Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkicken oxy

Afkicken oxy

38 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
c
chachagirl09Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo
Het afgelopen jaar heb ik recreatief oxycodon gebruikt. Soms weken achter elkaar en dan een paar dagen niet maar de afgelopen maanden is het dagelijks geworden. Ik gebruik het nu een aantal maanden standaard om lekker te slapen. Ik neem dan 160 mg oxy langwerkend in. Er zijn ook dagen dat ik maar 80 mg of 120 mg pak. Soms gebruik ik het overdag ook maar niet standaard. Nu wil ik hier graag mee stoppen omdat ik besef dat dit zo niet verder kan. Door alle horrorverhalen ben ik best bang geworden voor de afkickverschijnselen. Nu was ik zelf van plan om zelf af te bouwen van 160 naar 40 mg (ik heb alleen tabletten van 40 mg) en om dan cold turkey te stoppen. Zijn er tips wat ik kan doen om de afkickverschijnselen zoveel mogelijk te verminderen? Wegens mijn privé situatie kan ik geen hulp zoeken dus ik zal dit echt zelf moeten doen. Zijn de afkickverschijnselen bij langwerkende oxy,s erger of minder erg? Ik hoop dat het meevalt omdat ik het normaal gesproken alleen maar gebruik voor het slapen en niet om de dag door te komen en dit gaat goed.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Is het verantwoord om zelf van opiaten af te kicken vraag ik me sterk af. Ik heb eens een morfinepleister gehad. Daar ben ik mee gestopt en toen had ik al last van afkickverschijnselen.

