Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2-mmc verslaafd (of toch tot heel even dan)

2-mmc verslaafd (of toch tot heel even dan)

58 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#1
Maar vind je jezelf verslaafd of een gebruiker. Want dat kun je alleen voor jezelf definiëren.
s
stimkinLid
01-01-2024, 00:00
#2
N3K0 zei:
Misschien gewoon stoppen met alles.
Want het klinkt alsof je alleen de 2mmc wil aanpakken en toch door wil gebruiken met alle andere middelen. En daar dan weer een prachtig excuus ook voor hebt.

Drugs gebruiken op een verantwoordelijke manier is voor jou blijkbaar niet weggelegd.
Klik om te vergroten...
Ik ben 47 en heb nog nooit een probleem gehad met bijvoorbeeld entactogenen of tryptamines. De verschillen zijn dan ook enorm. Je kan ze toch niet simpelweg allemaal in dezelfde pot gooien?? Ik ga heus niet vanaf nu twee keer per week x pakken, of shrooms eten.
s
stimkinLid
01-01-2024, 00:00
#3
XMR zei:
Stimulanten hoef je toch niet af te bouwen? Lijkt mij verstandiger om zo snel mogelijk te stoppen met deze bizarre hoeveelheden.

Je zegt niet meer te bingen, maar toch neem je nog 4-5 gram per dag. Dit klinkt gewoon als een hele lange, ongezonde, uit de hand gelopen binge.

Verder lijkt mij het extreem onverstandig om dissociatieven te gaan gebruiken als je al aangeeft psychotisch te worden na 2mmc gebruik. Dit is gewoon olie op het vuur gooien.

Ik hoop dat de hulp die je krijgt je gaat helpen, maar voor nu zie ik de slagingskans redelijk somber in, gebaseerd op hoe erg je het middel nog prijst. Zorg dat je het tegendeel bewijst!
Klik om te vergroten...
Doe ik al hoor. Ik wou gewoon aangeven 'waarom' je verslaafd wordt, en daar hoort zeker en vast bij dat je er initieel gelukkiger van wordt, toch?? Zoals ik zei heb ik mijn begeleider al jaren. Hij kent mij en mijn gebruik al jaaaren. Hij heeft wat opzoekingswerk gedaan voor mij (ikzelf ook), en plots cold turkey stoppen met cathinonen kan gevaren met zich mee brengen. Bovendien verkort je de afkick, die bij cathinonen ook zeer sterk kan zijn...

En over die disso's... Ook nooit problemen mee gehad. Ik houd mij bij de meeste middelen goed aan de aangewezen dosis. Ik word dan ook niet 'psychotisch' na 'gewoon' 2-mmc, het probleem is dat ik bij stims niet te stoppen ben. Die lichte psychotische aanvallen komen er pas na 15-20 gram.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
stimkin zei:
Ga al jaren bij de verslavingszorg. Heb een vaste begeleider. Al jaren. En het is ook vele jaren heel goed gegaan. Tot het toch weer misliep. Een account, een bankkaart en morgen in je brievenbus: da's te moeilijk voor een stim-verslaafde...
Klik om te vergroten...
Ik vind het niet zo moeilijk hoor. Voor mij helpt de nullijn en dagelijks onderhoud via een 12-stappenprogramma.

Dit wel, dat niet, brengt mij alleen maar in de verleiding en aan het twijfelen. Geen drank en geen drugs, veel duidelijker.

Heb je voor jezelf duidelijk waar het misgegaan is?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#5
N3K0 zei:
Drugs gebruiken op een verantwoordelijke manier is voor jou blijkbaar niet weggelegd.
Klik om te vergroten...

Een verslaafde staat vrijwel altijd machteloos tegenover drugs.

Jammer genoeg

Lees het hier op het forum zoveel. Drugs vervangen, of bagatelliseren. Het probleem buiten zichzelf plaatsen. Drugs zien als het probleem ipv de verslaving. Daarom zit ik nog op DF, voor de spiegels en ter herrinering van waar ik vandaan kom.

Al zit ik vandaag de dag ook nog steeds midden in de waanzin. Ik gebruik momenteel alleen niets. Het heeft me weer eens op de knieën gebracht; en dan toch wil ik gebruiken.

Als een verslaafde wilt stoppen met gebruiken loopt die gene tegen het volgende aan.

" Die gene wilt gebruiken terwijl die niet meer wilt gebruiken "

Dus TS , herken je je erin? Misschien toch eens overwegen volledig te stoppen.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lijkt meer op een 2mmc commercial, bij hoge doseringen geweldige shit (wat het niet is is rotzooi)....maar wees voorzichtigheid
stimkin zei:
Ja mijn excuses. Dat ophemelen ervan was misschien geen goed idee... Maarrr vlak na elke keer dat ik het de hemel in prijsde gaf ik wel aan wat er daar dan weer van gekomen was. Het schrijfsel staat bol van de argumenten om research chemicals voorzichtiger te gebruiken dan nu vaak gedaan wordt.
Klik om te vergroten...
Ja maar je schrijft dit om 'anderen te waarschuwen ' stel je zelf. Mensen die hier gevoelig voor zijn lezen niet zo. Die lezen alleen geweldig, hemels, sky high, geweldig etc...waar jij nu zelf ook nog in zit want je houdt jezelf enorm voor de gek. ne verdedigt je huidige gebruik nog steeds, leeftijd - vroeger was het erger - dat je in behandeling zit - afbouwen van stims, zeggen mij dat je in de verkeerde trein zit. Ik zou uitstappen en je afvragen of je niet weer naar het beginsstation moet. Ik zou dan niet de trein terug nemen daarnaartoe maar er rustig heen lopen en nadenken wat je echt wilt en ondertussen een goede verslavingskliniek zoeken en je dan aanmelden voor je weer in de trein stapt . Je lichaam went niet aan 5 gram, je voelt het niet misschien maar de schade die je aanricht is enorm. Op jouw leeftijd met cathinonen en die hoeveelheden levensbedreigend.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#7
stimkin zei:
info: ik gebruik het meest in binges (ik ga dan enkele dagen heel hard door, waarbij er tot 20-25 gram - of nog meer - door kan gaan, en dan stop ik een paar dagen,
Klik om te vergroten...

