Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRaakt lsd in de vergetelheid

Raakt lsd in de vergetelheid

21 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#1
Neo-Shulginist zei:
Ging er maar een democratisch proces aan het verbieden van drugs vooraf. De realiteit is dat een staatssecretaris of minister per Algemene Maatregel van Bestuur (AMvB) zelfstandig kan besluiten een middel toe te voegen aan de Opiumwetlijst, zonder dat daar een debat in de Tweede Kamer voor nodig is.
Klik om te vergroten...
Eens. Maar je kunt niet ontkennen dat stemgedrag indirect invloed heeft op dit soort zaken en op de keuze voor wie er minister dan wel staatssecretaris zal gaan worden.

Neo-Shulginist zei:
Laten die nu net im dit kabinet hebben besloten dat er zowel op justitie als bij VWS een CDA'er zit die gaat over het verbieden van drugs..
Klik om te vergroten...
Dat is inderdaad een treurige zaak maar was nooit gebeurt als het CDA 0 zetels had gehaald.

Neo-Shulginist zei:
wordt alleen gewezen op dát het schadelijk is (logisch, alle stoffen zijn gif, zei al de grondlegger van de farmacologie Paracelsus). Vervolgens wordt daar heel moralistisch over gedaan (tenzij de machthebbers zelf ook die drug gebruiken) en dat is dan voldoende grond voor een totaalverbod.
Klik om te vergroten...
Eens! Toxiciteit is een kwestie van dosering!

Neo-Shulginist zei:
Daarbij speelt buitenlandse druk een heel grote rol. Zo werden middelen zoals DOM, en DMT, en tientallen andere middelen, in één klap verboden gemaakt met de ondertekening van het VN-verdrag Inzake Psychotrope Stoffen, onder politieke druk van president Nixon die drugs de oorlog had verklaard om zo zijn hippie-oppositie buiten spel te zetten en de aandacht van de impopulaire Vietnamoorlog af te leiden.
Klik om te vergroten...
Absoluut mee eens!

Neo-Shulginist zei:
Daar komt nog bij dat we als kiezer maar op één partij kunnen stemmen eens in de vier jaar en dat we niet onze voorkeuren per beleidskwestie kunnen aangeven. De laatste jaren was D'66 de grootste aanjager van een liberaal drugsbeleid. Maar als je niks hebt met de neo-liberale koers van die partij dan heb je pech.
Klik om te vergroten...
Ook eens!

Maar mijn punt blijft onverminderd van kracht dat ons stemgedrag wel degelijk van invloed is op het drugsbeleid van ons land. Hypothese: als iedereen in NL de volgende paar verkiezingen enkel D66, Groen Links en Partij voor de Dieren zou stemmen zouden we gegarandeerd een ander en toleranter drugsbeleid krijgen. Dat zul je toch niet met me oneens zijn?
S
Spacey OstrichLid
01-01-2024, 00:00
#2
שמש zei:
Echt ranzig. Je zou zeggen dat zo’n persoon een beetje low profile houd met zijn drugs-activiteiten. Maar nee
Klik om te vergroten...

Ik ben bang dat het juist het tegenovergestelde kan zijn. Aangifte doen van seksuele intimidatie is sowieso al moeilijk voor veel vrouwen, laat staan als ze moeten vertellen dat hun dealer dat heeft gedaan. "En wat was de situatie? Hoe kent u deze persoon?"

Ik denk dat angst voor potentiële consequenties (gerechtelijk en sociaal) het juist makkelijk maakt voor die mensen om weg te komen met dergelijk walgelijk gedrag :(

Nog meer reden voor legalisering wat mij betreft!

OT: Ik kan zelf via via wel aan LSD komen, maar net zoals anderen hier aangeven kan ik met RC's over het algemeen specifieker doseren.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."