Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Is er iemand op forum die met succes psilocybe azurescens of andere houtzwammen in de tuin heeft staan.Zelf jaren geprobeerd,zonder resultaat.Twee jaar geleden opgegeven,en dit jaar twee azurescens opgekomen ,op een plek waar ik nooit broed had uitgezet.Wordt vaak voorgesteld als een makkelijk iets....niet echt vind ik"
"zowel azurescens als cyanencis uitgeprobeerd.Voor mezelf niks opbrengst.Wat die vochtigheid betreft,zeker niet te vochtig, en ja op een schaduwrijke plek"
"Re: Verlies aan vaardigheden en sluimerende dingen m.b.t. LS je moet twee dingen niet verwarren/:angst en onzekerheid over: 1 eigen onbewuste inhouden,trauma 2 aanleg geestesziekte 3 mogelijke tijdelijke bijwerkingen een hoort bij de reis,drie komt zelden voor(heb al die toestanden nog nooit gehad,ook niet na nr 100) nummer drie is de enige die echt belangrijk is.Honderd percent zeker bestaat nooit,maar als jezelf aanleg zou hebben voor zware geestesziekten,dan zou je wel mogen veronderstellen dat je dat zelf weet (opname psychiatrie,psychosen in het verleden,enz) paddo triggert deze latente aandoeningen evengoed. liefs"
"BEste potentiele daturagebruiker:niet doen is toch de beste insteek.Datura is echt heel giftig,bovendien kan het blijvende hersenbeschadiging veroorzaken (ken er twee persoonlijk).Is een van de enige 'echt halucinerende planten'.In die zin:je denkt dat je waanbeelden 'echt' zijn.Deze waanbeelden zie je,op net dezelfde manier als vb.een auto in de straat.Je bent (vermoedelijk) in staat,tijdens deze wanen te handelen (echt slimme zet?).Zijn zovele stoffen waardoor je kan verkennen'.In alle culturen waar datura wordt gebruikt als halucinogeen: als plant op zichzelf wordt gebruikt:voor basket cases ;een op een met een sjamaaan (hij bepaalt ook dosering,en wat er gebruikt wordt).Is heel heftig,vaak donker of compleet absurd.En je bent absoluut niet in staat om er iets positiefs van te maken.Enkel voor ervaren,opgeleide sjamanen (of iets vergelijkbaars):die leren doseren en bouwen relatie op.Ni voor niks dat het in voodoo diende om zombies te behouden (bron:wade davis.Als je toch niet voor rede vatbaar bent:droog aantal bladeren (twee maximum,elk ong.vijf tot zeven cm) in combinatie met cannabis.Som gedaan door Indische sadhus.Heb je wel gevoel van 'de giftigheidseffect' en een 'subtiele (maar wel voelbaar verschil)andere roes.Rook heel langzaam (trekje,tien minuten wachten,...)Zodra je zwaar gevoel in longen krijgt (ademhalen kost moeite)ADELIJK STOPPEN.De duur van effect is zelfde,als cannabis waar mee combineert.Zelf tijd gedaan,gestopt door de giftige effecten op mijn lichaam. Enkel voor volledigeheid:daturabloemen zijn ni voor niks van shiva,wordt soms gebruikt om ayahuasca te maken (bevordert hallucinaties).In zuid Amerika meer en meer vergiftigingen (niet opgelijden willen centje verdienen:geen idee van hoeveelheid en effect.Geliefe methode om toeristen te vergiftigen (om ze nadien te beroven).DUS NIET DOEN,is gewoon belachelijk/je gaat ook niks leren (carlos casteneda:bullshit).Eventueel een optie :na twintig jaar ervaring (met reizen ,je eigen onbewuste en andere werkelijkheden).Hou ons op de hoogte.En als je echt iets heftig zoekt:eender welk psychoactiefmiddel wordt pas echt een 'reiscapsule' nadat je deel 'shit' in jezelf hebt uitgeklaard,dan met 'enorme nieuwsgierigheid,en ook veel ontzag' kan je beginnen te vragen,...."
