Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoofdpijn van LSD?

Hoofdpijn van LSD?

49 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
M
MistressLid
01-01-2024, 00:00
#1
LSDelicious zei:
Zolang je er rustig onder kan blijven moet je jezelf niet ongerust maken volgens mij.
ik heb enkel soms hoofdpijn de dag erna als ik wakker word, dit is dan wel maar voor een half uurtje ofzo , tot ik me douch of wat eet dan gaat dit weer over.
ik denk zelf dat het bij mij is omdat m'n hersenen "dubbel" werken onder de lsd , ik heb het wel nog nooit gehad tijdens een trip zelf.
Klik om te vergroten...

Het schijnt inderdaad vaker voor te komen dat mensen last hebben van hoodpijn ná de trip...
Vandaag is de hoofdpijn al minder... Ik hoop dat het gewoon kwam door de Ibuprofen en de wisselwerking met iets...
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik had enorme pijn aan m'n ballen tijdens lsd. Maar dan echt PIJN soms. Na de trip was dit dan ook weer over. Heel vreemd
M
MistressLid
01-01-2024, 00:00
#3
NorthernLightBE zei:
Ik had enorme pijn aan m'n ballen tijdens lsd. Maar dan echt PIJN soms. Na de trip was dit dan ook weer over. Heel vreemd
Klik om te vergroten...


Hmm... Vreemde shit

Mijn hoofdpijn is nu wel weg overigens. Ik krijg het weer als ik me druk maak.. Het was dus wel een soort manifestatie van Migraine...
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik krijg altijd na een uur of 6 pijn aan mijn ogen, alsof ze overbelast zijn. Hoofdpijn krijg ik ook altijd maar dat ligt aan de hoeveelheid lachgas die ik op een tripavond verslind denk ik :beer:
b
blaadjeboomLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik had het vroeger altijd, dat in de laatse uren van mijn trip het voelde alsof er een bankschroef op mijn achterhoofd en nek was gezet. Nu nooit meer, ik denk dat het komt doordat bepaalde energie niet doorstroomt, dingen als stress e.d. worden opgeslagen in je nek en schouders, volgens mij heeft het daarmee te maken.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#6
DrippTone zei:
Kees Klapkaak zei:
DrippTone zei:
Ik hoop dat het gewoon geestelijk is en geen hersenschade of iets dergelijks, zullen vast cellen zijn gestorven maar hopelijk niks ernstigs.
Klik om te vergroten...

LSD doet geen "harm" aan het menselijk lichaam, voor zover men weet :)
Klik om te vergroten...

Voor zover men weet, maar men weet niet alles. Ik had ook niet gedacht hoofdpijn te krijgen in mijn trip, maar toch gebeurd. Het zal wel niks zijn, maar daarnaast hoop ik ook echt dat het niks is en de volgende keer als ik het weer gebruik de trip hoofdpijnloos zal zijn.

Verder A.U.B. alleen reacties van mensen die hetzelfde hebben ervaren, en wat die er eventueel aan gedaan hebben. Of dat het gewoon eenmalig was en niks ernstigs of verhalen van mensen die elke trip weer hoofdpijn hebben gehad????
Klik om te vergroten...

Aangezien het om een hallucinogeen gaat kan je moeilijk inschatten wat je kan verwachten, de werking verschilt per persoon per keer.
Hoofdpijn kan daardoor ook ontstaan, maar ga er maar van uit dat het iets psychisch was. Je bent niet de enige die er last van had en mocht die hoofdpijn (die inderdaad aanvoelt alsof er enorme schade ontstaat, ik weet het) echt schade veroorzaken was het al lang aangetoond.
Aannemelijk is dus dat dit gewoon iets psychisch was.

Bovendien zitten er geen zenuwen in je hersenen, en zou je de pijn bij hersenschade dus helemaal niet voelen.
P
Patrick a.k.a SpacefaceLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heb ook wel eens hoofdpijn gehad tijdens het trippen, vooral als alles vastloopt en mijn gedachtes maar door blijven gaan, alsof het lijkt dat de rust in je hoofd nooit meer wederkeerd... Paracetamol combineren met drugs lijkt me geen goed idee, rustig uitzitten en gaan slapen volgende trip beter!!!
_
_Kat_Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Die hoofdpijn is puur geestelijk. Maak je geen zorgen over lichamelijke schade. Ik heb af en toe ook hier en daar pijn, en ik trip 24/7 zonder drugs te gebruiken. Heeft te maken met de chakra's en de meridianen. Maak je geen zorgen. :grin:
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#9
_Kat_ zei:
Ik heb af en toe ook hier en daar pijn, en ik trip 24/7 zonder drugs te gebruiken. Heeft te maken met de chakra's en de meridianen. Maak je geen zorgen. :grin:
Klik om te vergroten...

