Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsstoppen met blowen na 38 jaar

stoppen met blowen na 38 jaar

73 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
B
BarakkaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi, Ik lees je bericht om kwart voor 3 in de ochtend omdat slapeloosheid ook mijn grootste probleem is na het stoppen, ben wel benieuwd wat je er tegen hebt gevonden en hoe het inmiddels gaat
t
teun53Lid
01-01-2024, 00:00
#2

A.vogel Dormeasan Nachtrust Sterk Tabl.​

zijn inslapers.
t
teun53Lid
01-01-2024, 00:00
#3
ok tot op heden geen moeite met roken of blowen ,geen behoefte meer aan.
maar nu het volgende probleem me sexdrive is weg het is allemaal zonder gevoel en niet echt lekker .
wordwel gewoon hard maar gevoelloos.
hebben meer mensen hier last van?
me slaap probleem is bijna weer op normaal niveau.
en darmen zijn ook weer goed.
me gewicht is 7 kilo zwaarder dan normaal het staat nu wel stil kom niet meeraan.
ik train wel hard en let op met eten .
hoop dat ik weer afval binnekort.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#4
@teun53 lekker bezig met het proces? Ik zit nu in mijn tweede week zonder wiet en gaat redelijk. Ik denk dat je misschien meer last hebt (gehad) van nicotine ontwenning dan THC ontwenning. In ieder geval is mijn ervaring met stoppen met peuken, dat leegte gevoel soms met vlagen kan terugkomen gedurende veel langere periode dan men zou verwachten. Daar heb ik deze keer geen last van, na ruim jaar alleen vapen en pure joints.
Maar de wiet heeft ook zijn kant natuurlijk.
Enjoy the freedom!
sexdrive lees ik.. hmmm, ik denk dat ie weer terugkomt.. maar ik heb moeite met sex met mijn vriendin en we worden ook ouder natuurlijk...
t
teun53Lid
01-01-2024, 00:00
#5
mijn grootste probleem was ook de nicotine ik draaide uit een gram wiet 5 joints soms wel meer.
ik rookte tot 15 joints per dag op die manier.
en meestal een licht weedje geen amnesia of zo maar pp of whitewidow.
ik zit nu in me 4de maand zonder drugs.
o
olleke bollekeLid
01-01-2024, 00:00
#6
teun53 zei:
ik heb nog geen hulp gevraagd aan iemand ben gewoon gestopt.
ik heb na 8 weken nog steeds slaapproblemen ik word vaak wakker en slaap kort.
en heb veel last van lucht in me darmen.
en ben vaak vermoeid. vaak hoofdpijn .
ik rookte wel heel licht deed er niet veel in en gemixt met tabak.
ik heb ook coke en drank problemen gehad 15 jaar geleden.
daar mee stoppen was minder moeilijk dan blowen.
ik lees overal dat het na een week of 6 beter moet gaan,maar ik funcioneer hetzelfde of ik nu blow of niet.
ik kan niet zeggen dat dingen veel beter gaan nu ik gestopt ben.
ik heb wel altijd veel gesport zelfs op hoog niveau gebokst.
om eerlijk te zijn veel mensen merkte niet eens dat ik vaak stoned was.
ik kon goed me dingen doen en deed alleswat ik moest doen.
me zoontje heeft me doen beseffen dat
Klik om te vergroten...
o
olleke bollekeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik blowde wel veel zwaar spul en ben vandaag hier voor het eerst heb veel aan jouw verhaal ..eigenlijk ook de rede hier mij te registreren..is het voor jou nu echt achter de rug..wil het ook allemaal zelf doen net als jij ..groet
t
teun53Lid
01-01-2024, 00:00
#8
update 26 maanden later nog steeds gestopt met alles en 20 kilo zwaarder .
roken is geen probleem meer en alles gaat ze gangetje.
dat zwaarder worden blijft probleem wat ik ook doe niks helpt .
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#9
teun53 zei:
update 26 maanden later nog steeds gestopt met alles en 20 kilo zwaarder .
roken is geen probleem meer en alles gaat ze gangetje.
dat zwaarder worden blijft probleem wat ik ook doe niks helpt .
Klik om te vergroten...
Klinkt goed @teun53, alleen dat gewicht dat niet naar wens is herken ik ook, al was ik wel tevreden met de eerste 15 kg die ik aankwam.

Ik ben zelf een goede 25 kg aangekomen sinds ik gestopt ben met peuken + wiet.. (peuken ruim 3 jaar ondertussen en wiet een jaartje)
Ondertussen ook weer 5 kg afgevallen in de laatste 5 maanden en flink wat spieren erbij denk ik.

Ik heb een boekje gelezen over "flexibiliteit van het metabolisme" en heb daar best wel profijt van.

Veel sporten, 16 uur per etmaal vasten, minimaal suiker toename, stretchen, saunabezoek, minimaal brood, pasta en rijst.. en dat soort zaken 😅.

