Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLSD leeftijd

LSD leeftijd

19 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
l
liseLid
01-01-2024, 00:00
#1
Er is geen officiële minimumleeftijd. Ik ben zelf 14 en ik kan er aan komen. Het kan dat je dealer niet aan minderjarigen verkoopt maar dat hangt gewoon van je dealer af. Ook dan kan je over je leeftijd liegen want ze checken het toch (bijna) nooit.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lsd is niet leeftijdsgebonden maar meer levenservaring gebonden.
Dat is hoe ik het zie.
Door met veel verschillende mensen te trippen ben ik er achter gekomen dat je zelfverzekerd moet zijn.
Je moet je eigen realiteitsbesef hebben.
Ben je erg onzeker of hoor je wel vaker van mensen dat je onzeker bent dan zou ik het niet doen.

Ik heb tot mijn 32ste gewacht omdat ik eerder nog wel eens roekeloos was.

Baap zei:
Is bijnemen eigenlijk mogelijk met LSD? Dat ik eerst 100 microg pak en later 50 microg?
Klik om te vergroten...

Vind dat niet zo een succes dat bijnemen.
Soms begin je na een half uur al verschillende waarnemingen te ondervinden.
Maar het kan zo zijn dat je pas na 2 uur of zelfs 3 uur echt in de trip zit.
Dus om na een uurtje te denken 'ik voel maar weinig' dus gooi er nog maar wat in is geen goed idee.
Maar ga je na 3 uur weer wat bijnemen dan duurt het weer zo lang voor dat die er weer helemaal in zit.
En een trip duurt vaak al rond de 10 a 12 uurtjes en dat is best lang!
Dan zit je er 15 uurtjes is en dat kan best vermoeiend zijn vooral aan de ogen.

En als laatste laat je niet rushen door een dealer omdat hij nu alleen heeft.
Zorg dat je er wel mentaal klaar voor bent.
Als je echt wilt kun je het altijd wel vinden.
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bijnemen heb ik ook geen goede ervaring mee. 150ug zou ik zeker afraden voor een eerste keer. LSD is echt wel ff wat anders dan 2cb of wiet. Ik zou 75 ug en niet bijnemen, je kunt dan toch een volgende keer wat meer proberen? 100 ofzo
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#4
Baap zei:
2CB wel eens gedaan maar niet genoeg om er wat van te voelen volgens mij een 21 mg pil door 3 man in de pauze op school, was alleen iets vager toen we gingen blowen in tussenuren die we 2 uur na de inname hadden

Wat was jou eerste psychedelica? En hoe beviel dit bij jou?
Klik om te vergroten...
Het feit dat je 2CB in de pauze op school neemt geeft bij mij al aan dat je bepaalde drugs niet serieus neemt en de gevaren ervan niet kan inzien. Nu is 2CB nog een relatief lichte psychedelica die niet veel meer met je doet buiten hallucinaties en je zintuigen versterken, maar zodra je LSD gaat gebruiken kan dit ook erg met je kop gaan spelen. Kijk er mee uit en gebruik alleen onder de juiste omstandigheden en als je echt zeker weet dat je er klaar voor bent.

Dit moet je niet zien als een persoonlijke aanval, maar gewoon als een tip van een bezorgde.
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Baap zei:
2CB wel eens gedaan maar niet genoeg om er wat van te voelen volgens mij een 21 mg pil door 3 man in de pauze op school, was alleen iets vager toen we gingen blowen in tussenuren die we 2 uur na de inname hadden

Wat was jou eerste psychedelica? En hoe beviel dit bij jou?
Klik om te vergroten...

Bij mij was dat laatst, denk nu een maandje terug 2CB, voor de rest nog niets psychedelisch. Mijn ervaring kan je lezen. Ik heb een tripreport geschreven en nog een klein reportje in de reacties.

https://drugsforum.nl/threads/eerste-en-laatste-keer-2cb-tripreport.66051/#post-1331194

Geen idee of ik in de toekomst verder nog pschychedelica ga nemen. Voorlopig in ieder geval niet.:grin:

GroetJess
G
GezelligheidLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik was best wel jong!
Toen ik ouder was, toen was het veel leuker.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mijn mening is dat als je brein 'volgroeid' is meestal rond je 18-22 jaar en je bent stabiel zonder psychische problemen kan je eens een lage dosis nemen om te zien hoe het je bevalt. Maar 15 jaar vind ik echt nog te jong (my vision on it)

Het is geen jointje maar een serieuze trip die je gedrag en zelfs stemming kan veranderen. Neem het zelf als ik minimaal 2 dagen niets heb en een pauze van liefst 1 maand ertussen.

