Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums1P-LSD

1P-LSD

84 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
Z
ZonnetjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Interessant topic.
Wil zelf ook een keertje psychedelica proberen en zat dan te denken om met 1P-LSD of Truffels te beginnen. Wat raden jullie aan?

Vind zelf hallucinaties die ik in combinatie met xtc heb gezien altijd wel tof alleen ging dit gepaard met 3+ mg/kg lichaamsgewicht mdma en was ik die keren niet helemaal goed uitgerust. Niet echt gezond dus.
Verder heb ik altijd trouw een space bril mee naar festivals haha.

Houd je met psychedelica ook rekening met je lichaamsgewicht?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
150 ug zou ik ook niet aanraden aan een beginner nee. Eerder 70 tot max 100 ofzo. Waarop je trouwens ook best al visuals kunt ervaren, maar dat verschilt p.p.
Klik om te vergroten...

Nogal off-topic maar je kunt zelfs al op microdoseringen milde ‘visuals’ ervaren als je er gevoelig voor bent. Het was mijn eerste MD, afgelopen jaar, ik ging die dag naar een wetenschappelijk congres met collega’s (dat is nu ook niet al te snugger geef ik toe, maar goed, ik dacht kan wel). Net iets teveel genomen, schat een ug of 14. Ik stond in de ochtendspits ergens in een overvolle treincoupé temidden van de grumpy op-weg-naar-werk-meute als een gare aardappel voor me uit te staren, was die hele MD eigenlijk alweer vergeten, en zag plotseling de vloer lichtjes golven. Ik dacht: verrek, die LSD, dit ga je me toch niet vertellen hè, maar wel dus. De hele dag op dat congres een wat dromerig hoofd en visuele verstoringen gehad, het zal anderen niet opgevallen zijn maar het kon eigenlijk echt niet. :’) Sindsdien probeer ik altijd rond de 11-12 te gaan zitten en dat ervaar ik als precies goed, geen opvallende visuele verandering en niet dat bizarre randje, en ik ga er ook nooit meer mee naar m’n werk.

De vraag is natuurlijk wat je precies onder visuals verstaat, misschien niet wat ik hierboven beschrijf. Maar voor mij zijn op 70-100 ug dosis al duidelijke complexere visuals mogelijk denk ik. Ik merk wel dat wanneer ik met anderen trip en meer afleiding heb, trips de neiging hebben veel minder visueel te worden (wat ik persoonlijk als een pluspunt ervaar, meer aandacht voor het mentale).

70-100 ug vind ik een goede kennismaker, als iemand al behoorlijk wat ervaring met andere tripmiddelen heeft zou ik eerder 100 zeggen, voor een totale leek misschien 70.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
@Roze Olifant
Zeker kan dat. Ik heb dat ook ervaren met microdoses. Lichte gekleurde randjes om letters op mijn mobiel zien of zo. Heel lichte patronen zien. Maar ik zie meestal al heel gauw visuals.

Toch, met (1P-)LSD/ALD-52 kan het ook zo zijn dat een trip op ~100 ug weinig visueel is, maar wel sterk mentaal. Vandaar dat het dus misschien ook maar beter is dat beginners niet te hoog beginnen. Ook al is de trip weinig visueel, alsnog kan het mentaal erg heftig zijn en als je daar 0 ervaring mee hebt en dat duurt vervolgens 10 uren lang...
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Roze Olifant zei:
Nogal off-topic maar je kunt zelfs al op microdoseringen milde ‘visuals’ ervaren als je er gevoelig voor bent. Het was mijn eerste MD, afgelopen jaar, ik ging die dag naar een wetenschappelijk congres met collega’s (dat is nu ook niet al te snugger geef ik toe, maar goed, ik dacht kan wel). Net iets teveel genomen, schat een ug of 14. Ik stond in de ochtendspits ergens in een overvolle treincoupé temidden van de grumpy op-weg-naar-werk-meute als een gare aardappel voor me uit te staren, was die hele MD eigenlijk alweer vergeten, en zag plotseling de vloer lichtjes golven. Ik dacht: verrek, die LSD, dit ga je me toch niet vertellen hè, maar wel dus. De hele dag op dat congres een wat dromerig hoofd en visuele verstoringen gehad, het zal anderen niet opgevallen zijn maar het kon eigenlijk echt niet. :’) Sindsdien probeer ik altijd rond de 11-12 te gaan zitten en dat ervaar ik als precies goed, geen opvallende visuele verandering en niet dat bizarre randje, en ik ga er ook nooit meer mee naar m’n werk.

