Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoofdpijn van LSD?

Hoofdpijn van LSD?

49 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik had enorme pijn aan m'n ballen tijdens lsd. Maar dan echt PIJN soms. Na de trip was dit dan ook weer over. Heel vreemd
M
MistressLid
01-01-2024, 00:00
#2
NorthernLightBE zei:
Ik had enorme pijn aan m'n ballen tijdens lsd. Maar dan echt PIJN soms. Na de trip was dit dan ook weer over. Heel vreemd
Klik om te vergroten...


Hmm... Vreemde shit

Mijn hoofdpijn is nu wel weg overigens. Ik krijg het weer als ik me druk maak.. Het was dus wel een soort manifestatie van Migraine...
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik krijg altijd na een uur of 6 pijn aan mijn ogen, alsof ze overbelast zijn. Hoofdpijn krijg ik ook altijd maar dat ligt aan de hoeveelheid lachgas die ik op een tripavond verslind denk ik :beer:
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb nog nooit eerder last of pijn gehad van een LSD trip.
Maar laatst heb ik een trip van ongv. 200 mics genomen en naarmate ik dichter bij de piek kwam voelde en hoorde ik mijn hersenen kraken en een onbeschrijvelijke pijn in mijn achterhoofd.
Het heeft gelukkig mijn trip niet verziekt maar op het einde werd de hoofdpijn alleen maar meer en de trip minder. Na 4 paracetamol ging de hoofdpijn ook langzaam weg.
Maar nu ben ik bang dat dit mijn volgende LSD trip weer terug komt als ik weer zo'n heftige trip neem(voor mij vrij heftig).
En ik ben bang dat mijn hersenen hier door ernstige schade oplopen.

Iemand een goed advies, of ervaring met ernstige hoofdpijn in een LSD trip?

Advies om het niet meer te gebruiken hoef ik niet te horen.
Ik overweeg zelf al te stoppen omdat ik liever puur en alleen voor 'plantaardig' wil gaan.
Maar voor aankomende zomer staat nog 1 (laatste waarschijnlijk) LSD trip geplanned.

groeten DrippTone :stoned:
l
lucifer in the skyLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik vermoed dat je de hoofdpijn krijgt door de mindfuck die de lsd je geeft.
ja denkt heel veel op lsd.
je denkt aan alles wat je ziet en dubbel zo hard.
het kan toch hoofdpijn veroorzaken ?
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het zou ook nog toeval geweest kunnen zijn dat je hoofdpijn had. Ik heb wel eens kort in de comedown na gewoon te lang wakker zijn lichte hoofdpijn in een trip maar zoals als jij hier omschrijft herken ik niet zo, ik zie dus ook niet in waarom het persé nog een keer zou moeten gebeuren, maar als je er bang voor bent, probeer in de piek veel te relaxen, als het lukt er niet aan te denken en als het toch komt weer gewoon een pijnstiller te nemen?
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#7
Herkenbaar. Rondgestuiterd en geslingerd worden door allemaal gekke gedachten die nergens op slaan met het gevoel dat je echt rondgeslingerd wordt.

De pijn die dan voelt is enorm. Je krijgt echt klappen.

Ik zou sowieso even wachten totdat het niet meer vers in je geheugen zit, anders is er een enorm grote kans dat je weer hetzelfde overkomt.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
tomz0r zei:
Ik zou sowieso even wachten totdat het niet meer vers in je geheugen zit, anders is er een enorm grote kans dat je weer hetzelfde overkomt.
Klik om te vergroten...

Dat is wel waar ja, als je het verwacht / er aan denkt kan het echt juist gebeuren, als je het een beetje vergeten bent is de kans op een chille trip ook gelijk een stuk groter.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dat is inderdaad waar, hetzelfde met badtrippen, als je het denkt gebeurt het ook.
Gaat zowiezo weer een hele tijd duren voordat ik weer een acid tripje neem.
Eerst staat DMT op het menu.

