Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsalleen trippen?

alleen trippen?

44 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#1
@Rebell
Na een tijdje je genegeerd te hebben dacht ik weer eens een normale inhoudelijke discussie met je te kunnen aan gaan.

Maar dat is jamner genoeg blijkbaar nog steeds niet mogelijk.
p
psycelLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ontdekkingsreiziger zei:
2cb en lsd zijn ook niet met elkaar te vergelijken vind ik. LSD is een veel intensere trip en een potentere psychedelica.
!
Klik om te vergroten...

Dat klopt zeker, maar ik heb wel ervaren dat het trippen een stuk fijner uitpakt wanneer je de controle loslaat.

Ontdekkingsreiziger zei:
Alleen trippen heeft mijn leven in positieve zin veranderd. Je hoeft met niemand rekening te houden en je hoeft ook geen gesprekken proberen bij te houden (wat je trip weerhoudt om dieper te gaan). Ik ben hierdoor tot hele waardevolle inzichten gekomen dus wat dat betreft kan ik het erg aanraden.
Klik om te vergroten...
Dit is voor mij ook de reden om het te doen. Ik zit momenteel heel erg lekker in mijn vel en ben er ook sterk van overtuigd dat het alleen trippen goed uit zal pakken, mits het goed gaat uiteraard.
O
OntdekkingsreizigerLid
01-01-2024, 00:00
#3
psycel zei:
Dat klopt zeker, maar ik heb wel ervaren dat het trippen een stuk fijner uitpakt wanneer je de controle loslaat.


Dit is voor mij ook de reden om het te doen. Ik zit momenteel heel erg lekker in mijn vel en ben er ook sterk van overtuigd dat het alleen trippen goed uit zal pakken, mits het goed gaat uiteraard.
Klik om te vergroten...
met die mindset zal het ook wel goedkomen dan :) veel plezier!
p
psycelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ontdekkingsreiziger zei:
met die mindset zal het ook wel goedkomen dan :) veel plezier!
Klik om te vergroten...
Zit trouwens wel aan 1p-LSD te denken, schijnt qua effect wel veel op het echte spul te lijken en is ook wat makkelijker te verkrijgen.
O
OntdekkingsreizigerLid
01-01-2024, 00:00
#5
psycel zei:
Zit trouwens wel aan 1p-LSD te denken, schijnt qua effect wel veel op het echte spul te lijken en is ook wat makkelijker te verkrijgen.
Klik om te vergroten...
Ik vind 1-p een super alternatief voor lsd-25. Idd makkelijk te verkrijgen en je weet dat er 100ug op een zegel zit wat fijn is met doseren. Ik vind ook nauwelijks verschillen in de effecten van 1p en 25. Het grootste verschil voor mij is dat 1p langer aanhoudt.
p
psycelLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ontdekkingsreiziger zei:
Ik vind 1-p een super alternatief voor lsd-25. Idd makkelijk te verkrijgen en je weet dat er 100ug op een zegel zit wat fijn is met doseren. Ik vind ook nauwelijks verschillen in de effecten van 1p en 25. Het grootste verschil voor mij is dat 1p langer aanhoudt.
Klik om te vergroten...
Heb 2,5 uur geleden +-50ug 1P genomen. Na dat het een beetje begon te werken ben ik maar gaan wandelen. Trip report volgt. Nog bedankt voor je tips trouwens!
j
jonkotemmerLid
01-01-2024, 00:00
#7
alleen trippen is gaar want je kan dan tegen niemand praten
O
OntdekkingsreizigerLid
01-01-2024, 00:00
#8
psycel zei:
Heb 2,5 uur geleden +-50ug 1P genomen. Na dat het een beetje begon te werken ben ik maar gaan wandelen. Trip report volgt. Nog bedankt voor je tips trouwens!
Klik om te vergroten...
Heel veel plezier en ik raad je ook nog heel erg aan om te mediteren! Stay zzzzzen

Edit: gebruik ook zo weinig mogelijk technologie en internet, dit kan je echt aan de oppervlakte houden.
En maak notities als je tot waardevolle inzichten komt :)
p
psycelLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ontdekkingsreiziger zei:
Maak notities als je tot waardevolle inzichten komt :)
Klik om te vergroten...
Het is nogal lastig om waardevolle inzichten te onderscheiden van het normale denken. Ben inmiddels al weer thuis, is koud en donker aan het worden buiten. Lekker bakkie thee
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#10
jonkotemmer zei:
alleen trippen is gaar want je kan dan tegen niemand praten
Klik om te vergroten...

