Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDiazepam en methadon

Diazepam en methadon

870 antwoorden
64 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Diametha zei:
ik heb zo veel slaap omdat ik volgens een psychiater waarmee ik heb gechat door de diazepam die ik in de avond neem 12,5 mg met de mertezepine 7,5 mg en de zolpidemtartraat 10 mg maar ook door de methadon 70 mg samen met de diazepam
Ik kan nu al een week mijn ogen niet open houden als ik wil gaan lopen en als ik een dutje wil doen dan kan ik nog steeds mijn ogen sluiten maar dan ben ik zo onrustig en heb heel veel huilbuien voor niks echt niet normaal huilen
Heeft iemand enige idee wat ik ertegen kan doen ? Ben vergeten de psychiater het te vragen maar maakt het uit hoe ik de diazepam neem of kan ik de 12,5 mg die ik in de avond neem naar 10 mg verlagen en de dosis van 16 uur naar 7,5 mg verhogen ?
Klik om te vergroten...
Vraag het je psychiater. Diazepam werkt zo lang dat het weinig uitmaakt om het anders over de dag te verdelen, maar je kunt het proberen.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#2
_shikantaza zei:
Vraag het je psychiater. Diazepam werkt zo lang dat het weinig uitmaakt om het anders over de dag te verdelen, maar je kunt het proberen.
Klik om te vergroten...
Bedankt 🙏
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#3
Diametha zei:
ik heb zo veel slaap omdat ik volgens een psychiater waarmee ik heb gechat door de diazepam die ik in de avond neem 12,5 mg met de mertezepine 7,5 mg en de zolpidemtartraat 10 mg maar ook door de methadon 70 mg samen met de diazepam
Ik kan nu al een week mijn ogen niet open houden als ik wil gaan lopen en als ik een dutje wil doen dan kan ik nog steeds mijn ogen sluiten maar dan ben ik zo onrustig en heb heel veel huilbuien voor niks echt niet normaal huilen
Heeft iemand enige idee wat ik ertegen kan doen ? Ben vergeten de psychiater het te vragen maar maakt het uit hoe ik de diazepam neem of kan ik de 12,5 mg die ik in de avond neem naar 10 mg verlagen en de dosis van 16 uur naar 7,5 mg verhogen ?
Klik om te vergroten...
Ik zou niks veranderen aan doseringen en eigenlijk zeg ik... stop daar nou eens mee!!! Zolang je niet stabiel bent zou ik niks veranderen. Nu ga je vast zeggen dat je niet stabiel bent door de medicatie maar dat komt omdat ( als je het mij zou vragen maar ben geen specialist ) telkens met je doseringen loop te kutten. Blijf eerst maar eens een volledige maand op een PRECIES dezelfde dosis zitten.

Maaaaar altijd in overleg met je psychiater.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#4
Er is natuurlijk wel meer aan de hand dan medicatie alleen, Diametha.
Ik zie een heel depressief, wanhopig iemand die graag gerust gesteld wil worden maar ook graag gehoord wil worden.
Wat medicatie betreft is diazepam wel een rode draad in dit lange topic vol herhalingen.
Zelf begrijp ik niet zo goed waarom er niet weer gekozen is voor Rivotril.
De intentie van diazepam is goed maar sommige mensen doen het niet, of notoir slecht op diazepam.
Van methadon heb ik geen verstand maar in tegenstelling tot Mezelf neig ik er naar om te zeggen; alles afbouwen en met een TCA, dat is een oud antidepressivum, te starten maar het lijkt me verstandig dit in een klinische opname te doen.
Maar dat kunnen wij niet voor je regelen, zelfs als je dit zou willen.
Het is al eerder voorgesteld maar wat zou je er van vinden als er iedere dag iemand van de GGZ even langs komt voor een praatje?
Dat moet op korte termijn te regelen zijn.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik blijf van mening dat de combinatie mirtazapine de basis van deze ellende is. Ook snap ik de 12,5 dia en zolpidem savonds niet? Kan me bijna geen situatie voorstellen waarin dit wordt voorgeschreven al helemaal niet icm methadon. Bijna niemand schrijft hoge dosering methadon voor met een dergelijke benzo combi.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#6
Relmuis zei:
Er is natuurlijk wel meer aan de hand dan medicatie alleen, Diametha.
Ik zie een heel depressief, wanhopig iemand die graag gerust gesteld wil worden maar ook graag gehoord wil worden.
Wat medicatie betreft is diazepam wel een rode draad in dit lange topic vol herhalingen.
Zelf begrijp ik niet zo goed waarom er niet weer gekozen is voor Rivotril.
De intentie van diazepam is goed maar sommige mensen doen het niet, of notoir slecht op diazepam.
Van methadon heb ik geen verstand maar in tegenstelling tot Mezelf neig ik er naar om te zeggen; alles afbouwen en met een TCA, dat is een oud antidepressivum, te starten maar het lijkt me verstandig dit in een klinische opname te doen.
Maar dat kunnen wij niet voor je regelen, zelfs als je dit zou willen.
Het is al eerder voorgesteld maar wat zou je er van vinden als er iedere dag iemand van de GGZ even langs komt voor een praatje?
Dat moet op korte termijn te regelen zijn.
Klik om te vergroten...
Afbouwen op het moment je nog "zeer" onstabiel bent wordt in het algemeen afgeraden door specialisten. Daarbij is anti depressiva door zijn psychiater en meerdere van ons hier al geadviseerd maar dat wil hij niet.

