#1
blaadjeboom zei:tomz0r zei:quote blaadjeboom
Mocht dit weer als generaliserend opgevat worden, zo is het niet bedoeld, ik heb dit beeld gevormd door wat ik om me heen zie en door de mensen waarmee ik praat, het is niet negatief bedoeld of wat dan ook, maar in mijn ogen wel waar.
Het is gewoon dat ik zie dat door de manier waarop deze maatschappij in elkaar zit we met z'n allen naar totale chaos toewerken. Iedereen neemt maar en de meeste mensen weten niet eens meer dat er meer is in het bestaan dan carrière maken en geld verdienen. Dat is niet hun fout, maar je wordt er gewoon niet mee opgegroeid. Het is niet dat ik die mensen haat, of er een afkeer naar heb, ik vind het gewoon jammer. Omdat er zoveel moois is in deze wereld die de meeste mensen nooit zullen/willen zien. Daarmee bedoel ik echt niet dat ze maar een trip naarbinnen moeten gooien, er zijn zoveel manieren om dingen in te zien. Maak gewoon eens een boswandeling, neem de omgeving in je op en kijk wat je voelt. De maatschappij is niet slecht, hij zit vol mensen die het echt wel goed bedoelen. Maar hij wordt wel voor een groot deel gevormd door grote bedrijven met veel geld, en je wordt toch ook doodgegooid met reclames en producten en je krijgt toch ook zeker wel een bepaald beeld van de wereld voorgeschoteld? Naar mijn mening is dat gewoon niet het goede beeld.
Als je er eerlijk naar kijkt, zie jij dan niet dat het verkeerd is? Dat eigenlijk iedereen in balans met de aarde zou moeten leven, dat we er een deel van zijn, en dat het eigenlijk allemaal zo mooi zou kunnen zijn, in plaats van de grijze betonnen harde koude wereld waarin we nu leven? Ja, dat is zweverig. Maar wel waarheid. En het is stom om te denken over wat had kunnen zijn. Maar als niemand daaraan denkt, verandert er ook niks.
Sorry, je kunt zeggen wat je wilt, maar dat noem ik geen gefreakt LSD-inzicht wat nergens op slaat. Ik wil geen kritiek leveren op jou of wat dan ook, ik weet dat het een beetje zo overkwam, maar het is gewoon heel frustrerend als je iedereen altijd zoveel moois wilt laten zien maar niemand de moeite neemt om ook maar z'n ogen open te doen. En daar hoef je geen LSD voor te nemen, het is gewoon overal om je heen! Voor mij werkt LSD positief, met behulp van LSD ben ik een stuk dichter bij mezelf gekomen en uit een depressie van zo'n 7 jaar gekomen zonder verdere 'hulp'. Wat het bij mij deed was vooral me laten zien dat het ook anders kon. Het is daarna aan jezelf om er iets mee te doen in je "nuchtere" state of mind. Het werkt bij mij op die manier omdat ik het neem met die intentie. Maar dat wil niet zeggen dat het bij iedereen zo werkt. Maar sta er in ieder geval voor open dat het mogelijk is..
tomz0r zei:quote blaadjeboom
tomz0r zei:Ik hoop dat je snel beseft dat er niet 1 maatschappelijke denkwijze is. Mensen zijn verschillend en als je ze eens goed spreekt kom je er achter dat ze niet allemaal zo zijn.
Bovendien weet ik wel zeker dat er ook een plekje voor jou is in de maatschappij. Is dat niet in de industrie, dan is het wel bij een organisatie. Je leeft nu hier, en hebt geen eigen stuk land om dingen op te verbouwen, en hebt daar waarschijnlijk ook geen concrete plannen voor, dus dan kan je het beste hier iets zoeken. En ik weet zeker dat je wat leuks vindt, als je goed je best doet.
tomz0r zei:Geloof je daar nog steeds in als je nuchter bent?
Aalpoepert zei:Psychedelische ervaringen zijn voor mij eigenlijk ook de trigger geweest om op djembee les te gaan. Ik moet zeggen dat het trommelen op zich al een trance opwekkende ervaring kan zijn en als je met meerdere mensen trommelt zie je ook dat hun ogen ineens gaan glimmen, als kinderoogjes![]()
electergie zei:Shamanen gebruiken de drum om in trance te gaan, en er ook uit te komen.
Lijkt mij logisch dat op LSD je ongeveer dezelfde ervaring had.
Ga ik zeker ook ooit eens proberen; met of zonder lsd.
TrippyShit zei:Lijkt me heel mooi dat je dat de volgende ochtend nog ervaart om je heen![]()
Zelf ben ik nog niet bekend genoeg met lsd om zoiets meegemaakt te mogen hebben..
electergie zei:gelijk heb je, psychedelica toont je gewoon wat er allemaal is
de bedoeling is om dat in je nuchtere staat ook te kunnen ontdekken en beleven
tomz0r zei:electergie zei:gelijk heb je, psychedelica toont je gewoon wat er allemaal is
de bedoeling is om dat in je nuchtere staat ook te kunnen ontdekken en beleven
Dit is het begin van de vorming van een zweverige langharige werkschuwe blower.
Ik denk dat dat momenteel even Tomzor's stopwoordje is.electergie zei:tomz0r zei:electergie zei:gelijk heb je, psychedelica toont je gewoon wat er allemaal is
de bedoeling is om dat in je nuchtere staat ook te kunnen ontdekken en beleven
Dit is het begin van de vorming van een zweverige langharige werkschuwe blower.
Oh, denk je?
tomz0r zei:electergie zei:gelijk heb je, psychedelica toont je gewoon wat er allemaal is
de bedoeling is om dat in je nuchtere staat ook te kunnen ontdekken en beleven
Dit is het begin van de vorming van een zweverige langharige werkschuwe blower.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."