Ik geef leeftijd en cortisol ook de schuld van de gewichtstoename, maar uiteindelijk kan ik er wel een draai aan geven. Ik drink trouwens ook al 11 maanden geen alcohol meer en dat blijkt ook goed te zijn!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
teun53 zei:
update 26 maanden later nog steeds gestopt met alles en 20 kilo zwaarder .
roken is geen probleem meer en alles gaat ze gangetje.
dat zwaarder worden blijft probleem wat ik ook doe niks helpt .
Klik om te vergroten...
Meer bewegen en gezonder eteb
t
teun53Lid
01-01-2024, 00:00
#11
ik word deze week 55 jaar , mischien moet ik ook niet zo veel eisen stellen aan mezelf en meer relaxd leven wat dat betreft.
ik had deze week wel voor het eerst heel sterk weer het gevoel van laat ik eer is een keer blowen vandaar dat ik ook weer hier terecht kwam.
maar dat is 2 minuten dan trekt het weer weg.
maar het blowen was ook zo lekker ik mis het nog steeds .
t
teun53Lid
01-01-2024, 00:00
#12
maar ben nu voor het eerst 27 maanden echt nuchter geen drank coke weed en sigaretten.
ik moet ook wel geen drankje nemen want als ik in plan a stap dan komt b c d er achter aan.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
teun53 zei:
de grap is ik train 5 dagen in de week 2x 6 km hardlopen 2 x uur boksen en 1 uur fitness minimaal per week .
ik was inmiddels ook weer 10kg afgevallen maar het komt er toch ook weer langzaam bij .
ik eet 16 uur niks en in die 8 uur wel eet ik zo gezond mogelijk .
ik moet echt heel goed op me eten letten om slank te blijven .
Klik om te vergroten...
Meer verbranden dan je eet en je valt af. Heel veel mensen hebben geen idee wat ze naar binnen stouwen op dagelijkse basis.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#14
FredKroket zei:
Meer verbranden dan je eet en je valt af. Heel veel mensen hebben geen idee wat ze naar binnen stouwen op dagelijkse basis.
Klik om te vergroten...
Je verbrandt bijna niets als je stopt met nicotine en wiet toevoer. Je moet volgens mij echt geen suiker meer nemen en vanalles doen om het verbrandingsproces weer op gang te krijgen. (Metabolisme)
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Manu76 zei:
Je verbrandt bijna niets als je stopt met nicotine en wiet toevoer. Je moet volgens mij echt geen suiker meer nemen en vanalles doen om het verbrandingsproces weer op gang te krijgen. (Metabolisme)
Klik om te vergroten...
Nee dat klopt niet. Door nicotine verbrand je extra calorieën. Door te stoppen ga je weer naar normaal. Daarom kom je dus aan als je hetzelfde blijft eten.

De vuistregel meer verbranden dan je eet gaat altijd op. Maar je moet echt goed bijhouden wat je tot je neemt.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#16
FredKroket zei:
Nee dat klopt niet. Door nicotine verbrand je extra calorieën. Door te stoppen ga je weer naar normaal. Daarom kom je dus aan als je hetzelfde blijft eten.

De vuistregel meer verbranden dan je eet gaat altijd op. Maar je moet echt goed bijhouden wat je tot je neemt.
Klik om te vergroten...
Nee dat klopt niet 😂. Grapje, maar echt als je stopt met bepaalde medicijnen slikken, nicotine, thc of andere drugs + leeftijd + cortisol verhaal.., dan ga je echt veel minder verbranden en moet je op verschillende manieren in actie komen. Als je vet eet verbrandt je lichaam op een andere manier als wanneer je suikers eet bijvoorbeeld.
Maar als je niets (minimaal) verbrandt, dan hoef je ook niets (minimaal) te eten en klopt je theorie natuurlijk wel.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#17
Manu76 zei:
Nee dat klopt niet 😂. Grapje, maar echt als je stopt met bepaalde medicijnen slikken, nicotine, thc of andere drugs + leeftijd + cortisol verhaal.., dan ga je echt veel minder verbranden en moet je op verschillende manieren in actie komen. Als je vet eet verbrandt je lichaam op een andere manier als wanneer je suikers eet bijvoorbeeld.
Maar als je niets (minimaal) verbrandt, dan hoef je ook niets (minimaal) te eten en klopt je theorie natuurlijk wel.
Klik om te vergroten...
Als je begint met roken ga je tot 30% meer verbranden, dus als je stopt dan valt dat weg. Daarom komen veel mensen die stoppen aan en zodra ze weer beginnen vallen ze af.

Afvallen is in essentie echt heel easy. Gewoon minder vreten en meer bewegen. Het grootste probleem is echter het gedrag. De meeste mensen kunnen eten niet laten liggen. Plus dat als je stopt met roken je smaak en reuk weer verbeteren dus alles smaakt ook nog eens lekkerder.

Het is te makkelijk om het allemaal op de middelen te schuiven vind ik.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#18
Je voeding bijhouden in een van de vele (gratis) apps een idee?

Ik gebruik de calorieën- en voedingsapp omdat ik juist zeer veel calorieën tot me moet nemen omdat mijn doel juist aankomen (spiermassa) is.

Je kan je gewicht, streefdoel, mate waarin je sport etc invullen en krijgt dan een mooie richtlijn hoeveel koolhydraten, eiwitten en vetten je (in jouw geval maximaal) tot je moet nemen.

Meten is weten🙂
t
teun53Lid
01-01-2024, 00:00
#19
enigste waar ik wel van afval is columbiaans buffet :wink:
ik ben een prof sporter geweest en weet best veel van voeding maar het lukt gewoon bijna niet.
t
teun53Lid
01-01-2024, 00:00
#20
nicotine, thc of andere drugs + leeftijd + cortisol verhaal.. dit is bij mij het probleem en denk ook testeseron

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."