Just my 2 cents
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#8
25tolife zei:
Mijn mening is dat als je brein 'volgroeid' is meestal rond je 18-22 jaar en je bent stabiel zonder psychische problemen kan je eens een lage dosis nemen om te zien hoe het je bevalt. Maar 15 jaar vind ik echt nog te jong (my vision on it)

Het is geen jointje maar een serieuze trip die je gedrag en zelfs stemming kan veranderen. Neem het zelf als ik minimaal 2 dagen niets heb en een pauze van liefst 1 maand ertussen.
Klik om te vergroten...
'Een jointje' is absoluut niet onschuldiger dan psychedelica, integendeel. Overigens is het brein pas rond het 25e levensjaar echt helemaal volgroeid.
B
BaapLid
01-01-2024, 00:00
#9
Psilocyloner zei:
Een jointje' is absoluut niet onschuldiger dan psychedelica, integendeel. Overigens is het brein pas rond het 25e levensjaar echt helemaal volgroeid.
Klik om te vergroten...
Af en toe een jointje zal mentaal niet veel doen, ook niet op jonge leeftijd. DMT en LSD zijn in tegenstelling tot assie of wierrie een hele mentaal heftige trip (deze drugs geeft een hevige psychische trip, waar hasj of wiet vooral ook een lichamelijke trip is en psychisch minder diep gaat en het psychische gedeelte minder heftig is wat een puber (de meeste, mensen die al psychisch zijn moeten het niet doen, want daar geldt dit niet voor) mentaal wel aankan) en zal bij iemand die nog kind (ja als je 17 bent ben je gewoon nog een kind) is heel zwaar vallen, misschien omdat je ook nog wat minder levenservaring hebt en mentaal nog niet oud genoeg bent om dit te kunnen ondergaan. Dit kan leiden tot psychische klachten en daarom wordt dit afgeraden.

Ik vind echt niet dat je psychedelica mentaal (ik neem uit jou bericht aan dat je mentale schade bedoeld) kunt vergelijken met een jointje.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#10
Cannabis en psychedelica zijn gewoon verschillende middelen met verschillende risicoprofielen. Psychedelica zijn lichamelijk niet schadelijk en worden in het algemeen gezien als niet verslavend. Daar staat tegenover dat psychedelica een heftigere ervaring geeft. Dit kan risicovol zijn voor mensen met een aanleg voor psychoses of schizofrenie. In de maatschappij wordt cannabis als "soft drugs" gezien door het overheidsbeleid dat toleranter is richting cannabis dan richting psychedelica. Dit zegt echter niet zoveel over de schadelijkheid van een middel. Als dat wel zo was geweest dan was alcohol streng verboden geweest.

Het beeld dat ik krijg van wetenschappelijk onderzoek is dat grosso modo de risico's van cannabis gebruik groter zijn dan die van psychedelica.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#11
lise zei:
Er is geen officiële minimumleeftijd. Ik ben zelf 14 en ik kan er aan komen. Het kan dat je dealer niet aan minderjarigen verkoopt maar dat hangt gewoon van je dealer af. Ook dan kan je over je leeftijd liegen want ze checken het toch (bijna) nooit.
Klik om te vergroten...

