#1
Ik koop liever rechtstreeks i.p.v. bij kennissen/vrienden te moeten leuren.
En ik heb helaas ook slechte ervaringen met dealers als vrouw zijnde.
Geïnteresseerd: wat bedoel je hiermee?
Ik koop liever rechtstreeks i.p.v. bij kennissen/vrienden te moeten leuren.
En ik heb helaas ook slechte ervaringen met dealers als vrouw zijnde.
Geïnteresseerd: wat bedoel je hiermee?
Het is heel makkelijk de "overheid" af te schilderen als de vijand hier. Maar we zijn eigenlijk met ons allen de overheid! We leven in een democratisch land namelijk. Jouw stemgedrag bepaald uiteindelijk welke wetten worden aangenomen en welke niet. Stem je op een partij die overduidelijk anti-drugs is (CDA, SGP en CU zijn goede voorbeelden) dan wordt de kans groter op anti-drugs wetten. Stem je op een partij met een tolerantere houding ten opzichte van drugs en psychedelica (zoals Partij voor de Dieren, Groen Links en D66) dan is de kans groter op tolerantere wetgeving en legalisering. De overheidsinstellingen zorgen voor uitvoering en handhaving van deze wetten.Is dat wat je wilt, overheid?![]()
Ik hoop het niet... maar ik vrees soms van wel! Aan mij en mijn stem zal het niet liggen in ieder geval! Ik stem op partijen met een tolerante kijk op drugsbeleid.'Is dat wat je wilt Nederland' dan.![]()
Tja, een van de problemen met democratie is ook dat iedereen zomaar kan stemmen en als de meerderheid nou eenmaal geen goed geïnformeerde mening heeft over dingen, dan hebben we het daar maar mee te doen.Ik hoop het niet... maar ik vrees soms van wel! Aan mij en mijn stem zal het niet liggen in ieder geval! Ik stem op partijen met een tolerante kijk op drugsbeleid.
Echt ranzig. Je zou zeggen dat zo’n persoon een beetje low profile houd met zijn drugs-activiteiten. Maar neeHet is meer de setting. Drugs kopen bij een louche crimineel die ook ineens aan je kont zit. Toch anders als een man in de kroeg die met je flirt.
Vast niet alleen door dealersDat een aantal ook nog even iets bij je probeerde.
Het is heel makkelijk de "overheid" af te schilderen als de vijand hier. Maar we zijn eigenlijk met ons allen de overheid! We leven in een democratisch land namelijk.
Vast niet alleen door dealers)
Eens. Maar je kunt niet ontkennen dat stemgedrag indirect invloed heeft op dit soort zaken en op de keuze voor wie er minister dan wel staatssecretaris zal gaan worden.Ging er maar een democratisch proces aan het verbieden van drugs vooraf. De realiteit is dat een staatssecretaris of minister per Algemene Maatregel van Bestuur (AMvB) zelfstandig kan besluiten een middel toe te voegen aan de Opiumwetlijst, zonder dat daar een debat in de Tweede Kamer voor nodig is.
Dat is inderdaad een treurige zaak maar was nooit gebeurt als het CDA 0 zetels had gehaald.Laten die nu net im dit kabinet hebben besloten dat er zowel op justitie als bij VWS een CDA'er zit die gaat over het verbieden van drugs..
Eens! Toxiciteit is een kwestie van dosering!wordt alleen gewezen op dát het schadelijk is (logisch, alle stoffen zijn gif, zei al de grondlegger van de farmacologie Paracelsus). Vervolgens wordt daar heel moralistisch over gedaan (tenzij de machthebbers zelf ook die drug gebruiken) en dat is dan voldoende grond voor een totaalverbod.
Absoluut mee eens!Daarbij speelt buitenlandse druk een heel grote rol. Zo werden middelen zoals DOM, en DMT, en tientallen andere middelen, in één klap verboden gemaakt met de ondertekening van het VN-verdrag Inzake Psychotrope Stoffen, onder politieke druk van president Nixon die drugs de oorlog had verklaard om zo zijn hippie-oppositie buiten spel te zetten en de aandacht van de impopulaire Vietnamoorlog af te leiden.
Ook eens!Daar komt nog bij dat we als kiezer maar op één partij kunnen stemmen eens in de vier jaar en dat we niet onze voorkeuren per beleidskwestie kunnen aangeven. De laatste jaren was D'66 de grootste aanjager van een liberaal drugsbeleid. Maar als je niks hebt met de neo-liberale koers van die partij dan heb je pech.
Echt ranzig. Je zou zeggen dat zo’n persoon een beetje low profile houd met zijn drugs-activiteiten. Maar nee
Als er nou straks een totaalverbod op RC's komt, dan zullen de illegale alternatieven nog populairder worden, want de interesse in drugs (ook lsd) gaat niet verdwijnen.
Is dat wat je wilt, overheid?![]()
Legale LSD 'prodrugs' lijken wat meer populair te worden maar LSD zul je vast nog wel kunnen vinden op bepaalde plaatsen.Leeft het nog bij de main stream trippers en is er nog een markt voor of raakt lsd straks in de vergetelheid verzonken
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."