Dat er afgebouwd moet worden is wel duidelijk natuurlijk maar niet in deze toestand en niet zelfstandig.

Klinische opname lijkt mij ook het beste en dan "daar" gaan afbouwen inderdaad.

Maar nu buiten de psychiater om weer met dosissen gaan kloten lijkt me niet oke. Zou alles in overleg blijven doen.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik doe alles in overleg met de psychiater
Maar de psychiater heeft me nu aangeraden om de methadon proberen te verlagen terwijl ik in deze staat ben en de psychiater luistert niet echt naar me het is elke keer 5 minuten praten en dan zegt ie probeer de diazepam te verlagen toen dat niet goed ging heeft hij gezegd ga terug naar je oude dosis en vrijdag heeft hij gezegd probeer de methadon te verlagen omdat ik zo een ademhalingsproblemen heb
Ik zit al een tijdje op de dosis van 70 mg methadon 9 uur en om 12 uur 2,5 mg diazepam en om 16 uur 5 mg diazepam en om 20 uur 12,5 mg diazepam en om 22 uur de mertezepine en om 23 uur de zolpidemtartraat ik zit al een tijdje op deze dosis maar voel me erg slaperig en onrustig tegelijk de hele dag door en als ik de dosis van 16 uur neem begint de huilbuien en de depressie achtig
De psychiater zegt steeds ik snap niet waarom de diazepam je onrustig maakt terwijl. Ik rustig miet worden
Ik doe echt wat de psychiater zegt maar het gaat gewoon niet
Bedankt voor jullie reacties en tips
Ik ga de methadon proberen te verlagen net als wat de psychiater zei 5 mg per week tot de 60 mg
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mezelf zei:
Afbouwen op het moment je nog "zeer" onstabiel bent wordt in het algemeen afgeraden door specialisten. Daarbij is anti depressiva door zijn psychiater en meerdere van ons hier al geadviseerd maar dat wil hij niet.

Dat er afgebouwd moet worden is wel duidelijk natuurlijk maar niet in deze toestand en niet zelfstandig.

Klinische opname lijkt mij ook het beste en dan "daar" gaan afbouwen inderdaad.

