Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums4-HO-MET advies

4-HO-MET advies

78 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
@Mezelf
Aha, interessant.

Ga je het binnenkort proberen? :)
Klik om te vergroten...
Kwam deze zojuist tegen...misschien leuk om even te lezen:
https://psychedelicreview.com/comparing-the-effects-of-4-aco-dmt-and-psilocybin-mushrooms/
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#2
Spacey Ostrich zei:
Ik heb inmiddels ook samen met @Fenrir en mijn vriendin 4-HO-MET geprobeerd. Wij hadden allemaal 20mg genomen en waren onder de indruk van hoe heftig die dosering al was voor ons.
Het kwam erg snel opzetten en ik had na zo'n 20 minuten al OEV's en CEV's. Wij hadden wel alle drie erg veel last van een zware bodyload gedurende op zijn minst de eerste anderhalf uur. Bij mij ging het na een tijd weg en toen voelde ik me heerlijk, zag prachtige dingen met zowel open als dichte ogen.
Klik om te vergroten...
Ik vond het qua mindspace vergelijkbaar met zo'n 15g truffels, niet te heftig maar wel meer dan ik verwacht had. Visueel was het de vetste stof die ik ooit gebruikt heb, op sommige punten kwam het dicht bij mijn 36g truffels + 200ug LSD-ervaring. Inderdaad erg typische psilovisuals, maar ook een beetje met het kleurrijke, flitsende en speelse van 2C-B en LSD.
Die bodyload though... ik heb eigenlijk nooit last van bodyload en nu enorm heftig. Nul energie, de hele trip een ongemakkelijk lichamelijk gevoel, in het staarteinde van de trip uitgebreid naar de WC geweest bij Spacey en cohort (en later thuis nog twee keer), en een onaangename spierspanning waar ik een lichamelijke kater van twee dagen aan heb overgehouden. Maar laat je niet afschrikken door onze ervaring, er zijn namelijk overwegend goede reports over deze stof.
Spacey Ostrich zei:
Met mijn ogen open leken de visuals best veel op die van psilo, alleen veel duidelijker en sneller. Ook het ademen en wiebelen van objecten was erg duidelijk aanwezig. Alle patronen waren ook enorm kleurrijk en op sommige momenten was letterlijk alles om mij heen lichtblauw.
Met mijn ogen dicht zag ik vaak (voor mij op dat moment) hilarische dingen, zoals een eindeloze leegte met eindeloze rijen rode emmertjes in een trap. Uit deze rode emmertjes krioelden allemaal neongekleurde, cartooneske slangetjes die telkens een trede lager vielen/kropen. We hadden ook regelmatig last van lachkicks
Klik om te vergroten...
Je vergeet de katten op skateboards met sombrero's op waar je helemaal stuk om ging :tongueout:
En inderdaad, oneindige meligheid. Nog nooit zoveel gelachen op één dag.
Spacey Ostrich zei:
Met mijn vriendin ging het helemaal niet goed helaas, zij bleef in een negatieve gedachtespiraal hangen waardoor ze dacht dat ze door het nemen van dit stofje permanent dom was. Ik was te ver heen om dit goed door te hebben, aangezien ze zich groot hield voor Fenrir en mij; ze wilde ons niet meetrekken in haar negatieve ervaring. Ik kon haar lichaamstaal en mimiek helaas dus duidelijk minder goed interpreteren. Na afloop voelde ze zich nog de rest van de avond niet zichzelf. Ze wil het nog wel een keer proberen, maar dan wel een aanzienlijk lagere dosering. De lachkicks en de visuals zijn genoeg geweest om haar niet volledig af te schrikken, dus dat zegt ook wel wat :tongueout:
Klik om te vergroten...
Dat was wel jammer inderdaad :(
Spacey Ostrich zei:
Ik vond het een erg leuke ervaring, maar de bodyload heeft er wel voor gezorgd dat ik het niet op korte termijn nog een keer heb genomen. Nu zit ik er aan te denken om de rest van mijn 4-HO-MET te gebruiken voor een hipsterflip op psy-fi (6-APB en 4-HO-MET). Ik las daar wel positieve dingen over en hopelijk vermijd ik zo de zware come up.
Klik om te vergroten...
Yesssss. Zin in!
D
DéjàVoodooLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mezelf zei:
Wilde eigenlijk afgelopen zaterdag tijdens een grote avond boswandeling gaan nemen
Klik om te vergroten...

