Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsstoppen met blowen na 38 jaar

stoppen met blowen na 38 jaar

73 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#1
teun53 zei:
update 26 maanden later nog steeds gestopt met alles en 20 kilo zwaarder .
roken is geen probleem meer en alles gaat ze gangetje.
dat zwaarder worden blijft probleem wat ik ook doe niks helpt .
Klik om te vergroten...
Klinkt goed @teun53, alleen dat gewicht dat niet naar wens is herken ik ook, al was ik wel tevreden met de eerste 15 kg die ik aankwam.

Ik ben zelf een goede 25 kg aangekomen sinds ik gestopt ben met peuken + wiet.. (peuken ruim 3 jaar ondertussen en wiet een jaartje)
Ondertussen ook weer 5 kg afgevallen in de laatste 5 maanden en flink wat spieren erbij denk ik.

Ik heb een boekje gelezen over "flexibiliteit van het metabolisme" en heb daar best wel profijt van.

Veel sporten, 16 uur per etmaal vasten, minimaal suiker toename, stretchen, saunabezoek, minimaal brood, pasta en rijst.. en dat soort zaken 😅.

Ik geef leeftijd en cortisol ook de schuld van de gewichtstoename, maar uiteindelijk kan ik er wel een draai aan geven. Ik drink trouwens ook al 11 maanden geen alcohol meer en dat blijkt ook goed te zijn!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
teun53 zei:
update 26 maanden later nog steeds gestopt met alles en 20 kilo zwaarder .
roken is geen probleem meer en alles gaat ze gangetje.
dat zwaarder worden blijft probleem wat ik ook doe niks helpt .
Klik om te vergroten...
Meer bewegen en gezonder eteb
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#3
FredKroket zei:
Hoe veel calorieën eet je per dag dan?
Klik om te vergroten...
Je blijft maar herhalen.. maar als je bijna niets verbrandt, dan moet je echt bijna geheel stoppen met eten en dat lukt ook niet. Je doet alsof het simpel is, maar er komt een dag dat je merkt dat het toch wat ingewikkelder zal zijn..
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Manu76 zei:
Je blijft maar herhalen.. maar als je bijna niets verbrandt, dan moet je echt bijna geheel stoppen met eten en dat lukt ook niet. Je doet alsof het simpel is, maar er komt een dag dat je merkt dat het toch wat ingewikkelder zal zijn..
Klik om te vergroten...
Als je bijna niks verbrandt dan maak je geen energie aan en kun je niks doen.

Juist als je hier tegenaan loopt is het belangrijk om bewust te zijn wat en hoe veel je eet.

Ik doe niet alsof het simpel is, het is in essentie heel simpel. Maar er spelen veel factoren mee, wat het ingewikkeld maakt.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#5
FredKroket zei:
Als je bijna niks verbrandt dan maak je geen energie aan en kun je niks doen.

Juist als je hier tegenaan loopt is het belangrijk om bewust te zijn wat en hoe veel je eet.

Ik doe niet alsof het simpel is, het is in essentie heel simpel. Maar er spelen veel factoren mee, wat het ingewikkeld maakt.
Klik om te vergroten...
Maar het gaat eerder om het metabolisme dat verandert volgens mij. Op bepaalde manieren kun je die activeren en op andere manieren gaat het mis. Suikers en noten geven beide bijvoorbeeld 200 eenheden aan energie, maar zullen je lichaam/ metabolisme op andere manieren activeren. Daarom klopt je logica maar deels is mijn conclusie na mijn vorige boekje: "flexibiliteit van het metabolisme".
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Manu76 zei:
Maar het gaat eerder om het metabolisme dat verandert volgens mij. Op bepaalde manieren kun je die activeren en op andere manieren gaat het mis. Suikers en noten geven beide bijvoorbeeld 200 eenheden aan energie, maar zullen je lichaam/ metabolisme op andere manieren activeren. Daarom klopt je logica maar deels is mijn conclusie na mijn vorige boekje: "flexibiliteit van het metabolisme".
Klik om te vergroten...
Klopt als een bus. Daarom en ik zeg het nog een keer, is het heel belangrijk om bij te houden wat je eet en hoe veel. Zo kan je ook testen wat werkt voor je en wat niet.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Manu76 zei:
Maar het gaat eerder om het metabolisme dat verandert volgens mij.
Klik om te vergroten...

Ligt ook vaak vanuit de aansturing vanuit de hersenen. Door de ptss en beschadigd brein gaat het hier geloof ik ook mis met metabolisme systeem.
Maar ik heb nog veel spieren. Die wegen ook wat.

Bij blowen krijg ik geen vreetkick.
Voor ptss wel.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Kordie zei:
Ligt ook vaak vanuit de aansturing vanuit de hersenen.
Klik om te vergroten...
Zoveel weet ik er niet vanaf, maar ptss kan ervoor zorgen dat je cortisol niveau anders dan wenselijk is. Een soort van adrenaline/ stress hormoon, dat voor gewichtstoename rond de buik zorgt. (Ook is leeftijd een dingetje)
Je kunt er vanalles aan doen om weer in evenwicht te komen, maar of het lukt is een andere vraag.
Ik doe vanalles:
Geen alcohol
Veel beweging
Minimaal suikers
Slaapritme
Intermittent vasten
Minder eten..