Maar nu buiten de psychiater om weer met dosissen gaan kloten lijkt me niet oke. Zou alles in overleg blijven doen.
Klik om te vergroten...
Ik doe alles met overleg psychiater hij vindt dat ik de methadon moet proberen af te bouwen met 5 mg per week
Ik wil geen nieuwe medicatie omdat ik zieker word door de medicatie
Ik heb veel andere psychiaters gesproken op het internet en die raden me ook af om nog meer medicatie bij deze cocktail te voegen
Iedereen die ik spreek op psychose net op ggz interventie die raden me af om meer medicatie te voegen bij deze cocktail en veel van hun zeggen dat wat ik nu meemaak meer komt door de overstap die ik heb gemaakt maar ze zeggen ook dat ik eigenlijk meteen terug moest gaan naar de rivotril ze weten nu ook niet zeker als ik nu terug ga naar rivotril of dat ook klachten gaat geven en iedereen zegt dat ik in een hele moeilijke situatie zit en ze hopen dat de psychiater weet wat ie doet maar Nieman van hun wil maar iets doen want ze zijn bang om het erger te maken
Ik merk ook aan de psychiater dat hij ook niet meer weet wat ie moet doen
Hij wil me geen second opinion doorverwijzen en hij zegt vrijdag probeer de methadon te verlagen naar 60 mg misschien dat mijn ademhaling dan wat beter gaat en hij zegt ook dat 12,5 mg in de avond misschien teveel is samen met de mirtezepine en de zolpidemtartraat daarom voel ik me zo slaperig maar het kan ook door de methadon met de diazepam dat je zo slaperig voelt dus laten we eerst de methadon proberen te verlagen een beetje
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik voel dat alles wat ik heb door de medicatie komt
Want alles begint zodra ik de medicatie neem de huilbuien en de depressie komt zodra ik de diazepam neem
Geloof me er speelt iets heel ongewoons met me
Ik moet ergens opgenomen worden maar Niemand wil naar me luisteren
Bedankt allemaal naar jullie reacties
Jullie zeggen dat ik naar de psychiater moet luisteren dat ga ik ook doen ik ga morgen de methadon verlagen naar 65 mg en ik hou de diazepam gewoon hetzelfde en de mirtezepine en zolpidemtartraat ook al voelt het als een slecht idee en ik merk dat de psychiater me niet serieus neemt
Maar bedankt allemaal hoop dat ik nog van jullie blijf horen als het kan 🙏🙏🙏🙏
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#10
Diametha zei:
Ik doe alles in overleg met de psychiater
Maar de psychiater heeft me nu aangeraden om de methadon proberen te verlagen terwijl ik in deze staat ben en de psychiater luistert niet echt naar me het is elke keer 5 minuten praten en dan zegt ie probeer de diazepam te verlagen toen dat niet goed ging heeft hij gezegd ga terug naar je oude dosis en vrijdag heeft hij gezegd probeer de methadon te verlagen omdat ik zo een ademhalingsproblemen heb
Ik zit al een tijdje op de dosis van 70 mg methadon 9 uur en om 12 uur 2,5 mg diazepam en om 16 uur 5 mg diazepam en om 20 uur 12,5 mg diazepam en om 22 uur de mertezepine en om 23 uur de zolpidemtartraat ik zit al een tijdje op deze dosis maar voel me erg slaperig en onrustig tegelijk de hele dag door en als ik de dosis van 16 uur neem begint de huilbuien en de depressie achtig
De psychiater zegt steeds ik snap niet waarom de diazepam je onrustig maakt terwijl. Ik rustig miet worden
Ik doe echt wat de psychiater zegt maar het gaat gewoon niet
Bedankt voor jullie reacties en tips
Ik ga de methadon proberen te verlagen net als wat de psychiater zei 5 mg per week tot de 60 mg
Klik om te vergroten...
Methadon lijkt me het beste om als eerste af te bouwen inderdaad. Heb zelf geen ervaring met dit middel maar mijn gevoel zegt dat het wijs is eerst deze af te bouwen.
Diametha zei:
Ik voel dat alles wat ik heb door de medicatie komt
Want alles begint zodra ik de medicatie neem de huilbuien en de depressie komt zodra ik de diazepam neem
Geloof me er speelt iets heel ongewoons met me
Ik moet ergens opgenomen worden maar Niemand wil naar me luisteren
Bedankt allemaal naar jullie reacties
Jullie zeggen dat ik naar de psychiater moet luisteren dat ga ik ook doen ik ga morgen de methadon verlagen naar 65 mg en ik hou de diazepam gewoon hetzelfde en de mirtezepine en zolpidemtartraat ook al voelt het als een slecht idee en ik merk dat de psychiater me niet serieus neemt
Maar bedankt allemaal hoop dat ik nog van jullie blijf horen als het kan 🙏🙏🙏🙏
Klik om te vergroten...
Je zegt dat er iets heel ongewoon bij je speelt maar ergens vind ik dit wel meevallen hoor. Iedereen heeft weliswaar een ander proces maar zo gek vind ik die van jou niet. Meerdere vergelijkbare verhalen gelezen en gehoord. Je gaat door een hel dat is duidelijk en dat je veel klachten aan de middelen koppelt is ook niet gek. Echter denk ik dat de klachten groter zullen zijn als je plots deze middelen niet zou nemen. Daarbij vind ik dat je sterker overkomt dan jezelf denkt en wat ik bij vele andere heb gezien.

Daarom wat de psychiater voorsteld om nu eerst de methadon te minderen zou ik ook een logische stap vinden. Zwaar zal het voorlopig echt wel blijven en zelfs als je over maanden/jaar naar de nul toe gaat zal het een strijjd blijven. Maar echt, uiteindelijk kom je er wel hoor maar het heeft echt heel veel tijd nodig helaas. Maar hou het goede doel voor ogen en wat je nu al doorstaan hebt 💪🏼.

Ik kom echt van vele minder middelen af en ook in lagere doseringen en bij mij heeft het ook maaanden geduurd. Ben nu een maand clean van benzo's en 7 weken van wiet ( en andere rotzooi dat het weekend voorbij kwam) en voel nu pas hier en daar een lichtpuntje komen. Dat is dus ná clean zijn. De strijd tijdens afbouwen niet meegerekend.