Aangezien metocin behoorlijk stimulerend kan zijn is een boswandeling eigenlijk ideaal. Ik zal maar geen spoilers geven, maar de sterrenhemel en de maan zullen tijdens de schemering en de nachtelijke duisternis een van de mooiste dingen zijn die je ooit gezien hebt. Het euforische aspect is voor mij meer dan genoeg om eventuele angstige gevoelens te overmeesteren. De helderheid van het middel zorgt er ook voor dat je redelijk rationeel kan blijven. Uiteraard zou ik deze boswandeling niet alleen doen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bedankt voor het advies allemaal. :)

Dat is wel even schrikken van je vriendin @Spacey Ostrich. Had je vriendin überhaupt ervaring met psychedelica? En die bodyload bij jullie is wel opmerkelijk, want dat hoor je in de regel niet vaak, dat dat gebeurd bij deze stof. Misschien moet ik mijn eerste dosering iets omlaag schroeven voor de zekerheid.

"hipsterflip" lol! :tongueclosed:
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Toch typisch @Spacey Ostrich , ik heb zelf nog geen echt mentale dingetjes meegemaakt op 4ho-met, en ben toch wel redelijk hoog gegaan met doseren, tot 38mg. En ook mijn tripvrienden vonden het vooral enorm visueel. De 'zware bodyload' is bij ons meer euforisch dan hinderlijk, ook een groot verschil.
Als ik dan goed onthouden heb van wat ik van anderen gelezen/vernomen heb, dan zijn dit soort negatieve bijwerkingen toch wel zeldzaam, eigenlijk zijn veruit de meesten uiterst positief over dit goedje zonder vervelende bijwerkingen te hebben gehad.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Bedankt voor het advies allemaal. :)

Dat is wel even schrikken van je vriendin @Spacey Ostrich. Had je vriendin überhaupt ervaring met psychedelica? En die bodyload bij jullie is wel opmerkelijk, want dat hoor je in de regel niet vaak, dat dat gebeurd bij deze stof. Misschien moet ik mijn eerste dosering iets omlaag schroeven voor de zekerheid.

"hipsterflip" lol! :tongueclosed:
Klik om te vergroten...
Als je je daar beter bij voelt, kan je idd voor een iets lagere kennismakingsdosis gaan.
Als het stofje je bevalt kan je later nog altijd hoger doseren eh.
Bij mij was het iig ❤️ op ‘t eerste gezicht/gevoel. :)
S
Spacey OstrichLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Dat is wel even schrikken van je vriendin @Spacey Ostrich. Had je vriendin überhaupt ervaring met psychedelica?
Klik om te vergroten...

Ze had al ervaring met psilo, dat ging eigenlijk altijd wel goed. Ze vond het nu allemaal gewoon wat te heftig, bleek achteraf. Ze had erg last van de nare bodyload (die inderdaad vrij zeldzaam schijnt te zijn) en was enigszins overweldigd door het visuele spektakel. Bovendien speelde het feit dat we nog nooit eerder een RC of een poeder hadden genomen ook een rol, dit voelde plots veel serieuzer voor haar. Waarschijnlijk heb jij hier als ervaren tripper minder last van, dus ik verwacht dat je hier een leuke trip aan kunt beleven.

acht.zes zei:
Toch typisch @Spacey Ostrich , ik heb zelf nog geen echt mentale dingetjes meegemaakt op 4ho-met, en ben toch wel redelijk hoog gegaan met doseren, tot 38mg. En ook mijn tripvrienden vonden het vooral enorm visueel. De 'zware bodyload' is bij ons meer euforisch dan hinderlijk, ook een groot verschil.
Als ik dan goed onthouden heb van wat ik van anderen gelezen/vernomen heb, dan zijn dit soort negatieve bijwerkingen toch wel zeldzaam, eigenlijk zijn veruit de meesten uiterst positief over dit goedje zonder vervelende bijwerkingen te hebben gehad.
Klik om te vergroten...