Hehe, klinkt goed, leg uit :)
_
_Kat_Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Pijn heb ik af en toe op de raarste plekken. Dat wil zeggen dat er te veel of te weinig energie in die specifieke plek zit. Dit kan komen door blokkades. (Of veel engere dingen.) Het kan ook komen doordat er meer energie door je stroomt dan normaal (dus tijdens meditatie, maar dus ook tijdens een trip) waardoor een zwakkere "plek" (ik houd het even simpel) opvalt in de vorm van een steek of een pijnlijk drukkend gevoel. Ik had tot een paar weken geleden een energie lek in mijn keelchakra, waardoor ik soms tijdens meditatie een extreme pijn voelde in de hele linkerkant van mijn hoofd. Daar had ik dus weer te weinig energie omdat het niet lekker kon doorstromen. De lek is inmiddels weer gedicht. :tearsofjoy:
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ts, ik begrijp volkomen wat je bedoelt. Dat kraken, verschuivingen voelen, hoofdpijn, en maar blijven denken, denken en nog eens denken. Je zou er echt denken dat je hersens worden afgebroken of zo. Na zo'n lsd heb ik overigens 3 maanden lang last gehad van het voelen van verschuivingen in je chemische huishouden of zo, en een bepaalde druk op mijn voorhoofd wat trekt naar mijn neus. Van dat laatste heb ik nu nog steeds last van, en ik zou zweren dat dit door de lsd komt, want verkouden ben ik.
S
SpatziLid
01-01-2024, 00:00
#12
Lijkt me ook dat zodra je tript en merkt dat je hoofdpijn hebt, je er alleen maar meer op gaat letten. Dan lijkt het ook al snel dat het erger wordt. Vooral omdat je je misschien dan ook zorgen gaat maken dat je heel je trip door koppijn hebt.

Laatst met ontzettende spierpijn in m'n benen een paddotrip gedaan. Op zich een lekkere trip, maar de spierpijn werkte aardig storend en was erg aanwezig toen ik er eenmaal op lette. Tot ik even lekker ging stretchen en vervolgens tijdens de trip een warme douche nam. Daarna had ik nog steeds dezelfde spierpijn, maar eigenlijk was dat best een lekker gevoel geworden. Elke keer verzitten ontspande weer een ander deel van m'n lichaam, het werd haast zo'n oosterse zen-ontspanningsoefening. Heerlijk!

Ik bedoel maar, het kan all in the mind zitten. Als het bij een volgende trip weer voorkomt, probeer eens te analyseren waar het vandaan kan komen en probeer je hoofd en nek eens te ontspannen, vraag een partner of een andere aanwezige om een relaxete hoofd/schoudermassage als dat ni dat gezelschap acceptabel is of neem een lekkere douche! (Een douche is overigens vaste prik tijdens mijn trips. Heerlijk!!!)

Soms heb ik na een paddotrip of een flinke wiet-sessie best hoofdpijn, maar dat komt door mijn houding dan. Om de een of andere reden span ik mijn nekspieren dan konstant aan omdat ik met mijn hoofd wat meer achterover zit, waardoor ik een hoofdpijn opwek vanuit mijn nek, wat na lang verkeerd zitten doorstraalt naar bovenm m'n slapen. Nu kan ik het herkennen omdat ik weet wanneer ik 'weer verkeerd ga zitten', dus kan ik het controleren. Misschien moet je het eens in die hoek zoeken?
E
EchelonLid
01-01-2024, 00:00
#13
Spatzi zei:
Soms heb ik na een paddotrip of een flinke wiet-sessie best hoofdpijn, maar dat komt door mijn houding dan. Om de een of andere reden span ik mijn nekspieren dan konstant aan omdat ik met mijn hoofd wat meer achterover zit, waardoor ik een hoofdpijn opwek vanuit mijn nek, wat na lang verkeerd zitten doorstraalt naar bovenm m'n slapen. Nu kan ik het herkennen omdat ik weet wanneer ik 'weer verkeerd ga zitten', dus kan ik het controleren. Misschien moet je het eens in die hoek zoeken?
Klik om te vergroten...

Ik heb persoonlijk altijd heftige hoofdpijnen van het trippen. Hoofdpijn komt echter niet voort uit je hersenen (begrijpelijk dat je dat denkt... omdat er zoveel omgaat in je hoofd tijdens een trip) maar komt voort uit zenuwen van het weefsel, spieren en huid boven de schedel. Je brein kan namelijk geen pijn voelen, omdat het geen zenuwen heeft.

het kan dus wel komen van een eventuele verkeerd houding, verkramping van bepaalde spieren, of afgifte van gifstoffen (denk bijvoorbeeld aan kater van alcohol)

Klein testje voor jezelf:

vorm met je hand een vuist en knijp m (zo hard al je kan) een minuut lang dicht.

Dit is waarschijnlijk precies hetzelfde wat je met je lichaam doet tijdens een trip.
Laat maar weten wat je ervan vond...
dan leg ik dan de essentie wel uit :wink:
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#14
THNX all.

@ TomzOr:
Ik had na de trip inderdaad nergens meer last van, dus denk dat je gelijk hebt dat het psychisch was.

@ Patrick A.K.A. Spaceface:
Paracetamol heeft me wel geholpen, of dat het nou echt zorgde dat de hoofd pijn werd verdoofd, of dat door het placebo-effect ik rustig werd en het over ging. Ik was in ieder geval blij er vanaf te zijn, ook al is het waarschijnlijk onverstandig om het te combineren.

