Psychedelibee zei:
Ik zie met psychedelica geen dingen die er niet zijn, niemand ziet dit volgens mij maargoed. Wat ik wel zie zijn complexe geometrische patronen die zich beginnen te vormen op muren of de grond en als ik wat meer neem dan beslaan die geometrische patronen mijn hele gezichtsveld op de piek. Verder heb ik met LSD dat ik in het uiteinde van mijn gezichtsveld velle neonkleuren zie, dit heb ik persoonlijk met andere psychedelica nog niet gehad.
Psychedelibee zei:
Wat bij DMT in ieder geval wel een garantie lijkt zijn overweldigende visuals.
Ik ben wel benieuwd hoe voor jouw "ik zie geen dingen die er niet zijn" samengaat met "overweldigende visuals" ? Bedoel je dan Open Eye Visuals vs Closed Eye Visuals?
Anyway, wat mij betreft wordt het visuele aspect van LSD erg overschat. Ik heb zeer zelden echte visuals met LSD, anders dan golvende dingen, lichtstrepen en geometrische patroontjes, maar dat zijn in mijn ogen slechts de 'voorbode' van de echte visuals.
Open Eye Visuals zijn sowieso wat zeldzamer dan Closed Eye Visuals, maar ze komen zeker voor. Ik heb ze met hoge doseringen ayahuasca icm wiet zeker wel gehad.
Om op de vraag in te gaan, waarom LSD/andere psychedlica:
Op lage doseringen voor de lol. van 20-80 microgram is uitstekende vervanging voor alcohol op een feestje. Lagere doseringen kan ik ook gebruiken voor denkwerk; 25-50 microgram is heel behulpzaam om nieuwe perspectieven te vinden. Hogere doseringen LSD 80+ zijn voor mij meestal introspectief: zelfonderzoek, inzichten, creativiteit.
Wat betreft het slapen: ik houd altijd -12h gewenste slaaptijd aan. Dus als ik het niet erg vind om pas om 3:00 snachts te kunnen slapen, dan neem ik het om 15h smiddags. Maar als ik op een normale tijd wil slapen, dan neem ik het echt in de ochtend, 10:00 ofzo.
Visuals op zichzelf zijn nooit echt een reden om te trippen. Kan best interessant zijn, maar er zijn veel meer interessante ervaringen dan enkel visuals. Als je al tevreden bent met wat dansende muizen, dan mis je naar mijn idee het 'echte feest'...