Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums4-HO-MET advies

4-HO-MET advies

78 antwoorden
30 weergaven
18-5-2026
S
Spacey OstrichLid
01-01-2024, 00:00
#1
Yceman224 zei:
Ha, ja, je hebt volkomen gelijk Prison, maar...welke drug, of welk middel i!géén slippery slope? Ze zijn het volgens mij allemaal!
Benzo analogen zijn prima om van in slaap te vallen, een euforisch gevoel is echter veel lastiger te bespeuren bij de benzo's...(analogen)
En dan hebben we nog de U- rc's.
Zou voor mij een uitkomst kunnen zijn.
Maar, zie deze maar eens te vinden, en deze U varianten, zijn vanwege de goede eigenschappen en werking, ook meteen weer verboden !
Zoals heel veel in dit land meteen verboden wordt, als het goed werkt!
Klik om te vergroten...

Ik weet niet wat voor pijn je wil bestrijden, maar ik denk persoonlijk dat het sowieso onverstandig is om euforie te zoeken in je pijnmedicatie. Er is zeker niets inherent slecht aan euforische effecten, maar het lijkt me dat bij medicinaal gebruik je het best kunt focussen op de medicinale waarde van een middel. Als je een euforisch middel zoekt om andere problemen te verhelpen, dan raad ik je liever aan om professionele hulp te zoeken. Een euforisch middel is uiteindelijk geen oplossing maar symptoombestrijding, ik denk dat je dan ook snel tegen grote struikelblokken aanloopt. Ook voor je pijnbestrijding zou je naar je huisarts kunnen gaan. Zij kunnen dan in overleg bepalen wat de beste strategie is om je problemen te bestrijden.

Wat betreft de pijnbestrijding, cannabis staat er om bekend dat het goed werkt in pijnbestrijding. Nu kan het zijn dat jouw pijn zo erg is dat cannabis niet genoeg verlichting biedt, maar dat weet ik dus niet. Ik heb voor gewrichtsklachten van mensen om mij heen zelf cannabiszalf gemaakt, dit werkt voor hen allemaal erg goed. Ook zou je kunnen proberen om wiet-olie te maken, dit werkt voor sommige mensen ook erg goed. Mocht je hier vragen over hebben stuur me dan gerust een pb.

P.S. Ik las volgens mij in één van je berichten dat je cannabis jaren misbruikt hebt, dus ik snap het als je hier huiverig voor bent. Tegelijkertijd denk ik dat cannabismisbruik minder schadelijk voor je zal zijn dan benzomisbruik of iets dergelijks, dus dat is misschien iets om in het achterhoofd te houden.
Succes in ieder geval!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Spacey Ostrich zei:
Ik weet niet wat voor pijn je wil bestrijden, maar ik denk persoonlijk dat het sowieso onverstandig is om euforie te zoeken in je pijnmedicatie. Er is zeker niets inherent slecht aan euforische effecten, maar het lijkt me dat bij medicinaal gebruik je het best kunt focussen op de medicinale waarde van een middel. Als je een euforisch middel zoekt om andere problemen te verhelpen, dan raad ik je liever aan om professionele hulp te zoeken. Een euforisch middel is uiteindelijk geen oplossing maar symptoombestrijding, ik denk dat je dan ook snel tegen grote struikelblokken aanloopt. Ook voor je pijnbestrijding zou je naar je huisarts kunnen gaan. Zij kunnen dan in overleg bepalen wat de beste strategie is om je problemen te bestrijden.

Wat betreft de pijnbestrijding, cannabis staat er om bekend dat het goed werkt in pijnbestrijding. Nu kan het zijn dat jouw pijn zo erg is dat cannabis niet genoeg verlichting biedt, maar dat weet ik dus niet. Ik heb voor gewrichtsklachten van mensen om mij heen zelf cannabiszalf gemaakt, dit werkt voor hen allemaal erg goed. Ook zou je kunnen proberen om wiet-olie te maken, dit werkt voor sommige mensen ook erg goed. Mocht je hier vragen over hebben stuur me dan gerust een pb.

P.S. Ik las volgens mij in één van je berichten dat je cannabis jaren misbruikt hebt, dus ik snap het als je hier huiverig voor bent. Tegelijkertijd denk ik dat cannabismisbruik minder schadelijk voor je zal zijn dan benzomisbruik of iets dergelijks, dus dat is misschien iets om in het achterhoofd te houden.
Succes in ieder geval!
Klik om te vergroten...


