Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEgo-death

Ego-death

26 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#1
http://www.egodeath.com/EntheogeneTheor ... c146854047

Eigenlijk is het ook deels herprogrammering voor een completer model van het zelf, in plaats van trippen.

Je kunt ervoor kiezen om te leven en te trippen, of op te gaan in een lijdensweg zonder een jou waarna het pas begint als het sobere bewustzijn is terug gevonden.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik denk dat kippen cavia's zijn :)
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#3
hallo ik ben gewist
me persoonlijkheid is gewist
blijft er dan nog wat over komt er nog iets nieuws voor terug ofzo
ego-dood,,? en die wedergeboorte dan,?

de autist is gewist , :wink: , ik ben een sjamaan door de amalgaam

kan dat in één trip,, dat je persoonlijkheid verdwijnt en dat je dan nieuw mens word,,?
dat gaat meestal toch in meerdere trips,, ? of/en dromen en dergelijke bewustzijnstoestanden

praat ik nou over wat anders als ego-death ????????
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#4
vogel zei:
hallo ik ben gewist
me persoonlijkheid is gewist
blijft er dan nog wat over komt er nog iets nieuws voor terug ofzo
ego-dood,,? en die wedergeboorte dan,?

de autist is gewist , :wink: , ik ben een sjamaan door de amalgaam

kan dat in één trip,, dat je persoonlijkheid verdwijnt en dat je dan nieuw mens word,,?
dat gaat meestal toch in meerdere trips,, ? of/en dromen en dergelijke bewustzijnstoestanden

praat ik nou over wat anders als ego-death ????????
Klik om te vergroten...

Ik ken iemand die echt van persoonlijkheid veranderd is. Deze persoon zat dan wel ook elk weekend aan combo's van veel lsd, ketamine, ghb, mdma etc etc. Deze persoon is een oldskool hippie geworden en is verhuist naar ierland ofzo geloof ik met bijna geen spullen. Appart verhaal? Dacht ik ook :P Maar het is toch echt zo :grin:
S
StamperLid
01-01-2024, 00:00
#5
tomz0r zei:
TrippyShit zei:
tomz0r zei:
En ga hier alsjeblieft niet mee experimenteren, in tegenstelling tot wat andere mensen zeggen is een egodood beslist geen pretje en zonder twijfel bij mij het verschrikkelijkste wat ik ooit mee heb gemaakt.
Klik om te vergroten...

Iemand met GENOEG!!! tripervaring moet dit kunnen doen. Die kiest er dan bewust voor en experimenteert er niet mee. Als je jezelf er easy aan kan overgeven is het niet verschrikkelijk.
Het kan verschrikkelijk zijn omdat je jezelf niet over wilt geven, wat ook best normaal is. Je ego is immers een heel belangerijk iets.


Ontopic:

Een ego-dood is het oplossen van je ego. Je 'ik'. Dit kan zoals tomz0r ook al zei heel angstig zijn want je krijgt echt het gevoel alsof je dood gaat. Kan je jezelf hieraan overgeven, zal je 'ik' oplossen. Jij bestaat dan niet meer. Je bent slechts een stofdeeltje in een universum. Je kan alleen ervaren.

Aan de ene kant lijkt het me mooi om een keer mee te maken en aan de andere kant lijkt het me totaal niks :P
Klik om te vergroten...

Bullshit, ik wist niet eens meer dat ik LSD had genomen. En ik kon niet tegenstribbelen, alles ging vanzelf. Ik kon niet eens proberen te bedenken wie en wat alles was. Tripervaring doet daar niks aan. Een egodood op de manier zoals ik die heb meegemaakt kan niet plezierig zijn. Keihard rondgestuiterd worden met het gevoel dat het eeuwig gaat duren is echt vreselijk.
Klik om te vergroten...

Je had gewoon een bad trip, dat kan inderdaad niet plezierig zijn, anders was het ook geen bad trip geweest.
Je kan natuurlijk ook gewoon goed, gaan en dan is het wel leuk. Zo simpel is het
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mensen associëren 'dood' vaak met 'slecht', dus denken helaas veel mensen dat een egodood iets verkeerds, iets naars is. Als je bad gaat tijdens het trippen is dat juist een teken dat je geen egodood meemaakt. Immers, wat kan er meegesleurd worden als er geen 'ik' meer is? Egodood is alleen de dood van een illusie, dus in ware zin is er niet eens zoiets als egodood. :P Alsnog voelt het immens bevrijdend om van de illusie van 'ik' verlost te worden, omdat we hier normaliter wel degelijk 100% in geloven.

Het blijft een fascinerend iets. :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Mensen associëren 'dood' vaak met 'slecht', dus denken helaas veel mensen dat een egodood iets verkeerds, iets naars is. Als je bad gaat tijdens het trippen is dat juist een teken dat je geen egodood meemaakt. Immers, wat kan er meegesleurd worden als er geen 'ik' meer is? Egodood is alleen de dood van een illusie, dus in ware zin is er niet eens zoiets als egodood. :P Alsnog voelt het immens bevrijdend om van de illusie van 'ik' verlost te worden, omdat we hier normaliter wel degelijk 100% in geloven.

Het blijft een fascinerend iets. :)
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens, als je het als naar ervaart heb je nog geen volledige egodood ervaren. In dat geval zit je er wel tegenaan, maar is het het ego dat zich hier tegen verzet waardoor het een nare ervaring wordt. Wanneer je dat punt voorbij gaat is er niks meer dat zich er tegen kan verzetten en is het juist de meest zalige ervaring die er is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."