is en de methadon maakt me depressief dan wil ik niet een antidepressivum want ben depressief als ik de methadon neem en wil gaan slapen dan moet je me niet verslaafd gaan maken aan iets die ik later met veel moeite moet afbouwen want ik ben niet depressief van mezelf
Nee hij vindt dat vanmezelf depressief ben
Ik zeg tegen hem als ik in de ochtend geen methadon nog heb genomen dan kan ik slapen en heb geen depressie alleen ik moet van jou die methadon nemen voor de bloedsuikerspiegel
Ik vraag hem kan ik niet wachten tot ik ga ontwennen dan pas de methadon nemen
Nee ik moet het op dezelfde tijd elke dag nemen , zodra ik het neem na 49 minuten zo begint de onrust en kan ik niet meer slapen en als ik in slaap wil vallen word ik depressief
Ja dat kan niet
Maar dat gebeurt met mij dus onderzoek het in plaats van wat je weet het kan toch dat ik anders ben of dat er iets is waardoor dit gebeurt ook al ben ik niet anders maar ik voel dat ik voel dat zo gaat het bij mij
Ik zeg je wat ik voel en wat die dingen met mij doen
Ja maar dat kan niet
Blijkbaar kan het wel want ik ben de bewijs maar dat willen zij niet onderzoeken want het kan niet
Ja maar ik ben de bewijs dat het bij mij zo gebeurd onderzoek mij dan
Ik word helemaal gek met dat kan niet en met hรบn theorie
Praktijk is anders mensen zijn anders medicatie werkt bij iedereen anders
Ik word gek en niemand kan me helpen
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#5
Diametha zei:
Ik ben helemaal naar de klote weet ook niet waardoor het komt dat het zolang duurt die klachten echt ik word er gek van
Iedereen zegt het gaat wel over maar het wil niet over gaan ik heb echt iets onbegrijpelijks zo een onrust en slaperig tegelijk de diazepam werkt averechts maakt me wel slaperig maar ook erg onrustig
Ik gebruik echt al jaren geen drugs en drank al maanden geen jointje en omdat ze het niet begrijpen wat ik heb wordt ik beschuldigd van drugs en drank gebruik wil allemaal testen doen maar dat willen ze niet
Ik weet ook niet wat ik heb en ik weet niet waar ik naartoe kan gaan om nog onderzocht te worden
Ik word helemaal gek
Stel je voor je loopt met deze heftige klachten zolang en niemand weet hoe ze te behandelen en ben door de medicatie alleen maar zieker geworden en dan word je beschuldigd van drugs gebruik en alcohol terwijl ik zo bang ben om zelfs een paracetamol te nemen en de huisarts kan niks doen en de psychiater heeft me alleen maar zieker gemaakt en nu geeft ie mij de schuld
Wat kan ik nog doen mensen a.u.b. ideeรซn of suggesties
Iedereen is anders en praktijk is anders dan theorie die artsen hier hebben geen fuckinig ervaring in niks en ze weten niet hoe ernstig en hoe heftig de post acute withdrawl syndroom van methadon en het overstap van rivotril naar diazepam (dat moet je niet in een keer doen )erge klachten geven en de overstap doen tijdens de PAWS van methadon
Ze weten alleen ,hier medicatie en als je gaat afbouwen ooh daar hebben we een plan voor je voelt er niks van
Of hier medicatie, steeds verhogen tot een zekere dosis en dan afwachten je raakt wel stabiel en dan gaan we afbouwen en daaar hebben we een plan voor je voelt bijna niks ervan
Als dit niet lukt dan doet degene iets fout of wordt ie beschuldigd van dingen want het kan niet anders
Nou blijkbaar zijn er dingen wat nog onbegrijpelijk zijn en zijn er dingen die ze nog moeten onderzoeken en zijn er dingen die anders zijn dan theorie en mensen verschillen van elkaar niet iedereen is hetzelfde
Ik snap ook niet hoe het kan dat ik niet stabiel ben na al deze tijd sinds maart
De methadon 70 mg daar zit ik pas vanaf eind mei denk ik ( ik ben zo vergeetachtig door de diazepam)
Maar niemand luistert naar wat ik zeg of wat ik voel
Ik zeg ik voel me zo onrustig van de diazepam als ik het neem dan zegt de psychiater ja maar dat kan niet
Ja maar ik voel me zo ga dan fucking onderzoeken waarom het zo is in plaats van dat kan niet
Ik voel me zo er is iets waardoor het komt misschien heb ik iets waardoor het komt misschien gaat een van de medicatie niet goed met me en dan doet hij dit misschien heb ik iets aan mijn hoofd
Ik weet het niet maar onderzoek waarom het bij mij zo is en de methadon maakt me depressief dan wil ik niet een antidepressivum want ben depressief als ik de methadon neem en wil gaan slapen dan moet je me niet verslaafd gaan maken aan iets die ik later met veel moeite moet afbouwen want ik ben niet depressief van mezelf
Nee hij vindt dat vanmezelf depressief ben
Ik zeg tegen hem als ik in de ochtend geen methadon nog heb genomen dan kan ik slapen en heb geen depressie alleen ik moet van jou die methadon nemen voor de bloedsuikerspiegel
Ik vraag hem kan ik niet wachten tot ik ga ontwennen dan pas de methadon nemen
Nee ik moet het op dezelfde tijd elke dag nemen , zodra ik het neem na 49 minuten zo begint de onrust en kan ik niet meer slapen en als ik in slaap wil vallen word ik depressief
Ja dat kan niet
Maar dat gebeurt met mij dus onderzoek het in plaats van wat je weet het kan toch dat ik anders ben of dat er iets is waardoor dit gebeurt ook al ben ik niet anders maar ik voel dat ik voel dat zo gaat het bij mij
Ik zeg je wat ik voel en wat die dingen met mij doen
Ja maar dat kan niet
Blijkbaar kan het wel want ik ben de bewijs maar dat willen zij niet onderzoeken want het kan niet
Ja maar ik ben de bewijs dat het bij mij zo gebeurd onderzoek mij dan
Ik word helemaal gek met dat kan niet en met hรบn theorie
Praktijk is anders mensen zijn anders medicatie werkt bij iedereen anders
Ik word gek en niemand kan me helpen
Klik om te vergroten...
Wat ongelofelijke klote situatie zit je nu in en zie de paniek en frustratie in je posts.

