Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Samen trippen, niet meer weten of je nou door je eigen ogen kijkt of de zijne, telepathie, elkaar tegenkomen op een plek buiten de tijd, samen door de kosmos reizen en weten dat je nooit meer iets anders wilt."
"Buddha Cheese zei: *het lange verhaal* Klik om te vergroten... Ja, je hebt gelijk."
"Ik had het vroeger altijd, dat in de laatse uren van mijn trip het voelde alsof er een bankschroef op mijn achterhoofd en nek was gezet. Nu nooit meer, ik denk dat het komt doordat bepaalde energie niet doorstroomt, dingen als stress e.d. worden opgeslagen in je nek en schouders, volgens mij heeft het daarmee te maken."
"Ik denk dat je zo'n ervaring alleen in jezelf kunt vinden. Het hele begrip "jezelf" loslaten en 1 worden met alles, tja plaatjes van 't universum zijn wel mooi maar ik denk niet dat het veel uitmaakt :P"
"Dit is iets uit een trip van een tijd geleden We waren eerst naar het bos geweest, toen het wat kouder werd besloten we naar binnen te gaan, maar om onverklaarbare redenen lukte het ons niet om muziek op te zetten. Wat we ook probeerden, alles stopte ermee of werkte gewoon helemaal niet. Toen kwam iemand op het idee om trommels te pakken. Het kwam er later op neer dat ik in mijn eentje de hele nacht heb zitten trommelen, en in die uren kon ik mijn geluk niet op vanwege de wereld die voor me openging Het universum (hoe je 't ook wil noemen) is een soort fractal van trillingen, van ritme. Het is 1 groot ritme, met daarin oneindig veel kleine ritmetjes die jij, ik, alles vormen. Met bijvoorbeeld een trommeltje kun je "inzoomen" op die ritmes en ze spelen. Het grote geheel, met alle kleine dingetjes daarin die het vormen. Het werkt blijkbaar net zo in je lichaam. Ik merkte dat wanneer iemand op de trip een beetje een moeilijk moment had, ik het ritme kon zoeken in die persoon wat op dat moment niet harmonisch was, en door het te harmoniseren, het voelde soms een beetje alsof ik een puzzeltje aan het oplossen was, kon ik die persoon erdoorheen loodsen. Toen ik het de volgende dag vroeg, of zij dat hetzelfde hadden ervaren, werd dat ook inderdaad bevestigd. Toen ik op de fiets naar het station ging de volgende ochtend, hoorde ik overal om me heen de ritmes die ik de vorige nacht had gespeeld. De wind in de bomen, regen, vogels.. Dit was voor mij zo magisch en mooi en bijzonder, ik vraag me gewoon af of er meer mensen zijn die dit soort dingen ervaren, en of ze die willen delen, elke trip tot nu toe is een les geweest waarin ik steeds weer nieuwe inzichten kreeg, het heeft mijn leven zo positief veranderd, daar ben ik heel dankbaar voor"
"Apparat zei: Ik ben het overigens wel eens met blaadjeboom dat je uiteindelijk zulke ervaringen toch in jezelf moet zoeken zonder psychedelica en met behulp van bijvoorbeeld meditatie. Ik denk dat de spirituele ervaringen die door meditatie zijn opgewekt positiever zijn dan de ervaringen opgewekt door tripmiddelen, omdat je bij meditatie je geest er echt in hebt getraind en je het tijdens een trip eigenlijk min of meer in je schoot krijgt geworpen. Klik om te vergroten... Maar psychedelica wordt wel al duizenden jaren gebruikt, de eerste natuurreligies zijn erop gebaseerd, het is een soort sleutel, het laat je zien dat bepaalde dingen bestaan zodat je er in je verdere leven iets mee kunt doen. Denk ik :P Bij mij werkte het in ieder geval zo."
"pascal828 zei: Op de manier hoe TS beschrijft lijkt het mij niet dat je zo een religieuze ervaring kan triggeren. Ik denk dat je pas echt serieus er over gaat filosoferen als je er zelf al wat vanaf weet. Dus lees gewoon boeken, en begin en dan zelf een eigen draai aan te geven bijvoorbeeld. Klik om te vergroten... Of andersom, ik vertelde mensen over dingen die ik ervaarde tijdens tripjes en de periodes erna, en toen kreeg ik van alle kanten te horen dat diezelfde dingen ook in boeken stonden, terwijl ik nooit een boek had gelezen daarover. Daarna ben ik boeken gaan lezen, als je het zelf ervaart en vervolgens merk je dat het door volken uit de hele wereld al jaren wordt gezegd, was voor mij gewoon veel geloofwaardiger dan wanneer je eerst een boek leest, dan wordt je hoofd automatisch al beinvloed en komt het niet meer uit jezelf."
"Alles wat je in een trip ervaart, ben je zelf. 't is een soort spiegel van je bewustzijn. Dus eigenlijk heb je alles gewoon zelf in de hand, en als je dat in je achterhoofd houdt kan er weinig misgaan! Ik wens je heel veel plezier! O ja, en 2cb nemen om je voor te bereiden op LSD lijkt me niet echt een goed idee. Het zijn 2 totaal verschillende dingen."
"tomz0r zei: Geloof je daar nog steeds in als je nuchter bent? Klik om te vergroten... Ehmm.. ja? Hoe kan iets meer waar zijn dan iets wat gewoon helemaal uit je essentie komt? Ik vind het altijd zo raar dat mensen op een trip dingen snappen en dan de dag erna erom gaan lachen, is het niet gewoon een extensie op je bewustzijn, waarin je meer openstaat voor dingen die er eigenlijk altijd al zijn? Geloof jij in de "nuchtere" wereld? De maatschappij? Is die echt, of is het toch allemaal een spelletje wat je zo hard is aangepraat dat het voor de meeste mensen nu de enige vorm van realiteit is?"
"Het liefst in het bos, in de natuur, zo ver mogelijk weg van paden gebouwen en auto's, en dan weer weten wat het mens-zijn eigenlijk is. Alleen altijd zo'n klap om dan weer terug te moeten."