Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik denk dat een (paddo)trip altijd wel gepaard gaat met een bepaalde vorm van identiteitsverlies. Ik heb het in elk geval al vaak ervaren, soms prettig, soms benauwend. Wat het verschil maakt, daar ben ik nog niet achter, maar ik ben wel vrij zeker dat het niet echt iets is wat je volledig in de hand hebt, maar eerder een toestand waarin je terecht komt die je toelaat om los te laten of je doet vastklampen aan de realiteit. Wat me altijd wel verwondert is dat je je "zijn" kan verliezen terwijl je "weten" nog perfect werkt. Je voelt je een vreemdeling in je eigen lichaam,terwijl je nog perfect weet wie je bent. Het heeft me wel een beter inzicht gegeven in Freud's beschrijving van de persoonlijkheid : Id -> Ego -> Superego Id : impulsen, driften Ego : onderhandelt met het Id om het superego tevreden te stellen (realiteitszin) Superego : geweten, maatschappelijke waarden, opvoeding .. Onder invloed worden deze "lagen" behoorlijk dooreengeschud vermoed ik, alhoewel het geweten gelukkig altijd in functie blijft waardoor je geen domme dingen gaat doen. Voila, waar zo'n trip niet al goed kan voor zijn"
"jeng zei: hoi iedereen, had het afgelopen jaar 50 hoffmans op de kop kunnen tikken en ze waren echt super ! daar stond je van 1 al van op je kop, maar later toen ze spijtig genoeg op waren had ik nog 25 andere hoffmannetjes (op die print stond ORIGINALS) kunnen kopen en die waren zo teleurstellend slecht dat was echt dik balen. je moest er al 2 a 3 tegelijk van nemen en dan vielen ze wel mee maar waren lang niet zo sterk dan die andere hoff van 1 stuk. kon ik die mayas maar vinden!!! want spijtig genoeg heb ik geen bron meer om te gan grtzz Klik om te vergroten... Als ik hier al die verhalen lees over maya's moeten dat echt wel straffe zegeltjes geweest zijn, jammer dat ze niet meer te krijgen zijn"
"Ik vind LSD/Paddo's en wiet een héél gevaarlijk combinatie, ben er ook verschillende keren van in een bad trip geraakt en vond het dan heel moeilijk om je vast te klampen aan de realiteit om niet helemaal weg te zinken. Eens de trip over halfweg is heb ik er geen probleem meer mee en kan het inderdaad een leuke afsluiter zijn"
"Oom Klaas zei: Wiet kan natuurlijk wel paranoia opwekken/versterken, daarom zou ik altijd eerst rustig afwachten was de lsd met jou doet en daarna kijken of je er wiet bij gaat doen. Klik om te vergroten... Kan dit beamen, blowen vóór paddo's/lsd kan voor een zeer ontprettige (benauwende) ervaring zorgen. Eens je trip goed bezig is en je je op je gemak voelt kan het wel leuk zijn."
"En op lange termijn ... een paar jaar bv. Heeft iemand dat ooit geprobeerd ?"
"Wie al getript heeft zal wel het gevoel kennen waarop je je lichamelijke bewustzijn verliest en volledig opgaat in de muziek, het gevoel dat je er als het ware midden in zit. Ik merk dat als je dan naar nederlandstalige muziek luistert je nog makkelijker mee kan gaan en als het ware midden in een verhaal terecht komt (vb Spinvis leent zich hier echt goed toe). Dit bracht me op het idee om de volgende keer met audiobooks aan de slag te gaan, ik heb wel nog geen idee welke. Heeft iemand hier al eens mee geëxpirimenteerd ?"