Ik kan je echter geen advies geven over de medicatie die je neemt of hoe je met je psychiater om kan gaan.

Wellicht kan je om een ander vragen? Of zoeken?

Wat ik wel lees is dat je vaak ik zegt; ik "word" gek en dat schrijf je al sinds april. Het kon toen niet erger gaf je aan maar dat zeg je nu ook. Ondertussen zet je nog steeds door waarvan je in april al zei dat eigenlijk niet meer te kunnen. Misschien kan voor jezelf daar wat meer op richten dat je het maar wel doet en iets van trots kan ervaren dat het je nog steeds niet klein heeft gekregen al dacht je dit al sinds april al.

Wat me ook opvalt is dat de dosissen telkens veranderen wat stabiliteit in de weg zit. Je zou helaas moeten accepteren dat het maanden duurt, op een zelfde dosis, voor je stabiel gaat worden. Voor je kan denken aan minderen....

Ikzelf kom van veeeeeeel lagere doseringen benzo en toch ben ik bij lange niet stabiel terwijl ik richting een maand clean zijn aan het gaan ben. Ook last van paniekaanvallen, snel geรฏrriteerd, niet kunnen slapen enz... ik zeg dit niet om je te ontmoedigen aangezien jou weg langer gaat zijn maar wil hiermee zeggen dat haast en spoed is echt zelden goed. Gister nacht heb ik mijn record aan slaap ( 6uur) gehad in afgelopen 3 maanden maar afgelopen nacht heb ik de 2 uur slaap niet gehaalt. Alle moed zakte weer weg en heb vandaag weer een kutdag (niet te vergelijken met hoe rot jij je voelt). Maar het is nou eenmaal zo hoe makkelijk dit ook is gezegd. Mijn situatie is bij lange niet zo erg als bij jou maar ergens kan ik niet ontkennen dat alles ongelofelijk veel tijd maar ook heel veel acceptatie van jezelf en over jezelf vergt.

