Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVragen over 2-cb "alweer".

Vragen over 2-cb "alweer".

27 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jmths zei:
Yaizer geeft aan bij 1 pil al visuals te krijgen, dat is dus vrijwel zeker meer dan 15mg. Mocht hij 2 pillen er in gooien zit hij waarschijnlijk al op 30mg+, dan gaat hij echt niet weten wat hem overkomt. :P
Klik om te vergroten...
Als ik er bij drink krijg ik ook flinke visuals van 15 milligram (base) hoor. :P
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als ik er 2 LSD zegels bij neem word het ook altijd wat heftiger :P

Maar idd Fool heeft gelijk drinken bij 2CB maakt het wel wat intenser. Maar ik ging even uit van niet drinken bij de 2CB

Fool zei:
Jmths zei:
Yaizer geeft aan bij 1 pil al visuals te krijgen, dat is dus vrijwel zeker meer dan 15mg. Mocht hij 2 pillen er in gooien zit hij waarschijnlijk al op 30mg+, dan gaat hij echt niet weten wat hem overkomt. :P
Klik om te vergroten...
Als ik er bij drink krijg ik ook flinke visuals van 15 milligram (base) hoor. :P
Klik om te vergroten...
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dus de conclusie, 1 1/4 pil dan maar?

Dit zal dan op 20 mg 2-cb moeten zitten al moet ik er wel zeggen dat de dealer "zegt" dat het 16 mg 2-cb is en het niet altijd kan kloppen. Hoe wel ik mijn verkooppunt wel redelijk goed vertrouw.


De twijfel gaat nog steeds uit naar 1 1/4 pil (20 mg) of 1 1/2 pil (24 mg). We halen sowieso wat bier als we het iets intenser willen maken.

Ik hou jullie op de hoogte wat het antwoordt wordt!

Ben echt bang dat 1/4 pil gewoonweg niks uitmaakt maar ik weet dat het niet zo is maar ik moet met mijn gedachtens er van af...
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als je het thuis doet doe dan lkkr anderhalf.

Biertje er bij. ps dat alcohol verhoogt de trip is niet bepaald een exacte wetenschap :P

Yaizer zei:
Dus de conclusie, 1 1/4 pil dan maar?

Dit zal dan op 20 mg 2-cb moeten zitten al moet ik er wel zeggen dat de dealer "zegt" dat het 16 mg 2-cb is en het niet altijd kan kloppen. Hoe wel ik mijn verkooppunt wel redelijk goed vertrouw.


De twijfel gaat nog steeds uit naar 1 1/4 pil (20 mg) of 1 1/2 pil (24 mg). We halen sowieso wat bier als we het iets intenser willen maken.

Ik hou jullie op de hoogte wat het antwoordt wordt!

Ben echt bang dat 1/4 pil gewoonweg niks uitmaakt maar ik weet dat het niet zo is maar ik moet met mijn gedachtens er van af...
Klik om te vergroten...
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Vanwaar deze regel? :)

Ik heb eerlijk gezegd nog (bijna) nooit met vrienden drugs gedaan waar iedereen dezelfde dosering nam: iedereen is immers verschillend. Denken jullie niet dat 'maatwerk' juist belangrijker is als je begint met het ontdekken van deze wereld? :)

Bobsacamano zei:
Biertje er bij. ps dat alcohol verhoogt de trip is niet bepaald een exacte wetenschap :P
Klik om te vergroten...
Dit is zeker waar, dat schijnt redelijk wisselvallig te zijn. Mijn eerste keer 2C-B(15mg base) was in ieder geval om 4 uur 's nachts na een halve liter sterke drank, niet heel verantwoordelijk, maar wel erg leuk. In retrospect durf ik de voorzichtige uitspraak te doen dat het effect naar gevoel overeenkomt met ~30 milligram base zonder alcohol(oke, 1-3? biertjes). :)
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als jij denkt dat je een ervaring "ongeveer dubbel" qua intensiteit aankan lijkt het me dat je er rustig anderhalf moet kunnen pakken. Zo spectaculair is 2C-B dan ook weer niet. :P
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het probleem ligt hem jammer genoeg niet bij mij maar bij de andere drie. Ik zou er prima twee of anderhalf willen nemen maar voor de andere drie is het de eerste keer 2-cb. Voor één iemand is het zelfs de eerste keer hard drugs!

