Oké, ten eerste: synchronistisch moment net. Ik las je post en je vraag over transmutatie en exact op dat moment begint een kerel in een filmpje wat ik op de achtergrond aan had staan te praten over transmutation.
![:grin:]()
Filmpje ging daar niet eens specifiek over.
Anyway, ik denk dat je Spira best wel kunt waarderen hoor. Hij doet het wel op een liefdevolle manier, maar vrij ingetogen en analytisch dus. Hij is ook Brits, dat zal er vast mee te maken hebben.
![:wink:]()
Meestal ben ik zelf meer in de mood voor de 'heart' benadering, maar soms ook meer voor de meer 'mind' analytische benadering. Afwisseling is goed.
O oké, dat had ik niet helemaal begrepen met die link. Ik zal er nog eens naar kijken!
Het spirituele proces van gedachten/emoties in het licht van bewustzijn houden is in ware zin een soort alchemisch proces en gevoelsmatig vond ik daar transmuteren een passender woord voor. Transformatie voelt meer als: iets veranderd van vorm, maar de kleinste deeltjes van wat dat iets eerst was zijn nog steeds aanwezig, maar nu in een andere formatie. Transmutatie voelt meer alsof iets als het ware op cellulair niveau compleet veranderd in iets anders. Sorry, ik ben niet zo van de strikte betekenis van woorden... Ik kies ze meer op gevoel.
Ik denk dat het belangrijk is om in ieder geval niet teveel te proberen "puur" te leven. Als je eens een jointje neemt, hoeft dat niet erg te zijn. Ik zat gisteren ook aan de wiet.
![:wink:]()
Ik denk dat zolang je spirituele ontwikkeling niet stagneert vanuit het grotere plaatje gezien, dat je steeds meer in een state of mind komt waarbij je niet eens behoefte hebt aan die dingen, omdat je baseline bewustzijn zo hoog wordt dat bijvoorbeeld wiet je naar beneden haalt.