#1
Ik ben nog onbekend met LSD en nadat het middel me gevonden had (met dank aan iemand heel speciaal onder jullie) , kwam na enige tijd ook de juiste tripsitter tevoorschijn.
Geen sprake van onbezonnenheid of overhaastheid op dit vlak (zoals het ook hoort te zijn , heb ik gelezen) .
Toch vroeg me af of er na inname van LSD sprake zou kunnen zijn van een soort verlies aan menselijke capaciteiten.
Ik speel klassieke gitaar aan de academie waarbij oa. hand - oogcoördinatie erg belangrijk is.. Ik las zo ook iets over HPPD bijvoorbeeld . Het zou meer dan storend zijn om de noten te zien dansen op de notenbalk terwijl je elke dag moet oefenen.
Syd Barret is zo iemand die muzikaal begaafd was maar waarvan gezegd wordt dat LSD aan de basis van zijn ondergang lag.
Ook van Timoty Leary als wetenschapper werden dingen over minder helder worden gezegd. (Ik weet best dat ik er 2 hoofdvogels heb uitgekozen , maar toch.)
Verlies aan capaciteiten en vaardigheden dus , denken of handelen.
Dan stelde ik me ook de vraag (gewoon uit veiligheid ) hoe iemand kan weten of hij/zij sluimerende zaken in zijn bovenkamer heeft hangen .
Volgens mij hebben we toch allemaal in meer of mindere mate issues over onszelf.
En we hebben toch allemaal wel eens nare dingen meegemaakt of spijt van dingen die we veroorzaakt hebben.
Je kan toch niet eerst een psychologische test doen die bepaald of je eventueel ongeschikt bent. Ik weet dat het geen exacte wetenschap is, maar zijn er geen duidelijke signalen ?
Hoe kan ik mijn veiligheid hieromtrent garanderen of ben ik misschien wat overbezorgd?
Sommige dingen die ik lees beangstigen me wat
Geen sprake van onbezonnenheid of overhaastheid op dit vlak (zoals het ook hoort te zijn , heb ik gelezen) .
Toch vroeg me af of er na inname van LSD sprake zou kunnen zijn van een soort verlies aan menselijke capaciteiten.
Ik speel klassieke gitaar aan de academie waarbij oa. hand - oogcoördinatie erg belangrijk is.. Ik las zo ook iets over HPPD bijvoorbeeld . Het zou meer dan storend zijn om de noten te zien dansen op de notenbalk terwijl je elke dag moet oefenen.
Syd Barret is zo iemand die muzikaal begaafd was maar waarvan gezegd wordt dat LSD aan de basis van zijn ondergang lag.
Ook van Timoty Leary als wetenschapper werden dingen over minder helder worden gezegd. (Ik weet best dat ik er 2 hoofdvogels heb uitgekozen , maar toch.)
Verlies aan capaciteiten en vaardigheden dus , denken of handelen.
Dan stelde ik me ook de vraag (gewoon uit veiligheid ) hoe iemand kan weten of hij/zij sluimerende zaken in zijn bovenkamer heeft hangen .
Volgens mij hebben we toch allemaal in meer of mindere mate issues over onszelf.
En we hebben toch allemaal wel eens nare dingen meegemaakt of spijt van dingen die we veroorzaakt hebben.
Je kan toch niet eerst een psychologische test doen die bepaald of je eventueel ongeschikt bent. Ik weet dat het geen exacte wetenschap is, maar zijn er geen duidelijke signalen ?
Hoe kan ik mijn veiligheid hieromtrent garanderen of ben ik misschien wat overbezorgd?
Sommige dingen die ik lees beangstigen me wat