We spreken altijd in mijn groep af dat iedereen de zelfde dosis neemt en dat is dus de laagste dosis die er wordt genomen. (Waarschijnlijk zal deze regel in de loop van tijd worden veranderd want iedereen reageerd natuurlijk op alles anders) maar wij zijn nog niet echt hele ervaren drugs-gebruikers.

Dus ik moet een dosis hebben waardoor de effecten van 2-cb echt goed merkbaar zijn, dus flinke visuals en een goed gevoel hoe het is.

Dus ik denk dat we 1 1/4 pil ga doen. Zullen ze met deze dosis "versteld" staan van het effect?
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik vind het ook een idiote regel. Ik zorg altijd wel dat ik niet op level 5 zit en een ander op 2 ik wil wel hun level nog snappen maar verder vind ik het idioot om hetzelfde te nemen.

Fool zei:
Vanwaar deze regel? :)

Ik heb eerlijk gezegd nog (bijna) nooit met vrienden drugs gedaan waar iedereen dezelfde dosering nam: iedereen is immers verschillend. Denken jullie niet dat 'maatwerk' juist belangrijker is als je begint met het ontdekken van deze wereld? :)

Bobsacamano zei:
Biertje er bij. ps dat alcohol verhoogt de trip is niet bepaald een exacte wetenschap :P
Klik om te vergroten...
Dit is zeker waar, dat schijnt redelijk wisselvallig te zijn. Mijn eerste keer 2C-B(15mg base) was in ieder geval om 4 uur 's nachts na een halve liter sterke drank, niet heel verantwoordelijk, maar wel erg leuk. In retrospect durf ik de voorzichtige uitspraak te doen dat het effect naar gevoel overeenkomt met ~30 milligram base zonder alcohol(oke, 1-3? biertjes). :)
Klik om te vergroten...
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dat is zeker waar.

Vrij weinig op te merken eraan. Alleen dat deze trip wel dezelfde dosissen wordt.


Alleen er is nog één angst (ja weet niet waarom); Bij één pil had ik wel wat visuals, vervormingen, contrast veranderingen en patronen. Alles ademde ook en was meer bewust van diepte. Kan ik met een + 1/4 pil wel wat extra's verwachten (ik weet dat het antwoord "ja" is maar moet er even op aangewezen worden). En hoeveel extra kan ik verwachten?

Ik vind het ook een idiote regel. Ik zorg altijd wel dat ik niet op level 5 zit en een ander op 2 ik wil wel hun level nog snappen maar verder vind ik het idioot om hetzelfde te nemen.
Klik om te vergroten...

Ja die regel is gewoon "automatisch" geworden omdat iedereen hem simpelweg precies hetzelfde wil voelen. Ik zou met een hogere dosis alleen maar denken: "Ah, jammer dat hij het niet precies zoals ik meemaak" Ook al zijn zijn veel stofjes persoonsgebonden hoe ze erop reageren.