@ _Kat_:
Zou best kunnen dat het een ophoping van energie was, ik was in de trip wel heel erg bezig met mijn schedel, voelde daar elke keer heel warm als de trip ging pieken.

@ Mindgamer:
Ik heb er verder geen blijvend gevoel aan over gehouden. Maar inderdaad dat gevoel van krakende hersenen, echt freeky in je trip.

@ Spatzi:
Het is niet dat ik me er op ging focussen, toen het begon te komen kwam het in vlagen, alleen wanneer alles heel intens werd. En als de pijn dan weer weg was, was ik het ook meteen helemaal vergeten. Betoverd door de visuals. :tearsofjoy:
Maar misschien heb je gelijk, heb wel veel mijn spieren aangespannen en dat daar de hoofdpijn van zou kunnen komen. Ik zal er op letten de volgende keer en meer ontspannen.
Een goede houding is altijd belangrijk.
En douchen in een trip is inderdaad een 'must', heb dit nog maar 1 keer gedaan omdat ik meestal ergens buiten aan het trippen ben. Ben een natuur tripper, maar volgende trip is waarschijnlijk morgen, en die gaat binnen plaatsvinden want buiten is het te koud.
Een lekkere paddo trip en dan onder de douche. Nog een tip, weet niet of je blowed, maar zet de badkamer eens vol met stoom en rook dan een dikke wiet joint. En of dat die inslaat :beer:

@ Echelon:
Altijd hoofdpijnen tijdens het trippen? Dat lijkt me echt rot, moet er niet aan denken volgende trip weer zo door te maken.
Maak je dan altijd zware trips of heb je het ook met lichtere doses?
Ik heb tot nu toe nooit echt zwaar getripped, maar ik wil het nu wel een tandje hoger doen. Misschien dat juist teveel van 1 middel ook deel is van het probleem, beter een combi om zwaarder te trippen?
Ik snap wat je bedoelt met dat maken van die vuist, te veel spanning op je spieren kan ook zorgen voor pijn/hoofdpijn.


Volgende Acid trip in de lente op de veluwe, zit weer te denken aan 200 of 250 mics of eventueel een hippy flipje met iets lagere doses. Ontspanning zal een prioriteit zijn. :smoke:
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#15
mijn hoofdpijn verdwijnt door gebruik van LSD en Paddo's

http://www.geocities.com/ouch_nl/Paddestoeltjes.html

http://www.yayabla.nl/news/show_article ... cleid=1888

De moederkorenalkaloïde dihydroergotaminemesilaat, dihydroergotaminetartraat,
ergometrinewaterstofmaleaat en ergotaminetartraat worden o.a. als anti-migrainemiddel en
bij de behandeling van clusterhoofdpijnen gebruikt. Ergometrinemaleaat en
methylergometrinewaterstofmaleaat worden gebruikt als oxytocica (stoffen die de contractie
van de baarmoeder opwekken of bevorderen), o.a. ter vermindering van bloedingen na een
bevalling. Voor gedetailleerde informatie wordt verwezen naar de farmaceutische
handboeken.
Klik om te vergroten...
RIVM rapport 348802 017
Smartshops
Overzicht van producten, geclaimde werking
en hun medisch-toxicologische relevantie.
c
cheironLid
01-01-2024, 00:00
#16
_Kat_ zei:
Die hoofdpijn is puur geestelijk. Maak je geen zorgen over lichamelijke schade. Ik heb af en toe ook hier en daar pijn, en ik trip 24/7 zonder drugs te gebruiken. Heeft te maken met de chakra's en de meridianen. Maak je geen zorgen. :grin:
Klik om te vergroten...

Pijn is een stagnatie van Qi (energie). Iemand met kennis van zaken (acupunctuur, shiatsu, tuina, etc) kan je ws enorm snel acupunctuurpunten aanwijzen die tijdens een trip te gebruiken zijn (zelfs zonder naalden, door ze gewoon aan te raken) om de hoofdpijn te laten verdwijnen.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#17
dat lijkt me wel wat :grin:
c
cheironLid
01-01-2024, 00:00
#18
gNuxx zei:
dat lijkt me wel wat :grin:
Klik om te vergroten...

Omdat je zo gevoelig bent voor al die energie, is het echt bizar wat iemand met je kan doen op zulke momenten die verstand van zaken heeft. Blokkades in je lijf losmaken, echt, meridianen zijn dan geen concept meer maar ervaring...

ik vond het wel wat hebben :)
d
dirtbagLid
01-01-2024, 00:00
#19
ik heb dit ook altijd aant eind van een trip, daarbij komt ook nog ruften en schijten :P beetje jammer altijd:P
P
Patrick a.k.a SpacefaceLid
01-01-2024, 00:00
#20
dirtbag zei:
ik heb dit ook altijd aant eind van een trip, daarbij komt ook nog ruften en schijten :P beetje jammer altijd:P
Klik om te vergroten...

Haha ja vooral scheiten, lijkt af en toe wel of al het voedsel in mij na een LSD trip vloeibaar is geworden ofzo :sunglasses:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."