Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsalleen trippen?

alleen trippen?

44 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
p
psycelLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goedenavond beste DF'ers

Ik zit al een hele lange tijd na te denken over het hierboven genoemde onderwerp, namelijk alleen trippen op LSD.
Ik heb nog niet bijzonder veel ervaring met trippen, laat staan op LSD.

Ik heb 2 maal getript op truffels waarvan de 1e keer simpelweg te weinig was en de 2e keer was het ook net niet.
Ook best wel wat keren 2-CB gebruikt waarvan de laatste keer 40mg, dit was mijn beste trip tot nu toe.
Daarnaast heb ik 1x LSD gebruikt, dit was een dosis +- 170 ug.

Ik denk zelf dat ik het alleen trippen op LSD wel aan zou kunnen omdat ik wel ongeveer weet wat ik er van zou kunnen verwachten. Er is alleen 1 ding wat me er van weerhoud het niet te doen en dat is de kans dat ik in paniek raak.
Bij vorige trips van alle bovengenoemde drugs heb ik wel 1 keer tijdens het trippen het idee gehad dat ik de controle aan het verliezen was en dat het wat te heftig was. Ook bij mijn LSD trip was dit het geval alleen net wat te veel. Ik zat keihard te trippen op de bank en keek naar mijn maat(die trouwens ook keihard aan het gaan was) en zag hem helemaal vervormen etc, dit werd me toen net wat te heftig dus besloot ik om even in mijn ogen te wrijven om vervolgens te besluiten dat ik even normaal moest doen. Maar het ging alleen maar door en ik wist niet echt wat me overkwam. Het was vooral de schrik en het niet kunnen voorstellen dat ik zo hard aan het trippen was. Gelukkig wist ik mezelf al snel op te pakken.

De laatste keer dat ik heb getript (40 mg 2-CB) heb ik hier geen last van gehad. Ik wist mezelf over te geven aan het goedje en heb heel de avond heerlijk getript. Ik denk zelf ook dat dat de sleutel is van het trippen, jezelf overgeven aan de situatie en niet (te veel) de controle willen behouden.

Nu is mijn uiteindelijke vraag of ik er klaar voor ben. Zou het beter zijn om nog een keertje te trippen met vrienden zodat ik LSD wat beter leer kennen of zou ik het er gewoon op wagen? Ik zat te denken om een niet al te hoge dosis te nemen, denk aan +- 100 ug. Uiteraard in een goede setting.
O
OntdekkingsreizigerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi!

2cb en lsd zijn ook niet met elkaar te vergelijken vind ik. LSD is een veel intensere trip en een potentere psychedelica.

Alleen trippen heeft mijn leven in positieve zin veranderd. Je hoeft met niemand rekening te houden en je hoeft ook geen gesprekken proberen bij te houden (wat je trip weerhoudt om dieper te gaan). Ik ben hierdoor tot hele waardevolle inzichten gekomen dus wat dat betreft kan ik het erg aanraden. MAAR ik ken jou niet dus kan moeilijk inschatten of dit een goed idee is voor jou.

Als je het wilt doen, zou ik zeggen neem een lage dosis, 50-100ug. Als je eerste lsd trip echt 170 ug was is dat ook behoorlijk veel voor een eerste keer. Echter, vaak worden zegels verkocht als 150-260ug maar in werkelijkheid kan dat 50-100ug zijn. Dat is het lastige aan het kopen van lsd-25 van een dealer/of vrienden omdat je het ook moeilijk kan testen en kwantificeren.

Bereid je goed voor als je het gaat doen. Voel je goed, maak van tevoren eten/ koop fruit (mango, kiwi met schil, bananen etc), rauwe groenten zoals paprika en komkommers vind ik zelf heel erg lekker tijdens het trippen. EN DOSEER LAAG. Een volgende trip kan je dan bepalen of je meer zou willen nemen en zo kan je het opbouwen. Neem ook niet bij!
p
psycelLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ontdekkingsreiziger zei:
2cb en lsd zijn ook niet met elkaar te vergelijken vind ik. LSD is een veel intensere trip en een potentere psychedelica.
!
Klik om te vergroten...

