Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVragen over 2-cb "alweer".

Vragen over 2-cb "alweer".

27 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste forum-leden,

Een kleine één maand geleden kwam ik op dit forum met een paar vragen over 2-cb. Dit omdat het mijn eerste keer was. Enorm goed bevallen, al moet ik er wel bij zeggen dat ik het niet echt een psychedelica vindt. Het was echt een en al Fun. Dit omdat het gewoon een lekker gevoel geeft en leuke visuals maar de mind was totaal helder.

Maar enorm blij dat er weer eentje op de planning staat! Nu zit ik toch wel heel erg aan die dosis te twijfelen. Ik had vorige keer precies één pil op. Het was m'n eerste keer dus moest het wel even rustig aan doen. Hardstikke leuk, leuke visuals maar had stiekem gehoopt op meer. Veel mensen raadde mij toen ook 2 stuks te nemen maar verantwoordelijk gebruiken is belangerijker.

Nou ga ik het doen met 3 andere on-ervaren mensen in 2-cb maar één is simpelweg te weinig.
Nu zijn we dus tot de conclusie gekomen dat we er anderhalf per persoon doen. Op veel sites te lezen dat elke 2mg al een groot verschil kan maken.

Dus hier mijn vragen:

1. Als ik de zelfde pillen heb al de vorige keer en we nemen er allemaal één. Dan heb ik simpelweg dezelfde trip als vorige keer of kan het ook een verassingselement hebben (of juist omgekeerd)?.

2. Is het verschil tussen één pil en anderhalve pil heel veel?

3. Is anderhalve pil heel veel? Veel mensen raden mij gewoon aan om er twee te nemen, natuurlijk luister ik hier niet naar maar anderhalf zou toch prima moeten zijn?

Voor de rest weinig op aan te merken. Dit zijn de enige twee vragen die ik heb. We hebben een huis alleen dus misschien enige tips om tijdens de trip te doen?

Vorige keer hadden wij al 120 glowsticks, dit was leuk alleen we hadden te weinig op om echt in het donker visuals te krijgen.

Allemaal bedankt alvast!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heb je je pillen laten testen en weet je hoeveel erin zit? Zonder dat te weten is het nogal lastig te zeggen wat een goede dosering is. Het aantal pillen zegt niet zoveel zonder de dosering per pil te weten.

Als jij 1 pil te weinig vond kun je er denk ik prima 1,5 van doen. 2 is misschien wat teveel in een keer, hangt ook even van de sterkte af.

Verwacht overigens niet dat iedereen hetzelfde zal reageren op 2C-B. Er lijkt een beetje een tweedeling te zijn van mensen zoals jij en ik die het geen echte psychedelica vinden en er niet perse extreem gevoelig op reageren en aan de andere kant mensen die er heel gevoelig op reageren en het ook sterk psychedelisch vinden. Ik heb mensen te hard zien gaan op 15mg 2C-B thuis, zelf kan ik er ruim 40mg van innemen en het nog behoorlijk mild ervaren. Kortom, de ervaringen lopen nogal uiteen. Voor mensen die er gevoelig op reageren kan een paar miligram extra een behoorlijk verschil in effect betekenen, zelf heb ik nog geen dosis gevonden die ik echt heftig vond.

Ik zou zeggen experimenteer een beetje om de juiste dosering voor jezelf te vinden, maar ga niet te snel omhoog. Bouw het gewoon geleidelijk op. Voor de rest, doseringen voor mensen inschatten die het nog niet gebruikt hebben is erg lastig. Als ze al veel ervaring met psychedelica hebben of wat zwaarder zijn kun je wat makkelijker meteen meer geven, anders kun je het beter voorzichtig aanpakken.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#3
1. Als ik de zelfde pillen heb al de vorige keer en we nemen er allemaal één. Dan heb ik simpelweg dezelfde trip als vorige keer of kan het ook een verassingselement hebben (of juist omgekeerd)?.
Klik om te vergroten...

Met meer ervaring verdwijnt het verassingseffect wel een beetje, maar verschillende doseringen spelen hierbij wel een belangrijke rol volgens mij, je toestand en omgeving ook.