Maar ik dacht, omdat ik normaal gesproken niet meer dan 100 mics neem, en dit keer dubbel zoveel, dat het teveel chemische troep in me hersenen was of zoiets. Te grote omschakeling?
Het was namelijk een hoofdpijn die ik niet eerder heb ervaren.
Tijdens het pieken in me trip heb ik ook ervaren dat op somige momenten me spieren zich heel erg aan spanden en op dat zelfde moment de druk op mijn hoofd toenam.
Het was pas in deze fase dat de hoofdpijn begon, en na de piek alleen maar toenam.

Ik hoop dat het gewoon geestelijk is en geen hersenschade of iets dergelijks, zullen vast cellen zijn gestorven maar hopelijk niks ernstigs.

Zal laten weten of het mijn volgende trip weer voorkomt, in dat geval zal ik het ook nooit meer gebruiken.
K
Kees KlapkaakLid
01-01-2024, 00:00
#10
DrippTone zei:
Ik hoop dat het gewoon geestelijk is en geen hersenschade of iets dergelijks, zullen vast cellen zijn gestorven maar hopelijk niks ernstigs.
Klik om te vergroten...

LSD doet geen "harm" aan het menselijk lichaam, voor zover men weet :)
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kees Klapkaak zei:
DrippTone zei:
Ik hoop dat het gewoon geestelijk is en geen hersenschade of iets dergelijks, zullen vast cellen zijn gestorven maar hopelijk niks ernstigs.
Klik om te vergroten...

LSD doet geen "harm" aan het menselijk lichaam, voor zover men weet :)
Klik om te vergroten...

Voor zover men weet, maar men weet niet alles. Ik had ook niet gedacht hoofdpijn te krijgen in mijn trip, maar toch gebeurd. Het zal wel niks zijn, maar daarnaast hoop ik ook echt dat het niks is en de volgende keer als ik het weer gebruik de trip hoofdpijnloos zal zijn.

Verder A.U.B. alleen reacties van mensen die hetzelfde hebben ervaren, en wat die er eventueel aan gedaan hebben. Of dat het gewoon eenmalig was en niks ernstigs of verhalen van mensen die elke trip weer hoofdpijn hebben gehad????
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#12
DrippTone zei:
Kees Klapkaak zei:
DrippTone zei:
Ik hoop dat het gewoon geestelijk is en geen hersenschade of iets dergelijks, zullen vast cellen zijn gestorven maar hopelijk niks ernstigs.
Klik om te vergroten...

LSD doet geen "harm" aan het menselijk lichaam, voor zover men weet :)
Klik om te vergroten...

Voor zover men weet, maar men weet niet alles. Ik had ook niet gedacht hoofdpijn te krijgen in mijn trip, maar toch gebeurd. Het zal wel niks zijn, maar daarnaast hoop ik ook echt dat het niks is en de volgende keer als ik het weer gebruik de trip hoofdpijnloos zal zijn.

Verder A.U.B. alleen reacties van mensen die hetzelfde hebben ervaren, en wat die er eventueel aan gedaan hebben. Of dat het gewoon eenmalig was en niks ernstigs of verhalen van mensen die elke trip weer hoofdpijn hebben gehad????
Klik om te vergroten...

Aangezien het om een hallucinogeen gaat kan je moeilijk inschatten wat je kan verwachten, de werking verschilt per persoon per keer.
Hoofdpijn kan daardoor ook ontstaan, maar ga er maar van uit dat het iets psychisch was. Je bent niet de enige die er last van had en mocht die hoofdpijn (die inderdaad aanvoelt alsof er enorme schade ontstaat, ik weet het) echt schade veroorzaken was het al lang aangetoond.
Aannemelijk is dus dat dit gewoon iets psychisch was.

Bovendien zitten er geen zenuwen in je hersenen, en zou je de pijn bij hersenschade dus helemaal niet voelen.
P
Patrick a.k.a SpacefaceLid
01-01-2024, 00:00
#13
Heb ook wel eens hoofdpijn gehad tijdens het trippen, vooral als alles vastloopt en mijn gedachtes maar door blijven gaan, alsof het lijkt dat de rust in je hoofd nooit meer wederkeerd... Paracetamol combineren met drugs lijkt me geen goed idee, rustig uitzitten en gaan slapen volgende trip beter!!!
_
_Kat_Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Die hoofdpijn is puur geestelijk. Maak je geen zorgen over lichamelijke schade. Ik heb af en toe ook hier en daar pijn, en ik trip 24/7 zonder drugs te gebruiken. Heeft te maken met de chakra's en de meridianen. Maak je geen zorgen. :grin:
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#15
_Kat_ zei:
Ik heb af en toe ook hier en daar pijn, en ik trip 24/7 zonder drugs te gebruiken. Heeft te maken met de chakra's en de meridianen. Maak je geen zorgen. :grin:
Klik om te vergroten...

