Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums4-HO-MET advies

4-HO-MET advies

78 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nu word ik ook nieuwsgierig @verwondering, dat klinkt goed :)

Ps: RIP conifeer
S
Spacey OstrichLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste DF`ers,

Ik heb laatst online wat 4-HO-MET besteld, 100mg. Ik had nog nooit een RC online besteld, maar na wat meer gelezen te hebben over de stof leek het me toch een geinig experiment. Nu had ik eigenlijk het plan om het voor de zekerheid toch even te laten testen, maar bij het testcentrum hebben ze minimaal 150mg nodig. Nu zou ik meer kunnen bestellen, maar dan wordt het wel een erg duur grapje en houd ik nauwelijks wat van de stof over.

Hoe kan ik dit het best aanpakken? Ik wilde zelf gewoon een paar mg afwegen en dat dan innemen, kijken of en hoe ik daarop reageer en dan voorzichtig opbouwen. Dit is dan ook voornamelijk omdat ik niet weet of ik de juiste stof heb ontvangen en omdat ik heb gelezen dat een effectieve dosis nogal sterk kan verschillen per persoon. Hebben jullie nog tips, of zijn er al meer mensen met ervaring met deze stof?
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb het nu 3 of 4 keer gebruikt en ik ben er fan van.

Hoe hoog je moet doseren hangt een beetje af van je tripervaring. Heb je al ervaring met paddo's/truffels? Het is chemisch verwant aan psylicybine en lijkt daar qua effect ook behoorlijk op. Als je een paddotrip goed kunt handelen dan kun je ook met 4-HO-MET wel iets hoger doseren.

Net als truffels vind ik 4-HO-MET heel euforisch en visueel ook vrij sterk, al wisselt de mate van visuals wel per trip. Na het hoogtepunt van de trip wil het nog weleens heel filosofisch worden.

Het grote verschil met truffels is vooral dat ik er veel actiever onder blijf. Bij truffels lig ik het liefst het grootste deel van de trip rustig op de bank, en naar buiten gaan wil ik dan al helemaal niet. Op 4-HO-MET daarentegen loop ik door het huis te dansen als een volslagen idioot. Ook kan zo'n trip volgens mij minder snel in een bad trip veranderen dan bij een truffeltrip. Op truffels maak ik me nog weleens zorgen: staat de muziek niet te hard, horen de buren mijn gegil, wordt er nu aangebeld, kunnen mensen mij zien door het raam? Op 4-HO-MET kan het me allemaal geen donder schelen.

Mijn eerste 4-HO-MET-trip heb ik beschreven in een tripreport dat je hier kunt vinden. Ik doseerde daar vrij hoog (40mg) omdat ik veel ervaring heb met truffels en die ook altijd hoog doseerde om er een goede trip aan te beleven.

Later heb ik het ook een keer tijdens een stapavond gebruikt. Daar bleek het ook verrassend geschikt voor. Toen doseerde ik wat lager: 20 mg. Ik heb de hele nacht staan dansen, terwijl het een 90s-feestje was, dus niet echt een psychedelische setting.

Toevallig heb ik afgelopen nieuwjaarsdag nog een goede trip gehad op 40 mg 4-HO-MET. Ik had toen met oud en nieuw al een hele nacht doorgehaald op 6-APB, dus dat had misschien ook nog zijn invloed. De trip duurde wat korter dan ik gewend was, na een uurtje of 4 was het effect al duidelijk op zijn retour, en na 5 uur was het compleet over. Normaal duurt een 4-HO-MET-trip bij mij wel een uurtje of 10.

Visuals had ik eigenlijk alleen tijdens de opkomst. Maar al met al was het een fantastische trip die helemaal compleet was: heerlijke euforie, lekker actief, veel gedanst, zeer interessante gesprekken gevoerd met mijn halfdode kamerconifeer (die overigens inmiddels overleden is waarschijnlijk doordat mijn gezwam dodelijk saai was), vlagen van ontzag voor de natuur waardoor ik af en toe tot tranen geroerd was, en in de tweede helft van de trip ijsberend door het huis lopen te filosoferen waarbij ik nog heel interessante inzichten heb opgedaan die ik nog altijd aan het verwerken ben.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#4
Spacey Ostrich zei:
Als dit goed bevalt denk ik dat ik samen met mijn vriendin en/of wat vrienden (@Fenrir?) een normale dosis probeer.
Klik om te vergroten...

Altijd tot uw beschikking :cheerpompom:
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb dit ook gedaan met een vriend.
Hoog gedosseerd dan ga je met je ogen dicht in een soort DMT trip.
Vond het leuk om een keer te doen en was een aparte ervaring.
Maar voor mij was het een one time thing!

