#1
Heb hier al veel gelezen over 'ego-death', heb er nog nooit van gehoord en kon ook niet vinden wat het nou precies is.
Dus mijn vraag: Wat is ego-death precies?
Dus mijn vraag: Wat is ego-death precies?
tomz0r zei:En ga hier alsjeblieft niet mee experimenteren, in tegenstelling tot wat andere mensen zeggen is een egodood beslist geen pretje en zonder twijfel bij mij het verschrikkelijkste wat ik ooit mee heb gemaakt.
TrippyShit zei:tomz0r zei:En ga hier alsjeblieft niet mee experimenteren, in tegenstelling tot wat andere mensen zeggen is een egodood beslist geen pretje en zonder twijfel bij mij het verschrikkelijkste wat ik ooit mee heb gemaakt.
Iemand met GENOEG!!! tripervaring moet dit kunnen doen. Die kiest er dan bewust voor en experimenteert er niet mee. Als je jezelf er easy aan kan overgeven is het niet verschrikkelijk.
Het kan verschrikkelijk zijn omdat je jezelf niet over wilt geven, wat ook best normaal is. Je ego is immers een heel belangerijk iets.
Ontopic:
Een ego-dood is het oplossen van je ego. Je 'ik'. Dit kan zoals tomz0r ook al zei heel angstig zijn want je krijgt echt het gevoel alsof je dood gaat. Kan je jezelf hieraan overgeven, zal je 'ik' oplossen. Jij bestaat dan niet meer. Je bent slechts een stofdeeltje in een universum. Je kan alleen ervaren.
Aan de ene kant lijkt het me mooi om een keer mee te maken en aan de andere kant lijkt het me totaal niks :P
Totdat je het leert waarderen..tomz0r zei:Een egodood op de manier zoals ik die heb meegemaakt kan niet plezierig zijn. Keihard rondgestuiterd worden met het gevoel dat het eeuwig gaat duren is echt vreselijk.
tomz0r zei:TrippyShit zei:Niet gelijk mn verhaal afkraken als het bij jou anders was he :P
als ik zeg dat je op paddo's alles ziet golven en jij ziet het meer ademen enzo, betekent dat toch ook niet dat mijn verhaal gelijk bullshit is xD Of maak ik nou een hele rare vergelijking :P
Het was niet subjectief dat ik het niet leuk vond. Had niks met je eraan overgeven te maken. Tripervaring zal ook niks uitmaken. Je hebt dan het vermogen niet meer om te denken, alleen om waar te nemen.
Zoals azgaza al zei; waarschijnlijk heb ik gewoon iets anders meegemaakt dan jullie. Maar een egodood kan echt vreselijk zijn. Misschien dat het wel leuk zou zijn als het wat zachter zou zijn en zonder al die lichamelijke pijn alsof je 20 meter naar beneden valt en dan weer gelijk naar boven geslingerd wordt en na een seconde weer keihard naar beneden gegooid wordt.
Ik zei vlak na mijn egodood dat ik liever dood was gegaan dan dat ik dat mee had gemaakt. Nogmaals experimenteer hier niet zomaar mee. Ik raad het echt iedereen af.
tomz0r zei:TrippyShit zei:tomz0r zei:En ga hier alsjeblieft niet mee experimenteren, in tegenstelling tot wat andere mensen zeggen is een egodood beslist geen pretje en zonder twijfel bij mij het verschrikkelijkste wat ik ooit mee heb gemaakt.
Iemand met GENOEG!!! tripervaring moet dit kunnen doen. Die kiest er dan bewust voor en experimenteert er niet mee. Als je jezelf er easy aan kan overgeven is het niet verschrikkelijk.
Het kan verschrikkelijk zijn omdat je jezelf niet over wilt geven, wat ook best normaal is. Je ego is immers een heel belangerijk iets.
Ontopic:
Een ego-dood is het oplossen van je ego. Je 'ik'. Dit kan zoals tomz0r ook al zei heel angstig zijn want je krijgt echt het gevoel alsof je dood gaat. Kan je jezelf hieraan overgeven, zal je 'ik' oplossen. Jij bestaat dan niet meer. Je bent slechts een stofdeeltje in een universum. Je kan alleen ervaren.
Aan de ene kant lijkt het me mooi om een keer mee te maken en aan de andere kant lijkt het me totaal niks :P
Bullshit, ik wist niet eens meer dat ik LSD had genomen. En ik kon niet tegenstribbelen, alles ging vanzelf. Ik kon niet eens proberen te bedenken wie en wat alles was. Tripervaring doet daar niks aan. Een egodood op de manier zoals ik die heb meegemaakt kan niet plezierig zijn. Keihard rondgestuiterd worden met het gevoel dat het eeuwig gaat duren is echt vreselijk.
TrippyShit zei:Niet gelijk mn verhaal afkraken als het bij jou anders was he :P
als ik zeg dat je op paddo's alles ziet golven en jij ziet het meer ademen enzo, betekent dat toch ook niet dat mijn verhaal gelijk bullshit is xD Of maak ik nou een hele rare vergelijking :P
Pikachu zei:het was gewoon niet mogelijk om los te laten namelijk.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."