Wij hadden hier inderdaad ook niet op gerekend. Alle reports die we online vonden gaven inderdaad eenzelfde beeld van een licht en luchtig, maar erg kleurrijk tripje. Voor mij werd na ongeveer anderhalf uur de bodyload ook heel aangenaam, maar ik was wel erg lui. Wellicht dat ik energie had gekregen als ik gewoon naar buiten was gegaan, maar dit was toen niet echt een optie.

Waarschijnlijk doseer ik de volgende keer rond de 15mg om even te kijken of de bodyload weer zo vervelend is. Misschien was het gewoon de set en setting van die dag die er een bepaalde invloed op hebben gehad, dus ik ben benieuwd. Ik zag namelijk ook veel reports over Metocin als partypsychedelic en dat lijkt me af en toe ook wel leuk, maar dan heb ik geen zin in een zware, vervelende bodyload de eerste anderhalf uur :tongueout:

Fenrir zei:
Je vergeet de katten op skateboards met sombrero's op waar je helemaal stuk om ging :tongueout:
En inderdaad, oneindige meligheid. Nog nooit zoveel gelachen op één dag.
Klik om te vergroten...

Ja, ik zag echt rare dingen als ik mijn ogen dicht deed :lolol:
Ik was ook wel blij dat jij de connectie met de muziek toen vrij snel inzag haha
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#8
Interessant om de verschillende ervaringen te lezen.
Ik had (op 20 mg) ook last van een onaangename bodyload met 4-HO-MET, oa spierspanning, spiertrillingen, klappertanden, warm/koud etc. Maar daar ben ik sowieso gevoelig voor, bij LSD en psilo is de bodyload nog vervelender dus dat is iets waarvan ik weet dat het erbij hoort (bij mij). De geweldige visuals zorgden voor voldoende afleiding! En de synergie met de muziek was waanzinnig mooi.
Bij mij waren er wel wat mentale aspecten, ik werd zeg maar wel weer geconfronteerd met dingen die ik diep van binnen voel en waar ik mee worstel, maar ik had wel controle over die gedachten en kon ze vrij goed sturen. Dus wel een stuk minder mentaal dan psilo, maar ik denk dat op dit middel slecht gaan ook wel mogelijk is.

Partner voelde trouwens maar weinig van 20 mg, hij vond het lijken op een lichte truffeltrip, maar hij had het genomen na het eten van een flinke avondmaaltijd dus dat was waarschijnlijk niet zo handig.
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Legio Patria Nostra zei:
Ik ben op zoek naar rc's die pijnstillende werking hebben, en een euforisch gevoel geven.
En nee, géén heroïne.
Psychedelische drugs zijn niet aan mij besteed...
Klik om te vergroten...

Die bestaan volgens mij niet, je kan RC benzo's proberen.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dat is lastig wegen moet je wel doen met deze dingen.
Misschien tijd om er een te kopen nu je next lvl gaat met drugs
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Doe mij 4 HO met en 1 zonder a.u.b.

Excuus, ben beetje melig... :tongueout:

Anyway, lijkt me reuze interessant spul!
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik gebruik geen nieuwe designer drugs omdat de lange termijn effecten nog niet bekend zijn.

Aan pep heb ik al jaaaren genoeg en lust daar wel pap van. De lange termijn effecten daarvan zijn wel bekend maar schijnbaar niet van toepassing op mij.
S
Spacey OstrichLid
01-01-2024, 00:00
#13
Amfitamientje Power zei:
Ik gebruik geen nieuwe designer drugs omdat de lange termijn effecten nog niet bekend zijn.