Wij namen ieders 100mg was wel een trip we kwamen er even samen uit en gingen weer verder.
Moeilijk uit te leggen maar ben wel blij dat ik het heb meegemaakt.
S
Spacey OstrichLid
01-01-2024, 00:00
#6
Rebell zei:
Ik heb dit ook gedaan met een vriend.
Hoog gedosseerd dan ga je met je ogen dicht in een soort DMT trip.
Vond het leuk om een keer te doen en was een aparte ervaring.
Maar voor mij was het een one time thing!

Wij namen ieders 100mg was wel een trip we kwamen er even samen uit en gingen weer verder.
Moeilijk uit te leggen maar ben wel blij dat ik het heb meegemaakt.
Klik om te vergroten...

Damn, klinkt heftig :tongueout:
Ik was in ieder geval van plan om aanzienlijk lager te doseren, aangezien ik nog niet bijzonder veel ervaring met psychedelica heb :tongueout:

Is er een specifieke reden dat het voor jou eenmalig was, aangezien je er wel enthousiast over bent?
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja ik ken een designerdrugs mannetje die in het lab werkt en mensen om mij heen gingen ook dingen proberen.
Maar zijn ook bad gegaan op weer hele andere dingen.
Dus ik heb zo iets van, je weet niet wat je neemt en wat de langere termijn uitwerking is van zulke drugs.

En wil geen risico's meer nemen dat ik iets neem wat relatief onbekend is.
LSD doe ik sinds een paar jaar en ben er nog niet klaar mee dus ga daar nog even meer mee ontdekken. En ben erg fan van Keta en GHB dus ik zit voorlopig nog wel even goed.
S
Spacey OstrichLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik bedenk me nu trouwens: wat is de beste manier om deze stof te doseren?
Ik heb geen weegschaal van 200 euro, dus ik zat eraan te denken om het gewoon volumetrisch te doseren.
Heeft iemand hier nog belangrijke tips voor? Ik heb dit namelijk nog niet eerder zo gedaan.
S
Spacey OstrichLid
01-01-2024, 00:00
#9
Rebell zei:
Dus ik heb zo iets van, je weet niet wat je neemt en wat de langere termijn uitwerking is van zulke drugs.

En wil geen risico's meer nemen dat ik iets neem wat relatief onbekend is.
Klik om te vergroten...

Dit snap ik wel, maar aangezien het een analoog van psilocyne is durf ik een gemiddelde dosis van deze stof wel aan. Zeker aangezien er mensen zoals jij zijn die een dosis van 100mg wegtikken en het nog steeds een leuke ervaring vinden :tongueout:
Bij sporadisch gebruik ben ik ook niet erg bang voor de potentiële schade aan mijn lichaam, ik denk dat mijn drankgebruik slechter is voor mijn lichaam.

Rebell zei:
LSD doe ik sinds een paar jaar en ben er nog niet klaar mee dus ga daar nog even meer mee ontdekken. En ben erg fan van Keta en GHB dus ik zit voorlopig nog wel even goed.
Klik om te vergroten...

LSD ga ik, zoals je waarschijnlijk al gelezen hebt, binnenkort ook voor het eerst proberen. Ketamine staat sinds ik er meer over gelezen heb ook wel op het lijstje met drugs die ik nog een keer wil proberen. GHB spreekt me daarentegen echter totaal niet aan, zowel door de omschrijving van de effecten als het (volgens mij relatief grote) risico op verslaving. Dan neem ik persoonlijk liever een analoog van psilocyne, hoewel ik jouw punt natuurlijk ook snap.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dat is lastig wegen moet je wel doen met deze dingen.
Misschien tijd om er een te kopen nu je next lvl gaat met drugs
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Doe mij 4 HO met en 1 zonder a.u.b.

Excuus, ben beetje melig... :tongueout:

Anyway, lijkt me reuze interessant spul!
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik gebruik geen nieuwe designer drugs omdat de lange termijn effecten nog niet bekend zijn.

Aan pep heb ik al jaaaren genoeg en lust daar wel pap van. De lange termijn effecten daarvan zijn wel bekend maar schijnbaar niet van toepassing op mij.
S
Spacey OstrichLid
01-01-2024, 00:00
#13
Amfitamientje Power zei:
Ik gebruik geen nieuwe designer drugs omdat de lange termijn effecten nog niet bekend zijn.