Hehe, klinkt goed, leg uit :)
_
_Kat_Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Pijn heb ik af en toe op de raarste plekken. Dat wil zeggen dat er te veel of te weinig energie in die specifieke plek zit. Dit kan komen door blokkades. (Of veel engere dingen.) Het kan ook komen doordat er meer energie door je stroomt dan normaal (dus tijdens meditatie, maar dus ook tijdens een trip) waardoor een zwakkere "plek" (ik houd het even simpel) opvalt in de vorm van een steek of een pijnlijk drukkend gevoel. Ik had tot een paar weken geleden een energie lek in mijn keelchakra, waardoor ik soms tijdens meditatie een extreme pijn voelde in de hele linkerkant van mijn hoofd. Daar had ik dus weer te weinig energie omdat het niet lekker kon doorstromen. De lek is inmiddels weer gedicht. :tearsofjoy:
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ts, ik begrijp volkomen wat je bedoelt. Dat kraken, verschuivingen voelen, hoofdpijn, en maar blijven denken, denken en nog eens denken. Je zou er echt denken dat je hersens worden afgebroken of zo. Na zo'n lsd heb ik overigens 3 maanden lang last gehad van het voelen van verschuivingen in je chemische huishouden of zo, en een bepaalde druk op mijn voorhoofd wat trekt naar mijn neus. Van dat laatste heb ik nu nog steeds last van, en ik zou zweren dat dit door de lsd komt, want verkouden ben ik.
S
SpatziLid
01-01-2024, 00:00
#18
Lijkt me ook dat zodra je tript en merkt dat je hoofdpijn hebt, je er alleen maar meer op gaat letten. Dan lijkt het ook al snel dat het erger wordt. Vooral omdat je je misschien dan ook zorgen gaat maken dat je heel je trip door koppijn hebt.

Laatst met ontzettende spierpijn in m'n benen een paddotrip gedaan. Op zich een lekkere trip, maar de spierpijn werkte aardig storend en was erg aanwezig toen ik er eenmaal op lette. Tot ik even lekker ging stretchen en vervolgens tijdens de trip een warme douche nam. Daarna had ik nog steeds dezelfde spierpijn, maar eigenlijk was dat best een lekker gevoel geworden. Elke keer verzitten ontspande weer een ander deel van m'n lichaam, het werd haast zo'n oosterse zen-ontspanningsoefening. Heerlijk!

Ik bedoel maar, het kan all in the mind zitten. Als het bij een volgende trip weer voorkomt, probeer eens te analyseren waar het vandaan kan komen en probeer je hoofd en nek eens te ontspannen, vraag een partner of een andere aanwezige om een relaxete hoofd/schoudermassage als dat ni dat gezelschap acceptabel is of neem een lekkere douche! (Een douche is overigens vaste prik tijdens mijn trips. Heerlijk!!!)

Soms heb ik na een paddotrip of een flinke wiet-sessie best hoofdpijn, maar dat komt door mijn houding dan. Om de een of andere reden span ik mijn nekspieren dan konstant aan omdat ik met mijn hoofd wat meer achterover zit, waardoor ik een hoofdpijn opwek vanuit mijn nek, wat na lang verkeerd zitten doorstraalt naar bovenm m'n slapen. Nu kan ik het herkennen omdat ik weet wanneer ik 'weer verkeerd ga zitten', dus kan ik het controleren. Misschien moet je het eens in die hoek zoeken?
E
EchelonLid
01-01-2024, 00:00
#19
Spatzi zei:
Soms heb ik na een paddotrip of een flinke wiet-sessie best hoofdpijn, maar dat komt door mijn houding dan. Om de een of andere reden span ik mijn nekspieren dan konstant aan omdat ik met mijn hoofd wat meer achterover zit, waardoor ik een hoofdpijn opwek vanuit mijn nek, wat na lang verkeerd zitten doorstraalt naar bovenm m'n slapen. Nu kan ik het herkennen omdat ik weet wanneer ik 'weer verkeerd ga zitten', dus kan ik het controleren. Misschien moet je het eens in die hoek zoeken?
Klik om te vergroten...

