Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoofdpijn van LSD?

Hoofdpijn van LSD?

49 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb nog nooit eerder last of pijn gehad van een LSD trip.
Maar laatst heb ik een trip van ongv. 200 mics genomen en naarmate ik dichter bij de piek kwam voelde en hoorde ik mijn hersenen kraken en een onbeschrijvelijke pijn in mijn achterhoofd.
Het heeft gelukkig mijn trip niet verziekt maar op het einde werd de hoofdpijn alleen maar meer en de trip minder. Na 4 paracetamol ging de hoofdpijn ook langzaam weg.
Maar nu ben ik bang dat dit mijn volgende LSD trip weer terug komt als ik weer zo'n heftige trip neem(voor mij vrij heftig).
En ik ben bang dat mijn hersenen hier door ernstige schade oplopen.

Iemand een goed advies, of ervaring met ernstige hoofdpijn in een LSD trip?

Advies om het niet meer te gebruiken hoef ik niet te horen.
Ik overweeg zelf al te stoppen omdat ik liever puur en alleen voor 'plantaardig' wil gaan.
Maar voor aankomende zomer staat nog 1 (laatste waarschijnlijk) LSD trip geplanned.

groeten DrippTone :stoned:
l
lucifer in the skyLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik vermoed dat je de hoofdpijn krijgt door de mindfuck die de lsd je geeft.
ja denkt heel veel op lsd.
je denkt aan alles wat je ziet en dubbel zo hard.
het kan toch hoofdpijn veroorzaken ?
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het zou ook nog toeval geweest kunnen zijn dat je hoofdpijn had. Ik heb wel eens kort in de comedown na gewoon te lang wakker zijn lichte hoofdpijn in een trip maar zoals als jij hier omschrijft herken ik niet zo, ik zie dus ook niet in waarom het persé nog een keer zou moeten gebeuren, maar als je er bang voor bent, probeer in de piek veel te relaxen, als het lukt er niet aan te denken en als het toch komt weer gewoon een pijnstiller te nemen?
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#4
Herkenbaar. Rondgestuiterd en geslingerd worden door allemaal gekke gedachten die nergens op slaan met het gevoel dat je echt rondgeslingerd wordt.

De pijn die dan voelt is enorm. Je krijgt echt klappen.

Ik zou sowieso even wachten totdat het niet meer vers in je geheugen zit, anders is er een enorm grote kans dat je weer hetzelfde overkomt.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
tomz0r zei:
Ik zou sowieso even wachten totdat het niet meer vers in je geheugen zit, anders is er een enorm grote kans dat je weer hetzelfde overkomt.
Klik om te vergroten...

Dat is wel waar ja, als je het verwacht / er aan denkt kan het echt juist gebeuren, als je het een beetje vergeten bent is de kans op een chille trip ook gelijk een stuk groter.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat is inderdaad waar, hetzelfde met badtrippen, als je het denkt gebeurt het ook.
Gaat zowiezo weer een hele tijd duren voordat ik weer een acid tripje neem.
Eerst staat DMT op het menu.

Maar ik dacht, omdat ik normaal gesproken niet meer dan 100 mics neem, en dit keer dubbel zoveel, dat het teveel chemische troep in me hersenen was of zoiets. Te grote omschakeling?
Het was namelijk een hoofdpijn die ik niet eerder heb ervaren.
Tijdens het pieken in me trip heb ik ook ervaren dat op somige momenten me spieren zich heel erg aan spanden en op dat zelfde moment de druk op mijn hoofd toenam.
Het was pas in deze fase dat de hoofdpijn begon, en na de piek alleen maar toenam.

Ik hoop dat het gewoon geestelijk is en geen hersenschade of iets dergelijks, zullen vast cellen zijn gestorven maar hopelijk niks ernstigs.

Zal laten weten of het mijn volgende trip weer voorkomt, in dat geval zal ik het ook nooit meer gebruiken.
K
Kees KlapkaakLid
01-01-2024, 00:00
#7
DrippTone zei:
Ik hoop dat het gewoon geestelijk is en geen hersenschade of iets dergelijks, zullen vast cellen zijn gestorven maar hopelijk niks ernstigs.
Klik om te vergroten...

LSD doet geen "harm" aan het menselijk lichaam, voor zover men weet :)
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kees Klapkaak zei:
DrippTone zei:
Ik hoop dat het gewoon geestelijk is en geen hersenschade of iets dergelijks, zullen vast cellen zijn gestorven maar hopelijk niks ernstigs.
Klik om te vergroten...

LSD doet geen "harm" aan het menselijk lichaam, voor zover men weet :)
Klik om te vergroten...