Welke smeerlap van een dealer verkoop er aan 14-jarigen?? Niet normaal! En met 14 hoor je met vriendinnen af te spreken in de stad, shoppen e.d. en niet te experimenteren met drugs!
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#12
51832432_2118523308200780_6189598028781846528_n.jpg
T
TerrorBhaudetLid
01-01-2024, 00:00
#13
Een minimum leefrijd is onzin.
Ik had nam me eerste zegel op mijn 14e en ik kom steeds dichter bij de uil van minerva
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#14
TerrorBhaudet zei:
Een minimum leefrijd is onzin.
Ik had nam me eerste zegel op mijn 14e en ik kom steeds dichter bij de uil van minerva
Klik om te vergroten...
Ik heb de uil ook gezien. Hij stond te rukken aan het voeteneind van mn bed.....
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#15
TerrorBhaudet zei:
Een minimum leefrijd is onzin.
Ik had nam me eerste zegel op mijn 14e en ik kom steeds dichter bij de uil van minerva
Klik om te vergroten...

Whatever dude, als ze mijn dochter was, had ze nu huisarrest tot haar 30e. 😉
B
BaapLid
01-01-2024, 00:00
#16
Joo,

Mijn vaste dealer stuurde me een appje dat hij LSD heeft liggen en dat dit de enige lading is die die gaat pushen. Deze mogelijkheid lijkt mij dat ik die moet pakken, gewoon om het een keer gedaan te hebben.

Alleen ben ik 18 jaar en hoorde ik dat er een minimumleeftijd is voor LSD gebruik? Klopt dit en wat zijn de gevolgen?

Challaaas
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#17
Er is geen 'minimumleeftijd' voor LSD. Vaak wordt gezegd dat je het beter vanaf een bepaalde leeftijd kan doen omdat je er mentaal nog niet klaar voor kunt zijn als je bijvoorbeeld 16 bent. Je kan namelijk heel veel inzichten gaan krijgen of trauma's naar boven halen waar je wellicht nog niet klaar voor bent.
Verder is er een kans aanwezig dat er een bad trip plaats vindt. Gezien de lange werkingsduur van zo'n 12 uur is een (ervaren) tripsitter echt aan te raden. Nu zeg ik natuurlijk niet dat je gegarandeerd bad gaat, maar onthoudt wel dat de kans aanwezig kan zijn.
Als ik jou was zou ik me goed gaan verdiepen in de effecten en dosering van LSD (100ug is goed als beginnersdosis) en op basis daarvan besluiten of je het wilt gebruiken.

En laat je LSD even testen als je daar een mogelijkheid voor hebt. Tegenwoordig kan je ze helaas niet meer laten kwantificeren, dus weet je niet hoeveel je zegel bevat. Wat je wel weet is of er daadwerkelijk LSD aanwezig is. Er kunnen namelijk andere stoffen aanwezig zijn op je zegel die je niet tot je wilt nemen.
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Of eerst 2CB proberen als je nog nooit een tripmiddel heb gehad om er een beetje aan te wennen. Of je het kan vergelijken met LSD daar verschillen de meningen over. Dat zal bij iedereen anders zijn. Alleen 2CB duurt minder lang en is meer stuurbaar.

GroetJes
B
BaapLid
01-01-2024, 00:00
#19
TripJess zei:
Of eerst 2CB proberen als je nog nooit een tripmiddel heb gehad om er een beetje aan te wennen. Of je het kan vergelijken met LSD daar verschillen de meningen over. Dat zal bij iedereen anders zijn. Alleen 2CB duurt minder lang en is meer stuurbaar.

GroetJes
Klik om te vergroten...
2CB wel eens gedaan maar niet genoeg om er wat van te voelen volgens mij een 21 mg pil door 3 man in de pauze op school, was alleen iets vager toen we gingen blowen in tussenuren die we 2 uur na de inname hadden

Wat was jou eerste psychedelica? En hoe beviel dit bij jou?
B
BaapLid
01-01-2024, 00:00
#20
Misfit zei:
Als ik jou was zou ik me goed gaan verdiepen in de effecten en dosering van LSD (100ug is goed als beginnersdosis) en op basis daarvan besluiten of je het wilt gebruiken.
Klik om te vergroten...

Ik zat zelf te denken aan 150microg. Ik ben qua drugs altijd wel van de hoge dosissen en vind een drug alleen maar interessanter en leuker als je in een lekkere space zit. De sterkte was 100 microg per zegel dus pop ik er 1.5

Is bijnemen eigenlijk mogelijk met LSD? Dat ik eerst 100 microg pak en later 50 microg?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."