Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshoudbaarheid van een papertrip

houdbaarheid van een papertrip

15 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
t
toepieklootLid
01-01-2024, 00:00
#1
djowzee, ik vroeg mij af hoe lang je dit eigl kan bijhouden, zo een blotter...
ik heb mensen horen zeggen dat ze niets verliezen van hun waarde als ze je dat een tijdje bijhoudt
en anderen zeggen dat je ze niet lang kan bewaren
ik weet niet of het hier al eens gestaan heeft, dus sorry voor de repost dan :)
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#2
Koel, droog en donker bewaren. Dan gaan ze zeker enkele maanden mee.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
kennisje zeg tdat als je ze lang in t zakje gaat zitten dat van de zegel tegen t zakje gaat plakken en dat zo de werking weg gaat. Kweet er niks van maar vond t een raar verhaal
t
toepieklootLid
01-01-2024, 00:00
#4
caatje zei:
kennisje zeg tdat als je ze lang in t zakje gaat zitten dat van de zegel tegen t zakje gaat plakken en dat zo de werking weg gaat. Kweet er niks van maar vond t een raar verhaal
Klik om te vergroten...

ja ma dat is wel waar denk ik, dermee dat ik dat ook nooit in een zakje steek maar wel in foliepapiertje..
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik zou zeggen geenprobleem, dan lik ik t zakje wel af. Of kan dat weer niet?
t
toepieklootLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik denk dat de stof niet op een zakje kan blijve liggen of erin drenken, dat vervliegt volgens mij, op een papertrip bv kan je het er laten indrenken
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb zelf blotters nooit langer dan 4 maanden bewaard, en daar merkte ik helemaal niet dat ze zwakker waren geworden. Gewoon uit het licht houden en voorkom temperatuur schommelingen.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wie wil die dingen bewaren anyway :wink:
t
toepieklootLid
01-01-2024, 00:00
#9
mathijs zei:
Wie wil die dingen bewaren anyway :wink:
Klik om te vergroten...

als er bv eens supergoede in omloop zijn en je niet meer weet of die ooit nog eens terugkeren, kan altijd handig zijn :wink:
m
megamoldLid
01-01-2024, 00:00
#10
of als er zeer goede in omloop zijn ( zoals op het moment : ying yangskes aka dolfijntjes ) en er een ganse zegel van wil kopen ( 100 stuks dus ) :mrgreen:
t
toepieklootLid
01-01-2024, 00:00
#11
megamold zei:
of als er zeer goede in omloop zijn ( zoals op het moment : ying yangskes aka dolfijntjes ) en er een ganse zegel van wil kopen ( 100 stuks dus ) :mrgreen:
Klik om te vergroten...

zijn ze in omloop in belgie? de kanten v gent ofzo? dan gaak der wel kunnen aangeraken, tis gewoon: op het moment is het niet te vet hier in de gebuurte voor zover dat ik weet...
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dus uit het licht houden, dat heb ik, ze liggen koel op mijn kamer, bewaard in zilverfolie en nog eens in een zluitzakje. Hoelad duurt het voordat de werking minder is geworden?
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
DarkScope zei:
Dus uit het licht houden, dat heb ik, ze liggen koel op mijn kamer, bewaard in zilverfolie en nog eens in een zluitzakje. Hoelad duurt het voordat de werking minder is geworden?
Klik om te vergroten...

Hmm.. ik bewaar het zelf ook in zilverfolie in een leeg wietzakje, waar ik dan alle lucht uit knijp in een la in een kamer waar het altijd ongeveer 18 graden is. Bij mij waren zegels na 2 maanden nog niet echt zwakker geworden. Na 3 maanden merk je een kleinv erschil; ik denk dat dat misschien 1/5e van de werking weg is. Langer dan dat bewaar ik het eigenlijk nooit. Ik denk dat het na een paar maanden wel duidelijk zwakker wordt.
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#14
de Vacüvin (dat maffe apparaatje waarmee je de lucht uit een potje kan zuigen) 6 maanden goed. In een beetje alufolie, en dan in een plastic zakje (niet helemaal dicht)
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
loadrunner zei:
de Vacüvin (dat maffe apparaatje waarmee je de lucht uit een potje kan zuigen) 6 maanden goed. In een beetje alufolie, en dan in een plastic zakje (niet helemaal dicht)
Klik om te vergroten...

Ik zou denken dat je het op mijn manier ook +- een half jaar kan bewaren, want na 3 maanden neemt de sterkte wat af, dus zal na 6 maande nog wel werken maar lang daarna niet meer echt.

Gewoon een kwestie avn niet zo veel zegels kopen en beetje regelmatig trippen.
H
HenkfloydLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik bewaar ze lucht en lichtdicht in de vriezer. Dacht dat ze dan wel een jaartje goed moeten blijven. Achja, anders neem je wat meer :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."