Dat klopt zeker, maar ik heb wel ervaren dat het trippen een stuk fijner uitpakt wanneer je de controle loslaat.

Ontdekkingsreiziger zei:
Alleen trippen heeft mijn leven in positieve zin veranderd. Je hoeft met niemand rekening te houden en je hoeft ook geen gesprekken proberen bij te houden (wat je trip weerhoudt om dieper te gaan). Ik ben hierdoor tot hele waardevolle inzichten gekomen dus wat dat betreft kan ik het erg aanraden.
Klik om te vergroten...
Dit is voor mij ook de reden om het te doen. Ik zit momenteel heel erg lekker in mijn vel en ben er ook sterk van overtuigd dat het alleen trippen goed uit zal pakken, mits het goed gaat uiteraard.
O
OntdekkingsreizigerLid
01-01-2024, 00:00
#4
psycel zei:
Dat klopt zeker, maar ik heb wel ervaren dat het trippen een stuk fijner uitpakt wanneer je de controle loslaat.


Dit is voor mij ook de reden om het te doen. Ik zit momenteel heel erg lekker in mijn vel en ben er ook sterk van overtuigd dat het alleen trippen goed uit zal pakken, mits het goed gaat uiteraard.
Klik om te vergroten...
met die mindset zal het ook wel goedkomen dan :) veel plezier!
p
psycelLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ontdekkingsreiziger zei:
met die mindset zal het ook wel goedkomen dan :) veel plezier!
Klik om te vergroten...
Zit trouwens wel aan 1p-LSD te denken, schijnt qua effect wel veel op het echte spul te lijken en is ook wat makkelijker te verkrijgen.
O
OntdekkingsreizigerLid
01-01-2024, 00:00
#6
psycel zei:
Zit trouwens wel aan 1p-LSD te denken, schijnt qua effect wel veel op het echte spul te lijken en is ook wat makkelijker te verkrijgen.
Klik om te vergroten...
Ik vind 1-p een super alternatief voor lsd-25. Idd makkelijk te verkrijgen en je weet dat er 100ug op een zegel zit wat fijn is met doseren. Ik vind ook nauwelijks verschillen in de effecten van 1p en 25. Het grootste verschil voor mij is dat 1p langer aanhoudt.
p
psycelLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ontdekkingsreiziger zei:
Ik vind 1-p een super alternatief voor lsd-25. Idd makkelijk te verkrijgen en je weet dat er 100ug op een zegel zit wat fijn is met doseren. Ik vind ook nauwelijks verschillen in de effecten van 1p en 25. Het grootste verschil voor mij is dat 1p langer aanhoudt.
Klik om te vergroten...
Heb 2,5 uur geleden +-50ug 1P genomen. Na dat het een beetje begon te werken ben ik maar gaan wandelen. Trip report volgt. Nog bedankt voor je tips trouwens!
j
jonkotemmerLid
01-01-2024, 00:00
#8
alleen trippen is gaar want je kan dan tegen niemand praten
O
OntdekkingsreizigerLid
01-01-2024, 00:00
#9
psycel zei:
Heb 2,5 uur geleden +-50ug 1P genomen. Na dat het een beetje begon te werken ben ik maar gaan wandelen. Trip report volgt. Nog bedankt voor je tips trouwens!
Klik om te vergroten...
Heel veel plezier en ik raad je ook nog heel erg aan om te mediteren! Stay zzzzzen

Edit: gebruik ook zo weinig mogelijk technologie en internet, dit kan je echt aan de oppervlakte houden.
En maak notities als je tot waardevolle inzichten komt :)
p
psycelLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ontdekkingsreiziger zei:
Maak notities als je tot waardevolle inzichten komt :)
Klik om te vergroten...
Het is nogal lastig om waardevolle inzichten te onderscheiden van het normale denken. Ben inmiddels al weer thuis, is koud en donker aan het worden buiten. Lekker bakkie thee
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#11
jonkotemmer zei:
alleen trippen is gaar want je kan dan tegen niemand praten
Klik om te vergroten...