Acceptatie is wat mij in moeilijke periodes er doorheen hielp anders zat ik hier ook nier. En nogmaals wil mezelf niet met jou vergelijken maar wel je duidelijk maken dat het allemaal heel lang gaat duren maar echt het gaat beter worden maar het kan zo een jaar duren. Op het moment zal dit als een eeuwigheid klinken maar achteraf zal het als een flits voorbij geschoten zijn.

Nog in het kort: misschien een andere psychiater. Misschien weer klinisch opgenomen laten worden in een andere kliniek? Ga klinieken bellen en vraag om intake en een verwijzing via de HA.

Weet dat het maaaanden gaat duren dat je stabiel op "1" zelfde dosis zit vooooor je aan afbouwen moet gaan denken. Dat deze maanden kut gaan worden is nou eenmaal zo maar dat is het nu ook al.. zie verder hoe sterk je al bent ondanks wat je in april al aangaf.

Ik ben geen specialist wat velen hier niet zijn. We kunnen alleen adviseren vanuit eigen ervaringen. Misschien heeft de psychiater wel gelijk over ad. Als je het niet probeert weet je dit ook niet. Er is geen schande dat je dit nodig hebt en weet wellicht is dit voor altijd maar ook dit hoeft niet zo te zijn. Het gaat misschien maaaanden duren maar jou weg kan ook jaren duren. Ook datbis geen schande en je bent hierin niet de enige die jaren aan hel hebben moeten doorstaan voor ze weer blij met het leven werden.

Ik heb er veel meegemaakt in alle jaren dat ik op dit forum zit waar de weg voor velen jaren heeft geduurt maar die nu ongelofelijk blij zijn met het leven. Met of zonder antidepressiva .

Ik wens je het allerbeste en hoop dat je ziet welke je weg je al hebt bewandeld ondanks alle paniek die je hebt ervaren en nu ervaart. Het kon niet slechter ( dacht je) ondertussen ben je er nog, hou dit vast, ook jij kan dit!!!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Diametha zei:
ik heb zo veel slaap omdat ik volgens een psychiater waarmee ik heb gechat door de diazepam die ik in de avond neem 12,5 mg met de mertezepine 7,5 mg en de zolpidemtartraat 10 mg maar ook door de methadon 70 mg samen met de diazepam
Ik kan nu al een week mijn ogen niet open houden als ik wil gaan lopen en als ik een dutje wil doen dan kan ik nog steeds mijn ogen sluiten maar dan ben ik zo onrustig en heb heel veel huilbuien voor niks echt niet normaal huilen
Heeft iemand enige idee wat ik ertegen kan doen ? Ben vergeten de psychiater het te vragen maar maakt het uit hoe ik de diazepam neem of kan ik de 12,5 mg die ik in de avond neem naar 10 mg verlagen en de dosis van 16 uur naar 7,5 mg verhogen ?
Klik om te vergroten...
Vraag het je psychiater. Diazepam werkt zo lang dat het weinig uitmaakt om het anders over de dag te verdelen, maar je kunt het proberen.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#7
_shikantaza zei:
Vraag het je psychiater. Diazepam werkt zo lang dat het weinig uitmaakt om het anders over de dag te verdelen, maar je kunt het proberen.
Klik om te vergroten...
Bedankt ๐Ÿ™
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#8
Diametha zei:
ik heb zo veel slaap omdat ik volgens een psychiater waarmee ik heb gechat door de diazepam die ik in de avond neem 12,5 mg met de mertezepine 7,5 mg en de zolpidemtartraat 10 mg maar ook door de methadon 70 mg samen met de diazepam
Ik kan nu al een week mijn ogen niet open houden als ik wil gaan lopen en als ik een dutje wil doen dan kan ik nog steeds mijn ogen sluiten maar dan ben ik zo onrustig en heb heel veel huilbuien voor niks echt niet normaal huilen
Heeft iemand enige idee wat ik ertegen kan doen ? Ben vergeten de psychiater het te vragen maar maakt het uit hoe ik de diazepam neem of kan ik de 12,5 mg die ik in de avond neem naar 10 mg verlagen en de dosis van 16 uur naar 7,5 mg verhogen ?
Klik om te vergroten...
Ik zou niks veranderen aan doseringen en eigenlijk zeg ik... stop daar nou eens mee!!! Zolang je niet stabiel bent zou ik niks veranderen. Nu ga je vast zeggen dat je niet stabiel bent door de medicatie maar dat komt omdat ( als je het mij zou vragen maar ben geen specialist ) telkens met je doseringen loop te kutten. Blijf eerst maar eens een volledige maand op een PRECIES dezelfde dosis zitten.

