Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsalleen trippen?

alleen trippen?

44 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als je drugs enkel als escapisme gebruikt om je goed te voelen klopt je verhaal Rebell. Maar dat gaat nou niet bepaald op voor iedereen, nietwaar?

Dat je 'sociale leven' het allerbelangrijkste is, is trouwens ook puur een cultuur iets. Dat is wat het collectieve Westerse bewustzijn gelooft. Vele andere culturen staan hier heel anders in. Daarin heeft bewustzijnsverkenning een veel grotere waarde. Maar je bent niet de cultuur waarin je opgroeit. Je kunt als individu zelf beslissen waar je waarde aan hecht. Je hoeft niet per se te denken wat de groep denkt.

En je kunt ook beide waarderen. Dat is wat ik persoonlijk doe. Soms gezelligheid met familie en vrienden (eventueel opgeleukt met zekere psychoactieve middelen :wink: ) en soms solitaire afzondering en verkenning van de innerlijke wereld.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Dat je 'sociale leven' het allerbelangrijkste is, is trouwens ook puur een cultuur iets.
Klik om te vergroten...

Dat heb ik ook nooit beweerd :wink:

Mindless zei:
Je hoeft niet per se te denken wat de groep denkt.
Klik om te vergroten...

Ben ik het ook mee eens.
Heb dat eerder op dit forum ook eens uitgelegd.
Psychologie is onze laatste religie.

Mindless zei:
soms solitaire afzondering en verkenning van de innerlijke wereld.
Klik om te vergroten...

Daar zit dus het probleem. Dat het bij jou werkt is heel goed. Maar 9 van de 10 personen blijven daar in hangen en ontwikkelingen dus een drugsprobleem.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Het gaat in dit topic over alleen trippen @Rebell en daar reageerde jij en @jonkotemmer op.

En dan ga je het over andere drugs die elke dag gedaan gedaan worden hebben om je stelling (alleen trippen is niet goed en zielig) kracht bij te zetten? Dat is toch helemaal niet relevant?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Rebell zei:
Dat heb ik ook nooit beweerd :wink:
Klik om te vergroten...
Maar je geeft aan dat het wat drugs betreft allemaal gaat om gezelligheid en ervaringen delen met anderen. Terwijl dat dus niet de beweegreden hoeft te zijn voor iedereen om drugs te gebruiken.

Rebell zei:
Dat heb ik ook nooit beweerd :wink:
Ben ik het ook mee eens.
Heb dat eerder op dit forum ook eens uitgelegd.
Psychologie is onze laatste religie.
Klik om te vergroten...
Wat dacht je van wetenschap.

Rebell zei:
Daar zit dus het probleem. Dat het bij jou werkt is heel goed. Maar 9 van de 10 personen blijven daar in hangen en ontwikkelingen dus een drugsprobleem.
Klik om te vergroten...
Oké, maar het ging er even om dat jij iedereen over dezelfde kam scheert. Terwijl er mensen zijn die het zonder probleem kunnen doen.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#5
acht.zes zei:
En dan ga je het over andere drugs die elke dag gedaan gedaan worden hebben om je stelling (alleen trippen is niet goed en zielig) kracht bij te zetten? Dat is toch helemaal niet relevant?
Klik om te vergroten...

Ja daar is waar het begint hoort gewoon bij dit verhaal dus weet niet waar jij je zo druk om maakt?

Oh ja ik weet het wel! Jij zit elke dag alleen thuis te drinken en vaak te gebruiken.
Laten we jou dan als voorbeeld gebruiken hoe erg het mensen kan aflopen als ze er eenmaal aan beginnen.. :wink:
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#6
psycel zei:
Goedenavond beste DF'ers

Ik zit al een hele lange tijd na te denken over het hierboven genoemde onderwerp, namelijk alleen trippen op LSD.
Ik heb nog niet bijzonder veel ervaring met trippen, laat staan op LSD.

Ik heb 2 maal getript op truffels waarvan de 1e keer simpelweg te weinig was en de 2e keer was het ook net niet.
Ook best wel wat keren 2-CB gebruikt waarvan de laatste keer 40mg, dit was mijn beste trip tot nu toe.
Daarnaast heb ik 1x LSD gebruikt, dit was een dosis +- 170 ug.