Bedankt voor je verdomd goede reactie/antwoord!
Zeer verhelderend, ik zal iets meer over pijn hier neerzetten.
Vanwege een ongeval is mijn rug volledig naar de testikelen.
Door zwaar werk zijn mijn gewrichten óók naar de testikelen.
Wie enig idee heeft hoe het effect van weken van meer dan 100 uur werken aan boord van een viskotter is, die weet waarover ik het heb dit terzijde verder
Eén kunst schouder zit er al in. Is de pijn daar van minder geworden?? NEEE
dus de andere last ik zoals hij is.
Met als gevolg dat ik iedere dag veel, veel pijn heb.
Daar heb ik zowat alle disciplines voor gepasseerd die er zijn.
Tot acupunctuur, osteopaat, homoepathie toe.
Een pijncentrum bezocht.
Allerlei fysiotherapeuterij geprobeerd.
Zenuwblokkades laten aanleggen.
Noem de héle santekraam maar op.
Ik weet het niet meer.
NIETS HELPT
En nu wordt ik het beu. He le maal beu. Spuugzat.
Iedere dag die klotepijn. En nog erger, deze narigheid neemt langzaam toe!
Ik Ben er depri van geworden. Neemt óók langzaam toe.
En elke dag dus....die verrekte, belemmerende pijn. Iedere dag.
Opiaten? Geen oplossing. Ik hou het niet in de hand.
Cannabis? Erg eng in mijn geval.
Ik weet het niet meer.
En daarom ben ik op zoek.
Op zoek naar iets, wat het draaglijker maakt.
Want, nu al járen aan het proberen, uitzoeken, artsenijen, ik heb er genoeg van.
Ik heb bij mijn vendor, die ik hier niet moe m en mag uiteraard der zaak, nu een ketamine analoog besteld.
Een zeer kleine hoeveelheid. Want, het is research.....
Per pm ga ik je eens over olie wat vragen. Alleen, thc is niet voldoende, en dat weer gaan roken is vragen om problemen....
Morgen naar de huisarts. Alwéér. Voor de 100 ste keer.
Ook hij kan er niks mee. Want dan was er al veel eerder iets uitgekomen.
Maar toch, ik ga. En zeg de huisarts, dat ik het kotsbeu ben allemaal, en een reis naar Zwitserland overweeg. Jazeker, dat stadium is haast bereikt.

Wordt vervolgd.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#3
Rebell zei:
Vind dit wel een leuke maar blijft hij goed nu je hem een tijdje hebt gebruikt?
Vriend gaf mij een tijd geleden ook een goedkope maar gaf elke keer verschillende gewicht aan na een tijdje vandaar dat ik schichtig ben geworden op goedkope schalen.
Maar werkt hij nog naar behoren?
Klik om te vergroten...

Ik heb hem al jaren dus en hij doet het nog prima. Wel zuinig mee omgaan natuurlijk want dit soort weegschaaltjes met deze precisie gaan wel snel afwijken als je een paar keer teveel gewicht erop legt.
S
Spacey OstrichLid
01-01-2024, 00:00
#4
Yceman224 zei:
Bedankt voor je verdomd goede reactie/antwoord!
Zeer verhelderend, ik zal iets meer over pijn hier neerzetten.
Vanwege een ongeval is mijn rug volledig naar de testikelen.
Door zwaar werk zijn mijn gewrichten óók naar de testikelen.
Wie enig idee heeft hoe het effect van weken van meer dan 100 uur werken aan boord van een viskotter is, die weet waarover ik het heb dit terzijde verder
Eén kunst schouder zit er al in. Is de pijn daar van minder geworden?? NEEE
dus de andere last ik zoals hij is.
Met als gevolg dat ik iedere dag veel, veel pijn heb.
Daar heb ik zowat alle disciplines voor gepasseerd die er zijn.
Tot acupunctuur, osteopaat, homoepathie toe.
Een pijncentrum bezocht.
Allerlei fysiotherapeuterij geprobeerd.
Zenuwblokkades laten aanleggen.
Noem de héle santekraam maar op.
Ik weet het niet meer.
NIETS HELPT
En nu wordt ik het beu. He le maal beu. Spuugzat.
Iedere dag die klotepijn. En nog erger, deze narigheid neemt langzaam toe!
Ik Ben er depri van geworden. Neemt óók langzaam toe.
En elke dag dus....die verrekte, belemmerende pijn. Iedere dag.
Opiaten? Geen oplossing. Ik hou het niet in de hand.
Cannabis? Erg eng in mijn geval.
Ik weet het niet meer.
En daarom ben ik op zoek.
Op zoek naar iets, wat het draaglijker maakt.
Want, nu al járen aan het proberen, uitzoeken, artsenijen, ik heb er genoeg van.
Ik heb bij mijn vendor, die ik hier niet moe m en mag uiteraard der zaak, nu een ketamine analoog besteld.
Een zeer kleine hoeveelheid. Want, het is research.....
Per pm ga ik je eens over olie wat vragen. Alleen, thc is niet voldoende, en dat weer gaan roken is vragen om problemen....
Morgen naar de huisarts. Alwéér. Voor de 100 ste keer.
Ook hij kan er niks mee. Want dan was er al veel eerder iets uitgekomen.
Maar toch, ik ga. En zeg de huisarts, dat ik het kotsbeu ben allemaal, en een reis naar Zwitserland overweeg. Jazeker, dat stadium is haast bereikt.

