#1
blaadjeboom zei:Goh, was je niet goed geworden na je LSDtrip of klopte je wereldbeeld ineens niet met wat je altijd is aangeleerd als waarheid te zien?tomz0r zei:Als iemand begint te praten over dat de wereld bestaat uit fractal patronen en trillingen is het praktische nut daarvan nul komma nul. En is het relevant om te weten/geloven, zoiets achterlijks? Dat helpt je nergens bij. En vaak is dat vage gedoe niet alles, maar komt meteen er achter aan een enorme kritiek op de maatschappij omdat die mensen onbegrepen zijn en dan is het eigenlijk over met ze.
Alle mensen die ik ken, en de mensen op dit forum, waarvan ik merk dat ze een tripdrugfascinatie hebben, die hebben grote problemen en zijn niet in staat om normaal te reageren op dingen omdat ze steeds die nepfilosofische "LSD-inzichten" er bij halen. In hun hoofd klopt het dan misschien, dat geloof ik ook wel, maar zoals ik al zei, mensen hebben er niks aan.
En ik spreek niet alleen over wat ik van anderen zie. Ik was zelf ook een keer zo dom om LSD te nemen, en ik had een week er na ook echt achterlijke gedachten over de wereld en ik dacht dat ik niet goed was geworden. Het duurde echt een maand lang om het van me af te zetten, en als ik andere dan dat soort dingen uit zie kramen dan herken ik dat precies. Geloven in die mindfuckende onzin is gewoon niet goed.
En toevallig hebben al die mensen die zo zweverig blijven na LSD ook lang haar, maar dat is maar een grappige bijkomstigheid![]()
Nee, je hebt gelijk, het is goed om je leven te storten op werken en verder komen in de maatschappij, daar heb je wat aan! Ga zo door! Alle anderen die wel proberen in te zien waar het nou eigenlijk om gaat zijn gewoon gek.![]()
Ik waarschuw je, stop alsjeblieft nu met LSD. Je hebt nog vele jaren te leven en je krijgt hier echt spijt van. En ja, werken is goed omdat het eenmaal nodig is. Mensen moeten hun gezin verzorgen, er moet veiligheid en welzijn gegarandeerd worden, en daarvoor is gewoon geld nodig.
Ik vraag je, wat is het praktische nut er van als je een verstrooide werkschuwe quasi-filosoof bent in plaats van een normaal persoon dat (met onder andere werken) bijdraagt aan het welzijn van de maatschappij? Ik heb hier nog nooit een fatsoenlijk antwoord op gehad.
Ieder zijn eigen weg naar geluk, maar om mensen die "simpel" leven en niet de hele tijd nadenken over de zin van het leven zo af te schuwen, gaat me echt te ver. Sowieso kan ik me echt niet in die levenswijze vinden, maar het zou mooi zijn als je me uit kon leggen wat er zo veel beter aan is. Dan verander ik misschien van gedachten. Ben benieuwd.
En sorry dat ik de positieve intentie van je topic misschien een beetje verpest, maar ik vind dat er ook wel eens over de andere kant nagedacht mag worden.
Als jij plezier schept uit hard werken en veel geld verdienen, moet je dat ook doen. Ik zie niet in waarom de ene keuze minderwaardig zou zijn dan de andere.