-------

Maar buiten alles om, ontzettend veel zin in!
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
Yaizer zei:
Alleen er is nog één angst (ja weet niet waarom); Bij één pil had ik wel wat visuals, vervormingen, contrast veranderingen en patronen. Alles ademde ook en was meer bewust van diepte. Kan ik met een + 1/4 pil wel wat extra's verwachten (ik weet dat het antwoord "ja" is maar moet er even op aangewezen worden). En hoeveel extra kan ik verwachten?
Klik om te vergroten...
Deze vraag is al lastig te beantwoorden bij psychedelica met een wat betrouwbaarder effectenprofiel, maar waarschijnlijk wordt het gewoon wat meer van hetzelfde. Hoeveel durf ik niet te zeggen.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik zou me geen zorgen maken over compleet andere effecten. Alleen alles iets meer. 2C-B heeft voor mij ook niet heel veel lagen van verschillende effecten of ik nou 15-24 of 36mg inneem het word alleen heftiger. Het kan wel zijn dat je interne hallucinaties krijgt of meer krijgt (die zijn prachtig trouwens)

LSD heeft bijvoorbeeld wel echt verschillende effecten voor mij bij verschillende doseringen komt er steeds wat bizars extra's bij.

Yaizer zei:
Dat is zeker waar.

Vrij weinig op te merken eraan. Alleen dat deze trip wel dezelfde dosissen wordt.


Alleen er is nog één angst (ja weet niet waarom); Bij één pil had ik wel wat visuals, vervormingen, contrast veranderingen en patronen. Alles ademde ook en was meer bewust van diepte. Kan ik met een + 1/4 pil wel wat extra's verwachten (ik weet dat het antwoord "ja" is maar moet er even op aangewezen worden). En hoeveel extra kan ik verwachten?

Ik vind het ook een idiote regel. Ik zorg altijd wel dat ik niet op level 5 zit en een ander op 2 ik wil wel hun level nog snappen maar verder vind ik het idioot om hetzelfde te nemen.
Klik om te vergroten...

Ja die regel is gewoon "automatisch" geworden omdat iedereen hem simpelweg precies hetzelfde wil voelen. Ik zou met een hogere dosis alleen maar denken: "Ah, jammer dat hij het niet precies zoals ik meemaak" Ook al zijn zijn veel stofjes persoonsgebonden hoe ze erop reageren.

-------

Maar buiten alles om, ontzettend veel zin in!
Klik om te vergroten...
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Yaizer zei:
Ja die regel is gewoon "automatisch" geworden omdat iedereen hem simpelweg precies hetzelfde wil voelen. Ik zou met een hogere dosis alleen maar denken: "Ah, jammer dat hij het niet precies zoals ik meemaak" Ook al zijn zijn veel stofjes persoonsgebonden hoe ze erop reageren.
Klik om te vergroten...
Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Iedereen reageert sowieso anders op drugs dus echt hetzelfde zal je het nooit voelen. En juist als je wilt dat iedereen een beetje een vergelijkbare sterkte van effect ervaart kun je beter ieder een persoonlijke dosering geven. Die moeten natuurlijk niet extreem uit elkaar liggen, maar een zwaarder of ervaren persoon heeft vaak meer nodig om een vergelijkbare sterkte te ervaren. Gebruik deze gelegenheid om deze regel af te schaffen zou ik zeggen...

Ik heb een tijdje geleden met mijn zus en zwager 2C-B gedaan, was hun allebei de eerste keer. Mijn zus heb ik 15mg gegeven, mijn zwager 25mg en mijzelf 35mg. Uiteindelijk ging me zus het hardste van ons allemaal en vond zij het te heftig, terwijl mijn zwager en ik een beetje op een vergelijkbaar niveau zaten. Met andere woorden, doseringen zijn maatwerk.
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Tja maar voor alle drie is het de eerste keer behalve mij dus ik zou op dit moment het echt niet weten.

En iedereen vind "iets anders" heftiger dan andere. Mijn eerste keer truffels had ik immens veel hallucinaties en persoon A ook. We vonden het geweldig. Terwijl een zwaardere persoon B het veelste heftig vond en hij aangaf nauwlijks tot geen hallucinaties te hebben.

Maar ik ga inderdaad van die rare regel af. De dosis die ik hun ga geven is denk ik 1 1/4 maar daar ga ik nog goed over na denken en vragen wat hun doel met 2-cb is.