Ik denk zelf dat ik het alleen trippen op LSD wel aan zou kunnen omdat ik wel ongeveer weet wat ik er van zou kunnen verwachten. Er is alleen 1 ding wat me er van weerhoud het niet te doen en dat is de kans dat ik in paniek raak.
Bij vorige trips van alle bovengenoemde drugs heb ik wel 1 keer tijdens het trippen het idee gehad dat ik de controle aan het verliezen was en dat het wat te heftig was. Ook bij mijn LSD trip was dit het geval alleen net wat te veel. Ik zat keihard te trippen op de bank en keek naar mijn maat(die trouwens ook keihard aan het gaan was) en zag hem helemaal vervormen etc, dit werd me toen net wat te heftig dus besloot ik om even in mijn ogen te wrijven om vervolgens te besluiten dat ik even normaal moest doen. Maar het ging alleen maar door en ik wist niet echt wat me overkwam. Het was vooral de schrik en het niet kunnen voorstellen dat ik zo hard aan het trippen was. Gelukkig wist ik mezelf al snel op te pakken.

De laatste keer dat ik heb getript (40 mg 2-CB) heb ik hier geen last van gehad. Ik wist mezelf over te geven aan het goedje en heb heel de avond heerlijk getript. Ik denk zelf ook dat dat de sleutel is van het trippen, jezelf overgeven aan de situatie en niet (te veel) de controle willen behouden.

Nu is mijn uiteindelijke vraag of ik er klaar voor ben. Zou het beter zijn om nog een keertje te trippen met vrienden zodat ik LSD wat beter leer kennen of zou ik het er gewoon op wagen? Ik zat te denken om een niet al te hoge dosis te nemen, denk aan +- 100 ug. Uiteraard in een goede setting.
Klik om te vergroten...
Het valt me in je verhaal op dat je verschillende tripmiddelen in één adem noemt.
Er zit een enorm verschil in de werking van oa LSD en truffels. Ook is 170 µg LSD aardig hoog en niet te vergelijken met bijvoorbeeld een lage dosis truffels. In het algemeen gesproken lijkt mij 100 µg LSD een uitstekende dosering wanneer je alleen tript. Ik heb zelf alleen maar alleen getript en het brengt je in een ongelooflijk diep contact met jezelf, met niets anders te vergelijken.
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ergens snijdt Rebell natuurlijk wel een pijnlijk onderwerp aan en ik denk dat iedereen de stereotypering van het 'alleen gebruiken' wel kent. Overigens denk ik wel dat er een wezenlijk verschil zit tussen het in je eentje gebruiken van psychedelica en de zogenaamde partydrugs. Bij psychedelica zou ik bijna willen zeggen dat je deze het beste alleen kan gebruiken omdat je jezelf zodoende ook niet kan laten afleiden door externe factoren (hoewel het met z'n 2-en trippen ook weer zijn voordelen kent). Als je partydrugs in je eentje gebruikt vind ik dat persoonlijk ook vrij kansloos. Deze middelen zorgen voor een opgewekt, euforisch, ontspannen gevoel waarbij je deze sensaties graag uitdrukt in de verbale communicatie en het fysieke contact. Een persoon om tegenaan te lullen en te hangen is op dergelijke momenten dan ook zeer wenselijk.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Avīci zei:
Ergens snijdt Rebell natuurlijk wel een pijnlijk onderwerp aan en ik denk dat iedereen de stereotypering van het 'alleen gebruiken' wel kent. Overigens denk ik wel dat er een wezenlijk verschil zit tussen het in je eentje gebruiken van psychedelica en de zogenaamde partydrugs. Bij psychedelica zou ik bijna willen zeggen dat je deze het beste alleen kan gebruiken omdat je jezelf zodoende ook niet kan laten afleiden door externe factoren (hoewel het met z'n 2-en trippen ook weer zijn voordelen kent). Als je partydrugs in je eentje gebruikt vind ik dat persoonlijk ook vrij kansloos. Deze middelen zorgen voor een opgewekt, euforisch, ontspannen gevoel waarbij je deze sensaties graag uitdrukt in de verbale communicatie en het fysieke contact. Een persoon om tegenaan te lullen en te hangen is op dergelijke momenten dan ook zeer wenselijk.
Klik om te vergroten...
Alsnog hangt het dan denk ik van de intentie af.

Ik gebruik persoonlijk 'partydrugs' soms ook als tools voor bewustzijnsverkenning. De bewustzijnsverkenning staat dan voorop en het middel is dan slechts een manier om dat iets makkelijker te maken. Bijvoorbeeld mdma of 6-apb heb ik op deze manier gebruikt. Ik had geen behoefte om me verbaal uit te drukken of te socializen omdat ik precies wist wat ik voor ogen had op die avonden. Als ik die drang (om te socializen) vóór die avond had gehad, dan had ik het wel zo geregeld om het samen met een vriend (of twee) te doen.

'Partydrugs' zijn natuurlijk ook niet inherent partydrugs. Dat is een betekenis die wij er aan gegeven hebben. En een goede manier voor de meerderheid om nooit te ervaren dat bijvoorbeeld mdma tot veel meer in staat is dan een feestje leuker maken.
p
psycelLid
01-01-2024, 00:00
#9
Rebell zei:
Dat klopt ook wel weer..