Maaaaar altijd in overleg met je psychiater.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#9
Er is natuurlijk wel meer aan de hand dan medicatie alleen, Diametha.
Ik zie een heel depressief, wanhopig iemand die graag gerust gesteld wil worden maar ook graag gehoord wil worden.
Wat medicatie betreft is diazepam wel een rode draad in dit lange topic vol herhalingen.
Zelf begrijp ik niet zo goed waarom er niet weer gekozen is voor Rivotril.
De intentie van diazepam is goed maar sommige mensen doen het niet, of notoir slecht op diazepam.
Van methadon heb ik geen verstand maar in tegenstelling tot Mezelf neig ik er naar om te zeggen; alles afbouwen en met een TCA, dat is een oud antidepressivum, te starten maar het lijkt me verstandig dit in een klinische opname te doen.
Maar dat kunnen wij niet voor je regelen, zelfs als je dit zou willen.
Het is al eerder voorgesteld maar wat zou je er van vinden als er iedere dag iemand van de GGZ even langs komt voor een praatje?
Dat moet op korte termijn te regelen zijn.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik blijf van mening dat de combinatie mirtazapine de basis van deze ellende is. Ook snap ik de 12,5 dia en zolpidem savonds niet? Kan me bijna geen situatie voorstellen waarin dit wordt voorgeschreven al helemaal niet icm methadon. Bijna niemand schrijft hoge dosering methadon voor met een dergelijke benzo combi.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#11
Relmuis zei:
Er is natuurlijk wel meer aan de hand dan medicatie alleen, Diametha.
Ik zie een heel depressief, wanhopig iemand die graag gerust gesteld wil worden maar ook graag gehoord wil worden.
Wat medicatie betreft is diazepam wel een rode draad in dit lange topic vol herhalingen.
Zelf begrijp ik niet zo goed waarom er niet weer gekozen is voor Rivotril.
De intentie van diazepam is goed maar sommige mensen doen het niet, of notoir slecht op diazepam.
Van methadon heb ik geen verstand maar in tegenstelling tot Mezelf neig ik er naar om te zeggen; alles afbouwen en met een TCA, dat is een oud antidepressivum, te starten maar het lijkt me verstandig dit in een klinische opname te doen.
Maar dat kunnen wij niet voor je regelen, zelfs als je dit zou willen.
Het is al eerder voorgesteld maar wat zou je er van vinden als er iedere dag iemand van de GGZ even langs komt voor een praatje?
Dat moet op korte termijn te regelen zijn.
Klik om te vergroten...
Afbouwen op het moment je nog "zeer" onstabiel bent wordt in het algemeen afgeraden door specialisten. Daarbij is anti depressiva door zijn psychiater en meerdere van ons hier al geadviseerd maar dat wil hij niet.

Dat er afgebouwd moet worden is wel duidelijk natuurlijk maar niet in deze toestand en niet zelfstandig.

Klinische opname lijkt mij ook het beste en dan "daar" gaan afbouwen inderdaad.