De vraag is natuurlijk wat je precies onder visuals verstaat, misschien niet wat ik hierboven beschrijf. Maar voor mij zijn op 70-100 ug dosis al duidelijke complexere visuals mogelijk denk ik. Ik merk wel dat wanneer ik met anderen trip en meer afleiding heb, trips de neiging hebben veel minder visueel te worden (wat ik persoonlijk als een pluspunt ervaar, meer aandacht voor het mentale).

70-100 ug vind ik een goede kennismaker, als iemand al behoorlijk wat ervaring met andere tripmiddelen heeft zou ik eerder 100 zeggen, voor een totale leek misschien 70.
Klik om te vergroten...
Ja precies dit, ik zie de term "visuals" als elke visuele verandering mogelijk, dus ook hele kleine. Heb op dit moment al 6 maanden lang visuele verstoringen, gevalletje HPPD misschien, al is het niet vervelend, en dat is een critirium.

Afijn, 70-100ug is prima te doen, ik had echt niet hoger willen beginnen in ieder geval. Die vriend van mij vond 60ug precies goed als beginner. Niet jezelf overschatten, het is naar mijn mening toch wel by far de heftigste catogorie drugs.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#5
@Stonologie
Ik zou wel rekening houden met het volgend feit, LSD kan HPPD triggeren (komt niet zo heel vaak voor, maar het gebeurt dus wel). Als je al visuele verstoringen hebt zou het wellicht mogelijk zijn dat LSD die kunnen versterken.

Ik denk, ik zeg het maar even.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#6
acht.zes zei:
@Stonologie
Ik zou wel rekening houden met het volgend feit, LSD kan HPPD triggeren (komt niet zo heel vaak voor, maar het gebeurt dus wel). Als je al visuele verstoringen hebt zou het wellicht mogelijk zijn dat LSD die kunnen versterken.

Ik denk, ik zeg het maar even.
Klik om te vergroten...
I know, bij mij was alleen wiet de trigger... elke keer dat ik iets gebruik veranderd het / versterkt het, en dan bouwt het weer langzaam af. Toen ik LSD deed had ik dit nog niet, pas paar maandjes erna.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
@Mindless
Ik heb dit ook, volgens mij zijn het gewoon onregelmatigheden die in je ogen zitten/door je netvlies zwemmen, stofjes of micro-organismen of iets dergelijks waar je je pas bewust van wordt als je aan de psychedelica hebt gezeten of iets dergelijks. Het is precies zoals jij het beschrijft, als je je ogen draait bewegen ze mee, zij het met een heel lichte vertraging.

Ze vallen mij niet of nauwelijks op, behalve als ik me er op ga concentreren of als ik aan de psychedelica zit.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik krijg na (1P-)LSD/ALD-52 gebruik hele lichte HPPD in de vorm van puntjes/vlekjes in mijn zicht. Die ik alleen zie als ik naar een egale achtergrond kijk. Als ik mijn ogen draai/richt naar iets, dan komen kort daarna die puntjes naar het midden van mijn zicht. Ze "volgen" steeds de richting waar ik naar kijk zeg maar. Na langere tijd niet trippen op deze middelen vervagen de puntjes maar ze gaan niet helemaal weg volgens mij. Heb het alleen met dat type psychedelica, niet met psilocybine.

Zijn er hier meer die dit ervaren?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Misschien, maar ze zijn duidelijk meer aanwezig na zo'n trip en had ze voordat ik LSD deed volgens mij niet.

Anyway, ze vallen mij normaal ook niet op dus het is niet heel erg.
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#10
blue eyes zei:
Het klinkt allemaal zeer mooi, toegegeven , maar het blijft een RC waar weiniger onderzoek naar gedaan is dan LSD zelf, ik lees hier wel dat het naar alle waarschijnlijkheid omgezet wordt naar LSD zelf in het lichaam,...
Maar de echte LSD is nu al decennialang een veilige drugskeuze gebleken waarvan je geen hersenschade krijgt of vreemde tumoren ontwikkeld.
Zal dit ook zo blijken met 1p-lsd ? Zijn er geen lijken die uit de kast zullen vallen ? dat het meer neurotoxisch zou blijken enz? Dat zijn toch vragen die ik me hierbij stel, misschien ben ik wat van de oldschool maar ik blijf toch wat argwanend staan tegenover RC's?
Ik schrik er zelfs een beetje van dat zoveel mensen handenvol RC's slikken dezer dagen zonder te kunnen berusten in hun ''veilige status' ?
Ik zie voorlopig voor mezelf nog geen reden om dit te proberen , ik blijf voorlopig opteren voor de echte acid.
Klik om te vergroten...