Voor zover men weet, maar men weet niet alles. Ik had ook niet gedacht hoofdpijn te krijgen in mijn trip, maar toch gebeurd. Het zal wel niks zijn, maar daarnaast hoop ik ook echt dat het niks is en de volgende keer als ik het weer gebruik de trip hoofdpijnloos zal zijn.

Verder A.U.B. alleen reacties van mensen die hetzelfde hebben ervaren, en wat die er eventueel aan gedaan hebben. Of dat het gewoon eenmalig was en niks ernstigs of verhalen van mensen die elke trip weer hoofdpijn hebben gehad????
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#9
DrippTone zei:
Kees Klapkaak zei:
DrippTone zei:
Ik hoop dat het gewoon geestelijk is en geen hersenschade of iets dergelijks, zullen vast cellen zijn gestorven maar hopelijk niks ernstigs.
Klik om te vergroten...

LSD doet geen "harm" aan het menselijk lichaam, voor zover men weet :)
Klik om te vergroten...

Voor zover men weet, maar men weet niet alles. Ik had ook niet gedacht hoofdpijn te krijgen in mijn trip, maar toch gebeurd. Het zal wel niks zijn, maar daarnaast hoop ik ook echt dat het niks is en de volgende keer als ik het weer gebruik de trip hoofdpijnloos zal zijn.

Verder A.U.B. alleen reacties van mensen die hetzelfde hebben ervaren, en wat die er eventueel aan gedaan hebben. Of dat het gewoon eenmalig was en niks ernstigs of verhalen van mensen die elke trip weer hoofdpijn hebben gehad????
Klik om te vergroten...

Aangezien het om een hallucinogeen gaat kan je moeilijk inschatten wat je kan verwachten, de werking verschilt per persoon per keer.
Hoofdpijn kan daardoor ook ontstaan, maar ga er maar van uit dat het iets psychisch was. Je bent niet de enige die er last van had en mocht die hoofdpijn (die inderdaad aanvoelt alsof er enorme schade ontstaat, ik weet het) echt schade veroorzaken was het al lang aangetoond.
Aannemelijk is dus dat dit gewoon iets psychisch was.

Bovendien zitten er geen zenuwen in je hersenen, en zou je de pijn bij hersenschade dus helemaal niet voelen.
P
Patrick a.k.a SpacefaceLid
01-01-2024, 00:00
#10
Heb ook wel eens hoofdpijn gehad tijdens het trippen, vooral als alles vastloopt en mijn gedachtes maar door blijven gaan, alsof het lijkt dat de rust in je hoofd nooit meer wederkeerd... Paracetamol combineren met drugs lijkt me geen goed idee, rustig uitzitten en gaan slapen volgende trip beter!!!
_
_Kat_Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Die hoofdpijn is puur geestelijk. Maak je geen zorgen over lichamelijke schade. Ik heb af en toe ook hier en daar pijn, en ik trip 24/7 zonder drugs te gebruiken. Heeft te maken met de chakra's en de meridianen. Maak je geen zorgen. :grin:
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#12
_Kat_ zei:
Ik heb af en toe ook hier en daar pijn, en ik trip 24/7 zonder drugs te gebruiken. Heeft te maken met de chakra's en de meridianen. Maak je geen zorgen. :grin:
Klik om te vergroten...

Hehe, klinkt goed, leg uit :)
_
_Kat_Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Pijn heb ik af en toe op de raarste plekken. Dat wil zeggen dat er te veel of te weinig energie in die specifieke plek zit. Dit kan komen door blokkades. (Of veel engere dingen.) Het kan ook komen doordat er meer energie door je stroomt dan normaal (dus tijdens meditatie, maar dus ook tijdens een trip) waardoor een zwakkere "plek" (ik houd het even simpel) opvalt in de vorm van een steek of een pijnlijk drukkend gevoel. Ik had tot een paar weken geleden een energie lek in mijn keelchakra, waardoor ik soms tijdens meditatie een extreme pijn voelde in de hele linkerkant van mijn hoofd. Daar had ik dus weer te weinig energie omdat het niet lekker kon doorstromen. De lek is inmiddels weer gedicht. :tearsofjoy:
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ts, ik begrijp volkomen wat je bedoelt. Dat kraken, verschuivingen voelen, hoofdpijn, en maar blijven denken, denken en nog eens denken. Je zou er echt denken dat je hersens worden afgebroken of zo. Na zo'n lsd heb ik overigens 3 maanden lang last gehad van het voelen van verschuivingen in je chemische huishouden of zo, en een bepaalde druk op mijn voorhoofd wat trekt naar mijn neus. Van dat laatste heb ik nu nog steeds last van, en ik zou zweren dat dit door de lsd komt, want verkouden ben ik.
S
SpatziLid
01-01-2024, 00:00
#15
Lijkt me ook dat zodra je tript en merkt dat je hoofdpijn hebt, je er alleen maar meer op gaat letten. Dan lijkt het ook al snel dat het erger wordt. Vooral omdat je je misschien dan ook zorgen gaat maken dat je heel je trip door koppijn hebt.