Maar nu buiten de psychiater om weer met dosissen gaan kloten lijkt me niet oke. Zou alles in overleg blijven doen.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik doe alles in overleg met de psychiater
Maar de psychiater heeft me nu aangeraden om de methadon proberen te verlagen terwijl ik in deze staat ben en de psychiater luistert niet echt naar me het is elke keer 5 minuten praten en dan zegt ie probeer de diazepam te verlagen toen dat niet goed ging heeft hij gezegd ga terug naar je oude dosis en vrijdag heeft hij gezegd probeer de methadon te verlagen omdat ik zo een ademhalingsproblemen heb
Ik zit al een tijdje op de dosis van 70 mg methadon 9 uur en om 12 uur 2,5 mg diazepam en om 16 uur 5 mg diazepam en om 20 uur 12,5 mg diazepam en om 22 uur de mertezepine en om 23 uur de zolpidemtartraat ik zit al een tijdje op deze dosis maar voel me erg slaperig en onrustig tegelijk de hele dag door en als ik de dosis van 16 uur neem begint de huilbuien en de depressie achtig
De psychiater zegt steeds ik snap niet waarom de diazepam je onrustig maakt terwijl. Ik rustig miet worden
Ik doe echt wat de psychiater zegt maar het gaat gewoon niet
Bedankt voor jullie reacties en tips
Ik ga de methadon proberen te verlagen net als wat de psychiater zei 5 mg per week tot de 60 mg
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mezelf zei:
Afbouwen op het moment je nog "zeer" onstabiel bent wordt in het algemeen afgeraden door specialisten. Daarbij is anti depressiva door zijn psychiater en meerdere van ons hier al geadviseerd maar dat wil hij niet.

Dat er afgebouwd moet worden is wel duidelijk natuurlijk maar niet in deze toestand en niet zelfstandig.

Klinische opname lijkt mij ook het beste en dan "daar" gaan afbouwen inderdaad.