Hier is al aardig wat discussie over geweest. Overigens geheel terecht om daar over na te denken. Echter de ene RC is de andere niet. Bij 1p-LSD kan in ieder geval al gesteld worden dat de kans dat het erg schadelijk is bijzonder klein is omdat het zo verwant is aan gewone LSD. Het is niet zo dat de samenstelling compleet nieuw is en er niets is dat er bij in de buurt komt zoals bij sommige andere RC's wel het geval is.

Ik kan er naar zitten, maar voor zo ver ik weet zijn er geen drugs die maar 1 molecuul verschillen en daardoor een totaal ander risicoprofiel hebben.

Ik vond ~90ug op een festival best veel, ik had echt mega veel visuals en zelfs gezichten bewogen tot rare vormen(OK, wellicht geen optimale setting maar toch) . Veel LSD tabs worden verkocht als 150ug maar bevatten eigenlijk maar 100ug. De 1p-LSD pilletjes en tabs zijn echter vaak wel accuraat... Dus pas op met die twee vergelijken qua dosis, je kan er compleet naar zitten. Ik zou iedereen aanraden rustig te beginnen (50, 75, 100 etc)
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Die 1p-LSD heb ik een testrun waardig gekeurd. (Dwz: ik vond deze rc de moeite waard, om te testen)
Zegels zouden 100 ug moeten bevatten.
Ik kan er nu samenvattend van zeggen, dat deze zegels in ieder geval, mét rc erbij of erin, voor mij paarlen voor de zwijnen zijn .
Maw: aan mij klaarblijkelijk niet besteed.
Het enige effect wat ik ervan bemerkt heb, was dat prikkels zoals geluid, en zonlicht, tamelijk versterkt binnenkwamen.
Meer niet .
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Chillax zei:
Hier is al aardig wat discussie over geweest. Overigens geheel terecht om daar over na te denken. Echter de ene RC is de andere niet. Bij 1p-LSD kan in ieder geval al gesteld worden dat de kans dat het erg schadelijk is bijzonder klein is omdat het zo verwant is aan gewone LSD. Het is niet zo dat de samenstelling compleet nieuw is en er niets is dat er bij in de buurt komt zoals bij sommige andere RC's wel het geval is.

Ik kan er naar zitten, maar voor zo ver ik weet zijn er geen drugs die maar 1 molecuul verschillen en daardoor een totaal ander risicoprofiel hebben.
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je antwoord , maar zolang daarover geen volledig uitsluitsel kan gegeven worden ga ik het toch bij de goede oude cleane lucy houden.
why change a winning team?

Legio Patria Nostra zei:
Die 1p-LSD heb ik een testrun waardig gekeurd. (Dwz: ik vond deze rc de moeite waard, om te testen)
Zegels zouden 100 ug moeten bevatten.
Ik kan er nu samenvattend van zeggen, dat deze zegels in ieder geval, mét rc erbij of erin, voor mij paarlen voor de zwijnen zijn .
Maw: aan mij klaarblijkelijk niet besteed.
Het enige effect wat ik ervan bemerkt heb, was dat prikkels zoals geluid, en zonlicht, tamelijk versterkt binnenkwamen.
Meer niet .
Klik om te vergroten...

wel , ik ben eigenlijk blij dat ik dit lees, want dit lees je vaker op amerikaanse fora , dat het een beetje een trip van de lidl of de aldi is in tegenstelling tot de echte acid
maar hier lijkt iedereen op het forum bijna unaniem het erover eens dat er geen verschil merkbaar is.
De kans is hierbij natuurlijk niet onbestaande dat veel dealers gewoon 1p-LSD verkopen voor LSD , men kan maar zeker zijn als men test uiteraard.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
blue eyes zei:
wel , ik ben eigenlijk blij dat ik dit lees, want dit lees je vaker op amerikaanse fora , dat het een beetje een trip van de lidl of de aldi is in tegenstelling tot de echte acid
maar hier lijkt iedereen op het forum bijna unaniem het erover eens dat er geen verschil merkbaar is.
De kans is hierbij natuurlijk niet onbestaande dat veel dealers gewoon 1p-LSD verkopen voor LSD , men kan maar zeker zijn als men test uiteraard.
Klik om te vergroten...
Haha niet ald-52, maar aldi-52 :tongueclosed:

Overigens zijn er ook velen op amerikaanse fora die lsd en die rc's niet uit elkaar kunnen houden. En waarschijnlijk nog vele meer die door de mand zouden vallen tijdens een blinde test. Je hebt namelijk altijd puristen die erg veel waarde hechten aan het 'echte' ding en dan dus afgeven op de alternatieven. En misschien beleven ze echte lsd ook wel echt zoveel beter, omdat ze daar zo in geloven. Ik vraag me toch wel af hoeveel daarvan overeind blijft bij een blinde test.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#14
blue eyes zei:
Bedankt voor je antwoord , maar zolang daarover geen volledig uitsluitsel kan gegeven worden ga ik het toch bij de goede oude cleane lucy houden.
why change a winning team?



wel , ik ben eigenlijk blij dat ik dit lees, want dit lees je vaker op amerikaanse fora , dat het een beetje een trip van de lidl of de aldi is in tegenstelling tot de echte acid
maar hier lijkt iedereen op het forum bijna unaniem het erover eens dat er geen verschil merkbaar is.
De kans is hierbij natuurlijk niet onbestaande dat veel dealers gewoon 1p-LSD verkopen voor LSD , men kan maar zeker zijn als men test uiteraard.
Klik om te vergroten...
Grappig, ik lees juist op engels talige fora dat het hetzelfde is als LSD. Mijn ervaring is dat dealers zeggen dat er meer op zit dan er echt op zit. Bij RC'S (1p-LSD in dit geval) is dit veel realistischer gedoseert. Vele schikken dan ook van de sterkte van 1p-LSD. Ik zelf vind 1p-LSD sterker dan LSD naar ervaring, maar dat zal dus bovenstaande reden zijn.

Dat @Legio Patria Nostra er licht op reageert vind ik interessant, zo zie je maar weer hoeveel mensen verschillen. Dit kan trouwens aan van alles liggen, maar aan de 1p-LSD zelf zal het niet liggen.
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#15
@Mindless en @Stonologie , mijne heren ,ik moet zeggen dat jullie zeker overtuigend klinken en ik wil zeker niet betwisten of weerleggen dat er een verschil in uitwerking zou zijn tussen 1p-lsd en gewone lsd (daar ik het zelf nog geeneens getest heb , dus kan ik me louter baseren op wat ik hier en daar lees en hoor ).

Uiteraard sta ik er sceptisch tegenover als oldschool tripper maar wat me toch vooral zorgen baart is het weinige onderzoek die ernaar gedaan is , zou het bv niet kunnen dat het neurotoxischer is dan gewone klassieke acid?

En is die 1p-lsd nog steeds gewoon legaal?

Vele vragen komen bij me op dat wel, het lijkt gewoon te mooi om waar te zijn, ik heb al lang geen acid schaarste meer gekend maar als het zo is dat dit even veilig en efficiënt is qua uitwerking dan Lsd is dat wel een baken van hoop in deze barre tijden ...

Aan de verre horizon gloort de dageraad als men weet dat er ergens steeds legaal goede psychedelica te verkrijgen zijn.
R
Robbert40Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ga ook maar eens een test run doen met dit spul,ik heb voldoende 150 mcg zegels, getest en wel.
Ik neem aan dat 1 zegel voldoende is voor iemand met hoge dosis paddo&truffel ervaring?
De laatste keer dat ik getript heb was in de week van psi fi (een maand of anderhalf geleden?) Zit daar lang genoeg tussen?
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#17
blue eyes zei:
@Mindless en @Stonologie , mijne heren ,ik moet zeggen dat jullie zeker overtuigend klinken en ik wil zeker niet betwisten of weerleggen dat er een verschil in uitwerking zou zijn tussen 1p-lsd en gewone lsd (daar ik het zelf nog geeneens getest heb , dus kan ik me louter baseren op wat ik hier en daar lees en hoor ).

