Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums25 ug als eerste keer

25 ug als eerste keer

27 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
A
AcetyllysergicLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zou het interessant zijn om rond de 25 ug (ipv 50 ug) te nemen als eerste trip?
Ik ben benieuwd naar de meningen hierover...
:wave:
i
ilyasLid
01-01-2024, 00:00
#2
mijn eerste keer was rond de 30 denk ik. Het was een leuke ervaring, met heel lichte visuals en soms snapte ik er niets meer van. Maar daar bleef het bij, ik voelde het proberen in te slaan, maar het kwam niet over de grens.
Het mocht heftiger, maar een lage dosis was toch wel verstandig als eerste keer :)
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Haha toevallig, mijn eerste keer was ook 25 ug, maar kon dat niet echt een trip noemen. Achteraf vond ik het jammer dat ik geen 100 ug had genomen, eerste keer meteen goed. En dat heb ik dus niet al te lang daarna ook gedaan. :grin:

Mijn mening, 25ug is echt zonde van de moeite. Begin bij 50 of 100. :wink:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik betwijfel ten zeerste of ik iets zou merken van 25µg, dus ik zeg verspilde moeite. 100µg op een rustige plek vind ik een mooi begin.
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mocht je nog niet overtuigd zijn, zal ik de bovenstaande antwoorden bevestigen...

Ook ikzelf zou beginnen met 100ug. Het valt uiteindelijk allemaal best wel mee, zolang de set & mindset goed is. Lekker thuis, of rustig de duinen in met een goede vriend zal perfect zijn! Doe waar je zin in hebt... genieten!

Daarnaast betwijfel ik of je echt wat zou voelen van 25ug =)
Wellicht beland je in een andere gemoedstoestand, iets vaags waar je niet de vinger op kunt leggen. Maar je zal hoogstaarschijnlijk geen visuals krijgen.
Ik weet niet in hoeverre je ervaring hebt met andere tripmiddelen, maar mocht je deze hebben, dan denk ik dat je 100ug echt wel kan waarderen! :grin:

Maar maak je er niet te druk om... de enige reden om 25ug te laten is omdat dit niet aan je verwachtingen zou kunnen voldoen, en daarom achteraf zonde voor gebruik.
Begin dan liever met een hogere dosering! =)
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik had 50 ug de eerste keer, ik vond het geen heftige ervaring, maar ik zal het nooit meer vergeten.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#7
100 ug lijkt mij een prima hoeveelheid voor de eerste keer. Ik denk niet dat je van 25ug iets gaat voelen.
u
underworldLid
01-01-2024, 00:00
#8
merkje amper wat van.. echt een drempelwaarde bijna.
beter doe je 50-100 de eerste keer :)
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Qocaïne zei:
Wellicht beland je in een andere gemoedstoestand, iets vaags waar je niet de vinger op kunt leggen. Maar je zal hoogstaarschijnlijk geen visuals krijgen.
Klik om te vergroten...

Precies dat merk je van 25 ug. :grin: Ik was 5 uur een beetje gaar, dat was het. :P Daarom noem ik het ook niet mijn eerste LSD trip. :P
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik nam de eerste keer 160 ug (Niet meteen trouwens; eerst 80 ug, toen dat insloeg en dat goed ging nam ik meer), beviel me prima..
m
mocridheLid
01-01-2024, 00:00
#11
:)
B
Buddha CheeseLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mijn eerste trip was 160. Wel perfecte set-setting en voorbereiding. Viel me heel goed mee, beetje heftig maar zeer aangenaam.

25 lijkt me echt wel iets te weinig, denk dat je weinig zult merken. Ik zou 100 aanraden als starthoeveelheid, zolang je het maar voorbereid doet.
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#13
25 lijkt mij iets te weinig, maar als jij je daar goed bij voelt en voor de eerste keer niet
meer wilt nemen, dan moet je dat ook niet doen.
geniet ervan
l
leppehLid
01-01-2024, 00:00
#14
Met 70 ug op mijn eerste poging vond ik dat het allemaal wel wat harder kon. Als je nog 0,0 ervaring hebt met wat voor tripmiddelen dan ook is dat wel een goed begin denk ik. 25 ug... Erg weinig, als je al wat merkt zal het je denk ik niet geven wat je zoekt.
D
De_willyLid
01-01-2024, 00:00
#15
25µg....mja...persoonlijk vind ik het enorm weinig maar je moet maar de pech hebben om overgevoelig voor de stof te zijn.

Eerste keer hier was 100µg op een open-air goa festivalletje (Heron in Lommel). Was wel een heftige ervaring maar toch direct voor herhaling vatbaar.
Dit was trouwens ook de eerste keer dat ik psychedelica gedaan had.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik zou niet aanraden om maar 25 ug voor de eerste keer te doen. Ik had zelf denk ik de eerste keer tussen de 40 en 60 ug, de zegels waren niet getest dus ik zal het nooit weten. De tweede keer meteen 200 ug, toen pas had ik het gevoel dat ik echt wist wat deze stof nou deed. Nu als ik mensen heb die hier voor het eerst willen trippen en wél ervaring hebben met bijvoorbeeld paddo's dan geef ik ze het liefst rond de 75 ug, genoeg voor visuals en een echte trip maar geen echte harde trip die misschien te zwaar is voor een eerste keer. Mensen zonder enige trip ervaring zou ik eerder 50 ug aanraden, dan moet je gewoon toch eerst rustig kijken wat een trip uberhaubt is.
25 ug lijkt me zonde van de 25 ug LSD, doet volgensmij echt heel weinig en dat lijkt me eigenlijk maar zonde, kan je veel beter bij een andere trip er bij nemen lijkt me.
B
BelgoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Waar staat ug eigelijk voor?
P
PatrickBatemanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Microgram (weer een stapje kleiner dan milligram). Eigenlijk hoor je de Griekse letter mu, oftewel μ, te gebruiken, maar dat is wat lastig voor degenen die de juiste alt + numpad-combinatie niet uit hun hoofd weten (waaronder ikzelf, ik copy-paste het symbooltje ook maar ergens vandaan).
B
BoleaLid
01-01-2024, 00:00
#19
azgaza zei:
25 ug lijkt me zonde van de 25 ug LSD, doet volgensmij echt heel weinig en dat lijkt me eigenlijk maar zonde, kan je veel beter bij een andere trip er bij nemen lijkt me.
Klik om te vergroten...

Yeps!!!
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#20
ctrl + alt + u maakt bij mij > ú

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."