Lijkt allemaal lang, maar achteraf zal het voorbij gevlogen zijn. Zet hem op!
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#11
dit is de 2 dag dat ik de methadon met 5 mg naar beneden heb gedaan . Ik voel me erg onrustig heel erg onrustig niet normaal onrustig en de onrust komt van me buik of zo
Ik ben heel vergeetachtig ik weet niet meer wat ik moet slikken , hoeveel en om hoe laat
Maar ik ben echt niet normaal onrustig en slaperig ik ben in de war ik hoop dat het beter wordt morgen
Ik hoop dat ik niet erger heb gemaakt
Ik weet het niet meer en de psychiater is zo onduidelijk
Ik blijf nu op deze dosis 65 mg methadon tot ik me beter voel maar het probleem is ik voelde me niet beter op de 70mg
Ik maak me zorgen om de 12,5 mg diazepam die ik in de avond neem samen met de mertezepine en de zolpidemtartraat denk dat het teveel is en dat ik daarom zo slaperig ben de hele dag
De psychiater is daar zo onduidelijk hij zegt je moet eigenlijk 10 mg nemen in de avond en als ik zeg ja maar als ik in de ochtend en middag de dosis verhoog krijg ik ademhalingsproblemen en heel veel huilbuien dan zegt ie blijf het maar zo te nemen en de psychiater is echt erg onduidelijk over alles
Ik weet het niet vooral nu ik de methadon heb verlaagd heb die erge onrust en dan denk ik alleen maar aan dat
Ik weet niet wat ik moet doen ? Ik heb de methadon verlaagd maar ben zo in de war onrustig extra onrustig die vanuit je buik komt
Ik val nog steeds elke nacht op mijn hoofd knieën en handen en dat vind hij normaal en de huisarts zegt zolang er niks gebroken kan ze niks doen ……..
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mezelf zei:
Methadon lijkt me het beste om als eerste af te bouwen inderdaad. Heb zelf geen ervaring met dit middel maar mijn gevoel zegt dat het wijs is eerst deze af te bouwen.

Je zegt dat er iets heel ongewoon bij je speelt maar ergens vind ik dit wel meevallen hoor. Iedereen heeft weliswaar een ander proces maar zo gek vind ik die van jou niet. Meerdere vergelijkbare verhalen gelezen en gehoord. Je gaat door een hel dat is duidelijk en dat je veel klachten aan de middelen koppelt is ook niet gek. Echter denk ik dat de klachten groter zullen zijn als je plots deze middelen niet zou nemen. Daarbij vind ik je sterker overkomt dan jezelf denkt en wat ik bij vele andere heb gezien.

Daarom wat de psychiater voorsteld om nu eerst de methadon te minderen zou ik ook een logische stap vinden. Zwaar zal het voorlopig echt wel blijven en zelfs als je over maanden/jaar naar de nul toe gaat zal het een strijjd blijven. Maar echt, uiteindelijk kom je er wel hoor maar het heeft echt heel veel tijd nodig helaas. Maar hou het goede doel voor ogen en wat je nu al doorstaan hebt 💪🏼.

Ik kom echt van vele minder middelen af en ook in lagere doseringen en bij mij heeft het ook maaanden geduurd. Ben nu een maand clean van benzo's en 7 weken van wiet ( en andere rotzooi dat het weekend voorbij kwam) en voel nu pas hier en daar een lichtpuntje komen. Dat is dus ná clean zijn. De strijd tijdens afbouwen niet meegerekend.

