Ego dood is wanneer je eigen autonome zelf wil en wezenlijke individualisme tot aan de grond toe gedefractaliseerd is tot de oorspronkelijke materie waar het ooit uit opgebouwd is. Alleen leeg bewustzijn blijft over. Waarna metaprogrammering (herconstruering) plaatsvind tot het oorspronkelijke model waarin je een normaal bewustzijn hebt als je zelf.
Wat gebeurt is dat je geestelijke model eerst volledig destabiliseerd, tot alsware de oersoep of de snaren waar alles uit voortkomt en waarin het bewustzijn van ons allen zich als geheel zwemt. Je neemt in eerste instantie afscheid van een wereld met het hebben van een zelf.
Waarna je getuige bent van de herconstruering inclusief alle geschreven bits en bits van jezelf die je onafhankelijke bewustzijn hebben geprogrammeerd. Deze herconfiguratie waaruit je eigen ik weer voortvloeit, vanuit de oersoep beginnend tot aan het geheel wat jou maakt, is wat je als mens aanvaart als zijnde een geboorte.
Uiteindelijk ben je ooit begonnen als 1 cel, ondanks je dit uit de wetenschap weet ben je je er niet van bewust omdat het niet wordt getoond aan het volwassen bewustzijn. Maar met zeer hoge doseringen entheogenen zul je er getuigen van zijn. Iets weten is wat anders dan het wezenlijk aanschouwen.
Het feit dat we individu zijn, kan zelf gevangensschap zijn, ik zie het als zelfvrijheid omdat het individu een onafhankelijke levensbron is die zich heeft ontworsteld uit 1 collectief bewustzijn. En een ik dat in vrijheid zichzelf aanstuurt.
Uiteindelijk is het ervaren van deze mystieke transformatie het beleven van God in jezelf. JIJ was ooit dat geheel waaruit alles is voortgekomen, net zoals iedereen, alleen wordt dit van nature niet aan ons bewustzijn getoont.
Dit is een schitterend videootje waarin NEO in de Matrix de reproductie van z'n zelf ondergaat.
http://www.youtube.com/watch?v=0_8Zq_iWuFg