"kapitein-x zei: Nee. Maar het lijkt me wel de moeite van het experimenteren waard. Vroeger als kind luisterde ik veel naar o.a. sprookjes op cassettebandjes (ahhh geweldig, lekker wegzweven) Dat lijkt me ook wel interessant om die weer is op te duikelen voor een dergelijk doel. Of serieuze(??? ) literatuureluur natuurlijk. Maar dan moet de structuur niet te complex zijn. Wat ik zeker nog wel is ga ondernemen is het luisteren van taalstudie-audiofiles onder invloed van een psychedelisch middel. Ik vermoed dat lsd hier het meest geschikt voor is (hoewel ik hier geen ervaring mee heb.) Er is op kleine schaal ook wel onderzoek geweest naar het leren van vreemde talen onder invloed van psychedelica, wsl voornamelijk in de jaren 60, maar dit is nooit echt doorgezet. Maar ik kan me zeker voorstellen dat je onder invloed van psychedelica bepaalde materie (zoals een vreemde taal) gemakkelijker toe kunt laten in je onderbewuste. Maar ik dwaal af... Klik om te vergroten... Sprookjes lijken mij inderdaad de ideale materie om mee te starten ! Ideaal om je fantasie op hol te laten slaan Talen lijkt me ook de moeite. Tijdens een trip kan je soms de indruk krijgen iets plots volledig te snappen. Misschien versta je plots een vreemde taal die je nauwelijks begrijpt :P"
"Atropa zei: ExceptionalInsight zei: Flikker jij eens op met je benzo's, die zogenaamde 'bad trips' waar jij zo bang voor bent zijn juist de mooiste trips. Man up. Klik om te vergroten... Idd, een ware paddo trip is op z'n hoogtepunt nauwelijks in een opzicht plezierig. Het is het uit handen geven van zelf beslissen. Het is bijna geweld. Op z'n minst moet je full trips uit de smartshop verdubbelen voor een transformatie. 100 gram vers is wat je kunt noemen een wedergeboorte. Ik ben zelf geflipt op 10 gram gedroogde mexicaanse en heb helaas niet vanaf begin af aan kunnen sterven, waardoor het eigenlijk m'n enige trainwreck is geworden. Ik voelde me heel fijn en vredig de volgende dag, maar dit had zoveel beter kunnen zijn. Gewassen en gereinigd. Maar vanaf 30 gram vers zitten er voor mij al afknijpende flows in. Hoge doseringen paddo's is de zwaarste overgave die er is op delirianten na. De chemische middelen zijn zoveel meer love, peace & happiness ten opzichte van het planten rijk. De echte verlichting van paddo's komt als je terug zit in je eigen jasje. Klik om te vergroten... Hm, ik heb toch liever een trip die ik zelf kan controleren. De laatste 2 keer verloor ik op bepaalde momenten soms volledig de controle en had ik het gevoeld dat ik gek aan het worden was. Niet echt leuk. Hoe dit komt weet ik nog niet, want ik had geen extreem hoge dosis genomen en daarvoor al een heel aantal normale trips gehad. Wat ik wél altijd heb is het het gevoel om blij te zijn terug op aarde te komen. Het gevoel van "het was leuk maar nu wacht ik weer een tijdje"."
"Ivoos zei: ExceptionalInsight zei: Flikker jij eens op met je benzo's, die zogenaamde 'bad trips' waar jij zo bang voor bent zijn juist de mooiste trips. Man up. Klik om te vergroten... QFT! On topic: ik heb nog nooit alleen op paddo's getript, wel een paar keer op lsd. Zoals al gezegd is het echt compleet anders. Met z'n tweeën leidt de ander je soms af waardoor het moeilijker is om echt diep te gaan, maar op je eentje, zonder afleidingen, kan je echt diep gaan als je wilt. Natuurlijk kan je er ook voor zorgen dat je niet diep gaat, heb ik 1 keer gedaan, maar dan miste ik het sociale contact met tripgenoten toch echt. Klik om te vergroten... Het hangt inderdaad een beetje van de trip af . Soms was ik alleen en had ik het gevoel verliefd te zijn op heel de wereld en wilde iemand knuffelen Andere keren was mijn vriendin bij mij maar kon ik nauwelijks iemands aanwezigheid verdragen."
"Besluit : ramen zijn gevaarlijk ! Verbieden die handel"