Lijkt allemaal lang, maar achteraf zal het voorbij gevlogen zijn. Zet hem op!
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je mooie woorden echt het geeft een beetje kracht
Maar veel mensen en psychiaters vinden de cocktail medicatie vreemd en ook dat de klachten zolang duren
Maar bedankt voor alles
Maar ik ben zo in de war dat ik denk dat ik zelfs medicatie vergiftiging heb omdat ik de hele dag zo slaperig ben en suf ben
Ik ben zo in de war ik weet het niet i
ik voel dat de medicatie me kapot maakt
Maaar bedankt voor alles ik weet niet wat ik moet zeggen 🙏🙏🙏
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ben nog steeds aan het accepteren van mijn gevoelens en zeg nog steeds tegen mezelf dat het over gaat maar ik kan mezelf niet meer overtuigen. Ik ben zo slaperig overdag door de diazepam ik kan mijn ogen niet openhouden
Heb de apotheek gevraagd en die zeggen dat 20 mg diazepam aan de hoge kant zit en ik moet zo snel mogelijk met mijn psychiater de diazepam proberen af te bouwen , de psychiater en de huisarts doen er normaal over terwijl ik niet eens 1 mg kan afbouwen zonder hele heftige ontwenning
Ik ben helemaal alleen voel me aan mijn lot overgelaten echt niemand wil luisteren naar wat ik voel iedereen denkt je moet het zo doen of zo doen
Ik heb echt alles geprobeerd, ik heb naar iedereen geluisterd maar niemand weet hoe ik elke dag , het is zo verschrikkelijk hoe ik leef en het is zo verschrikkelijk dat niemand je wil geloven en dat ze deze medicijnen nog voorschrijven terwijl ze heel weinig over weten
Ik ben er kapot van echt helemaal kapot
Geloof me iedereen is anders en bij mij is de overstap van rivotril naar diazepam in een keer waar ik nog steeds klachten van heb
Wil zo graag van de diazepam af maar op dag 8 is het zo verschrikkelijk dat ik terug ga naar 20mg
En het nemen van diazepam maakt me steeds zieker ik weet niet hoe dat komt
Ik kan niet met en ik kan niet zonder
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik word helemaal gek heb de methadon met 5 mg kunnen afbouwen maar voel me er zo slecht bij en ik voel dat de psychiater me niet serieus neemt want nu wil hij dat de diazepam weer moet proberen met afbouwen terwijl ik deze heftige klachten heb het huilen vooral zo slaperig en suf en ademhalingsproblemen
Ik word helemaal gek in mijn hoofd maar ik ga toch morgen de diazepam proberen af te bouwen want daar hamert de psychiater op en dat heeft ie ook met de methadon gedaan en afgelopen vrijdag zegt ie van dat zei ik niet en toen ik hem dat slaperige en suf gedeeelte vertelde en hij zag me ook steeds weg dompelen in zijn praktijk heeft ie gezegd probeer de diazepam maar weer af te bouwen ook al heb je deze klachten dus vanaf morgen ga ik de dosis van 15 uur omlaag doen naar 4 mg in plaats van 5 mg hoop dat ik na een week niet zo erge ontwenning krijg net als die andere keren
Ik ben ten einde raad
Het lijkt wel alsof medicatie vergiftiging heb zei de apotheek toen ik ze over de ademhalinproblemen zei en de slaperige en sufheid
En de apotheek vond dat 20 mg diazepam aan de hoge kant zit en dat met de methadon zeker ademhalingsproblemen geeft
Dus morgen weer de diazepam proberen af te bouwen met 1 mg per week
Ik ben zo bang dat het alles erger gaat maken maar de psychiater weet wel beter toch?????
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#15
Weet je wat zo lastig is in jouw situatie @Diametha is dat je eigenlijk klaagt over twee dingen: (1) bijwerkingen van de medicatie die je slikt en (2) ontwenningsverschijnselen/PAWS. Als je minder medicatie gaat slikken los je (1) op — geen medicatie is geen bijwerkingen nietwaar — maar krijg je weer meer last van (2). Wellicht dat je dat met een hele voorzichtige afbouw een beetje kunt voorkomen. Laten we dat maar hopen.

Mijn gevoel zegt dat het nog te vroeg is voor afbouwen want ik denk dat je nog steeds niet helemaal stabiel bent. Totdat je stabiel bent moet je de bijwerkingen op de koop toe nemen, maar waarschijnlijk gaat je dat niet lukken. Ik heb je via dit forum niet leren kennen als iemand die vervelende bijwerkingen kan accepteren. Ik wens je veel sterkte met je proces, maar ik denk dat je een zekere mate van ongemak moet accepteren als je verder wil komen in je proces. Of met de bijwerkingen of met de ontwenningsverschijnselen zul je waarschijnlijk een beetje moeten leven, maar ik heb je leren kennen als iemand die dat erg moeilijk vindt.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#16
OtherShore zei:
Weet je wat zo lastig is in jouw situatie @Diametha is dat je eigenlijk klaagt over twee dingen: (1) bijwerkingen van de medicatie die je slikt en (2) ontwenningsverschijnselen/PAWS. Als je minder medicatie gaat slikken los je (1) op — geen medicatie is geen bijwerkingen nietwaar — maar krijg je weer meer last van (2). Wellicht dat je dat met een hele voorzichtige afbouw een beetje kunt voorkomen. Laten we dat maar hopen.