Wordt vervolgd.
Klik om te vergroten...

Wat een heftig verhaal! Ik help je via pb graag met vragen over de wietolie, maar ik ben bang dat ik verder helaas niet veel voor je kan betekenen, ik ben immers helemaal niet medisch onderlegd :( Wellicht dat je hiervoor een eigen topic zou kunnen openen waarin je je verhaal doet en dezelfde vragen stelt? Er zijn hier sowieso mensen die ook te maken hebben met hele heftige pijnklachten, zij kunnen vast meer tips geven :)

Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte met alles!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dank je ik kom zeker met vragen, als ik die tenminste mag stellen.. zonder een ban te krijgen
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#6
Yceman224 zei:
Maar toch, ik ga. En zeg de huisarts, dat ik het kotsbeu ben allemaal, en een reis naar Zwitserland overweeg. Jazeker, dat stadium is haast bereikt.

Wordt vervolgd.
Klik om te vergroten...

Wat kunnen ze in Zwitserland als ik vragen mag? Mijn vader heeft ontzettend last van zijn schouders en is al aan beide geopereerd maar niks helpt. Herken jou verhaal er heel goed in want hij loopt er ook al vele jaren mee en ook al van alles geprobeerd maar de pijn blijft dus vandaar mijn vraag.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Laat ik zeggen dat mijn reis (enkel) een ander doel heeft, dan pijnbestrijding.
Meer kan ik er niet over zeggen...
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#8
verwondering zei:
Ik heb den deze: http://www.aliexpress.com/item/Port...Balance-Diamond-Jewelry-High/32890484506.html

De 50-gram versie. Voor 11,50 wordt ie bij je thuisbezorgd. Verzendkosten zitten er bij in. Wel geduld hebben, hij kan makkelijk een maandje onderweg zijn vanuit China.

Weegt op de mg nauwkeurig. Weegt ook bij lage gewichten nauwkeurig. Is compleet met schaaltje, plastic pincet, gebruiksaanwijzing in gebrekkig Engels en een kalibreergewichtje van 50 gram. Werkt al een jaar lang perfect bij mij.
Klik om te vergroten...
Ik ga even offtopic.... ik moest vroeger vreselijk lachen toen ik op mijn illegaal (uit china) verkregen vuurwerk de volgende waarschuwing las: dont put in dog

Tot op heden geen idee wat de bedoeling was.

Back on topic folks, nothing to see here
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Spacey Ostrich zei:
Beste DF`ers,

Nu had ik eigenlijk het plan om het voor de zekerheid toch even te laten testen, maar bij het testcentrum hebben ze minimaal 150mg nodig. Nu zou ik meer kunnen bestellen, maar dan wordt het wel een erg duur grapje en houd ik nauwelijks wat van de stof over.
Klik om te vergroten...

Huh, 150 milligram is wel extreem veel. Zoveel past niet eens in een GC-MS (apparaat waarmee ze testen). Dat klopt niet hoor.

Ze hebben bij testpunten meestal wel van die plastic monsterhulsjes waar uiteindelijk de sample in wordt geschept. Dat is wel een aardige standaard voor hoeveel je nodig hebt. Het gaat op volume dus je kan niet een precieze hoeveelheid aangeven, maar meestal is het ergens tussen de 10 tot MAX 50 milligram, en dan geef je al echt veel mee.

Als ze erop blijven hameren dat je 150 milligram in moet leveren kan je het ook gewoon mengen met zout. 4-HO-MET wordt sowieso niet gekwantificeerd dus voor het testresultaat maakt dat eigenlijk niks uit.

Lees ook hoe het testen werkt:
https://www.unity.nl/themas/testservice/
S
Spacey OstrichLid
01-01-2024, 00:00
#10
Neo-Shulginist zei:
Huh, 150 milligram is wel extreem veel. Zoveel past niet eens in een GC-MS (apparaat waarmee ze testen). Dat klopt niet hoor.

Ze hebben bij testpunten meestal wel van die plastic monsterhulsjes waar uiteindelijk de sample in wordt geschept. Dat is wel een aardige standaard voor hoeveel je nodig hebt. Het gaat op volume dus je kan niet een precieze hoeveelheid aangeven, maar meestal is het ergens tussen de 10 tot MAX 50 milligram, en dan geef je al echt veel mee.

Als ze erop blijven hameren dat je 150 milligram in moet leveren kan je het ook gewoon mengen met zout. 4-HO-MET wordt sowieso niet gekwantificeerd dus voor het testresultaat maakt dat eigenlijk niks uit.