Ik heb persoonlijk altijd heftige hoofdpijnen van het trippen. Hoofdpijn komt echter niet voort uit je hersenen (begrijpelijk dat je dat denkt... omdat er zoveel omgaat in je hoofd tijdens een trip) maar komt voort uit zenuwen van het weefsel, spieren en huid boven de schedel. Je brein kan namelijk geen pijn voelen, omdat het geen zenuwen heeft.

het kan dus wel komen van een eventuele verkeerd houding, verkramping van bepaalde spieren, of afgifte van gifstoffen (denk bijvoorbeeld aan kater van alcohol)

Klein testje voor jezelf:

vorm met je hand een vuist en knijp m (zo hard al je kan) een minuut lang dicht.

Dit is waarschijnlijk precies hetzelfde wat je met je lichaam doet tijdens een trip.
Laat maar weten wat je ervan vond...
dan leg ik dan de essentie wel uit :wink:
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#20
THNX all.

@ TomzOr:
Ik had na de trip inderdaad nergens meer last van, dus denk dat je gelijk hebt dat het psychisch was.

@ Patrick A.K.A. Spaceface:
Paracetamol heeft me wel geholpen, of dat het nou echt zorgde dat de hoofd pijn werd verdoofd, of dat door het placebo-effect ik rustig werd en het over ging. Ik was in ieder geval blij er vanaf te zijn, ook al is het waarschijnlijk onverstandig om het te combineren.

@ _Kat_:
Zou best kunnen dat het een ophoping van energie was, ik was in de trip wel heel erg bezig met mijn schedel, voelde daar elke keer heel warm als de trip ging pieken.

@ Mindgamer:
Ik heb er verder geen blijvend gevoel aan over gehouden. Maar inderdaad dat gevoel van krakende hersenen, echt freeky in je trip.

@ Spatzi:
Het is niet dat ik me er op ging focussen, toen het begon te komen kwam het in vlagen, alleen wanneer alles heel intens werd. En als de pijn dan weer weg was, was ik het ook meteen helemaal vergeten. Betoverd door de visuals. :tearsofjoy:
Maar misschien heb je gelijk, heb wel veel mijn spieren aangespannen en dat daar de hoofdpijn van zou kunnen komen. Ik zal er op letten de volgende keer en meer ontspannen.
Een goede houding is altijd belangrijk.
En douchen in een trip is inderdaad een 'must', heb dit nog maar 1 keer gedaan omdat ik meestal ergens buiten aan het trippen ben. Ben een natuur tripper, maar volgende trip is waarschijnlijk morgen, en die gaat binnen plaatsvinden want buiten is het te koud.
Een lekkere paddo trip en dan onder de douche. Nog een tip, weet niet of je blowed, maar zet de badkamer eens vol met stoom en rook dan een dikke wiet joint. En of dat die inslaat :beer:

@ Echelon:
Altijd hoofdpijnen tijdens het trippen? Dat lijkt me echt rot, moet er niet aan denken volgende trip weer zo door te maken.
Maak je dan altijd zware trips of heb je het ook met lichtere doses?
Ik heb tot nu toe nooit echt zwaar getripped, maar ik wil het nu wel een tandje hoger doen. Misschien dat juist teveel van 1 middel ook deel is van het probleem, beter een combi om zwaarder te trippen?
Ik snap wat je bedoelt met dat maken van die vuist, te veel spanning op je spieren kan ook zorgen voor pijn/hoofdpijn.


Volgende Acid trip in de lente op de veluwe, zit weer te denken aan 200 of 250 mics of eventueel een hippy flipje met iets lagere doses. Ontspanning zal een prioriteit zijn. :smoke:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."