Zijn hier zoveel mensen op dit forum die in hun eentje drugs zitten te gebruiken.
Vind dat ook een beetje zielig.
Drugs is iets wat je voor de gezelligheid doet en met iemand deelt.
Alleen zitten gebruiken dan is het einde ook zoek..
Zit je daar te spacen in je eentje.. Echt hopeloos!
O
OntdekkingsreizigerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Rebell zei:
Zijn hier zoveel mensen op dit forum die in hun eentje drugs zitten te gebruiken.
Vind dat ook een beetje zielig.
Drugs is iets wat je voor de gezelligheid doet en met iemand deelt.
Alleen zitten gebruiken dan is het einde ook zoek..
Zit je daar te spacen in je eentje.. Echt hopeloos!
Klik om te vergroten...
Dit vind ik oprecht de meest narrow minded comment die ik op dit forum ben tegengekomen.
p
psycelLid
01-01-2024, 00:00
#12
Rebell zei:
Zijn hier zoveel mensen op dit forum die in hun eentje drugs zitten te gebruiken.
Vind dat ook een beetje zielig.
Drugs is iets wat je voor de gezelligheid doet en met iemand deelt.
Alleen zitten gebruiken dan is het einde ook zoek..
Zit je daar te spacen in je eentje.. Echt hopeloos!
Klik om te vergroten...
Dit is echt zo een typische ondoordachte en oppervlakkige reactie die je ook voorbij ziet komen tussen de comments op Facebook als het AD iets gerelateerd aan drugs post.
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Rebell zei:
Zijn hier zoveel mensen op dit forum die in hun eentje drugs zitten te gebruiken.
Vind dat ook een beetje zielig.
Drugs is iets wat je voor de gezelligheid doet en met iemand deelt.
Alleen zitten gebruiken dan is het einde ook zoek..
Zit je daar te spacen in je eentje.. Echt hopeloos!
Klik om te vergroten...

Nee joh, ben je serieus?
In welk drugswetboek staat dat, dat het alleen voor de gezelligheid is en alleen voor wanneer je het met iemand deelt? Volgens mij is drugs gebruiken -en daarmee de reden waarom en manier waarop- best iets persoonlijks. Ik vind het niet echt tof om dan 'een beetje zielig' of 'hopeloos' te zeggen.

Ok ik hoop niet dat je een grap maakte en ik er nu vol op gehapt heb xD
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zie hier de ongenuanceerde mening van Rebell jongens en meisjes.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Rebell zei:
Zijn hier zoveel mensen op dit forum die in hun eentje drugs zitten te gebruiken.
Vind dat ook een beetje zielig.
Drugs is iets wat je voor de gezelligheid doet en met iemand deelt.
Alleen zitten gebruiken dan is het einde ook zoek..
Zit je daar te spacen in je eentje.. Echt hopeloos!
Klik om te vergroten...
Heb je dan altijd anderen nodig om het gezellig te hebben?
Dat lijkt me zo eenzaam.....
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hee, er zijn ontdekkingsreizigers, verkenners van bewustzijn, pioniers van de psyche. Zij die alleen afdaalden in de krochten van de mind en tools gebruikten om hun grenzen steeds verder te verleggen. Dingen zagen die niemand ooit heeft gezien en ooit zal zien.

En er zijn mensen met als hoogste ambitie in dit leven... gezelligheid.

:upsidedown:
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Constant afgeven op anderen vind ik nou niet echt in de categorie 'gezelligheid' passen.

Over alleen trippen, je bent alleen met jezelf en de omgeving en hoeft je niet met een ander bezig te houden en ik denk dat je daarmee dieper kan komen dan in gezelschap.

Ik zeg daarmee overigens niet dat alleen trippen 'beter' is, voor zowel trippen in gezelschap als alleen is iets te zeggen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Niets mis met beide nee. Het is maar net wat je intentie is.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#19
Avīci zei:
Zie hier de ongenuanceerde mening van Rebell jongens en meisjes.
Klik om te vergroten...

Dat klopt ook wel weer..

Zal daar even nader uitleg op geven omdat mensen zich gelijk beledigd voelde.
De meeste mensen die ik ken die alleen zitten te gebruiken ontwikkelen een drugsprobleem.
Die dwalen steeds meer af en begint het een gewoonte te worden.

In hun eentje zitten drinken elke dag is al een probleem.
Ga je dit ook met allerlei andere drugs doen dan dwaal je steeds meer af.
Ik ken nu verschillende mensen die thuis elke dag zitten te wachten op hun dealer om een pakje coke of keta zitten te wachten.
Speed of 2cb whatever...
Ook mensen die elke dag thuis alcohol aan het drinken zijn.

Dat is niet normaal dat je elke dag wat gebruikt om je goed te voelen!!

En dat is allemaal begonnen met alleen gebruiken.
Heb dat vroeger wel eens gedaan en besefde me toen goed waar ben je nou mee bezig.
Hou drugs op iets gezelligs wat je met vrienden doet.
Maak er geen gewoonte van om thuis alleen in je eentje weg te spacen.
Want ja dan is het einde zoek...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Als je drugs enkel als escapisme gebruikt om je goed te voelen klopt je verhaal Rebell. Maar dat gaat nou niet bepaald op voor iedereen, nietwaar?

Dat je 'sociale leven' het allerbelangrijkste is, is trouwens ook puur een cultuur iets. Dat is wat het collectieve Westerse bewustzijn gelooft. Vele andere culturen staan hier heel anders in. Daarin heeft bewustzijnsverkenning een veel grotere waarde. Maar je bent niet de cultuur waarin je opgroeit. Je kunt als individu zelf beslissen waar je waarde aan hecht. Je hoeft niet per se te denken wat de groep denkt.

En je kunt ook beide waarderen. Dat is wat ik persoonlijk doe. Soms gezelligheid met familie en vrienden (eventueel opgeleukt met zekere psychoactieve middelen :wink: ) en soms solitaire afzondering en verkenning van de innerlijke wereld.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."