Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsstoppen met blowen na 38 jaar

stoppen met blowen na 38 jaar

73 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
t
teun53Lid
01-01-2024, 00:00
#1
ik word deze week 55 jaar , mischien moet ik ook niet zo veel eisen stellen aan mezelf en meer relaxd leven wat dat betreft.
ik had deze week wel voor het eerst heel sterk weer het gevoel van laat ik eer is een keer blowen vandaar dat ik ook weer hier terecht kwam.
maar dat is 2 minuten dan trekt het weer weg.
maar het blowen was ook zo lekker ik mis het nog steeds .
t
teun53Lid
01-01-2024, 00:00
#2
maar ben nu voor het eerst 27 maanden echt nuchter geen drank coke weed en sigaretten.
ik moet ook wel geen drankje nemen want als ik in plan a stap dan komt b c d er achter aan.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
teun53 zei:
de grap is ik train 5 dagen in de week 2x 6 km hardlopen 2 x uur boksen en 1 uur fitness minimaal per week .
ik was inmiddels ook weer 10kg afgevallen maar het komt er toch ook weer langzaam bij .
ik eet 16 uur niks en in die 8 uur wel eet ik zo gezond mogelijk .
ik moet echt heel goed op me eten letten om slank te blijven .
Klik om te vergroten...
Meer verbranden dan je eet en je valt af. Heel veel mensen hebben geen idee wat ze naar binnen stouwen op dagelijkse basis.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#4
FredKroket zei:
Meer verbranden dan je eet en je valt af. Heel veel mensen hebben geen idee wat ze naar binnen stouwen op dagelijkse basis.
Klik om te vergroten...
Je verbrandt bijna niets als je stopt met nicotine en wiet toevoer. Je moet volgens mij echt geen suiker meer nemen en vanalles doen om het verbrandingsproces weer op gang te krijgen. (Metabolisme)
t
teun53Lid
01-01-2024, 00:00
#5
idd verveling,ik moet weer energie genoeg krijgen om weer volgaste kunnen sporten.
door slecht slapen heb iknu vaak geen zin.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tijd om in actie te komen. Zoek een hobby, ga op zoek naar vrijwilligerswerk, ga een boek lezen, tv serie volgen, wandelen in het bos, een eind fietsen, Verveling is je grootste vijand.
t
teun53Lid
01-01-2024, 00:00
#7
me allergische dingetjes worden minder.
zoals me astma en me otrivin gebruik.
conditie was altijd al goed ik sport 5 dagen in de week.
en ik vergeet minder.
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je rookte altijd gemixt met tabak? Ja dan heb je ook een goede nicotine verslaving te pakken na 38 jaar.

Veel van die klachten zouden normaal gesproken na de eerste paar weken over moeten zijn, maar je hebt het wel lang gebruikt en ook gewoon veel. Je lichaam kan dan flink moeten herstellen naar een leven zonder.

Wat zegt jouw behandelaar of arts erover? Die kunnen beter meekijken dan een forum.
t
teun53Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Na 38 jaar non stop blowen ben ik nu 8 weken gestopt.
ik rookte 10 tot 15 joints perdag .
ik ervaar veel bijwerkingen zoals nachtmerrieszweten vermoeidheid hoofdpijn maag klachten.
hoelang gaat dit nog door?
ik rookte geen sigarten erbij maar merk dat ik eigenlijk het meeste de nicotine mis ?
ervaren jullie dat ook?
t
teun53Lid
01-01-2024, 00:00
#10
ik heb nog geen hulp gevraagd aan iemand ben gewoon gestopt.
ik heb na 8 weken nog steeds slaapproblemen ik word vaak wakker en slaap kort.
en heb veel last van lucht in me darmen.
en ben vaak vermoeid. vaak hoofdpijn .
ik rookte wel heel licht deed er niet veel in en gemixt met tabak.
ik heb ook coke en drank problemen gehad 15 jaar geleden.
daar mee stoppen was minder moeilijk dan blowen.
ik lees overal dat het na een week of 6 beter moet gaan,maar ik funcioneer hetzelfde of ik nu blow of niet.
ik kan niet zeggen dat dingen veel beter gaan nu ik gestopt ben.
ik heb wel altijd veel gesport zelfs op hoog niveau gebokst.
om eerlijk te zijn veel mensen merkte niet eens dat ik vaak stoned was.
ik kon goed me dingen doen en deed alleswat ik moest doen.
me zoontje heeft me doen beseffen dat ik moest stoppen.
L
Let It HappenLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb ongeveer dezelfde ervaring. Mertke nooit negatieve dingen in het dagelijkse leven. Wel heeft lsd mij vorig jaar doen beseffen dat ik misschien beter kan stoppen. Ik rookte zo'n 10 jaar dagelijks.

Nu zon 14 maanden gestopt en ben hier echt heel blij mee. Minder negatieve gedachten, fitter en meer zin in het leven. Het heeft voor mij wel zo'n 2 a 3 maandeb geduurd voordat ik weinig tot geen ontwennings verschijnselen had. Zoals onrustig, nachtmerries weinig eetlust etc.