Weet dat een hulpverlener beroepsgeheim heeft. Die verteld niks door
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#3
chachagirl09 zei:
Hallo
Het afgelopen jaar heb ik recreatief oxycodon gebruikt. Soms weken achter elkaar en dan een paar dagen niet maar de afgelopen maanden is het dagelijks geworden. Ik gebruik het nu een aantal maanden standaard om lekker te slapen. Ik neem dan 160 mg oxy langwerkend in. Er zijn ook dagen dat ik maar 80 mg of 120 mg pak. Soms gebruik ik het overdag ook maar niet standaard. Nu wil ik hier graag mee stoppen omdat ik besef dat dit zo niet verder kan. Door alle horrorverhalen ben ik best bang geworden voor de afkickverschijnselen. Nu was ik zelf van plan om zelf af te bouwen van 160 naar 40 mg (ik heb alleen tabletten van 40 mg) en om dan cold turkey te stoppen. Zijn er tips wat ik kan doen om de afkickverschijnselen zoveel mogelijk te verminderen? Wegens mijn privé situatie kan ik geen hulp zoeken dus ik zal dit echt zelf moeten doen. Zijn de afkickverschijnselen bij langwerkende oxy,s erger of minder erg? Ik hoop dat het meevalt omdat ik het normaal gesproken alleen maar gebruik voor het slapen en niet om de dag door te komen en dit gaat goed.
Klik om te vergroten...
Ik heb heel veel ervaring met afkicken van opiaten ,er is wel medicatie die het afkicken van opiaten veel makkelijker maakt maar dan zal je toch open kaart moeten spelen met een verslaving arts van GGZ.
Ik ga geen adviezen geven om op eigen houtje af te kicken ,ik weet wel dat cold turkey echt de snelste weg is om eraf te geraken.
Gezien jou dosis is het mogelijk om vanaf 40mg te stoppen en 4 dagen af te zien ,daarna komt het psychische aspect om de hoek kijken.
Hoe blijf je clean als je geen netwerk heb die er van af weet?
Een terugval is zo gepiept nml
c
chachagirl09Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Soulassasins zei:
Ik heb heel veel ervaring met afkicken van opiaten ,er is wel medicatie die het afkicken van opiaten veel makkelijker maakt maar dan zal je toch open kaart moeten spelen met een verslaving arts van GGZ.
Ik ga geen adviezen geven om op eigen houtje af te kicken ,ik weet wel dat cold turkey echt de snelste weg is om eraf te geraken.
Gezien jou dosis is het mogelijk om vanaf 40mg te stoppen en 4 dagen af te zien ,daarna komt het psychische aspect om de hoek kijken.
Hoe blijf je clean als je geen netwerk heb die er van af weet?
Een terugval is zo gepiept nml
Klik om te vergroten...
Mijn netwerk weet er wel van maar hun denken dat ik 3 weken geleden gestopt ben. Een terugval zou betekenen dat ik op straat sta
c
chachagirl09Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Net maar wat kratom genomen. Geen idee wat ik doe want ik heb geen weegschaal dus heb een eetlepel in een glas gedaan. Was echt niet weg te krijgen. Tot nu toe valt het mee maar ben bang voor wat komen gaat en het mentale stuk weegt voor mij ook wel zwaar. De afgelopen tijd nam ik regelmatig 2x daags oxy in dus voor nu heb ik 2 giften overgeslagen.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#6
chachagirl09 zei:
Mijn netwerk weet er wel van maar hun denken dat ik 3 weken geleden gestopt ben. Een terugval zou betekenen dat ik op straat sta
Klik om te vergroten...
Dan heb je een dik probleem ,je vraag op langwerkende kan ik je wel geven.
Na 24 uur na laatste inname kikt de afkick in en kan tot 7 dagen duren ,dag 8 tot 10 moet het veel beter gaan.
Veel drinken en hoe slecht je het ook heb blijven eten en bewegen ,je versnelt daarbij je detox aanzienlijk door even door die hel te gaan.
Slapeloosheid kan tot wel een maand zeer vervelend zijn maar ook dat verbeterd zich vrij snel naar mate de dagen verstrijken.
Slik veel vitaminen C1000mg ,denk dan aan een dosis van 4 gram per dag.
Pijn ga je ook ervaren tot op het bot toe,paracetamol kan daarbij wel wat verlichting geven.
Rusteloze benen ofwel RLS vind ik persoonlijk het ergste ,niemand omkomt hieraan.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
chachagirl09 zei:
Mijn netwerk weet er wel van maar hun denken dat ik 3 weken geleden gestopt ben. Een terugval zou betekenen dat ik op straat sta
Klik om te vergroten...
Plotseling ziek van ontwenning valt meer op dan een hulpvraag aan huisarts met een afbouwschema en een milde ontwenning.
c
chachagirl09Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Soulassasins zei:
Dan heb je een dik probleem ,je vraag op langwerkende kan ik je wel geven.
Na 24 uur na laatste inname kikt de afkick in en kan tot 7 dagen duren ,dag 8 tot 10 moet het veel beter gaan.
Veel drinken en hoe slecht je het ook heb blijven eten en bewegen ,je versnelt daarbij je detox aanzienlijk door even door die hel te gaan.
Slapeloosheid kan tot wel een maand zeer vervelend zijn maar ook dat verbeterd zich vrij snel naar mate de dagen verstrijken.
Slik veel vitaminen C1000mg ,denk dan aan een dosis van 4 gram per dag.
Pijn ga je ook ervaren tot op het bot toe,paracetamol kan daarbij wel wat verlichting geven.
Rusteloze benen ofwel RLS vind ik persoonlijk het ergste ,niemand omkomt hieraan.
Klik om te vergroten...
Ik heb 3 weken geleden al geprobeerd te stoppen. De nachten kon ik goed doorkomen omdat ik nog temazepam op voorschrift heb, alleen de rusteloze benen en depressieve klachten zorgde dat ik weer terugviel. Vandaar dat ik het dit keer eerst af wil proberen te bouwen zodat de stap minder groot is. Ik heb nog 40 tabletten van 40 mg dus ga voor mezelf een afbouwschema maken terug naar 40 mg en dan valt het hopelijk mee. In het verleden gebruikte ik het ook wel eens 2 of 3 dagen niet zonder klachten dus ik hoop dat het meevalt maar bereid me voor op het ergste. Die vitamine c en paracetamol is een goede tip. Ik lees veel over kratom , zou dat wat kunnen zijn of raad je dat af?
c
chachagirl09Lid
01-01-2024, 00:00
#9
_shikantaza zei:
Plotseling ziek van ontwenning valt meer op dan een hulpvraag aan huisarts met een afbouwschema en een milde ontwenning.
Klik om te vergroten...
Ik snap wat je zegt maar ik ben echt regelmatig ziek dus denk heel eerlijk gezegd dat dit niet zo opvalt. Ik wil ook zeker eerst afbouwen en heb online al schema's gevonden. Ik ga nog steeds naar meetings vanwege verslaving in het verleden dus ik denk dat ik daar mijn mentale support ook wel kan krijgen
c
chachagirl09Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb besloten om na vandaag toch maar gelijk te stoppen en de hel uit ze zitten. Heb om 2 uur 120 mg gepakt en de rest weggegooid omdat ik denk dat ik anders toch weer terugval. Ik heb rode kratom gehaald en vitamine c 1000 mg. Morgen ben ik dus 24 uur zonder en zal de hele mogelijk beginnen. Ik ga zondag op vakantie dus hopelijk heb ik het ergste dan gehad, ik zal een update geven over hoe het gaat en hopelijk zijn er dan mensen die me wat goede moed in willen praten
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#11
chachagirl09 zei:
, ik zal een update geven over hoe het gaat en hopelijk zijn er dan mensen die me wat goede moed in willen praten
Klik om te vergroten...