Aan pep heb ik al jaaaren genoeg en lust daar wel pap van. De lange termijn effecten daarvan zijn wel bekend maar schijnbaar niet van toepassing op mij.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat we allebei op onze eigen manier wel een risico nemen. Ik zou ook zeker niet iedere designerdrug nemen, dat vind ik vaak ook te risicovol. Ik snap ook dat van designerdrugs de langetermijneffecten nog niet bekend zijn en dat dat dus in zekere zin extra risico's met zich meebrengt. Ik ben echter niet van plan om wekelijks of zelfs maandelijks deze nieuwe stof te gebruiken. Eventuele schade die het middel toebrengt kan tot op zekere hoogte ook worden afgeleid van analogen van de stof, in dit geval psilocine. Tot nog toe blijkt uit praktisch alle onderzoeken dat psilocine, evenals de meeste tryptaminen, een relatief onschadelijke stof is. Hoewel dit uiteraard geen garanties biedt voor analogen van psilocine, durf ik er wel vanuit te gaan dat de risico's ervan redelijk vergelijkbaar zijn. De stof is ook niet heel erg nieuw, het werd voor het eerst gesynthetiseerd in 1997 dacht ik, door Shulgin. Rond 2000 kwam het al op de RC markt.

Aan de andere kant is één van de risico's van langdurig, regelmatig speedgebruik hersenschade. Ik hoop uiteraard dat je hier inderdaad totaal geen last van hebt, maar hoe weet je dat zo zeker? Tenzij je hierop onderzocht bent lijkt dit me iets wat je niet echt kunt weten, toch?

Ik snap in ieder geval je redenatie wel, maar ik durf het toch wel aan :tongueout:
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#14
Spacey Ostrich zei:
Ik bedenk me nu trouwens: wat is de beste manier om deze stof te doseren?
Ik heb geen weegschaal van 200 euro, dus ik zat eraan te denken om het gewoon volumetrisch te doseren.
Heeft iemand hier nog belangrijke tips voor? Ik heb dit namelijk nog niet eerder zo gedaan.
Klik om te vergroten...
Ik verwijs je even door naar het topic van Jhtms over weegschalen. Een exemplaar van 200 euro is ook totaal niet nodig. Ik heb er zelf eentje waar ik 13 euro voor betaald heb. Weegt tot 50 gram in milligrammen nauwkeurig en werkt perfect. Sommige middelen wil je echt liever niet op het oog doseren.

Amfitamientje Power zei:
Aan pep heb ik al jaaaren genoeg en lust daar wel pap van. De lange termijn effecten daarvan zijn wel bekend maar schijnbaar niet van toepassing op mij.
Klik om te vergroten...
Je bent een probleempepper en dan is het logisch dat je de problemen graag voor jezelf wilt relativeren. Dat je er momenteel nog weinig problemen door ondervindt wil niet zeggen dat je lichaam geen schade oploopt.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#15
AphexTwin zei:
@Mezelf
Op PsychonautWiki wordt voor 4-ho-met oraal gebruik of roken geadviseerd.
Klik om te vergroten...
Ja klopt inderdaad. Eigenlijk nog nooit iemand gehoord over het roken ervan..... Iemand?
D
DéjàVoodooLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mijn favoriete tryptamine samen met 4-ho-mipt. laatste keer was 125mg HCL. Dit was enkele weken geleden. Heb hier mijn eerste zogenoemde ego-dood meegemaakt. Alhoewel hier ook redelijk wat wiet, een grammetje droge cubensis en een bodempje whiskey bij kwam kijken, is een dosis van deze hoogte zelfs zonder deze "extraatjes" zeker niet aan te raden voor een onervaren tripper.

15-25mg daarentegen lijkt mij ideaal voor de beginnende tripper(zonder wiet of andere middelen). Euforisch, minder verwarring en bodyload tegenover paddo's/truffels. Het is wel behoorlijk stimulerend dus stilzitten kan moeilijk zijn(vooral met muziek). Phenibut kan het stimulerende onrustige aspect verminderen.

Oraal is het meest efficient. Nasaal valt tegen en de drip is niet bepaald aangenaam. Metocin in fumaraat vorm roken kan giftige stoffen produceren dus is niet aan te raden. Misselijkheid kan optreden ongeacht de manier van inname. Zelf probeer ik altijd goed te eten op de dag van de trip, maar zorg ik dat ik 3 uur voor inname niets meer eet en alleen water drink. Eigenlijk heb ik op deze manier nooit meer last gehad van misselijkheid of braken.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
@Mezelf
Aha, interessant.