Maar nu buiten de psychiater om weer met dosissen gaan kloten lijkt me niet oke. Zou alles in overleg blijven doen.
Klik om te vergroten...
Ik doe alles met overleg psychiater hij vindt dat ik de methadon moet proberen af te bouwen met 5 mg per week
Ik wil geen nieuwe medicatie omdat ik zieker word door de medicatie
Ik heb veel andere psychiaters gesproken op het internet en die raden me ook af om nog meer medicatie bij deze cocktail te voegen
Iedereen die ik spreek op psychose net op ggz interventie die raden me af om meer medicatie te voegen bij deze cocktail en veel van hun zeggen dat wat ik nu meemaak meer komt door de overstap die ik heb gemaakt maar ze zeggen ook dat ik eigenlijk meteen terug moest gaan naar de rivotril ze weten nu ook niet zeker als ik nu terug ga naar rivotril of dat ook klachten gaat geven en iedereen zegt dat ik in een hele moeilijke situatie zit en ze hopen dat de psychiater weet wat ie doet maar Nieman van hun wil maar iets doen want ze zijn bang om het erger te maken
Ik merk ook aan de psychiater dat hij ook niet meer weet wat ie moet doen
Hij wil me geen second opinion doorverwijzen en hij zegt vrijdag probeer de methadon te verlagen naar 60 mg misschien dat mijn ademhaling dan wat beter gaat en hij zegt ook dat 12,5 mg in de avond misschien teveel is samen met de mirtezepine en de zolpidemtartraat daarom voel ik me zo slaperig maar het kan ook door de methadon met de diazepam dat je zo slaperig voelt dus laten we eerst de methadon proberen te verlagen een beetje
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik voel dat alles wat ik heb door de medicatie komt
Want alles begint zodra ik de medicatie neem de huilbuien en de depressie komt zodra ik de diazepam neem
Geloof me er speelt iets heel ongewoons met me
Ik moet ergens opgenomen worden maar Niemand wil naar me luisteren
Bedankt allemaal naar jullie reacties
Jullie zeggen dat ik naar de psychiater moet luisteren dat ga ik ook doen ik ga morgen de methadon verlagen naar 65 mg en ik hou de diazepam gewoon hetzelfde en de mirtezepine en zolpidemtartraat ook al voelt het als een slecht idee en ik merk dat de psychiater me niet serieus neemt
Maar bedankt allemaal hoop dat ik nog van jullie blijf horen als het kan ๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#15
Diametha zei:
Ik doe alles in overleg met de psychiater
Maar de psychiater heeft me nu aangeraden om de methadon proberen te verlagen terwijl ik in deze staat ben en de psychiater luistert niet echt naar me het is elke keer 5 minuten praten en dan zegt ie probeer de diazepam te verlagen toen dat niet goed ging heeft hij gezegd ga terug naar je oude dosis en vrijdag heeft hij gezegd probeer de methadon te verlagen omdat ik zo een ademhalingsproblemen heb
Ik zit al een tijdje op de dosis van 70 mg methadon 9 uur en om 12 uur 2,5 mg diazepam en om 16 uur 5 mg diazepam en om 20 uur 12,5 mg diazepam en om 22 uur de mertezepine en om 23 uur de zolpidemtartraat ik zit al een tijdje op deze dosis maar voel me erg slaperig en onrustig tegelijk de hele dag door en als ik de dosis van 16 uur neem begint de huilbuien en de depressie achtig
De psychiater zegt steeds ik snap niet waarom de diazepam je onrustig maakt terwijl. Ik rustig miet worden
Ik doe echt wat de psychiater zegt maar het gaat gewoon niet
Bedankt voor jullie reacties en tips
Ik ga de methadon proberen te verlagen net als wat de psychiater zei 5 mg per week tot de 60 mg
Klik om te vergroten...
Methadon lijkt me het beste om als eerste af te bouwen inderdaad. Heb zelf geen ervaring met dit middel maar mijn gevoel zegt dat het wijs is eerst deze af te bouwen.
Diametha zei:
Ik voel dat alles wat ik heb door de medicatie komt
Want alles begint zodra ik de medicatie neem de huilbuien en de depressie komt zodra ik de diazepam neem
Geloof me er speelt iets heel ongewoons met me
Ik moet ergens opgenomen worden maar Niemand wil naar me luisteren
Bedankt allemaal naar jullie reacties
Jullie zeggen dat ik naar de psychiater moet luisteren dat ga ik ook doen ik ga morgen de methadon verlagen naar 65 mg en ik hou de diazepam gewoon hetzelfde en de mirtezepine en zolpidemtartraat ook al voelt het als een slecht idee en ik merk dat de psychiater me niet serieus neemt
Maar bedankt allemaal hoop dat ik nog van jullie blijf horen als het kan ๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™
Klik om te vergroten...
Je zegt dat er iets heel ongewoon bij je speelt maar ergens vind ik dit wel meevallen hoor. Iedereen heeft weliswaar een ander proces maar zo gek vind ik die van jou niet. Meerdere vergelijkbare verhalen gelezen en gehoord. Je gaat door een hel dat is duidelijk en dat je veel klachten aan de middelen koppelt is ook niet gek. Echter denk ik dat de klachten groter zullen zijn als je plots deze middelen niet zou nemen. Daarbij vind ik dat je sterker overkomt dan jezelf denkt en wat ik bij vele andere heb gezien.

Daarom wat de psychiater voorsteld om nu eerst de methadon te minderen zou ik ook een logische stap vinden. Zwaar zal het voorlopig echt wel blijven en zelfs als je over maanden/jaar naar de nul toe gaat zal het een strijjd blijven. Maar echt, uiteindelijk kom je er wel hoor maar het heeft echt heel veel tijd nodig helaas. Maar hou het goede doel voor ogen en wat je nu al doorstaan hebt ๐Ÿ’ช๐Ÿผ.

Ik kom echt van vele minder middelen af en ook in lagere doseringen en bij mij heeft het ook maaanden geduurd. Ben nu een maand clean van benzo's en 7 weken van wiet ( en andere rotzooi dat het weekend voorbij kwam) en voel nu pas hier en daar een lichtpuntje komen. Dat is dus nรก clean zijn. De strijd tijdens afbouwen niet meegerekend.