Het is even doorbijten maar uiteindelijk allemaal de moeite waard.
Ik wens je veel succes en stertke!
t
teun53Lid
01-01-2024, 00:00
#12
5 uur klaar wakker.
thx voor de reacties,ik ga dit ook volhouden geen probleem.
hoewe ik het af en toe erg mis en dan effe moet beseffen dat ik gestopt ben.
na een sec of 30 gaat het wel weer dan.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#13
Je slaapritme na zo lang blowen gaat toch een maand of 3 nodig hebben om te herstellen. Heeft bij mij ook zolang geduurt. Als je lichaam zo gewend is aan dagelijks gebruik voor heel lange tijd dan duurt het ook wel een tijdje tegen voor alles weer normaal voelt. Na 15 jaar blowen kon ik op 6 maanden stop zeggen dat alles mentaal en fysiek weer als normaal aanvoelde. Naast slaaptekort en lichamelijke problemen voel je al pluspunten aan het stoppen?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Goed bezig kerel, de ellende heeft lang genoeg geduurd. De slaapproblemen horen echt bij cannabis ontwenning. Gaat allemaal weer over maar duurt langer dan je lief is. Waarschijnlijk maanden. Schroom niet om hulp te vragen als je het niet meer aan kunt. Je huisarts is er voor je.
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#15
teun53 zei:
ik heb nog geen hulp gevraagd aan iemand ben gewoon gestopt.
ik heb na 8 weken nog steeds slaapproblemen ik word vaak wakker en slaap kort.
en heb veel last van lucht in me darmen.
en ben vaak vermoeid. vaak hoofdpijn .
ik rookte wel heel licht deed er niet veel in en gemixt met tabak.
ik heb ook coke en drank problemen gehad 15 jaar geleden.
daar mee stoppen was minder moeilijk dan blowen.
ik lees overal dat het na een week of 6 beter moet gaan,maar ik funcioneer hetzelfde of ik nu blow of niet.
ik kan niet zeggen dat dingen veel beter gaan nu ik gestopt ben.
ik heb wel altijd veel gesport zelfs op hoog niveau gebokst.
om eerlijk te zijn veel mensen merkte niet eens dat ik vaak stoned was.
ik kon goed me dingen doen en deed alleswat ik moest doen.
me zoontje heeft me doen beseffen dat ik moest stoppen.
Klik om te vergroten...
Goed, maar wees niet bang hulp hierin te vragen. Dat is verre van schande of tekort komen.

Succes verder <3
t
teun53Lid
01-01-2024, 00:00
#16
1 kennis van me is veel op die avonden van de jeliniek en is coach geworden nu bij vragen kan ik bij hem terecht.
maar ik vind dat ik dit zelf moet en kan oplossen.
mocht ik echt problemen met iets hebben ga ik gerust naar de dokter.
zo'n forum als dit werkt ook prima voor mij,
beetje praten met soort genoten is ook wel fijn.
dokter geven mij vaak goed bedoelde adviezen maar ik ben toch gevalltje appart en best wel eigenwijs,praat liever met mensen die hetzelfde ervaren.
ik schaam me ook nergens voor.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Het laatste dat je moet doen is het alleen oplossen. Jij bent niet anders dan ons. We zijn allemaal verslaafd.

Zoek een CA of NA meeting in de buurt op als je graag met lotgenoten praat. Nog leuker dan dit forum om mensen aan te kunnen kijken.
t
teun53Lid
01-01-2024, 00:00
#18
ik ben amsterdammer ik ben getriggerd door veel mensen uit mijn omgeving die naar meetings gingen.
die mensen gingen allemaal net als ik eind 80 en begin 90 naar die house feesten.
met hun praat ik er zo nu en dan over ,dat is voor mij tot nu toe voldoende.
mocht ik daar behoefte aan hebben zou ik dat zeker doen.
me tattoo artiest vraagt het ook wel is aan me of ikmee ga naar een meeting .
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#19
Manu76 zei:
Je verbrandt bijna niets als je stopt met nicotine en wiet toevoer. Je moet volgens mij echt geen suiker meer nemen en vanalles doen om het verbrandingsproces weer op gang te krijgen. (Metabolisme)
Klik om te vergroten...
Nee dat klopt niet. Door nicotine verbrand je extra calorieën. Door te stoppen ga je weer naar normaal. Daarom kom je dus aan als je hetzelfde blijft eten.

De vuistregel meer verbranden dan je eet gaat altijd op. Maar je moet echt goed bijhouden wat je tot je neemt.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#20
FredKroket zei:
Nee dat klopt niet. Door nicotine verbrand je extra calorieën. Door te stoppen ga je weer naar normaal. Daarom kom je dus aan als je hetzelfde blijft eten.

De vuistregel meer verbranden dan je eet gaat altijd op. Maar je moet echt goed bijhouden wat je tot je neemt.
Klik om te vergroten...
Nee dat klopt niet 😂. Grapje, maar echt als je stopt met bepaalde medicijnen slikken, nicotine, thc of andere drugs + leeftijd + cortisol verhaal.., dan ga je echt veel minder verbranden en moet je op verschillende manieren in actie komen. Als je vet eet verbrandt je lichaam op een andere manier als wanneer je suikers eet bijvoorbeeld.
Maar als je niets (minimaal) verbrandt, dan hoef je ook niets (minimaal) te eten en klopt je theorie natuurlijk wel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."