#1
azgaza zei:leppeh zei:Als je reageert, presenteer dan niet je eigen theorie als feit. Wat een bullshit :')!
Van stoffen als LSD en psiloc(yb)ine (de actieve stoffen in truffels) denkt men dat ze voornamelijk op de 5HT2a receptoren binden. Dit zijn, zoals Tripper wel correct opmerkte, serotoninereceptoren. Wat het daar dus doet, is de werking van serotonine nabootsen.
Visuele effecten van serotonerge psychedelica kunnen voornamelijk worden toegeschreven aan activatie van neuronen die eigenlijk geen input krijgen, door de LSD. Een mooi artikel hierover is hier te vinden:
http://plus.maths.org/issue53/features/ ... index.html
edit: Er wordt nogal wat met vaktermen gegooid, als je bekend bent met wat neuropsychologie dan leest het wel vlot, anders moet je er even de tijd voor hebben om met wikipedia ernaast te lezen
Ik geloof dat deze ooit door azgaza op dit forum is gepostDe reden voor dat je weinig visuals had, kan zijn dat je simpelweg te weinig LSD hebt binnen gekregen. Voor mij wordt LSD pas echt visueel vanaf ongeveer 200 ug, met dosissen daaronder ben ik al wel flink de weg kwijt maar zie ik alleen fellere kleuren en dergelijke.
Omdat bijna al deze stoffen middels eenzelfde mechanisme worden opgeruimd, kan er kruistolerantie optreden. Dat houdt dus in dat als je op dag 1 LSD neemt en op dag 2 truffels, je de truffels veel minder sterk zal voelen dan als je op dag 1 geen LSD had genomen. Zelf merk ik na ongeveer een week niets meer van deze tolerantie, maar dat is voor veel mensen verschillend. Om HPPD te voorkomen en je trips goed te kunnen overdenken is het sowieso een prima idee om een paar weken tussen trips te houden![]()
Ik wou al net dit gaan posten ja; LSD bindt zich aan o.a. de 5HT2a receptoren en een scala aan andere ook hoofdzakelijk serotonine subreceptoren; het doet niks met de huidige voorraad serotonine, maakt het niet op en blokkeert het ook niet; het bindt toevallig gewoon aan enkele van de serotonine receptoren, waaronder de 5HT2a die dus vooral in de visuele cortex zit, en dán kan je dus ook wel raden waar de effecten vandaan komen.
Dit was even een poging het heel simplistisch samen te vatten, maar zulke misinformatie als door o.a. tripper werd neergezet.. mja het klopt gewoon van geen kant. Vrijwel alle psychedelische middelen werken op hoofdzakelijk de 5HT2a receptor, vandaar ook de kruistollerantie tussen LSD en paddo's.
Hoe zit het dan met Salvia? Hoe vaker je dit rookt hoe meer je er van merkt. (Dat heb ik toch hier ergens gelezen)