Mijn gevoel zegt dat het nog te vroeg is voor afbouwen want ik denk dat je nog steeds niet helemaal stabiel bent. Totdat je stabiel bent moet je de bijwerkingen op de koop toe nemen, maar waarschijnlijk gaat je dat niet lukken. Ik heb je via dit forum niet leren kennen als iemand die vervelende bijwerkingen kan accepteren. Ik wens je veel sterkte met je proces, maar ik denk dat je een zekere mate van ongemak moet accepteren als je verder wil komen in je proces. Of met de bijwerkingen of met de ontwenningsverschijnselen zul je waarschijnlijk een beetje moeten leven, maar ik heb je leren kennen als iemand die dat erg moeilijk vindt.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reactie maar jij denkt dat ik met normale klachten zit van ontwenning en je denkt misschien ook wat een pussy hij kan die dingen niet aan
Maar geloof me ik kamp met klachten die ik nog nooit heb gevoeld . Ik heb in november tot februari met ontwenning gelopen niet normale onrust , kon niet een seconde stil zitten , sliep dagen niet ,dat was zo erg , heb mertezepine gehad hielp niet toen Quetiapine hielp ook niet , ik was niet normaal onrustig toen
Maar geloof me wat ik nu meemaak sinds ik de overstap heb gemaakt van rivotril naar diazepam en sinds ik de methadon naar 70 mg heb verhoogd , geloof me dit is iets heel anders wat ik meemaak en ik moest afbouwen weer proberen van de psychiater en ben gisteren begonnen met de dosis van de middag te verlagen met 1 mg diazepam want hij zag hoe slaperig ik was
Mensen geloof me ik heb onrust en slapeloosheid en angstig meegemaakt toen ik niks slikte van november tot februari
Maar geloof me wat ik nu meemaak is iets heel anders echt heel anders
Ik heb psychiaters in België en Duitsland en hier op psychose net en dokters .nl gechat en die zeggen bijna allemaal hetzelfde iedereen is anders en jij hebt de pech om deze bijwerkingen te moeten meemaken van deze combinatie van medicatie plus de overstap van rivotril naar diazepam is heel moeilijk als je het geleidelijk doet laat staan in 1 keer en sommige zeggen dat je misschien de diazepam niet verdraagt maar als je terug gaat naar rivotril kan je ergere klachten krijgen
Dus geloof me als ik zeg wat ik meemaak is zo erg en ik heb de pech dat ik deze medicatie niet kan verdragen
Geloof me want ik had allang stabiel moeten zijn.
maar bedankt voor je reactie ik ben je zo dankbaar
Ik zit sinds november met ongemak en dan bedoel ik onrust, slapeloosheid en toen onrust en angst en toen onrust en slaperig tegelijk, angst , huilbuien, in de war , vergeetachtig, twijfelachtig, depressief somber achtig , kan nergens op concentreren, elke nacht dingen doen waar ik me ‘s ochtends niks van herinner, vallen op mijn knieën , hoofd en handen , slaap Max 4 uurtjes en dat constant echt constant heb geen één uur rust gehad
Dus geloof me a.u.b. als ik zeg ik doe mijn best en geloof me als ik zeg dat ik in een hel leef
Maar bedankt voor je reactie echt enorm bedankt 🙏
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#17
DownUnder zei:
Je wilt niet weten wat ik allemaal heb meegemaakt, maar ik zal het je zeggen.