2. Is het verschil tussen één pil en anderhalve pil heel veel?
Klik om te vergroten...
ongeveer 50% gok ik

3. Is anderhalve pil heel veel? Veel mensen raden mij gewoon aan om er twee te nemen, natuurlijk luister ik hier niet naar maar anderhalf zou toch prima moeten zijn?
Klik om te vergroten...

Dat ligt eraan hoeveel(en helaas welke) werkzame stof er in de pil zit.

2cb is overigens geen RC, maar is allang verboden, het heeft gewoon illegaal zijn comeback gemaakt als ik me niet vergis. Research chemicals zijn middelen die (nog) niet verboden zijn.
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#4
MeejheM zei:
2. Is het verschil tussen één pil en anderhalve pil heel veel?
Klik om te vergroten...
ongeveer 50% gok ik
Klik om te vergroten...

Bedoel je dat één pil naar anderhalve pil de trip dubbel zo zwaar wordt, of van 100% naar 150%?



Wat ik er trouwens ook bij moet zeggen...ik word van 2-cb echt intens sensueel (je kan het gewoon geil noemen). Dit gebeurd alleen als ik er ook daadwerkelijk aan ga denken en bezig mee ben. Mensen die dit ook hebben?
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hij bedoelde het letterlijk (als grapje)

Anyway stel je pil was 15 mg en je gaat nu ineens naar 23mg dan is dat best een verschil. Je trip word niet langer maar alle effecten worden wel sterker.

Yaizer zei:
MeejheM zei:
2. Is het verschil tussen één pil en anderhalve pil heel veel?
Klik om te vergroten...
ongeveer 50% gok ik
Klik om te vergroten...

Bedoel je dat één pil naar anderhalve pil de trip dubbel zo zwaar wordt, of van 100% naar 150%?



Wat ik er trouwens ook bij moet zeggen...ik word van 2-cb echt intens sensueel (je kan het gewoon geil noemen). Dit gebeurd alleen als ik er ook daadwerkelijk aan ga denken en bezig mee ben. Mensen die dit ook hebben?
Klik om te vergroten...
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Yaizer geeft aan bij 1 pil al visuals te krijgen, dat is dus vrijwel zeker meer dan 15mg. Mocht hij 2 pillen er in gooien zit hij waarschijnlijk al op 30mg+, dan gaat hij echt niet weten wat hem overkomt. :P

Wat ik er trouwens ook bij moet zeggen...ik word van 2-cb echt intens sensueel (je kan het gewoon geil noemen). Dit gebeurd alleen als ik er ook daadwerkelijk aan ga denken en bezig mee ben. Mensen die dit ook hebben?
Klik om te vergroten...
Onder vrijwel alle psychedelica, als je je focus richt op opwindende gedachten wil men nog wel eens aardig beestachtig worden ja. Dit heeft echter meestal enkel toegevoegde waarde op een gematigde dosering. Hard trippen en seks is meestal toch niet zo ideaal al zijn er helden die beweren dat dit prima kan, ben zelf sceptisch. :tongueout:

2C-B is qua effecten zeer doseringsgevoelig, op 15mg voel ik me vrolijk, actief en opgewekt met vrijwel geen visuals. Bij 26mg loop ik hem echter hard te trippen en kost het me moeite om actief te doen.
Om nog eens extra verwarring toe te voegen, 2C-B poedervorm (sulfaat) heeft slechts 65-70% de potentie van 2C-B HCI/kristalvorm. Ik had afgelopen zaterdag 33mg 2C-B poeder/sulfaatvorm geconsumeerd en dat gaf niet meer effect dan 22mg HCI vorm.
Jij hebt pilletjes echter, daar zit naar mij ervaring vrijwel altijd HCI/kristalvorm in.

Maar terug komend op je vraag, 1,5pil lijkt me wel te overzien mits je het thuis doet.
Een halve pil extra zou als het goed is heel wat extra effect moeten toevoegen, als dat alsnog tegen valt kun je altijd nog 2pillen in 1x proberen.
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Volgens het verkooppunt bevatte de pillen 16 mg 2-cb.