Zal daar even nader uitleg op geven omdat mensen zich gelijk beledigd voelde.
De meeste mensen die ik ken die alleen zitten te gebruiken ontwikkelen een drugsprobleem.
Die dwalen steeds meer af en begint het een gewoonte te worden.

In hun eentje zitten drinken elke dag is al een probleem.
Ga je dit ook met allerlei andere drugs doen dan dwaal je steeds meer af.
Ik ken nu verschillende mensen die thuis elke dag zitten te wachten op hun dealer om een pakje coke of keta zitten te wachten.
Speed of 2cb whatever...
Ook mensen die elke dag thuis alcohol aan het drinken zijn.

Dat is niet normaal dat je elke dag wat gebruikt om je goed te voelen!!

En dat is allemaal begonnen met alleen gebruiken.
Heb dat vroeger wel eens gedaan en besefde me toen goed waar ben je nou mee bezig.
Hou drugs op iets gezelligs wat je met vrienden doet.
Maak er geen gewoonte van om thuis alleen in je eentje weg te spacen.
Want ja dan is het einde zoek...
Klik om te vergroten...
Er zit wel een heel groot verschil tussen partydrugs ( alcohol, speed etc) en psychedelica qua state of mind.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
My God, wat kan een mens bekrompen dingen zeggen. :tearsofjoy: Blijf me hierover verbazen, en had niet gedacht dat nog op dit forum in deze mate te moeten doen. Probs voor de mensen die in dit topic wél inhoudelijk en open minded zijn blijven reageren.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#11
@Avīci
Als het nou een algemene opmerking was...

Maar dat is het dus niet. @Rebell zegt dingen over mij die niet kloppen, hij kent me niet eens.

T is gewoon weer voortzetten van een of andere persoonlijke vete. Doe toch eens normaal man!
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#12
@Rebell
Na een tijdje je genegeerd te hebben dacht ik weer eens een normale inhoudelijke discussie met je te kunnen aan gaan.

Maar dat is jamner genoeg blijkbaar nog steeds niet mogelijk.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Maar goed, trippen in je eentje is gewoon erg leuk als je eenmaal voldoende ervaring hebt en weet dat je toch niet in een bad trip zal komen en of stomme dingen gaat doen. Alle aandacht op jezelf, en dan heb je meer kans dat je daadwerkelijk iets aan de trip hebt dan met een paar mensen een hoop lol Hebben, wat overigens ook erg leuk is.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
Avīci zei:
Ergens snijdt Rebell natuurlijk wel een pijnlijk onderwerp aan en ik denk dat iedereen de stereotypering van het 'alleen gebruiken' wel kent. Overigens denk ik wel dat er een wezenlijk verschil zit tussen het in je eentje gebruiken van psychedelica en de zogenaamde partydrugs. Bij psychedelica zou ik bijna willen zeggen dat je deze het beste alleen kan gebruiken omdat je jezelf zodoende ook niet kan laten afleiden door externe factoren (hoewel het met z'n 2-en trippen ook weer zijn voordelen kent). Als je partydrugs in je eentje gebruikt vind ik dat persoonlijk ook vrij kansloos. Deze middelen zorgen voor een opgewekt, euforisch, ontspannen gevoel waarbij je deze sensaties graag uitdrukt in de verbale communicatie en het fysieke contact. Een persoon om tegenaan te lullen en te hangen is op dergelijke momenten dan ook zeer wenselijk.
Klik om te vergroten...

Ik ben het met je eens in die zin dat partydrugs in je eentje gebruiken riskant is en een opening creëert voor verslaving (maar het is niet omdat er een deur op een kier staat dat je die ook verder moet openduwen). De manier waarop en het doel waarmee mensen drugs gebruiken ‘kansloos’ noemen vind ik ansich dan weer vrij kansloos. Dit is persoonlijk, wie ben jij om hierover te oordelen voor een ander.
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Alsnog hangt het dan denk ik van de intentie af.

Ik gebruik persoonlijk 'partydrugs' soms ook als tools voor bewustzijnsverkenning. De bewustzijnsverkenning staat dan voorop en het middel is dan slechts een manier om dat iets makkelijker te maken. Bijvoorbeeld mdma of 6-apb heb ik op deze manier gebruikt. Ik had geen behoefte om me verbaal uit te drukken of te socializen omdat ik precies wist wat ik voor ogen had op die avonden. Als ik die drang (om te socializen) vóór die avond had gehad, dan had ik het wel zo geregeld om het samen met een vriend (of twee) te doen.

'Partydrugs' zijn natuurlijk ook niet inherent partydrugs. Dat is een betekenis die wij er aan gegeven hebben. En een goede manier voor de meerderheid om nooit te ervaren dat bijvoorbeeld mdma tot veel meer in staat is dan een feestje leuker maken.
Klik om te vergroten...