En het gaat nu zeker beter, maar het buikje is nog niet verdwenen.
t
teun53Lid
01-01-2024, 00:00
#9
bijna 3 jaar nu gestopt nooit meer gerookt totaal geen moeite meer en slaap weer normaal.
alleen me gewicht is nu een probleem afvallen lukt bijna niet meer argh.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#10
teun53 zei:
bijna 3 jaar nu gestopt nooit meer gerookt totaal geen moeite meer en slaap weer normaal.
alleen me gewicht is nu een probleem afvallen lukt bijna niet meer argh.
Klik om te vergroten...
Goed man!

En herkenbaar dat gewichtsvraagstuk!
Ik moet nog even en ben dan op de 2 jaar zonder wiet. Ik doe sinds een jaar bijna altijd mijn intermittent vasten en eet gewoon niets tussen 20h en 13h00. (En bijna geen brood en pasta meer)
Wel koffie en water wanneer ik wens.

Vervolgens ook nog redelijk wat sporten (al ben ik wat discipline verloren laatste maanden) en dat leverde wel positieve resultaten na een ruim half jaar nieuw eetpatroon.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#11
teun53 zei:
bijna 3 jaar nu gestopt nooit meer gerookt totaal geen moeite meer en slaap weer normaal.
alleen me gewicht is nu een probleem afvallen lukt bijna niet meer argh.
Klik om te vergroten...

Herkenbaar.
Verdiep je in calorieën en met een calorie tekort maaltijden samenstellen.
De gym, cardio afwisselend met krachttraining.
Wat vetmassa afbouwen en spiermassa opbouwen kan nooit geen kwaad en is een surplus voor je gezondheid en testosteron aanmaak als man.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het aanraden van hulp is goed bedoelt. Voor de slaapproblemen na wietgebruik is er weinig te doen dan het ritme terug vinden, op tijd naar bed en geduld hebben. Naar de huisarts voor slaapproblemen word meestal verholpen met medicatie en die medicatie is het probleem verleggen en niet oplossen. Je geeft verder aan dat je @teun53 verder wel goed voelt met het stoppen dus denk dat hulp zoeken nu ook niet meteen noodzakelijk is.
t
teun53Lid
01-01-2024, 00:00
#13
ik ben hier juist om goede tips te krijgen sta voor alles open.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Het gaat erom dat je nu hulp vraagt zodat het voorbereid is als je het wel echt nodig hebt. Wachten totdat de noodzaak er is, is te laat.
t
teun53Lid
01-01-2024, 00:00
#15
en aan wie zou ik hulp moeten vragen ? en aan wat voor hulp denken jullie?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Je kunt naar je huisarts gaan en je verhaal doen. Misschien hebben ze tips voor het slapen of weten ze nog wat handige dingen. Hulp van de praktijkondersteuner ofzo. Of een praatgroep voor lotgenoten.
C
CouchlockLid
01-01-2024, 00:00
#17
Goed bezig man,
ik ben zelf na 5 jaar dagelijks gestopt zit nu op 11 maanden, eerste 3 maanden voel je je niet perse beter maar na 3 maanden werd het bij mij beter gewoon net zoals vroeger 💪 Doorgaan vanaf nu word het alleen maar makkelijker.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dus als ik het goed heb begrepen rookte je de joints met tabak?

Kijk naast informatie over stoppen met blowen ook naar informatie over stoppen met roken. Dan weet je eventueel wat je ook te wachten staat naast de wiet.

Je bent nu zo'n 8 weken gestopt dus vervangende nicotine lijkt me niet nodig. Maar dat je helemaal geen puf hebt lijkt me niet zo gek. Dat kan een effect zijn van het stoppen met tabak roken. Enige wat je kan doen is het te accepteren, op gegeven moment voel je je als herboren! Weet ook dat het heel lang nog kan duren voordat je neurotransmitters zijn herstelt. Blijf zo doorgaan. Dit is misschien een gevecht voor maanden of een jaar zelfs maar gun je dit herstel. En je krijgt er een mooiere leven voor terug!
t
teun53Lid
01-01-2024, 00:00
#19
thx voor de antwoorden.
ik ga is kijken wat de dokter van het slapen vind.
probleem is ook me maag die doet ook nog steeds raar daar heb ik pro biotica voor gehaald.
en ja ik rookte joints met tabak en rookte met heel weinig weed telkens minder ,ik denk dat mijn grootste probleem nicotine is.
de laatste week heb ik wel al iets beter geslapen. wel vroeg wakker nog steeds.
tot me 30e heb ik zon beetje alles gebruikt veel xtc speed coke drank paddo's daar kon ikzonder problemen mee stoppenblowen is wel moeilijker vind ik.
t
teun53Lid
01-01-2024, 00:00
#20
btw 5 kilo aangekomen en ik train gewoon weer.
snap er geen reet van.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."