Lijkt allemaal lang, maar achteraf zal het voorbij gevlogen zijn. Zet hem op!
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#16
dit is de 2 dag dat ik de methadon met 5 mg naar beneden heb gedaan . Ik voel me erg onrustig heel erg onrustig niet normaal onrustig en de onrust komt van me buik of zo
Ik ben heel vergeetachtig ik weet niet meer wat ik moet slikken , hoeveel en om hoe laat
Maar ik ben echt niet normaal onrustig en slaperig ik ben in de war ik hoop dat het beter wordt morgen
Ik hoop dat ik niet erger heb gemaakt
Ik weet het niet meer en de psychiater is zo onduidelijk
Ik blijf nu op deze dosis 65 mg methadon tot ik me beter voel maar het probleem is ik voelde me niet beter op de 70mg
Ik maak me zorgen om de 12,5 mg diazepam die ik in de avond neem samen met de mertezepine en de zolpidemtartraat denk dat het teveel is en dat ik daarom zo slaperig ben de hele dag
De psychiater is daar zo onduidelijk hij zegt je moet eigenlijk 10 mg nemen in de avond en als ik zeg ja maar als ik in de ochtend en middag de dosis verhoog krijg ik ademhalingsproblemen en heel veel huilbuien dan zegt ie blijf het maar zo te nemen en de psychiater is echt erg onduidelijk over alles
Ik weet het niet vooral nu ik de methadon heb verlaagd heb die erge onrust en dan denk ik alleen maar aan dat
Ik weet niet wat ik moet doen ? Ik heb de methadon verlaagd maar ben zo in de war onrustig extra onrustig die vanuit je buik komt
Ik val nog steeds elke nacht op mijn hoofd knieรซn en handen en dat vind hij normaal en de huisarts zegt zolang er niks gebroken kan ze niks doen โ€ฆโ€ฆ..
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mezelf zei:
Methadon lijkt me het beste om als eerste af te bouwen inderdaad. Heb zelf geen ervaring met dit middel maar mijn gevoel zegt dat het wijs is eerst deze af te bouwen.

Je zegt dat er iets heel ongewoon bij je speelt maar ergens vind ik dit wel meevallen hoor. Iedereen heeft weliswaar een ander proces maar zo gek vind ik die van jou niet. Meerdere vergelijkbare verhalen gelezen en gehoord. Je gaat door een hel dat is duidelijk en dat je veel klachten aan de middelen koppelt is ook niet gek. Echter denk ik dat de klachten groter zullen zijn als je plots deze middelen niet zou nemen. Daarbij vind ik je sterker overkomt dan jezelf denkt en wat ik bij vele andere heb gezien.

Daarom wat de psychiater voorsteld om nu eerst de methadon te minderen zou ik ook een logische stap vinden. Zwaar zal het voorlopig echt wel blijven en zelfs als je over maanden/jaar naar de nul toe gaat zal het een strijjd blijven. Maar echt, uiteindelijk kom je er wel hoor maar het heeft echt heel veel tijd nodig helaas. Maar hou het goede doel voor ogen en wat je nu al doorstaan hebt ๐Ÿ’ช๐Ÿผ.

Ik kom echt van vele minder middelen af en ook in lagere doseringen en bij mij heeft het ook maaanden geduurd. Ben nu een maand clean van benzo's en 7 weken van wiet ( en andere rotzooi dat het weekend voorbij kwam) en voel nu pas hier en daar een lichtpuntje komen. Dat is dus nรก clean zijn. De strijd tijdens afbouwen niet meegerekend.