Laatst met ontzettende spierpijn in m'n benen een paddotrip gedaan. Op zich een lekkere trip, maar de spierpijn werkte aardig storend en was erg aanwezig toen ik er eenmaal op lette. Tot ik even lekker ging stretchen en vervolgens tijdens de trip een warme douche nam. Daarna had ik nog steeds dezelfde spierpijn, maar eigenlijk was dat best een lekker gevoel geworden. Elke keer verzitten ontspande weer een ander deel van m'n lichaam, het werd haast zo'n oosterse zen-ontspanningsoefening. Heerlijk!

Ik bedoel maar, het kan all in the mind zitten. Als het bij een volgende trip weer voorkomt, probeer eens te analyseren waar het vandaan kan komen en probeer je hoofd en nek eens te ontspannen, vraag een partner of een andere aanwezige om een relaxete hoofd/schoudermassage als dat ni dat gezelschap acceptabel is of neem een lekkere douche! (Een douche is overigens vaste prik tijdens mijn trips. Heerlijk!!!)

Soms heb ik na een paddotrip of een flinke wiet-sessie best hoofdpijn, maar dat komt door mijn houding dan. Om de een of andere reden span ik mijn nekspieren dan konstant aan omdat ik met mijn hoofd wat meer achterover zit, waardoor ik een hoofdpijn opwek vanuit mijn nek, wat na lang verkeerd zitten doorstraalt naar bovenm m'n slapen. Nu kan ik het herkennen omdat ik weet wanneer ik 'weer verkeerd ga zitten', dus kan ik het controleren. Misschien moet je het eens in die hoek zoeken?
b
blaadjeboomLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik had het vroeger altijd, dat in de laatse uren van mijn trip het voelde alsof er een bankschroef op mijn achterhoofd en nek was gezet. Nu nooit meer, ik denk dat het komt doordat bepaalde energie niet doorstroomt, dingen als stress e.d. worden opgeslagen in je nek en schouders, volgens mij heeft het daarmee te maken.
M
MistressLid
01-01-2024, 00:00
#17
DrippTone zei:
Ik heb verder nooit meer hoofdpijn gehad van LSD, dus misschien jij ook niet. Ik had het trouwens pas halverwege mijn trip aan het eind van de piek, op de toen voor mij nog grootste dosis die ik tot op dat moment had genomen. Ik was aan het rennen in het bos en ik had echt enorm veel indrukken. Ik denk door de inspanning en alle indrukken/zintuigelijke prikkelingen dat ik uiteindelijk hoofdpijn heb gekregen.

Was die dag je verstandskies getrokken? Misschien dat het daar iets mee te maken heeft. En de mix aan middelen die al in je systeem zaten dat die daar ook iets aan hebben bijgedragen. Hoeveel µg heb je toen binnen gehad? En begon de hoofdpijn ruim voor je trip begon of echt vlak ervoor?
Klik om te vergroten...

Mijn verstandskies is de 19e al getrokken. Ik weet niet hoeveel µq ik heb binnengehad, het waren hofmann's, en daar een kwart stripje van. De hoofdpijn begon echt net vlak ervoor. Ik heb van de hele trip verder ook niks meegemaakt, omdat ik teveel in de "pijn" zat ofzo.. ik heb dus niet ervoor of na die hoofdpijn aanval getript..
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#18
En bedoel je met een kwart stripje 1/4 van een zegel of 1/4 van een blotter?
M
MistressLid
01-01-2024, 00:00
#19
DrippTone zei:
En bedoel je met een kwart stripje 1/4 van een zegel of 1/4 van een blotter?
Klik om te vergroten...
¼ van een zegel ^^...
Zo'n diehard ben ik niet hoor, haha..
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nouja, zegmaar een volledig plaatje van de hoffman print bevat 25 zegels. Natuurlijk is een blotter meerdere van die plaatjes groot. Maar als je uitgaat van een plaatje. Dan is 1/4 maar 5 zegels. Als die zegels 50 µg per stuk zijn, en die gaan rond op het moment, dan neem je maar 250 µg. Dat is opzich best een aanemelijke dosis. Zoveel had ik ook ongeveer genomen toen ik die hoofdpijn ervaarde.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."