Dus anderhalf zou 24 mg moeten zijn, wat toch al een beetje veel lijkt...

Maar is het verschil tussen 16-20 mg en 16-24 mg zoveel dan?
(ik weet dat het per 2mg al versterkt maar het zal toch niet verdriedubbeld worden?)
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het verschil hoeft als ik het letterlijk neem niks te zijn omdat in beide voorbeelden 16-17-18-19 en 20 zit. Maar tussen 16 en 24 zit wel degelijk een verschil en is best te merken. Ik weet inmiddels van mezelf dat ik 15 te ligt vind maar bijvoorbeeld 18 is best leuk, maar liefst 24 of zelfs 32. Maar dan heb ik ook echt al heel vaak 2CB gedaan.

Ik zou 20 doen als ik jou was.

Yaizer zei:
Volgens het verkooppunt bevatte de pillen 16 mg 2-cb.

Dus anderhalf zou 24 mg moeten zijn, wat toch al een beetje veel lijkt...

Maar is het verschil tussen 16-20 mg en 16-24 mg zoveel dan?
(ik weet dat het per 2mg al versterkt maar het zal toch niet verdriedubbeld worden?)
Klik om te vergroten...
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jmths zei:
Yaizer geeft aan bij 1 pil al visuals te krijgen, dat is dus vrijwel zeker meer dan 15mg. Mocht hij 2 pillen er in gooien zit hij waarschijnlijk al op 30mg+, dan gaat hij echt niet weten wat hem overkomt. :P
Klik om te vergroten...
Als ik er bij drink krijg ik ook flinke visuals van 15 milligram (base) hoor. :P
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Als ik er 2 LSD zegels bij neem word het ook altijd wat heftiger :P

Maar idd Fool heeft gelijk drinken bij 2CB maakt het wel wat intenser. Maar ik ging even uit van niet drinken bij de 2CB

Fool zei:
Jmths zei:
Yaizer geeft aan bij 1 pil al visuals te krijgen, dat is dus vrijwel zeker meer dan 15mg. Mocht hij 2 pillen er in gooien zit hij waarschijnlijk al op 30mg+, dan gaat hij echt niet weten wat hem overkomt. :P
Klik om te vergroten...
Als ik er bij drink krijg ik ook flinke visuals van 15 milligram (base) hoor. :P
Klik om te vergroten...
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dus de conclusie, 1 1/4 pil dan maar?

Dit zal dan op 20 mg 2-cb moeten zitten al moet ik er wel zeggen dat de dealer "zegt" dat het 16 mg 2-cb is en het niet altijd kan kloppen. Hoe wel ik mijn verkooppunt wel redelijk goed vertrouw.


De twijfel gaat nog steeds uit naar 1 1/4 pil (20 mg) of 1 1/2 pil (24 mg). We halen sowieso wat bier als we het iets intenser willen maken.

Ik hou jullie op de hoogte wat het antwoordt wordt!

Ben echt bang dat 1/4 pil gewoonweg niks uitmaakt maar ik weet dat het niet zo is maar ik moet met mijn gedachtens er van af...
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als je het thuis doet doe dan lkkr anderhalf.

Biertje er bij. ps dat alcohol verhoogt de trip is niet bepaald een exacte wetenschap :P

Yaizer zei:
Dus de conclusie, 1 1/4 pil dan maar?

Dit zal dan op 20 mg 2-cb moeten zitten al moet ik er wel zeggen dat de dealer "zegt" dat het 16 mg 2-cb is en het niet altijd kan kloppen. Hoe wel ik mijn verkooppunt wel redelijk goed vertrouw.


De twijfel gaat nog steeds uit naar 1 1/4 pil (20 mg) of 1 1/2 pil (24 mg). We halen sowieso wat bier als we het iets intenser willen maken.

Ik hou jullie op de hoogte wat het antwoordt wordt!

