Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLSD en geestelijke aandoeningen

LSD en geestelijke aandoeningen

34 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#1
Er post hier iemand ergens boven dattie paranoide en schizofrenisch is verklaard.
Dan LSD nemen is imo vragen om problemen en knettergek (maar dat knettergek past bij je diagnose :P)
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vigilante zei:
(maar dat knettergek past bij je diagnose :P)
Klik om te vergroten...

Ik snap dat je t grappig bedoeld, maar ik vind je opmerking wel te ver gaan.. Als je een psychische stoornis hebt ben je niet direct compleet geschift hoor..
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#3
Was idd grappig bedoeld en niet alsof je per direct loco bent.

Maar als je de diagnose paranoide en schizofrenie heb en je neemt lsd hmmm... imo KNETTERGEK.

En mensen die het niet lijp vinden begrijp ik niet, regel 1 bij drugs en vooral bij tripmiddelen: zorg dat je gezond bent en je goed voelt.
En ik weet ook wel zeker dat elke dokter of psych het keihard had afgeraden.

Maarja wie ben ik, ik lijd niet aan geestelijke aandoeningen dus ik zal het wel niet zo goed weten he :wave:
v
vaarklaasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Vigilante zei:
En ik weet ook wel zeker dat elke dokter of psych het keihard had afgeraden.
Klik om te vergroten...
Niet elke psychiater raadt het keihard af. Misschien vanuit de beroepsvereniging psychiaters wel, vooral naar buiten toe. Maar psychiaters onderling verschillen erg van elkaar en zijn er veel verschillende opvattingen over het gebruik van drugs. Moet ik er wel bij zeggen dat alle uppers, vooral coke en speed (speed als ongecontroleerd gebruik en niet voor de ADHD'ers zoals ritalin en concerta) en soms ook caffeine en nicotine, duidelijk wordt afgeraden.
h
hippievogelLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik geloof niet in geestelijke aandoeningen,,
volgens mij zijn julliie allemaal ,, spiritueel, mischien spiritueel ontheemd,,
met hier wat biochemische onovenwichtigheden, en daar wat neurologische defecten,
Chemisch afval in de sloot ,, chck die rare kikkers en padden,, :P
whhaa ze zijn epileptisch geworden en blaffen als honden door de vocale tics die het gevolg zijn
van hun syndroom van gille de la tourette
en onze hoofd word zo heel klein door de kleine mobieltjes krijgen we een plat hoofd
en we kunnen geen kleuren meer zien vanwege de urbanisatie (verstedelijking)
whaa de mensen gaan helemaal raar evolueren door hun onnatuurlijke millieu,
en ondertussen denken ze dat ze een stoornis hebben ,,
whaaa this crazy world is just to frustrating

yeah, my blood’s so mad feels like coagulatin’
I’m sitting here just contemplatin’
I can’t twist the truth, it knows no regulation.
Handful of senators don’t pass legislation
And marches alone can’t bring integration
When human respect is disintegratin’
This whole crazy world is just too frustratin’

And you tell me
Over and over and over again, my friend
Ah, you don’t believe
We’re on the eve
of destruction.

Barry McGuire - Eve Of Destruction
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik neem aan dat dit niet werkt als je panieksaanvallen hebt juist door drugsmisbruik? :P
Heb er nou al goed halfjaartje last van en leer er wel wat beter mee omgaan. Maar het is wel vrij lastig natuurlijk.. Zou dit hier ook op werken? Of zou het mijn probleempje alleen versterken? denk het wel he?
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#7
LSD moet je gewoon niet gebruiken om dingen op te lossen,
dat behoor je, naar mijn mening, nuchter te doen.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#8
Oh ik wil het ook niet persé gebruiken om mijn 'probleempje' mee op te lossen, begrijp me niet verkeerd. Ik heb gewoon heel lang niet getript (en andere drugs) omdat me dat op dit moment niet verstandig lijkt gewoon. Maaar als ik ooit weer eens drugs gebruik, is dat zonder twijfel een tripje maken. Vandaar de intresse of het het niet juist zou verergeren of terug laten komen.. :wink:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Oom Klaas zei:
LSD moet je gewoon niet gebruiken om dingen op te lossen,
dat behoor je, naar mijn mening, nuchter te doen.
Klik om te vergroten...

Maar als het nou per ongeluk gebeurt dat je iets oplost? Ik trip altijd om recreatieve redenen, omdat het leuk vind is eigenlijk de grootste rede, maar toch zijn er dingen gebeurt in trips waar ik echt, écht heel blij mee ben achteraf gezien, en ook die trips waren voor de lol en ook zéér vermakelijk, maar toch kan het wel dingen veranderen; ik zou ook niet zeggen dat je het puur om die rede zou moeten doen, maar rekening houden met dat het kán zeker.