Aan pep heb ik al jaaaren genoeg en lust daar wel pap van. De lange termijn effecten daarvan zijn wel bekend maar schijnbaar niet van toepassing op mij.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat we allebei op onze eigen manier wel een risico nemen. Ik zou ook zeker niet iedere designerdrug nemen, dat vind ik vaak ook te risicovol. Ik snap ook dat van designerdrugs de langetermijneffecten nog niet bekend zijn en dat dat dus in zekere zin extra risico's met zich meebrengt. Ik ben echter niet van plan om wekelijks of zelfs maandelijks deze nieuwe stof te gebruiken. Eventuele schade die het middel toebrengt kan tot op zekere hoogte ook worden afgeleid van analogen van de stof, in dit geval psilocine. Tot nog toe blijkt uit praktisch alle onderzoeken dat psilocine, evenals de meeste tryptaminen, een relatief onschadelijke stof is. Hoewel dit uiteraard geen garanties biedt voor analogen van psilocine, durf ik er wel vanuit te gaan dat de risico's ervan redelijk vergelijkbaar zijn. De stof is ook niet heel erg nieuw, het werd voor het eerst gesynthetiseerd in 1997 dacht ik, door Shulgin. Rond 2000 kwam het al op de RC markt.

Aan de andere kant is één van de risico's van langdurig, regelmatig speedgebruik hersenschade. Ik hoop uiteraard dat je hier inderdaad totaal geen last van hebt, maar hoe weet je dat zo zeker? Tenzij je hierop onderzocht bent lijkt dit me iets wat je niet echt kunt weten, toch?

Ik snap in ieder geval je redenatie wel, maar ik durf het toch wel aan :tongueout:
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#14
Spacey Ostrich zei:
Ik bedenk me nu trouwens: wat is de beste manier om deze stof te doseren?
Ik heb geen weegschaal van 200 euro, dus ik zat eraan te denken om het gewoon volumetrisch te doseren.
Heeft iemand hier nog belangrijke tips voor? Ik heb dit namelijk nog niet eerder zo gedaan.
Klik om te vergroten...
Ik verwijs je even door naar het topic van Jhtms over weegschalen. Een exemplaar van 200 euro is ook totaal niet nodig. Ik heb er zelf eentje waar ik 13 euro voor betaald heb. Weegt tot 50 gram in milligrammen nauwkeurig en werkt perfect. Sommige middelen wil je echt liever niet op het oog doseren.

Amfitamientje Power zei:
Aan pep heb ik al jaaaren genoeg en lust daar wel pap van. De lange termijn effecten daarvan zijn wel bekend maar schijnbaar niet van toepassing op mij.
Klik om te vergroten...
Je bent een probleempepper en dan is het logisch dat je de problemen graag voor jezelf wilt relativeren. Dat je er momenteel nog weinig problemen door ondervindt wil niet zeggen dat je lichaam geen schade oploopt.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#15
Toch wel even goed kijken had er 1 voor 50€ en die begon al snel verkeerde metingen te geven dus goed zoeken. Heb nu gelukkig de goede
S
Spacey OstrichLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rebell zei:
Toch wel even goed kijken had er 1 voor 50€ en die begon al snel verkeerde metingen te geven dus goed zoeken. Heb nu gelukkig de goede
Klik om te vergroten...

Welke heb jij nu precies dan? Dan kan ik die zelf eventueel ook bestellen.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#17

Ik heb zo een 1 zijn heel erg goed.
Koop ze bij old man in Amsterdam bij de Dam.
Maar vast wel online te vinden
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#18
Rebell zei:

Ik heb zo een 1 zijn heel erg goed.
Koop ze bij old man in Amsterdam bij de Dam.
Maar vast wel online te vinden
Klik om te vergroten...

Die is 0.1g, daar heb je niet zoveel aan als je 25mg wil afwegen...
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#19
Fenrir zei:
Die is 0.1g, daar heb je niet zoveel aan als je 25mg wil afwegen...
Klik om te vergroten...

Ja mijn model kon ik zo snel niet vinden maar ik heb 2 achter de komma.
Maar dat merk is goed en ook populair merk ik onder gebruikers
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dán heb ik niets gezegd :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."