Tijdens mijn jeugd een trauma opgelopen, mede door mijn zeer agressieve vader. Toen ik 13 jaar was, was hij opgepakt en voor jaren lang de gevangenis in gegaan en ik heb hem daarna nooit meer gezien. Door hem was mijn moeder helemaal van slag, begon te drinken en werd min of meer een alcoholiste. Een vroegere vriend heeft daar toen misbruik van gemaakt en werd ze zwanger van hem. Hij beloofde haar van alles, ook een eigen plek om te wonen etc. Toen mijn (half)zusje werd geboren, inmiddels was ik zelf 17 jaar, verliet hij haar meteen om daarna nooit meer iets van zich te laten horen. Ik zelf begon al vroeg problemen te krijgen met gokken, dit deed ik al toen ik 16 was, destijds mocht je met 16 gokken en ja, ben toen een gokverslaafde geworden. Ondertussen kon mijn moeder het allemaal niet meer aan en heeft, toen ik 21 jaar was, zelfmoord gepleegd en voor de trein gaan staan. Daar was ik dan, 21 jaar en geen ouders meer, wel nog twee zussen, en verder dik gokverslaafd. Je weet niet hoe ik mij voelde, geestelijk. Wat denk je wat dit allemaal met mij deed? Maar dat is niet alles, heb nog meer meegemaakt. Meest recente waar ik mijzelf opnieuw moest zoeken was tijdens corona, ik was niet ingeënt en werd overal buitengesloten. Rond die periode was ik ook nog eens bezig met crypto. Begon onschuldig, kocht wat van dat spul, waaronder 500.000 doge coins voor 500 euro. Ik had deze 4,5 maand aangehouden maar deze cryptomunt deed niets en ergens eind september dat jaar verkocht ik ze allemaal voor 515 euro. Ik was blij dat ik zelfs 15 euro winst maakte. Wat denk je, 6 weken later, nadat Elon Musk een tweet uitstuurde over deze Doge coin, met de boodschap als, laten we deze munt een dollar waard worden en prompt binnen 2 dagen of zo was de waarde van die munt 0,65 cent per stuk. M.a.w., ik had 330.000,- euro kunnen hebben. Ik zweer je, dat is vele malen erger dan 10k verliezen in een casino. Welnu, ik was zwaar depri en wat deed ik? Ik investeerde alles wat ik had in crypto, 35K (ps. ik was gokverslaafd van mijn 16e tot mijn 26e, jaar... dus was daarvan af. Vandaar dat ik op mijn 49e 35K had). En wat denk je? Het crashte, ik had voor 10K LUNA gekocht dat daarna nog niet meer een tientje waard was. De rest vloog ook naar beneden en mijn 35K was nog maar 4000 euro waard. Wat denk je hoe ik mij voelde? Tussentijds begon ik, was ik, verslaafd geraakt aan Oxycodon. Ik ook zag mijn leven niet meer zitten, maar ik heb het bijltje er nooit bij neergelegd. Al die keren niet. En ondanks dat ik ook zeer depri ben, ik heb een bipolaire stoornis, blijf ik volhouden en doorgaan, want ik zie alles als een uitdaging en waar ik doorheen moest gaan. Ik ben een gameverslaafde geweest tijdens mijn tienerjaren, daarna ook een rookverslaafde, een gokverslaafde en dus nu recent nog een Oxycodon verslaafde geweest. Maar... ik heb nooit opgegeven, ik heb al die verslavingen overwonnen, ook toen ik zeer depressief was. Want, zoals ik al zei, ik zag het als een uitdaging dat op mijn pad is gekomen en waar ik mee moest dealen en met succes. Ben ik nu niet meer depressief? Jawel, dat ben ik nog steeds iedere dag, ook dat zie ik als een uitdaging in mijn leven. Ondanks dat je je depressief voelt, kun je toch doelen stellen en bij het behalen van die doelen, positieve energie halen, trots op jezelf zijn en verder gaan. Ja, ik ben nog altijd depressief, maar ik voel wel dat het na iedere uitdaging veel beter gaat en dat je zelfs met depressieve gedachtes, toch ver kan komen in je leven en het hoeft je leven helemaal niet te beheersen als je je aandacht er maar niet aan blijft geven. Ik heb naast die depressieve periodes nu toch ook goede, Relativeer je leven, 10K verliezen in een casino is niet het einde van de wereld. 10K lijkt veel, is het niet. Als je er maar iets van leert en op tijd kan stoppen. Ik weet zeker dat jij je leven ook op orde zult krijgen, je moet er wel iets voor doen en accepteren wat er nu gebeurd. Alles komt goed. :)
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je de clue een beetje mist 🤣
D
DownUnderLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hoi Diametha, wilde je mij nog iets vertellen, aangezien je heel mijn verhaal had geciteerd. :)
D
DownUnderLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ze Herbs Mang zei:
Ik denk dat je de clue een beetje mist 🤣
Klik om te vergroten...