Als nog enorm bedankt voor het antwoorden op mijn vragen! Ik ga er een enorm toffe avond van maken! Ik hou jullie op de hoogte :hearteyes:
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nog twee vraagjes wat door mijn hoofd spelen.

Als zou ik willen bijnemen, om welke tijd en hoeveel zou dat ongeveer zijn (als ik anderhalve neem). Ik had in gedachten net na hoogtepunt halfje?

Ik neem een bromazepam mee voor als één van hun niet lekker gaat. Het wordt voor twee mensen eerste keer een psychedelica dus weet totaal niet of het wat voor hun wordt.
Gaat bromazepam (als laatste uitweg) prima samen met 2-cb? Of beter gewoon weg laten?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#15
Psychedeica bijnemen heeft over het algemeen niet echt effect en ik raad dat hierom ook af.

Bromazepam gaat prima samen met 2C-B. :)
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#16
En als je vrienden willen dat iedereen hetzelfde neemt, neem je toch stiekem een kwartje meer :P Probleem opgelost haha
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Niet gaan bijnemen met psychedelica inderdaad, dat heeft geen zin en is zonde van je spul.

Wat betreft of je met 1 en 1/4 pil duidelijk meer merkbare effecten hebt dan met 1 pil hangt er bij 2C-B vanaf of je over je (persoonlijke) threshold zit voor het echt goed inslaan van deze stof. Voor de ene is dat (bijvoorbeeld) 15mg, de ander 20mg en de ander 30mg. Dat kun je dus niet weten, dus kun je je er beter ook geen zorgen over maken. Aangezien 2C-B niet heel erg hardcore is, zou ik als ik jou was wel 1,5 pil nemen om de kans op een echte trip te verhogen. Dat net-niet trippen is heel irritant voor een hele avond.

Helaas ligt het met tripmiddelen toch wat complexer dan met stimulanten en downers. Garantie op een echte trip heb je niet. Het beste wat je kunt doen is niet alles zo inplannen en er zonder verwachtingen in gaan. Dat is bij psychedelica vaak belangrijker dan een kwartje meer of minder nemen.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#18
ooscaar zei:
En als je vrienden willen dat iedereen hetzelfde neemt, neem je toch stiekem een kwartje meer :P Probleem opgelost haha
Klik om te vergroten...
Stiekem dingen gaan verbergen voor vrienden lijkt me niet zo'n groot succes als je met z'n allen gaat trippen. :P
p
peprickLid
01-01-2024, 00:00
#19
zorg dat je maag niet te vol is op het moment van inname. heeft allemaal met spijsvertering/stofwisseling te maken. op een lege maag werken psycidelische drugs het beste, en is het natuurlijk heerlijk om tijdens de trip lekker te eten enz..
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#20
Fool zei:
ooscaar zei:
En als je vrienden willen dat iedereen hetzelfde neemt, neem je toch stiekem een kwartje meer :P Probleem opgelost haha
Klik om te vergroten...
Stiekem dingen gaan verbergen voor vrienden lijkt me niet zo'n groot succes als je met z'n allen gaat trippen. :P
Klik om te vergroten...
Een kwartje meer geeft niet meer risico. Je zal echt niet bad gaan van 20 à 25 mg 2C-B. Als zij hier nou echt zo moeilijk over doen, lijkt me dit een prima optie. Zo lang je dit zelf maar niet dwars zit, dat is het belangrijkste. Jij mag ook op hun letten omdat het hun eerste keer is, maar dan gaan ze jou vertellen dat je niet een kwartje meer mag nemen? Vind ik een beetje apart. Gewoon ter sprake brengen en als ze niet willen luisteren zou ik er niet teveel een discussie van maken en voor de makkelijke optie gaan. Het is namelijk zoiets kleins wat je verbergt. Ik denk dat als je vrij paniekerige vrienden hebt, dat het meer een negatieve uitwerking op de trip heeft als zij denken dat jij 'wel erg hoog' hebt gedoseerd met dat kwartje extra.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."