Ga je het binnenkort proberen? :)
Klik om te vergroten...
Kwam deze zojuist tegen...misschien leuk om even te lezen:
https://psychedelicreview.com/comparing-the-effects-of-4-aco-dmt-and-psilocybin-mushrooms/
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#18
Spacey Ostrich zei:
Ik heb inmiddels ook samen met @Fenrir en mijn vriendin 4-HO-MET geprobeerd. Wij hadden allemaal 20mg genomen en waren onder de indruk van hoe heftig die dosering al was voor ons.
Het kwam erg snel opzetten en ik had na zo'n 20 minuten al OEV's en CEV's. Wij hadden wel alle drie erg veel last van een zware bodyload gedurende op zijn minst de eerste anderhalf uur. Bij mij ging het na een tijd weg en toen voelde ik me heerlijk, zag prachtige dingen met zowel open als dichte ogen.
Klik om te vergroten...
Ik vond het qua mindspace vergelijkbaar met zo'n 15g truffels, niet te heftig maar wel meer dan ik verwacht had. Visueel was het de vetste stof die ik ooit gebruikt heb, op sommige punten kwam het dicht bij mijn 36g truffels + 200ug LSD-ervaring. Inderdaad erg typische psilovisuals, maar ook een beetje met het kleurrijke, flitsende en speelse van 2C-B en LSD.
Die bodyload though... ik heb eigenlijk nooit last van bodyload en nu enorm heftig. Nul energie, de hele trip een ongemakkelijk lichamelijk gevoel, in het staarteinde van de trip uitgebreid naar de WC geweest bij Spacey en cohort (en later thuis nog twee keer), en een onaangename spierspanning waar ik een lichamelijke kater van twee dagen aan heb overgehouden. Maar laat je niet afschrikken door onze ervaring, er zijn namelijk overwegend goede reports over deze stof.
Spacey Ostrich zei:
Met mijn ogen open leken de visuals best veel op die van psilo, alleen veel duidelijker en sneller. Ook het ademen en wiebelen van objecten was erg duidelijk aanwezig. Alle patronen waren ook enorm kleurrijk en op sommige momenten was letterlijk alles om mij heen lichtblauw.
Met mijn ogen dicht zag ik vaak (voor mij op dat moment) hilarische dingen, zoals een eindeloze leegte met eindeloze rijen rode emmertjes in een trap. Uit deze rode emmertjes krioelden allemaal neongekleurde, cartooneske slangetjes die telkens een trede lager vielen/kropen. We hadden ook regelmatig last van lachkicks
Klik om te vergroten...
Je vergeet de katten op skateboards met sombrero's op waar je helemaal stuk om ging :tongueout:
En inderdaad, oneindige meligheid. Nog nooit zoveel gelachen op één dag.
Spacey Ostrich zei:
Met mijn vriendin ging het helemaal niet goed helaas, zij bleef in een negatieve gedachtespiraal hangen waardoor ze dacht dat ze door het nemen van dit stofje permanent dom was. Ik was te ver heen om dit goed door te hebben, aangezien ze zich groot hield voor Fenrir en mij; ze wilde ons niet meetrekken in haar negatieve ervaring. Ik kon haar lichaamstaal en mimiek helaas dus duidelijk minder goed interpreteren. Na afloop voelde ze zich nog de rest van de avond niet zichzelf. Ze wil het nog wel een keer proberen, maar dan wel een aanzienlijk lagere dosering. De lachkicks en de visuals zijn genoeg geweest om haar niet volledig af te schrikken, dus dat zegt ook wel wat :tongueout:
Klik om te vergroten...
Dat was wel jammer inderdaad :(
Spacey Ostrich zei:
Ik vond het een erg leuke ervaring, maar de bodyload heeft er wel voor gezorgd dat ik het niet op korte termijn nog een keer heb genomen. Nu zit ik er aan te denken om de rest van mijn 4-HO-MET te gebruiken voor een hipsterflip op psy-fi (6-APB en 4-HO-MET). Ik las daar wel positieve dingen over en hopelijk vermijd ik zo de zware come up.
Klik om te vergroten...
Yesssss. Zin in!
D
DéjàVoodooLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mezelf zei:
Wilde eigenlijk afgelopen zaterdag tijdens een grote avond boswandeling gaan nemen
Klik om te vergroten...

Aangezien metocin behoorlijk stimulerend kan zijn is een boswandeling eigenlijk ideaal. Ik zal maar geen spoilers geven, maar de sterrenhemel en de maan zullen tijdens de schemering en de nachtelijke duisternis een van de mooiste dingen zijn die je ooit gezien hebt. Het euforische aspect is voor mij meer dan genoeg om eventuele angstige gevoelens te overmeesteren. De helderheid van het middel zorgt er ook voor dat je redelijk rationeel kan blijven. Uiteraard zou ik deze boswandeling niet alleen doen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Bedankt voor het advies allemaal. :)

Dat is wel even schrikken van je vriendin @Spacey Ostrich. Had je vriendin überhaupt ervaring met psychedelica? En die bodyload bij jullie is wel opmerkelijk, want dat hoor je in de regel niet vaak, dat dat gebeurd bij deze stof. Misschien moet ik mijn eerste dosering iets omlaag schroeven voor de zekerheid.

"hipsterflip" lol! :tongueclosed:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."