Ik heb de eerste 10 pagina's gelezen en denk wel wat de clue van dit alles is. Hij heeft gewoon een psychisch probleem waar hij mee worstelt en niet mee kan dealen. Het is dan namelijk zo dat hij blijft herhalen en herhalen en het komt allemaal op hetzelfde neer, "Ik voel mij depressief en weet niet wat ik moet doen...". Ik probeer met mijn post aan te geven dat er altijd een uitweg is, dat iedereen zich depressief kan voelen, Juist wat ik allemaal heb meegemaakt, dat wilde ik delen en aangeven dat ik ook zeer depressief was van de situatie wat uitzichtloos leek, maar het omdraaide naar een uitdaging. Zo lang hij zichzelf als een slachtoffer presenteert, zolang zal hij met het probleem blijven lopen. Uiteindelijk lijkt hij zichzelf in de weg te zitten en zichzelf te saboteren met zelfmedelijden. Daarbij maakt het niet uit wat precies de oorzaak is van zijn depressie. Eerst moet hij het accepteren dat hij het heeft, dan zich herpakken, dan zichzelf niet meer als slachtoffer zien maar daadwerkelijk daar iets aan gaan doen, het als een doel zien en daar naartoe werken, hoe lang het ook gaat duren. Ja, hij heeft problemen met medicatie, ook dat moet hij gaan relativeren, accepteren en de koe bij de hoorns nemen. Ik heb ook geworsteld met een opiaat verslaving, 7 jaar oxycodon gebruikt, tot 250mg per dag. Ben 3 weken naar een afkickkliniek gegaan en zag het na 3 weken niet meer zitten en ben er weg gegaan. Eenmaal thuis begon ik gewoon meer te gebruiken dan wat ik daar gebruikte toen ik wegging. Op een gegeven moment zat ik binnen 3 weken weer op 80mg per dag. Ik had geen medelijden met mijzelf, maar was kwaad, boos op mijzelf dat ik het zover liet komen, daarom dat dat op 27 sept. j.l. had besloten dat het de laatste dag was dat ik het nam. Ik ben toen in één keer Cold Turkey gestopt. Het was zeer zeer zwaar, ik lag op bed en op de bank te kreunen en te puffen, te bewegen als een gek, maar ik vond mijzelf niet zielig. Ik wilde ook niet door mijn vrouw en zoon zielig gevonden worden. Ik ging door een hel, de eerste 3 dagen was echt niet normaal, ik had zoveel pijn en dacht, of eigenlijk zei ik tegen mijzelf, pak een pilletje en je bent er binnen 20 minuten vanaf. Maar ik vocht tegen deze gedachte, had ik mijzelf zielig gevonden en bleef ik zeuren, had ik het niet gered. Ik ben er nu 11 dagen van af en ja, ik voel mij heel erg somber en depressief, maar ben trots dat ik het gedaan heb en ik weet... ergens in de toekomst schijnt voor mij de zon weer.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#20
DownUnder zei:
Ik heb de eerste 10 pagina's gelezen en denk wel wat de clue van dit alles is. Hij heeft gewoon een psychisch probleem waar hij mee worstelt en niet mee kan dealen. Het is dan namelijk zo dat hij blijft herhalen en herhalen en het komt allemaal op hetzelfde neer, "Ik voel mij depressief en weet niet wat ik moet doen...". Ik probeer met mijn post aan te geven dat er altijd een uitweg is, dat iedereen zich depressief kan voelen, Juist wat ik allemaal heb meegemaakt, dat wilde ik delen en aangeven dat ik ook zeer depressief was van de situatie wat uitzichtloos leek, maar het omdraaide naar een uitdaging. Zo lang hij zichzelf als een slachtoffer presenteert, zolang zal hij met het probleem blijven lopen. Uiteindelijk lijkt hij zichzelf in de weg te zitten en zichzelf te saboteren met zelfmedelijden. Daarbij maakt het niet uit wat precies de oorzaak is van zijn depressie. Eerst moet hij het accepteren dat hij het heeft, dan zich herpakken, dan zichzelf niet meer als slachtoffer zien maar daadwerkelijk daar iets aan gaan doen, het als een doel zien en daar naartoe werken, hoe lang het ook gaat duren. Ja, hij heeft problemen met medicatie, ook dat moet hij gaan relativeren, accepteren en de koe bij de hoorns nemen. Ik heb ook geworsteld met een opiaat verslaving, 7 jaar oxycodon gebruikt, tot 250mg per dag. Ben 3 weken naar een afkickkliniek gegaan en zag het na 3 weken niet meer zitten en ben er weg gegaan. Eenmaal thuis begon ik gewoon meer te gebruiken dan wat ik daar gebruikte toen ik wegging. Op een gegeven moment zat ik binnen 3 weken weer op 80mg per dag. Ik had geen medelijden met mijzelf, maar was kwaad, boos op mijzelf dat ik het zover liet komen, daarom dat dat op 27 sept. j.l. had besloten dat het de laatste dag was dat ik het nam. Ik ben toen in één keer Cold Turkey gestopt. Het was zeer zeer zwaar, ik lag op bed en op de bank te kreunen en te puffen, te bewegen als een gek, maar ik vond mijzelf niet zielig. Ik wilde ook niet door mijn vrouw en zoon zielig gevonden worden. Ik ging door een hel, de eerste 3 dagen was echt niet normaal, ik had zoveel pijn en dacht, of eigenlijk zei ik tegen mijzelf, pak een pilletje en je bent er binnen 20 minuten vanaf. Maar ik vocht tegen deze gedachte, had ik mijzelf zielig gevonden en bleef ik zeuren, had ik het niet gered. Ik ben er nu 11 dagen van af en ja, ik voel mij heel erg somber en depressief, maar ben trots dat ik het gedaan heb en ik weet... ergens in de toekomst schijnt voor mij de zon weer.
Klik om te vergroten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4041424344
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."