Uiteraard sta ik er sceptisch tegenover als oldschool tripper maar wat me toch vooral zorgen baart is het weinige onderzoek die ernaar gedaan is , zou het bv niet kunnen dat het neurotoxischer is dan gewone klassieke acid?

En is die 1p-lsd nog steeds gewoon legaal?

Vele vragen komen bij me op dat wel, het lijkt gewoon te mooi om waar te zijn, ik heb al lang geen acid schaarste meer gekend maar als het zo is dat dit even veilig en efficiënt is qua uitwerking dan Lsd is dat wel een baken van hoop in deze barre tijden ...

Aan de verre horizon gloort de dageraad als men weet dat er ergens steeds legaal goede psychedelica te verkrijgen zijn.
Klik om te vergroten...

Ik snap zeker je zorgen en vragen!
Toen ik achter research chemicals in het algemeen kwam klonk het natuurlijk ook in mijn oren "to good to be true"..

Het is alleen maar net het risico wat je wilt nemen. Zoals je begrijpt ligt er bij elk middel een risico, al is het koffie of suiker.
Zo zit aan elk middel een ander risico. Echte LSD is naar mijn mening ook een drug waar je een "groter risico" aan hangt dan vele andere. Puur om het feit dat het soms geen echte LSD is. Jammer genoeg is het in Nederland bijna niet mogelijk om LSD te laten testen (2 mensen per week uit mijn hoofd). Dit maakt een aanzienlijk risico voor mensen die meer dan een hele tab nemen. Dit is bij research chemicals ook niet uit te sluiten, maar de kans is aanzienlijk kleiner, omdat ze dan het hele bedrijf mogen sluiten. (Een dealer komt "hier mee weg").

Naar 1p-LSD is nouwelijks onderzoek gedaan. Toch is er een hoop van het spul gebruikt. Dus, als je veel onderzoek doet en de risico's goed op een rijtje hebt, vind ík het het risico waard. Ook een voordeel is, dat het allemaal legaal kan (op je vraag: het is in Nederland nog legaal). Zo komt het in een keurige envelope aan en hoef ik niet door de regen naar buiten.

Verder ligt de hoeveelheid LSD/1p-LSD ook dichterbij dan wat een dealer zegt. Als een dealer 300ug zegt, is het soms nog niet eens 200ug. Dit is bijna nooit het geval bij dit soort bedrijfen.

Uiteindelijk is de vraag: waar leg je de grens voor jezelf:)!

LSD blijft erg leuk, ook de echte!! :relieved:
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Robbert40 zei:
getest
Klik om te vergroten...
Naar mijn weten kan je 1P-LSD niet testen? Hoe is je dit gelukt? Met een thuis test?
R
Robbert40Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Op mijn werk, ik heb dmv wat testen uit kunnen sluiten dat er niks anders doorheen zit.
Ik heb het niet kunnen testen op quantiteit
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
De 1p-LSD is (nu nog, Wie weet.. hoe lang nog) legaal verkrijgbaar alsl analoog rc, dus.
En al die rc's zijn getypeerd als : ongeschikt voor menselijke consumptie.
Dat alleen al kan zorgelijk zijn....
Alleen. Alcohol . Iedereen weet, dat je hier ook niet bepaald zonder risico's gebruik van maakt als je drinkt.
En toch is deze consumptie gigantisch zoals genoegzaam bekend.
Inzake alcohol zijn er méér dan 65 verschillende ziektes bekend, die je bij overmatig alcoholgebruik kunt krijgen .
Dat is nogal wat, nietwaar.
En toch...gaat het gebruik gewoon dóór .
Hetzelfde geldt voor tabak.
Verslavend als de hel, en gezond word je er óók al niet van.
En....ondanks de oorlog, die gestart is tegen het roken, het gaat gewoon dóór .
(Ook door mijzelf, mea culpa)
Want iedereen denkt: ach, ziek worden door gebruik? Mij overkomt dat niet, eerder de buurman, want die rookt een pakje per dag, en ik maar een half...
En mijn vader? Die werd 90, met 3 pakjes sigaretten per dag! Dus mij overkomt Het niet!
Struisvogelpolitiek.
En ik doe het zelf, óók
Het als brugklasser beginnen met roken, "omdat je er anders niet bij hoorde" is wis en waarachtig zeer waarschijnlijk de domste beslissing , die ik óóit genomen heb.
Ik heb er nooit mee kunnen stoppen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."