#1
Ergens snijdt Rebell natuurlijk wel een pijnlijk onderwerp aan en ik denk dat iedereen de stereotypering van het 'alleen gebruiken' wel kent. Overigens denk ik wel dat er een wezenlijk verschil zit tussen het in je eentje gebruiken van psychedelica en de zogenaamde partydrugs. Bij psychedelica zou ik bijna willen zeggen dat je deze het beste alleen kan gebruiken omdat je jezelf zodoende ook niet kan laten afleiden door externe factoren (hoewel het met z'n 2-en trippen ook weer zijn voordelen kent). Als je partydrugs in je eentje gebruikt vind ik dat persoonlijk ook vrij kansloos. Deze middelen zorgen voor een opgewekt, euforisch, ontspannen gevoel waarbij je deze sensaties graag uitdrukt in de verbale communicatie en het fysieke contact. Een persoon om tegenaan te lullen en te hangen is op dergelijke momenten dan ook zeer wenselijk.
Ik ben het met je eens in die zin dat partydrugs in je eentje gebruiken riskant is en een opening creĆ«ert voor verslaving (maar het is niet omdat er een deur op een kier staat dat je die ook verder moet openduwen). De manier waarop en het doel waarmee mensen drugs gebruiken ākansloosā noemen vind ik ansich dan weer vrij kansloos. Dit is persoonlijk, wie ben jij om hierover te oordelen voor een ander.