Ben echt bang dat 1/4 pil gewoonweg niks uitmaakt maar ik weet dat het niet zo is maar ik moet met mijn gedachtens er van af...
Klik om te vergroten...
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#13
Vanwaar deze regel? :)

Ik heb eerlijk gezegd nog (bijna) nooit met vrienden drugs gedaan waar iedereen dezelfde dosering nam: iedereen is immers verschillend. Denken jullie niet dat 'maatwerk' juist belangrijker is als je begint met het ontdekken van deze wereld? :)

Bobsacamano zei:
Biertje er bij. ps dat alcohol verhoogt de trip is niet bepaald een exacte wetenschap :P
Klik om te vergroten...
Dit is zeker waar, dat schijnt redelijk wisselvallig te zijn. Mijn eerste keer 2C-B(15mg base) was in ieder geval om 4 uur 's nachts na een halve liter sterke drank, niet heel verantwoordelijk, maar wel erg leuk. In retrospect durf ik de voorzichtige uitspraak te doen dat het effect naar gevoel overeenkomt met ~30 milligram base zonder alcohol(oke, 1-3? biertjes). :)
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#14
Als jij denkt dat je een ervaring "ongeveer dubbel" qua intensiteit aankan lijkt het me dat je er rustig anderhalf moet kunnen pakken. Zo spectaculair is 2C-B dan ook weer niet. :P
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het probleem ligt hem jammer genoeg niet bij mij maar bij de andere drie. Ik zou er prima twee of anderhalf willen nemen maar voor de andere drie is het de eerste keer 2-cb. Voor één iemand is het zelfs de eerste keer hard drugs!

We spreken altijd in mijn groep af dat iedereen de zelfde dosis neemt en dat is dus de laagste dosis die er wordt genomen. (Waarschijnlijk zal deze regel in de loop van tijd worden veranderd want iedereen reageerd natuurlijk op alles anders) maar wij zijn nog niet echt hele ervaren drugs-gebruikers.

Dus ik moet een dosis hebben waardoor de effecten van 2-cb echt goed merkbaar zijn, dus flinke visuals en een goed gevoel hoe het is.

Dus ik denk dat we 1 1/4 pil ga doen. Zullen ze met deze dosis "versteld" staan van het effect?
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik vind het ook een idiote regel. Ik zorg altijd wel dat ik niet op level 5 zit en een ander op 2 ik wil wel hun level nog snappen maar verder vind ik het idioot om hetzelfde te nemen.

Fool zei:
Vanwaar deze regel? :)

Ik heb eerlijk gezegd nog (bijna) nooit met vrienden drugs gedaan waar iedereen dezelfde dosering nam: iedereen is immers verschillend. Denken jullie niet dat 'maatwerk' juist belangrijker is als je begint met het ontdekken van deze wereld? :)

Bobsacamano zei:
Biertje er bij. ps dat alcohol verhoogt de trip is niet bepaald een exacte wetenschap :P
Klik om te vergroten...
Dit is zeker waar, dat schijnt redelijk wisselvallig te zijn. Mijn eerste keer 2C-B(15mg base) was in ieder geval om 4 uur 's nachts na een halve liter sterke drank, niet heel verantwoordelijk, maar wel erg leuk. In retrospect durf ik de voorzichtige uitspraak te doen dat het effect naar gevoel overeenkomt met ~30 milligram base zonder alcohol(oke, 1-3? biertjes). :)
Klik om te vergroten...
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dat is zeker waar.

Vrij weinig op te merken eraan. Alleen dat deze trip wel dezelfde dosissen wordt.


Alleen er is nog één angst (ja weet niet waarom); Bij één pil had ik wel wat visuals, vervormingen, contrast veranderingen en patronen. Alles ademde ook en was meer bewust van diepte. Kan ik met een + 1/4 pil wel wat extra's verwachten (ik weet dat het antwoord "ja" is maar moet er even op aangewezen worden). En hoeveel extra kan ik verwachten?

Ik vind het ook een idiote regel. Ik zorg altijd wel dat ik niet op level 5 zit en een ander op 2 ik wil wel hun level nog snappen maar verder vind ik het idioot om hetzelfde te nemen.
Klik om te vergroten...