"Hallo, al het volgende is uit eigen ervaring,zijn dingen die voor mezelf werken. Gebruik al zon 10 jaar allerlei stofjes om bewust bewustzijn te vergroten,meer bepaald voorbij het persoonlijke naar transpersoonlijke domeinen.Waarom lukt dit makkelijker dan doormiddel van meditatie?Omdat je makkelijker je normale ,allesoverheersende denken (dat er voor zorgt dat geen enkele ervaring onbevangen kan zijn). Eerlijkheidshalve eerst nog dit:er is wel enige controle noodzakelijk over dat wat je ervaart.Alles wat je ervaart moet je bekijken als was je een NIET BETROKKEN TOESCHOUWER(net alsof je totaal ongeinteresserd naar een slechte film kijkt).Sommige meditatietechnieken zijn hierbij:vb. vipassana,neti neti,transpersoonlijke getuige,enzovoort. Wat doe ik nu concreet: De dag van de geplande reis eet ik niets(verhoging effect en verkleinen kans op vervelende fysieke ongemakken) Vooralleer ik iets inneem tracht ik mijn voornemen( ) introspectief te offeren. Na inname (er staat geen muziek op,alles is rustig ,maar vooral eenvoudig), wacht ik rustig tot het middel duidelijk begint te werken.Bedoel hiermee: tot het moment dat je een spanning voelt opkomen in je lichaam,of tot je een bepaalde energie in jezelf of in je omgeving gewwaar wordt. Let op:dit is het moment dat,als je niks onderneemt, hallucinaties,kleurverandering;kortom het lsd circus begint.Als je zo reis, dan heb je geen enkele richting.Negeer alle ervaringen die je zintuigen ondervinden en concentreer je volledig (sluit je ogen,vermindert omgevingshallucinaties)op het verzamelen van alle energie,kracht die je gewaar bent en breng deze in je buikje.Op een bepaald moment heb je het gevoel dat er niks meer bij kan;denk dan dat je energie bij houdtrondom je buik. Als je echt voelt dat dit niet langer bij elkaar te houden is, dan laat je de energie los:verbeeld je dat deze energie langs je ruggegraat naar boven stroomt(gaat het met enige zekerheid toch doen op dat moment.Vanaf nu zal je bewustzijn drastisch verandert zijn.In alle eerlijkheid is dit enkel iets voor mensen die serieus op zoek zijn naar een andere realiteit.Dit is mogelijk niet zo vrijblijvend(verwant aan,maakt gebruik van kundalini energie)Dit is ook een manier waarop sjamanen aan hun overheersende energie binnen een groep komen.Ik kan zelf getuigen dat deze middelen het mogelijk maken om'religieuze ervaringen' van het type samadhi toestanden te bewerkstelligen.Heb dit al een aantal maal met andere mensen uitgeprobeerd als katalysator:en dit werkt echt.Nieuwsgierig wie dit dan uiteindelijk effectief gaat proberen in alle ernst.Voor eventuele verduidelijkingen:vraag maar.Op los gebabbel:laat maar.ps:hoe bijzonder al deze ervaringen ook zijn,het zijn nog steeds louter ervaringen die iemand heeft.Ook deze ervaring zal je trachten te verklaren.Wil gewoon zeggen:het geeft je de mogelijkheid om een blik te werpen in een vergroot bewustzijn."
"eerst: weten hoe de taart proeft, dat weet je door te eten.Zo is het ook met een"techniek". twee: meditatie is het ontkoppelen van iedere gedachte, ieder gevoel;dus ook van de verwachting. probeer het, jij hebt niks te verliezen,wel? bij mezelf werkt deze overgave , 8 op de tien keer.OOk met andere personen"
"hoi, zij er op het forum ook mensen die energiekanaliseren en opbouwen in eigen energiesysteem om bewustzijn bewust te vergroten.Wie werkt hier met kundalini?Wie heeft hier ervaring in andere mensen deelgenoot maken van een hoger (verruimd bewustzijn),wie hoort spontaan icaro's?,wie ondervind aan den lijve dat zijn energetisch systeem verandert wordt(blijvend),wie krijgt er les in sjamanistische technieken als hij op reis is?Kortom:reageer"
"beste datura gebruik, het zetten van een thee met blad,bloem en of zaad zou ik ten zeerste af raden.Ten eerste is een effectieve dosis altijd op de grens van een gevaarlijke ,levens of hersenbedreiging.Ten tweede zal het effect niet begerenswaardig zijn:vaak zijn het de donkeste kanten in jezelf die uitvergroot worden.Anders is het vaak klinkende onzin(je hebt totaal niet het besef dat je hallucineert.Andere zinvolle middelen zat:dus geen datura,mandragora,bilzekruid enz Wil je toch op een relatieve veilige manier voelen hoe vrouwe datura voelt:rook een gedroogd blad of twee ,samen met cannabis:verandert het effect subtiel.Maar ook niet meer dan blad of twee"