Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe wegen jullie je rc's af ?

Hoe wegen jullie je rc's af ?

30 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
D
DarkBeatzLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jongens deze http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10515 is nog een stukkie goedkoper en lijkt me toch heel wat handiger om je RC's mee af te wegen, mijn is alvast besteld!
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#2
leg het op een bultje, zet je cap er rechtop bovenop, schuif er een papiertje onderlangs, en draai het om.

je kunt dit met beide helften van de cap doen..
s
salvationLid
01-01-2024, 00:00
#3
Sorry, was nog even vergeten te melden dat ik weinig zin heb om zo'n heel pakket aan te schaffen. Wil gewoon een winkel binnenlopen en een ijkgewichtje voor een paar euro kopen, vraag me alleen af waar ze die verkopen.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#4
salvation zei:
Is er niemand die weet bij wat voor soort winkel ik geschikte ijkgewichten haal voor een milligrammenweerschaal? Bij de smartshop is het laagste gewicht 50 gram, en dat kan die van mij echt niet aan.
Klik om te vergroten...

Ijkgewichten set van Azarius

Verder heb ik nog niet gekeken, maar als je zelf een beetje zoekt is het allemaal te vinden...
p
pietpiraatLid
01-01-2024, 00:00
#5
salvation zei:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4509
heb deze aangeschaft maar wil wel checken of ie goed werkt voor ik hem gebruik, bij wat voor winkels verkopen ze ijkgewichten in milligrammen?
Klik om te vergroten...

K heb deze. Werkt tot nu toe prima. Enige nadeel is het bakje waar je het spul inlegd om te wegen. Deze zit verder niet vast ofzo dus als je het weegschaaltje meeneemt hoor je hem rammelen. ZIt ijkgewcihtje bij van 10gr.
D
DarkBeatzLid
01-01-2024, 00:00
#6
pietpiraat zei:
Is precies dezelfde :)
Klik om te vergroten...

Price: $23.57

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10515

Price: $30.83

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4509

Kijk ik of jij nu krom? In de eerste plaats is er al een 7 dollar prijs verschil. En de duurdere dient speciaal om juwelen te wegen terwijl de goedkopere gewoon voor zowat van alles dient.
p
pietpiraatLid
01-01-2024, 00:00
#7
Is precies dezelfde :)
p
pandaliciousLid
01-01-2024, 00:00
#8
voor de luierikken onder ons

je weegt 0.5g af doet er suiker (ofzo) bij tot 50g. goed mengen. weeg dan 0.5g af van je mengsel en er zit 0.005g product in. mits goed mengen, is het verbazingwekkend nauwkeurig. apothekers werken ook zo bij hun bereidingen. nadeel is dat je daar wel zit met 100 dosissen direct, maar dat is op te lossen, uiteraard... :grin:
P
Pak SuikerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb dat weegschaaltje van 23,57 euro bij dealextreme ook, het is een verbetering t.o.v. mijn vorige weegschaal, maar echt accuraat is ie niet.
Als je in der veronderstelling bent dat ie dat wel is, dan heb je net als mij wellicht ook een overdose 5-meo-dipt te pakken. :P
Het probleem is vooral dat ie na het califribreren meteen weer met een paar mg scheef gaat.
In princiepe kun je er wel 12 mg mee afwegen, maar dan zou ik wel voorzichtig doseren (dus lager aanhouden dan wat de weegschaal aangeeft) en ook je eigen gezonde inzicht gebruiken.
Lijkt dit een beetje op 10 á 12 mg? ja? mooizo.
Al veranderd het getal niet terwijl je wel wat erop doet, dan weet je hoe laat het is... :wink:

Dus: bij goedkope weegschaaltjes: weeg voorzichtig en gebruik altijd je gezonde verstand en gevoel voor inzicht.

Dankuwel! :grin:
p
pietpiraatLid
01-01-2024, 00:00
#10
Alleen ander naampje voor de rest zijn ze identiek. Op dealerextreme zitten meerdere bedrijven/mensen die producten aanbieden vandaar de vaak wat andere naam en verschillende prijzen bij de advertenties.

