#1
Waarschijnlijk was er dan wel een andere manier geweest. Alleen de vraag is of dat dan ook door zoveel medestanders werd goedgekeurd onder het mom van 'mijn religie is het absolute antwoord'.Religie heeft onnoemelijk veel ellende veroorzaakt, maar ik vraag me altijd af als dat er niet was geweest, dat we niet andere manieren hadden gevonden om het leven hier op aarde tot een hel te maken voor vele mensen.
Religie is de stok om mee te slaan voor velen. Jammer dat ook de mensen die niks met religie hebben daar dan ook slachtoffer van worden.Religie is natuurlijk niet de oorzaak, maar wij zelf.
Goed verwoord! Dit is inderdaad een gemeenschappelijke noemer bij elke religie. Angst hebben voor zonden en ongelovig leven. Gewoon een manier om alle marionetten in het gareel te houden.alle mogelijke angstzaaierij een gedeelde essentie lijkt te zijn onder religies.
Dat zou ik heel erg mooi vinden.Religie ontdaan van al het onnodige en onderdrukkende is in mijn ogen spiritualiteit.