Ik doelde voornamelijk op het gebruik van coke en speed. Op een feestje prima, maar als je deze middelen in je eentje gaat gebruiken gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen. Bij het gebruik van mdma en wellicht 6-apb (heb hier geen ervaring mee) is dit wellicht minder van toepassing omdat het ook een therapeutisch effect teweeg kan brengen.

Overigens vind ik de inbreng van Rebell bij nader inzien niet verkeerd, aangezien het wel een discussie teweegbrengt. Hij snijdt gewoon een punt aan waar zeker de niet-drugsgebruiker het mee eens zullen zijn. Natuurlijk komt deze stelling ongenuanceerd over voor de ervaren drugsgebruikers, maar ik vind dat we het hier prima over kunnen hebben. Er zijn immers een hoop druggies die hun gebruik niet onder ogen willen zien. Om meneer Teeuwen te citeren:

  • „[...] een mening kan beledigend zijn, als ik mijn mening geef, dan kan dat voor iemand anders beledigend zijn, bovendien is belediging voor sommige mensen gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen. En dat zou dan kunnen betekenen van oh dan mogen we daar niet over praten want dat is beledigend. Dat is heel erg multi-interpretabel.”
Klik om te vergroten...
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#16
Roze olifant zei:
Ik ben het met je eens in die zin dat partydrugs in je eentje gebruiken riskant is en een opening creëert voor verslaving (maar het is niet omdat er een deur op een kier staat dat je die ook verder moet openduwen). De manier waarop en het doel waarmee mensen drugs gebruiken ‘kansloos’ noemen vind ik ansich dan weer vrij kansloos. Dit is persoonlijk, wie ben jij om hierover te oordelen voor een ander.
Klik om te vergroten...

Leuk dat je eerst mijn reactie liked, en vervolgens terugtrekt. Wellicht dat je jezelf realiseerde dat jouw ongecensureerde mening nog wel eens verkeerd kon vallen bij forumleden waar je vriendjes mee wil blijven. :wink:

Kansloos.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Er is niks mis met het hebben van een impopulaire mening, maar die kan ook op een normale manier geformuleerd worden. Daar valt anderen beledigen dus niet onder.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
Avīci zei:
Leuk dat je eerst mijn reactie liked, en vervolgens terugtrekt. Wellicht dat je jezelf realiseerde dat jouw ongecensureerde mening nog wel eens verkeerd kon vallen bij forumleden waar je vriendjes mee wil blijven. :wink:

Kansloos.
Klik om te vergroten...

Lol, ik was me er echt totaal niet van bewust dat ik deze ge-unliked had! Dat is per ongeluk geweest, ik lig in bad en ben aan het forummen op m’n telefoon, dan gebeurt zoiets wel eens. :wink: Het is niet omdat ik het niet eens ben met je reactie dat ik hem niet waardeerde. Ik heb veel reacties in dit topic geliked, all in a row. Mijn eerdere kritische comment was gericht naar Rebell, niet naar jou.

Ik zal je comment speciaal voor jou opnieuw liken. Beetje jammer die opmerking over forumleden waar ik vriendjes mee wil blijven. Had meer van jou verwacht.
p
psycelLid
01-01-2024, 00:00
#19
Voor wie benieuwd is naar het tripreport:

https://drugsforum.nl/threads/1p-lsd-eerste-keer-alleen-trippen.64506/
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Avīci zei:
Ik doelde voornamelijk op het gebruik van coke en speed. Op een feestje prima, maar als je deze middelen in je eentje gaat gebruiken gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen. Bij het gebruik van mdma en wellicht 6-apb (heb hier geen ervaring mee) is dit wellicht minder van toepassing omdat het ook een therapeutisch effect teweeg kan brengen.
Klik om te vergroten...
Ik heb dan weer geen ervaring met coke en speed, maar ben van mening dat intentie alles is. Ik kan me nog herinneren dat Terence McKenna eens zei dat hij ook drugs als coke en zo alleen deed om zo te kunnen zien wat het doet. Hij zei dat drugs in sociale aangelegenheden doen zowat de allerslechtste manier is om te zien wat een drug werkelijk doet en daar vind ik dat hij een enorm goed punt heeft. Hij wou gewoon zien wat de drug deed en deed het daarom alleen en met zo min mogelijk input van buitenaf. Als zoiets als kansloos wordt gezien, heeft dat enkel en alleen met oordelen volgens maatschappelijke normen en waarden te maken. De cultuur voor je laten spreken. Iets waar sommige mensen (waaronder ikzelf) niet om geven. Sommigen zijn gewoon geïnteresseerd in de effecten van een drug, of in het gebruik ervan als tool voor iets anders, niet in waar het voor 'hoort' gebruikt te worden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."