We zijn er voor je!
Succes met de afbouw en hopelijk voel je je op vakantie al wat beterder.
c
chachagirl09Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Kordie zei:
We zijn er voor je!
Succes met de afbouw en hopelijk voel je je op vakantie al wat beterder.
Klik om te vergroten...
Dankjewel waardeer ik echt heel erg!
c
chachagirl09Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Nu 20 uur zonder. Vanochtend voor het eerst in maanden super vroeg wakker geworden en niet meer kunnen slapen. Verder nog niet heel erg veel last op een onrustig gevoel in mijn benen na. Heb nog een strip oxy 5mg snelwerkend achter de hand voor als het echt niet gaat en kratom rood. Als de afkickverschijnselen echt niet te houden zijn, wat kan ik dan beter nemen?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#14
Rigoureuze keuze wel om nu direct CT te gaan, maar getuigd van een sterke wil om te stoppen. Zet hem op, ik weet zelf te weinig van opiaten om er verder op in te gaan.

Blijf in contact, vraag hulp indien nodig.
c
chachagirl09Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Zit nu bijna 24 uur zonder en tot nu toe valt het reuze mee. Ik heb een flinke drugsverslaving achter de rug dus weet dat ik het mentaal kan om te stoppen en weet van mezelf ook dat minderen, de verleiding om weer op te hogen, groter maakt. Ergens hoop ik stiekem dat het gewoon mee gaat vallen omdat ik vaker van dosis switch en daar niet zoveel problemen mee ondervond maar goed dat zegt natuurlijk niks. We gaan het zien de komende dagen. Ik ga bijhouden hoe het verloop is.
c
chachagirl09Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Momenteel flinke hoofdpijn en constant warm of ijskoud. Begin me af te vragen of cold turkey de beste manier is maargoed. Still going strong
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#17
chachagirl09 zei:
Momenteel flinke hoofdpijn en constant warm of ijskoud. Begin me af te vragen of cold turkey de beste manier is maargoed. Still going strong
Klik om te vergroten...

Ga je binnen of buiten Nederland op vakantie? Indien binnen kun je het mogelijk wat rustiger aan doen
c
chachagirl09Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Binnen Nederland, alleen ben alleenstaande moeder van 2 Kids dus rustig aandoen word heel lastig. Geen tijd om ziek op bed te liggen en het uit te zitten
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#19
chachagirl09 zei:
Binnen Nederland, alleen ben alleenstaande moeder van 2 Kids dus rustig aandoen word heel lastig. Geen tijd om ziek op bed te liggen en het uit te zitten
Klik om te vergroten...

Inderdaad.
Laten we hopen dat je je dan alweer wat beterder voelt. Maar het zal snel zondag zijn :(
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#20

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."