Daarnaast, het MAPS is ook niet gek. Zoek maar op wat ze doen :)
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik geloof wel in het idee dat vooral mensen die een beetje anders in elkaar zitten ervoor kiezen om dit soort drugs te gebruiken, onbewust als zelfmedicatie. Veel mensen die LSD gebruiken zijn een beetje anders, niet het gevolg van de LSD, maar wel de oorzaak van het LSD gebruik. Ik zal zelf geen uitzondering zijn :)

Daarbij heb ik het dan nog niet over een geestelijke aandoening omdat dat nogal een vaag begrip is. Ieder mens is anders, en vanaf een bepaalde mate waarin je een aantal kenmerken hebt noemen ze het een aandoening. Maar die andere persoon die op de test net 1 punt lager scoort zou dan de aandoening niet hebben ? De uitslag van psychologische tests is ook voornamelijk afhankelijk van het zelfbeeld van de invuller of wat hij verwacht of zelfs wil dat eruit komt. Dat is imo dan ook gelijk een onoverkomelijk zwak punt van de psychiatrie. Ik ben ervan overtuigd dat als ik pillen wil, ik zo een willekeurige aandoening uit de DSM kan kiezen, naar de psychiater kan gaan en met betreffende pillen naar huis zal gaan.

Verder zijn geestelijke aandoeningen in het algemeen waarschijnlijk niet oplosbaar, maar je kunt er mee leren leven zonder dat ze je hoeven te belemmeren in je dagelijks leven. Daarvoor is een stukje zelfkennis nodig. LSD kan je misschien helpen dat te krijgen, maar in hoeverre dat kan en onder welke voorwaarden is de vraag (dosis, frequentie, met of zonder professionele hulp)

Kort samengevat: Ik denk dat een geestelijke aandoening geen reden is om het niet te doen, maar voor velen een onbewuste reden is om het wel te doen. Wanneer je het bewust gaat doen om specifieke problemen op te lossen zal het denk ik echter geen succes zijn, je mag bij LSD geen verwachtingen hebben voor je gaat trippen.
v
vaarklaasLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het is een beetje kort door de bocht om te zeggen dat je een willekeurige aandoening uit de DSM kan kiezen en met die pillen naar huis kan gaan.
Buiten het grijze gebied, waar in de psychiatrie veelal sprake van is, zijn geestelijke stoornissen duidelijk aan te tonen. In het grijze gebied wordt het lastig en kan je je afvragen wat een aandoening/ stoornis is. En kunnen mensen inderdaad te snel pillen krijgen; is het een serieuze depressie of zit iemand even in een normale levensfase dat diegene het even niet zit zitten? Meteen pillen geven of eerst therapie/ gesprekken? Dat kan een eindeloze discussie zijn, want een groot deel van de mensheid heeft een geestelijke "stoornis", maar aangezien dat als gemiddeld wordt gezien ben je "O.K.".

En inderdaad, geestelijke aandoeningen zijn vooralsnog niet te genezen met pillen, hoogstens mee te leren leven. Ik ken wel voorbeelden bij wie geestelijke aandoeningen zijn gestopt of hersteld, maar hoe dat precies is gekomen heeft men niet kunnen aantonen. Maar een geestelijke groei, sterker worden, meer ervaring, dat heeft wel bijgedragen. LSD kan zorgen voor geestelijke groei, maar dat hoeft niet.

Kortom; LSD kan helpen, maar alleen bij toeval, niet bij voorbedachte rade. Een nieuwe partner, zou bij wijze van spreke ook kunnen helpen, of verhuizen naar een ander land, etc.
Inderdaad, geen verwachtingen voordat je gaat trippen. Je kan anders van een koude kermis thuiskomen en je wil het in deze tijd van het jaar graag warm houden.
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#12
wwhhaaaaaaaaaa^!! ,,,, het rijmt alweer!

ik ben sociaal mentaal invalide , door de fluoride,,,

,, ik ben een MirjamVliegenZwamZenuwGifTerroristDoorgeDraaidePsychonAutist

:wave: :wave: :wave: :wave:
D
DuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Is er iets bekend met LSD in combinatie met dat je ODD of ADD hebt zoals mij? kan iemand hier iets over verschaffen :)
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#14
vogel zei:
wwhhaaaaaaaaaa^!! ,,,, het rijmt alweer!

ik ben sociaal mentaal invalide , door de fluoride,,,

,, ik ben een MirjamVliegenZwamZenuwGifTerroristDoorgeDraaidePsychonAutist

:wave: :wave: :wave: :wave:
Klik om te vergroten...

Sjamaan!
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb autisme, en een persoonlijkheidsstoornis (niet dat iemand iets aan me merkt op een normale dag) en kan je vertellen dat ik niets lekkerder vind dan stevig te trippen (500+mics) maar een vriendin uit me omgeving ook met autisme kan er echt niet tegen.
Lekker solo trippen is wel meestal wat het word bij mij. Vooral omdat ik dan lekker alles kan doen wat ik wens. En ik verwerk veel in mijn trips van wat ik de afgelopen tijd heb beleefd.

Maar tijdens de trip zelf zie ik vanuit een ander perspectief me eigen problemen / en oplossingen. Voor mij werkt het dus ook therapeutisch zou je kunnen zeggen.
En natuurlijk voor de fun. Paddo's gaan bij mij zo goed als zeker fout geen idee waarom.. Dat waren donkere moeizame trips die ik had erop.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."