Lijkt allemaal lang, maar achteraf zal het voorbij gevlogen zijn. Zet hem op!
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je mooie woorden echt het geeft een beetje kracht
Maar veel mensen en psychiaters vinden de cocktail medicatie vreemd en ook dat de klachten zolang duren
Maar bedankt voor alles
Maar ik ben zo in de war dat ik denk dat ik zelfs medicatie vergiftiging heb omdat ik de hele dag zo slaperig ben en suf ben
Ik ben zo in de war ik weet het niet i
ik voel dat de medicatie me kapot maakt
Maaar bedankt voor alles ik weet niet wat ik moet zeggen ๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ben nog steeds aan het accepteren van mijn gevoelens en zeg nog steeds tegen mezelf dat het over gaat maar ik kan mezelf niet meer overtuigen. Ik ben zo slaperig overdag door de diazepam ik kan mijn ogen niet openhouden
Heb de apotheek gevraagd en die zeggen dat 20 mg diazepam aan de hoge kant zit en ik moet zo snel mogelijk met mijn psychiater de diazepam proberen af te bouwen , de psychiater en de huisarts doen er normaal over terwijl ik niet eens 1 mg kan afbouwen zonder hele heftige ontwenning
Ik ben helemaal alleen voel me aan mijn lot overgelaten echt niemand wil luisteren naar wat ik voel iedereen denkt je moet het zo doen of zo doen
Ik heb echt alles geprobeerd, ik heb naar iedereen geluisterd maar niemand weet hoe ik elke dag , het is zo verschrikkelijk hoe ik leef en het is zo verschrikkelijk dat niemand je wil geloven en dat ze deze medicijnen nog voorschrijven terwijl ze heel weinig over weten
Ik ben er kapot van echt helemaal kapot
Geloof me iedereen is anders en bij mij is de overstap van rivotril naar diazepam in een keer waar ik nog steeds klachten van heb
Wil zo graag van de diazepam af maar op dag 8 is het zo verschrikkelijk dat ik terug ga naar 20mg
En het nemen van diazepam maakt me steeds zieker ik weet niet hoe dat komt
Ik kan niet met en ik kan niet zonder
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik word helemaal gek heb de methadon met 5 mg kunnen afbouwen maar voel me er zo slecht bij en ik voel dat de psychiater me niet serieus neemt want nu wil hij dat de diazepam weer moet proberen met afbouwen terwijl ik deze heftige klachten heb het huilen vooral zo slaperig en suf en ademhalingsproblemen
Ik word helemaal gek in mijn hoofd maar ik ga toch morgen de diazepam proberen af te bouwen want daar hamert de psychiater op en dat heeft ie ook met de methadon gedaan en afgelopen vrijdag zegt ie van dat zei ik niet en toen ik hem dat slaperige en suf gedeeelte vertelde en hij zag me ook steeds weg dompelen in zijn praktijk heeft ie gezegd probeer de diazepam maar weer af te bouwen ook al heb je deze klachten dus vanaf morgen ga ik de dosis van 15 uur omlaag doen naar 4 mg in plaats van 5 mg hoop dat ik na een week niet zo erge ontwenning krijg net als die andere keren
Ik ben ten einde raad
Het lijkt wel alsof medicatie vergiftiging heb zei de apotheek toen ik ze over de ademhalinproblemen zei en de slaperige en sufheid
En de apotheek vond dat 20 mg diazepam aan de hoge kant zit en dat met de methadon zeker ademhalingsproblemen geeft
Dus morgen weer de diazepam proberen af te bouwen met 1 mg per week
Ik ben zo bang dat het alles erger gaat maken maar de psychiater weet wel beter toch?????
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#20
Weet je wat zo lastig is in jouw situatie @Diametha is dat je eigenlijk klaagt over twee dingen: (1) bijwerkingen van de medicatie die je slikt en (2) ontwenningsverschijnselen/PAWS. Als je minder medicatie gaat slikken los je (1) op โ€” geen medicatie is geen bijwerkingen nietwaar โ€” maar krijg je weer meer last van (2). Wellicht dat je dat met een hele voorzichtige afbouw een beetje kunt voorkomen. Laten we dat maar hopen.

Mijn gevoel zegt dat het nog te vroeg is voor afbouwen want ik denk dat je nog steeds niet helemaal stabiel bent. Totdat je stabiel bent moet je de bijwerkingen op de koop toe nemen, maar waarschijnlijk gaat je dat niet lukken. Ik heb je via dit forum niet leren kennen als iemand die vervelende bijwerkingen kan accepteren. Ik wens je veel sterkte met je proces, maar ik denk dat je een zekere mate van ongemak moet accepteren als je verder wil komen in je proces. Of met de bijwerkingen of met de ontwenningsverschijnselen zul je waarschijnlijk een beetje moeten leven, maar ik heb je leren kennen als iemand die dat erg moeilijk vindt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4041424344
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."