#1
Ik vroeg me af of hier meer mensen zitten met persoonlijke ervaringen qua lsd op mentale stoornissen. En dan bedoel ik het heel breed en niet alleen negatief maar voornamelijk positief.
Het zit namelijk zo. Ik had al vaker gelezen over LSD in combinatie met therapie, de positieve effecten ervan, e.d. Maar het was voornamelijk een ver van mijn bed show, behalve dan de sprongen vooruit die ik maakte qua sociale omgang met mensen en zelfaceptatie. Maar nu heb ik tegenwoordig een (hele lieve) vriend met OCD (dwangneurose) gecombineerd met een angststoornis. Dit was goed aan hem te merken, al zat hij thank god niet 20 keer per dag zijn handen te wassen. Ook een angstaanval was heel eng om mee te maken.
Nou had hij al eens mdma gedaan, en was daardoor een aantal maanden bijna klachtenvrij waarna het weer terugkwam. Hierdoor ontdekte hij L-tryptofaan, wat een fijne toevoeging is voor moeilijke dagen. Hij heeft 1 keer mdma gedaan,maar op fora las hij dat psychedelica vaak een hele goede uitwerking hebben op mensen met OCD gecombineerd met angststoornis omdat het hun nieuwe inzichten geeft over de wereld en zichzelf.
Zo zaten we laatst op bed, ik een zegel al in mijn mond, en hield er eentje voor zijn neus. Hij was onwijs benieuwd en ondanks zijn angsten (oh nee straks doet mn lichaam het niet meer!) heeft hij dapper eentje genomen. De trip zelf was heftig en vermakelijk, we hadden heel veel lol. Maar benieuwd waren we naar de effecten de weken erna.
Meteen de dag erna was er al verschil. Hij was een stuk rustiger, en ondanks dat hij mentaal zich nog wel eens angstig voelde kon zijn lichaam er niet meer op reageren. Hij doorzag zijn eigen patronen en werd er minder vatbaar door. Ik merk ook een wereld van verschil in zijn gedrag, hij is minder ongemakkelijk, minder bang, zelfverzekerder. actiever, zorgt beter voor zichzelf. En het is zo'n verademing dat zijn klachten zo verminderd zijn.
Ik ben onder de indruk wat een avondje trippen kan teweeg brengen in de hersens van iemand met een stoornis. Als hij nu eens in de zoveel maanden tript voor klachtenvermindering, vind ik dat een hele mooie ruil met dagelijks medicijnen slikken!
Zijn er meer mensen met soortgelijke (of heel andere) ervaring? Of misschien wel omgekeerd en verergering van de klachten? Ik ben onwijs benieuwd geworden na deze ervaring.![:)]()
Het zit namelijk zo. Ik had al vaker gelezen over LSD in combinatie met therapie, de positieve effecten ervan, e.d. Maar het was voornamelijk een ver van mijn bed show, behalve dan de sprongen vooruit die ik maakte qua sociale omgang met mensen en zelfaceptatie. Maar nu heb ik tegenwoordig een (hele lieve) vriend met OCD (dwangneurose) gecombineerd met een angststoornis. Dit was goed aan hem te merken, al zat hij thank god niet 20 keer per dag zijn handen te wassen. Ook een angstaanval was heel eng om mee te maken.
Nou had hij al eens mdma gedaan, en was daardoor een aantal maanden bijna klachtenvrij waarna het weer terugkwam. Hierdoor ontdekte hij L-tryptofaan, wat een fijne toevoeging is voor moeilijke dagen. Hij heeft 1 keer mdma gedaan,maar op fora las hij dat psychedelica vaak een hele goede uitwerking hebben op mensen met OCD gecombineerd met angststoornis omdat het hun nieuwe inzichten geeft over de wereld en zichzelf.
Zo zaten we laatst op bed, ik een zegel al in mijn mond, en hield er eentje voor zijn neus. Hij was onwijs benieuwd en ondanks zijn angsten (oh nee straks doet mn lichaam het niet meer!) heeft hij dapper eentje genomen. De trip zelf was heftig en vermakelijk, we hadden heel veel lol. Maar benieuwd waren we naar de effecten de weken erna.
Meteen de dag erna was er al verschil. Hij was een stuk rustiger, en ondanks dat hij mentaal zich nog wel eens angstig voelde kon zijn lichaam er niet meer op reageren. Hij doorzag zijn eigen patronen en werd er minder vatbaar door. Ik merk ook een wereld van verschil in zijn gedrag, hij is minder ongemakkelijk, minder bang, zelfverzekerder. actiever, zorgt beter voor zichzelf. En het is zo'n verademing dat zijn klachten zo verminderd zijn.
Ik ben onder de indruk wat een avondje trippen kan teweeg brengen in de hersens van iemand met een stoornis. Als hij nu eens in de zoveel maanden tript voor klachtenvermindering, vind ik dat een hele mooie ruil met dagelijks medicijnen slikken!
Zijn er meer mensen met soortgelijke (of heel andere) ervaring? Of misschien wel omgekeerd en verergering van de klachten? Ik ben onwijs benieuwd geworden na deze ervaring.
ipv speed 