Ja die regel is gewoon "automatisch" geworden omdat iedereen hem simpelweg precies hetzelfde wil voelen. Ik zou met een hogere dosis alleen maar denken: "Ah, jammer dat hij het niet precies zoals ik meemaak" Ook al zijn zijn veel stofjes persoonsgebonden hoe ze erop reageren.

-------

Maar buiten alles om, ontzettend veel zin in!
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#18
Yaizer zei:
Alleen er is nog één angst (ja weet niet waarom); Bij één pil had ik wel wat visuals, vervormingen, contrast veranderingen en patronen. Alles ademde ook en was meer bewust van diepte. Kan ik met een + 1/4 pil wel wat extra's verwachten (ik weet dat het antwoord "ja" is maar moet er even op aangewezen worden). En hoeveel extra kan ik verwachten?
Klik om te vergroten...
Deze vraag is al lastig te beantwoorden bij psychedelica met een wat betrouwbaarder effectenprofiel, maar waarschijnlijk wordt het gewoon wat meer van hetzelfde. Hoeveel durf ik niet te zeggen.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik zou me geen zorgen maken over compleet andere effecten. Alleen alles iets meer. 2C-B heeft voor mij ook niet heel veel lagen van verschillende effecten of ik nou 15-24 of 36mg inneem het word alleen heftiger. Het kan wel zijn dat je interne hallucinaties krijgt of meer krijgt (die zijn prachtig trouwens)

LSD heeft bijvoorbeeld wel echt verschillende effecten voor mij bij verschillende doseringen komt er steeds wat bizars extra's bij.

Yaizer zei:
Dat is zeker waar.

Vrij weinig op te merken eraan. Alleen dat deze trip wel dezelfde dosissen wordt.


Alleen er is nog één angst (ja weet niet waarom); Bij één pil had ik wel wat visuals, vervormingen, contrast veranderingen en patronen. Alles ademde ook en was meer bewust van diepte. Kan ik met een + 1/4 pil wel wat extra's verwachten (ik weet dat het antwoord "ja" is maar moet er even op aangewezen worden). En hoeveel extra kan ik verwachten?

Ik vind het ook een idiote regel. Ik zorg altijd wel dat ik niet op level 5 zit en een ander op 2 ik wil wel hun level nog snappen maar verder vind ik het idioot om hetzelfde te nemen.
Klik om te vergroten...

Ja die regel is gewoon "automatisch" geworden omdat iedereen hem simpelweg precies hetzelfde wil voelen. Ik zou met een hogere dosis alleen maar denken: "Ah, jammer dat hij het niet precies zoals ik meemaak" Ook al zijn zijn veel stofjes persoonsgebonden hoe ze erop reageren.

-------

Maar buiten alles om, ontzettend veel zin in!
Klik om te vergroten...
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Yaizer zei:
Ja die regel is gewoon "automatisch" geworden omdat iedereen hem simpelweg precies hetzelfde wil voelen. Ik zou met een hogere dosis alleen maar denken: "Ah, jammer dat hij het niet precies zoals ik meemaak" Ook al zijn zijn veel stofjes persoonsgebonden hoe ze erop reageren.
Klik om te vergroten...
Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Iedereen reageert sowieso anders op drugs dus echt hetzelfde zal je het nooit voelen. En juist als je wilt dat iedereen een beetje een vergelijkbare sterkte van effect ervaart kun je beter ieder een persoonlijke dosering geven. Die moeten natuurlijk niet extreem uit elkaar liggen, maar een zwaarder of ervaren persoon heeft vaak meer nodig om een vergelijkbare sterkte te ervaren. Gebruik deze gelegenheid om deze regel af te schaffen zou ik zeggen...

Ik heb een tijdje geleden met mijn zus en zwager 2C-B gedaan, was hun allebei de eerste keer. Mijn zus heb ik 15mg gegeven, mijn zwager 25mg en mijzelf 35mg. Uiteindelijk ging me zus het hardste van ons allemaal en vond zij het te heftig, terwijl mijn zwager en ik een beetje op een vergelijkbaar niveau zaten. Met andere woorden, doseringen zijn maatwerk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."