Weegschaaltje al meerdere keren gebruikt en tot nu toe heeft ie het perfect gedaan :)
2
2C-EmLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wacky zei:
Maak een scherpe vouw in een ongevouwen sealtje en leg dat op je weegschaal. Doordat ze glad zijn glijd de zooi er goed af, en als je een scherpe vouw hebt gemaakt kun je het wel in een capje gieten.
Klik om te vergroten...
Inderdaad, zoiets kan. Hier gaat het met een gevouwen papiertje, daar het spul op. Goed bijna tegen elkaar aan vouwen en je kan als je je cappie eronder houdt, de capsule klemmend tussen beide delen van het gevouwen papiertje, het er zo in laten glijden..dat beetje dat er soms naast gaat komt er ook wel weer in :wink:

Weegschaaltje van dealextreme doet het hier al tijden prima, als de nummers niet veranderen ondanks het erop gooien van 'gewicht', dan nog een keer afwegen wat je net hebt afgewogen. Als mijn maat denkt dat ie zo 25mg heeft afgewogen, maar de nummers even niet opliepen, weegt ie het geheel nog een keer af, door dat in één teug van een blaadje af erop te kieperen, dat werkt meestal goed, soms komt er een verschil uit, soms blijkt de waarde toch hetzelfde..bij meerdere herhalingen en uitkomende op hetzelfde gewicht wordt dan gewoon aangenomen dat dat dan ook echt klopt.
Zijn iig geen ongelukken van gebeurd! Hier niet.
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#12
HarryNak zei:
Vorig jaar eentje gekocht bij de weegschalen boer voor 80e en die is al binnen t jaar kapot. Hopen dat deze beter is.
Klik om te vergroten...

Idd, had ook een van weegschaalboer, kutdingen zijn t, zo onaccuraat als de pest.
R
RcLoverLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hi ,
Ik heb thuis een weegschaaltje staan die tot 1mg nauwkeurig is nu vroeg ik me echter af hoe kunnen jullie bv 50 mg op de weegschaal doen en die daarna in een cap doen ? ik bedoel dit lukt mij gewoon weg niet .. hebben jullie kleine lepeltjes oid ?
K
Kees KlapkaakLid
01-01-2024, 00:00
#14
Gebruik een pincet..

Of inderdaad een klein lepeltje, die zitten ook altijd in die handige snuif-setjes die je bij de smart/headshop kan kopen voor ongeveer 10 euro.

Succes :)
E
ErnstJüngerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Andere mogelijkheid: leg een dun papiertje op je scale, stel daarna je tarra-gewicht in, zodat de teller terug op 0,001gr staat en kieper daar je poeder bovenop.
Als je goed afgewogen hebt, hoef je slechts het papiertje te vouwen en boven de open capsule te houden.
Zo doet de zwaartekracht alle werk, heb je netjes gemeten en niets verspild.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Maak een scherpe vouw in een ongevouwen sealtje en leg dat op je weegschaal. Doordat ze glad zijn glijd de zooi er goed af, en als je een scherpe vouw hebt gemaakt kun je het wel in een capje gieten.
s
salvationLid
01-01-2024, 00:00
#17
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4509
heb deze aangeschaft maar wil wel checken of ie goed werkt voor ik hem gebruik, bij wat voor winkels verkopen ze ijkgewichten in milligrammen?
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#18
ik weeg het niet af, ik kan een weegschaal niet betalen :flushed:

dus tot ik rijk ben blijf ik bij eye-ballen
t
timmaniacLid
01-01-2024, 00:00
#19
Plimu zei:
ik weeg het niet af, ik kan een weegschaal niet betalen :flushed:

dus tot ik rijk ben blijf ik bij eye-ballen
Klik om te vergroten...
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15002

duur?

+ gratis shipping worldwide...
+lage dollar
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wacky zei:
Maak een scherpe vouw in een ongevouwen sealtje en leg dat op je weegschaal. Doordat ze glad zijn glijd de zooi er goed af, en als je een scherpe vouw hebt gemaakt kun je het wel in een capje gieten.
Klik om te vergroten...

Zo doe ik het ook, dan eerst met een mes de juiste hoeveelheid op het sealtje leggen en dan zo in de cap flikkeren.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."