Zijn hier zoveel mensen op dit forum die in hun eentje drugs zitten te gebruiken.
Vind dat ook een beetje zielig.
Drugs is iets wat je voor de gezelligheid doet en met iemand deelt.
Alleen zitten gebruiken dan is het einde ook zoek..
Zit je daar te spacen in je eentje.. Echt hopeloos!
O
OntdekkingsreizigerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Rebell zei:
Zijn hier zoveel mensen op dit forum die in hun eentje drugs zitten te gebruiken.
Vind dat ook een beetje zielig.
Drugs is iets wat je voor de gezelligheid doet en met iemand deelt.
Alleen zitten gebruiken dan is het einde ook zoek..
Zit je daar te spacen in je eentje.. Echt hopeloos!
Klik om te vergroten...
Dit vind ik oprecht de meest narrow minded comment die ik op dit forum ben tegengekomen.
p
psycelLid
01-01-2024, 00:00
#13
Rebell zei:
Zijn hier zoveel mensen op dit forum die in hun eentje drugs zitten te gebruiken.
Vind dat ook een beetje zielig.
Drugs is iets wat je voor de gezelligheid doet en met iemand deelt.
Alleen zitten gebruiken dan is het einde ook zoek..
Zit je daar te spacen in je eentje.. Echt hopeloos!
Klik om te vergroten...
Dit is echt zo een typische ondoordachte en oppervlakkige reactie die je ook voorbij ziet komen tussen de comments op Facebook als het AD iets gerelateerd aan drugs post.
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Rebell zei:
Zijn hier zoveel mensen op dit forum die in hun eentje drugs zitten te gebruiken.
Vind dat ook een beetje zielig.
Drugs is iets wat je voor de gezelligheid doet en met iemand deelt.
Alleen zitten gebruiken dan is het einde ook zoek..
Zit je daar te spacen in je eentje.. Echt hopeloos!
Klik om te vergroten...

Nee joh, ben je serieus?
In welk drugswetboek staat dat, dat het alleen voor de gezelligheid is en alleen voor wanneer je het met iemand deelt? Volgens mij is drugs gebruiken -en daarmee de reden waarom en manier waarop- best iets persoonlijks. Ik vind het niet echt tof om dan 'een beetje zielig' of 'hopeloos' te zeggen.

Ok ik hoop niet dat je een grap maakte en ik er nu vol op gehapt heb xD
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#15
@Rebell
Na een tijdje je genegeerd te hebben dacht ik weer eens een normale inhoudelijke discussie met je te kunnen aan gaan.

Maar dat is jamner genoeg blijkbaar nog steeds niet mogelijk.
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zie hier de ongenuanceerde mening van Rebell jongens en meisjes.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Rebell zei:
Zijn hier zoveel mensen op dit forum die in hun eentje drugs zitten te gebruiken.
Vind dat ook een beetje zielig.
Drugs is iets wat je voor de gezelligheid doet en met iemand deelt.
Alleen zitten gebruiken dan is het einde ook zoek..
Zit je daar te spacen in je eentje.. Echt hopeloos!
Klik om te vergroten...
Heb je dan altijd anderen nodig om het gezellig te hebben?
Dat lijkt me zo eenzaam.....
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hee, er zijn ontdekkingsreizigers, verkenners van bewustzijn, pioniers van de psyche. Zij die alleen afdaalden in de krochten van de mind en tools gebruikten om hun grenzen steeds verder te verleggen. Dingen zagen die niemand ooit heeft gezien en ooit zal zien.

En er zijn mensen met als hoogste ambitie in dit leven... gezelligheid.

:upsidedown:
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Constant afgeven op anderen vind ik nou niet echt in de categorie 'gezelligheid' passen.

Over alleen trippen, je bent alleen met jezelf en de omgeving en hoeft je niet met een ander bezig te houden en ik denk dat je daarmee dieper kan komen dan in gezelschap.

Ik zeg daarmee overigens niet dat alleen trippen 'beter' is, voor zowel trippen in gezelschap als alleen is iets te zeggen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Niets mis met beide nee. Het is maar net wat je intentie is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."