Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe wegen jullie je rc's af ?

Hoe wegen jullie je rc's af ?

30 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
R
RcLoverLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi ,
Ik heb thuis een weegschaaltje staan die tot 1mg nauwkeurig is nu vroeg ik me echter af hoe kunnen jullie bv 50 mg op de weegschaal doen en die daarna in een cap doen ? ik bedoel dit lukt mij gewoon weg niet .. hebben jullie kleine lepeltjes oid ?
K
Kees KlapkaakLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gebruik een pincet..

Of inderdaad een klein lepeltje, die zitten ook altijd in die handige snuif-setjes die je bij de smart/headshop kan kopen voor ongeveer 10 euro.

Succes :)
E
ErnstJüngerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Andere mogelijkheid: leg een dun papiertje op je scale, stel daarna je tarra-gewicht in, zodat de teller terug op 0,001gr staat en kieper daar je poeder bovenop.
Als je goed afgewogen hebt, hoef je slechts het papiertje te vouwen en boven de open capsule te houden.
Zo doet de zwaartekracht alle werk, heb je netjes gemeten en niets verspild.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Maak een scherpe vouw in een ongevouwen sealtje en leg dat op je weegschaal. Doordat ze glad zijn glijd de zooi er goed af, en als je een scherpe vouw hebt gemaakt kun je het wel in een capje gieten.
s
salvationLid
01-01-2024, 00:00
#5
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4509
heb deze aangeschaft maar wil wel checken of ie goed werkt voor ik hem gebruik, bij wat voor winkels verkopen ze ijkgewichten in milligrammen?
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik weeg het niet af, ik kan een weegschaal niet betalen :flushed:

dus tot ik rijk ben blijf ik bij eye-ballen
D
DarkBeatzLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jongens deze http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10515 is nog een stukkie goedkoper en lijkt me toch heel wat handiger om je RC's mee af te wegen, mijn is alvast besteld!
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#8
HarryNak zei:
Vorig jaar eentje gekocht bij de weegschalen boer voor 80e en die is al binnen t jaar kapot. Hopen dat deze beter is.
Klik om te vergroten...

Idd, had ook een van weegschaalboer, kutdingen zijn t, zo onaccuraat als de pest.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#9
leg het op een bultje, zet je cap er rechtop bovenop, schuif er een papiertje onderlangs, en draai het om.

je kunt dit met beide helften van de cap doen..
t
timmaniacLid
01-01-2024, 00:00
#10
Plimu zei:
ik weeg het niet af, ik kan een weegschaal niet betalen :flushed:

dus tot ik rijk ben blijf ik bij eye-ballen
Klik om te vergroten...
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15002

duur?

+ gratis shipping worldwide...
+lage dollar
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wacky zei:
Maak een scherpe vouw in een ongevouwen sealtje en leg dat op je weegschaal. Doordat ze glad zijn glijd de zooi er goed af, en als je een scherpe vouw hebt gemaakt kun je het wel in een capje gieten.
Klik om te vergroten...

Zo doe ik het ook, dan eerst met een mes de juiste hoeveelheid op het sealtje leggen en dan zo in de cap flikkeren.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#12
ErnstJünger zei:
Andere mogelijkheid: leg een dun papiertje op je scale, stel daarna je tarra-gewicht in, zodat de teller terug op 0,001gr staat en kieper daar je poeder bovenop.
Als je goed afgewogen hebt, hoef je slechts het papiertje te vouwen en boven de open capsule te houden.
Zo doet de zwaartekracht alle werk, heb je netjes gemeten en niets verspild.
Klik om te vergroten...

+1 ik werk ook gewoon heel basic met een in de lengte gevouwen vloeitje om te scheppen en een stukje papier om het poeder op te gooien. Werkt perfect
p
pietpiraatLid
01-01-2024, 00:00
#13
timmaniac zei:
Plimu zei:
ik weeg het niet af, ik kan een weegschaal niet betalen :flushed:

dus tot ik rijk ben blijf ik bij eye-ballen
Klik om te vergroten...
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15002

duur?

+ gratis shipping worldwide...
+lage dollar
Klik om te vergroten...

Maar dat is geen mg volgens mij :wink:
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#14
pietpiraat zei:
timmaniac zei:
Plimu zei:
ik weeg het niet af, ik kan een weegschaal niet betalen :flushed:

dus tot ik rijk ben blijf ik bij eye-ballen
Klik om te vergroten...
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15002

duur?

+ gratis shipping worldwide...
+lage dollar
Klik om te vergroten...

Maar dat is geen mg volgens mij :wink:
Klik om te vergroten...

Klopt dat ding is 10mg, zou ik niet gebruiken voor het afwegen van research chemicals.

Ik heb een weegschaal van 5mg en dat is eigenlijk al te onnauwkeurig voor dingen als 2C-B (laat staan DOB/DOM enzo).
C
CHIASMELid
01-01-2024, 00:00
#15
salvation zei:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4509
heb deze aangeschaft maar wil wel checken of ie goed werkt voor ik hem gebruik, bij wat voor winkels verkopen ze ijkgewichten in milligrammen?
Klik om te vergroten...

Damn voor die prijs! Als dat ding goed werkt laat het dan ff weten :wink:
H
HarryNakLid
01-01-2024, 00:00
#16
Heb die ook gekocht erg goedkoop 19 euro omgerekend. Ga m Vanavond testen. Mijn rc weeg ik af door de cap gelijke te vullen met een klein schepje van m'n snuifbuis en dan pas te wegen. Wel eerst even de lege cap wegen en op tarra stellen.
H
HarryNakLid
01-01-2024, 00:00
#17
Vorig jaar eentje gekocht bij de weegschalen boer voor 80e en die is al binnen t jaar kapot. Hopen dat deze beter is.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#18
Op een weegschaal die op de mg precies is, met een pincet en een schepje.
Had er eerst een die 0.01 precies was maar dat leverde toch een aantal (on)gelukjes op hehe..
Al doende leert men.
J
JokkelshizzleLid
01-01-2024, 00:00
#19
kijk je weegt gewoon 1 gram af


als je dat door de helft doen heb je 500mg

als je dat door de helft doet heb je 250mg

als je dat door tienen doet heb je 25mg

dat doe je door 25, en voila je hebt 1mg
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#20
als je dat door tienen doet heb je 25mg

dat doe je door 25, en voila je hebt 1mg
Klik om te vergroten...

Zie dat maar eens accuraat te doen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."