Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsalleen trippen?

alleen trippen?

44 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Avīci zei:
Ergens snijdt Rebell natuurlijk wel een pijnlijk onderwerp aan en ik denk dat iedereen de stereotypering van het 'alleen gebruiken' wel kent. Overigens denk ik wel dat er een wezenlijk verschil zit tussen het in je eentje gebruiken van psychedelica en de zogenaamde partydrugs. Bij psychedelica zou ik bijna willen zeggen dat je deze het beste alleen kan gebruiken omdat je jezelf zodoende ook niet kan laten afleiden door externe factoren (hoewel het met z'n 2-en trippen ook weer zijn voordelen kent). Als je partydrugs in je eentje gebruikt vind ik dat persoonlijk ook vrij kansloos. Deze middelen zorgen voor een opgewekt, euforisch, ontspannen gevoel waarbij je deze sensaties graag uitdrukt in de verbale communicatie en het fysieke contact. Een persoon om tegenaan te lullen en te hangen is op dergelijke momenten dan ook zeer wenselijk.
Klik om te vergroten...

Ik ben het met je eens in die zin dat partydrugs in je eentje gebruiken riskant is en een opening creĆ«ert voor verslaving (maar het is niet omdat er een deur op een kier staat dat je die ook verder moet openduwen). De manier waarop en het doel waarmee mensen drugs gebruiken ā€˜kansloos’ noemen vind ik ansich dan weer vrij kansloos. Dit is persoonlijk, wie ben jij om hierover te oordelen voor een ander.
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Alsnog hangt het dan denk ik van de intentie af.

Ik gebruik persoonlijk 'partydrugs' soms ook als tools voor bewustzijnsverkenning. De bewustzijnsverkenning staat dan voorop en het middel is dan slechts een manier om dat iets makkelijker te maken. Bijvoorbeeld mdma of 6-apb heb ik op deze manier gebruikt. Ik had geen behoefte om me verbaal uit te drukken of te socializen omdat ik precies wist wat ik voor ogen had op die avonden. Als ik die drang (om te socializen) vóór die avond had gehad, dan had ik het wel zo geregeld om het samen met een vriend (of twee) te doen.

'Partydrugs' zijn natuurlijk ook niet inherent partydrugs. Dat is een betekenis die wij er aan gegeven hebben. En een goede manier voor de meerderheid om nooit te ervaren dat bijvoorbeeld mdma tot veel meer in staat is dan een feestje leuker maken.
Klik om te vergroten...

Ik doelde voornamelijk op het gebruik van coke en speed. Op een feestje prima, maar als je deze middelen in je eentje gaat gebruiken gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen. Bij het gebruik van mdma en wellicht 6-apb (heb hier geen ervaring mee) is dit wellicht minder van toepassing omdat het ook een therapeutisch effect teweeg kan brengen.

Overigens vind ik de inbreng van Rebell bij nader inzien niet verkeerd, aangezien het wel een discussie teweegbrengt. Hij snijdt gewoon een punt aan waar zeker de niet-drugsgebruiker het mee eens zullen zijn. Natuurlijk komt deze stelling ongenuanceerd over voor de ervaren drugsgebruikers, maar ik vind dat we het hier prima over kunnen hebben. Er zijn immers een hoop druggies die hun gebruik niet onder ogen willen zien. Om meneer Teeuwen te citeren:

  • ā€ž[...] een mening kan beledigend zijn, als ik mijn mening geef, dan kan dat voor iemand anders beledigend zijn, bovendien is belediging voor sommige mensen gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen. En dat zou dan kunnen betekenen van oh dan mogen we daar niet over praten want dat is beledigend. Dat is heel erg multi-interpretabel.ā€
Klik om te vergroten...
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#3
Roze olifant zei:
Ik ben het met je eens in die zin dat partydrugs in je eentje gebruiken riskant is en een opening creĆ«ert voor verslaving (maar het is niet omdat er een deur op een kier staat dat je die ook verder moet openduwen). De manier waarop en het doel waarmee mensen drugs gebruiken ā€˜kansloos’ noemen vind ik ansich dan weer vrij kansloos. Dit is persoonlijk, wie ben jij om hierover te oordelen voor een ander.
Klik om te vergroten...

Leuk dat je eerst mijn reactie liked, en vervolgens terugtrekt. Wellicht dat je jezelf realiseerde dat jouw ongecensureerde mening nog wel eens verkeerd kon vallen bij forumleden waar je vriendjes mee wil blijven. :wink:

Kansloos.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Er is niks mis met het hebben van een impopulaire mening, maar die kan ook op een normale manier geformuleerd worden. Daar valt anderen beledigen dus niet onder.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Avīci zei:
Leuk dat je eerst mijn reactie liked, en vervolgens terugtrekt. Wellicht dat je jezelf realiseerde dat jouw ongecensureerde mening nog wel eens verkeerd kon vallen bij forumleden waar je vriendjes mee wil blijven. :wink:

Kansloos.
Klik om te vergroten...

Lol, ik was me er echt totaal niet van bewust dat ik deze ge-unliked had! Dat is per ongeluk geweest, ik lig in bad en ben aan het forummen op m’n telefoon, dan gebeurt zoiets wel eens. :wink: Het is niet omdat ik het niet eens ben met je reactie dat ik hem niet waardeerde. Ik heb veel reacties in dit topic geliked, all in a row. Mijn eerdere kritische comment was gericht naar Rebell, niet naar jou.

Ik zal je comment speciaal voor jou opnieuw liken. Beetje jammer die opmerking over forumleden waar ik vriendjes mee wil blijven. Had meer van jou verwacht.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."