Ik geloof wel in het idee dat vooral mensen die een beetje anders in elkaar zitten ervoor kiezen om dit soort drugs te gebruiken, onbewust als zelfmedicatie. Veel mensen die LSD gebruiken zijn een beetje anders, niet het gevolg van de LSD, maar wel de oorzaak van het LSD gebruik. Ik zal zelf geen uitzondering zijn
Daarbij heb ik het dan nog niet over een geestelijke aandoening omdat dat nogal een vaag begrip is. Ieder mens is anders, en vanaf een bepaalde mate waarin je een aantal kenmerken hebt noemen ze het een aandoening. Maar die andere persoon die op de test net 1 punt lager scoort zou dan de aandoening niet hebben ? De uitslag van psychologische tests is ook voornamelijk afhankelijk van het zelfbeeld van de invuller of wat hij verwacht of zelfs wil dat eruit komt. Dat is imo dan ook gelijk een onoverkomelijk zwak punt van de psychiatrie. Ik ben ervan overtuigd dat als ik pillen wil, ik zo een willekeurige aandoening uit de DSM kan kiezen, naar de psychiater kan gaan en met betreffende pillen naar huis zal gaan.
Verder zijn geestelijke aandoeningen in het algemeen waarschijnlijk niet oplosbaar, maar je kunt er mee leren leven zonder dat ze je hoeven te belemmeren in je dagelijks leven. Daarvoor is een stukje zelfkennis nodig. LSD kan je misschien helpen dat te krijgen, maar in hoeverre dat kan en onder welke voorwaarden is de vraag (dosis, frequentie, met of zonder professionele hulp)
Kort samengevat: Ik denk dat een geestelijke aandoening geen reden is om het niet te doen, maar voor velen een onbewuste reden is om het wel te doen. Wanneer je het bewust gaat doen om specifieke problemen op te lossen zal het denk ik echter geen succes zijn, je mag bij LSD geen verwachtingen hebben voor je gaat trippen.