Lees ook hoe het testen werkt:
https://www.unity.nl/themas/testservice/
Klik om te vergroten...

Ik vond het zelf ook veel, maar dat is wat er op de site van Iriszorg staat. Dit is het testcentrum dat voor mij het dichtst bij is. Wellicht dat ik zou overwegen om naar een dichtbij zijnde stad te reizen om het daar te laten testen.

https://www.iriszorg.nl/verslaving/preventie-voorkom-verslaving/testservice-drugs
Onder het kopje 'Hoe werkt het testen'. Hier staat duidelijk dat ze ongeveer 150 miligram nodig hebben.

Die truc met zout kende ik nog niet, ik zal het overwegen.
Dankjewel in ieder geval!

P.S. Ik zag trouwens dat je ook ervaring hebt met deze stof. Wat vond je ervan? :)
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
Spacey Ostrich zei:
Ik zag trouwens dat je ook ervaring hebt met deze stof. Wat vond je ervan? :)
Klik om te vergroten...

'Ontzielde paddo' vind ik nog altijd wel de beste beschrijving.

Het lijkt heel erg op paddo's, maar dan iets tragere come-up en veel minder het emotionele achtbaangevoel dat shrooms wel hebben.

https://www.changingperspective.inf...n-soepele-fietstocht-rond-de-stad-tripreport/
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik dacht, ik stel mijn vraag over 4-HO-MET hier maar. Zo oud is dit topic nog niet.

Binnenkort heb ik de beschikking over deze stof en ik vroeg mij af of hier mensen zijn die ervaring met 4-HO-MET én 4-ACO-DMT hebben. Kunnen jullie misschien vertellen of er verschil is tussen deze twee en wat dat verschil dan is? Beiden zouden erg op psilocybine lijken, maar ik vraag me af of deze twee nagenoeg identiek aan elkaar zijn, of dat er toch wel verschil tussen zit. De reden dat ik dit wil weten, is of het dan nog de moeite waard is om 4-ACO-DMT te proberen of dat dat weinig zin heeft.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Er zit oraal niet zo heel veel verschil in deze 2, 4AcO-DMT heeft wellicht mijn voorkeur omdat die eventueel ook nasaal inzetbaar is.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Aha oké, good to know. Thanks :) Laat ik het eerst wel even bij 4-HO-MET.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#15
acht.zes zei:
Er zit oraal niet zo heel veel verschil in deze 2, 4AcO-DMT heeft wellicht mijn voorkeur omdat die eventueel ook nasaal inzetbaar is.
Klik om te vergroten...
4-HO-MET werkt niet nasaal dan?

@Mindless 4-AcO-DMT ligt "iets" dichter tegen de psilo ervaring aan als ik vele reports en forums moet geloven. 4-HO-MET wordt in de meeste gevallen als iets makkelijker beschreven. Maar helaas kan ik er ook nog niet veel meer over zeggen. Heb wel sinds kort ook 4-HO-MET, maar nog niet geprobeerd.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb zelf nog geen ervaring met 4-ACO-DMT, wel al paar keer getript op 4-HO-MET op gemiddelde dosis (rond de 25mg).
Ik vind het vooral een erg visueel en energiek stofje. Ik had afgelopen donderdag alweer prachtige visuals met een lichtvoetige vibe.
Op een gemiddelde dosis merk ik niets van een mindfuck. Al hoorde ik wel van anderen dat dat mentale aspect er wel kan zijn op hogere doseringen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
@Mezelf
Aha, interessant.

Ga je het binnenkort proberen? :)
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#18
@Mezelf
Ik had vorige week wat 4Ho-MET gesnoven, maar dat deed dus niks.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
AphexTwin zei:
Ik heb zelf nog geen ervaring met 4-ACO-DMT, wel al paar keer getript op 4-HO-MET op gemiddelde dosis (rond de 25mg).
Ik vind het vooral een erg visueel en energiek stofje. Ik had afgelopen donderdag alweer prachtige visuals met een lichtvoetige vibe.
Op een gemiddelde dosis merk ik niets van een mindfuck. Al hoorde ik wel van anderen dat dat mentale aspect er wel kan zijn op hogere doseringen.
Klik om te vergroten...
Ben erg benieuwd. :) Sinds tijden dat ik weer eens wat nieuws ga proberen. :)

Raad je ook aan om ongeveer met 25mg te beginnen? Dat was ik van plan (na eerst een testdosering te doen).
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#20
4-HO-MET is erg leuk. :) Met die andere nog geen ervaring. Ik heb 20 mg gebruikt en dat was genoeg voor een eerste keer, was een volwaardige trip. Wil de volgende keer wel wat hoger doseren om te kijken of dat meer diepgang geeft, maar met 20 mg was ik ook erg tevreden. :)
Veel plezier!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."