stimkin zei:
maar gebruik ik nog steeds 4-5 gram per dag.
Klik om te vergroten...

stimkin zei:
Ik ben 47
Klik om te vergroten...
De combinatie van bovenstaande factoren maken dat je zeer serieus rekening kan houden met hartritmestoornissen, hartfalen en/of op termijn een hart infarct. Zorg voor jezelf kerel. Neem je leven serieus.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#8
stimkin zei:
Dag twee cold turkey...
Veel onrust, veel cravings, veel slapen.
But going strong!!
Klik om te vergroten...
Goed bezig slapen is goed vooral doen de eerste week💪🏽🙏🏽
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#9
stimkin zei:
Ga al jaren bij de verslavingszorg. Heb een vaste begeleider. Al jaren. En het is ook vele jaren heel goed gegaan. Tot het toch weer misliep. Een account, een bankkaart en morgen in je brievenbus: da's te moeilijk voor een stim-verslaafde...
Klik om te vergroten...

2mmc is nu verboden per 1 juli.
Dus misschien is dat je stok achter de deur
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kordie zei:
2mmc is nu verboden per 1 juli.
Dus misschien is dat je stok achter de deur
Klik om te vergroten...

I doubt it, de groep verslaafden groeit - denk idd wel dat de RC markt hier enorm aan heeft bijgedragen - en als het simpelweg met verboden op was te lossen was het hosanna hosanna geweest😅
m
merelkerel12Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ze Herbs Mang zei:
I doubt it, de groep verslaafden groeit - denk idd wel dat de RC markt hier enorm aan heeft bijgedragen - en als het simpelweg met verboden op was te lossen was het hosanna hosanna geweest😅
Klik om te vergroten...
vind het daarom bizar dat er nog RC benzodiazepines verkocht worden, maar middelen als 6APB direct de markt af.. lekker krom
s
stimkinLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dag twee cold turkey...
Veel onrust, veel cravings, veel slapen.
But going strong!!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#13
merelkerel12 zei:
vind het daarom bizar dat er nog RC benzodiazepines verkocht worden, maar middelen als 6APB direct de markt af.. lekker krom
Klik om te vergroten...

Denk dat de verslavingszorg overspoeld raakt met benzo verslaafde als ze plots de rc benzo's verbieden.

stimkin zei:
Dag twee cold turkey...
Veel onrust, veel cravings, veel slapen.
But going strong!!
Klik om te vergroten...

Zet hem op!
s
stimkinLid
01-01-2024, 00:00
#14
Raver zei:
Denk dat de verslavingszorg overspoeld raakt met benzo verslaafde als ze plots de rc benzo's verbieden
Klik om te vergroten...
Daar ben ik het mee eens...
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#15
stimkin zei:
Dag twee cold turkey...
Veel onrust, veel cravings, veel slapen.
But going strong!!
Klik om te vergroten...
Goed bezig! Ben je ook echt nuchter, of gebruik je benzo's om te onderdrukken?
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Raver zei:
Denk dat de verslavingszorg overspoeld raakt met benzo verslaafde als ze plots de rc benzo's verbieden.
Klik om te vergroten...
Dat denk ik ook ja. De hel die dan losbreekt... oef. Persoonlijk erg blij dat de 2mmc uit de handel is. Dat ik de batch die ik nog heb komende week kan opmaken en er daarna mee kan kappen. Want man man, wat een verraderlijk spul is het. :dizzy:
C
CellaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Jazz35 zei:
Dat denk ik ook ja. De hel die dan losbreekt... oef. Persoonlijk erg blij dat de 2mmc uit de handel is. Dat ik de batch die ik nog heb komende week kan opmaken en er daarna mee kan kappen. Want man man, wat een verraderlijk spul is het. :dizzy:
Klik om te vergroten...
Mee eens.
C
CellaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ga zelf nu drie weken op vakantie en hoop dat de cravings daarna voorbij zijn 😩
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Cella zei:
Ga zelf nu drie weken op vakantie en hoop dat de cravings daarna voorbij zijn 😩
Klik om te vergroten...
Ervaring leert dat de cravings (althans bij mij) na een paar dagen wel verdwijnen. Maar ik weet natuurlijk niet hoe diep het rabbit hole is waar je in zit qua gebruik. Sterkte ermee!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Cella zei:
Ga zelf nu drie weken op vakantie en hoop dat de cravings daarna voorbij zijn 😩
Klik om te vergroten...
Reken er maar niet op. Tijdens je vakantie zullen ze wel verdwijnen maar zodra je thuis bent ga je gewoon weer verder waar he gebleven was. Zo werkte dat bij mij ten minste.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."