Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums1P-LSD

1P-LSD

84 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat is 1P-LSD? is het net zoals het 'echte' LSD? En waarom is 1P-LSD een RC?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
@MDMAZING
Zoals je weet is LSD bij wet verboden, vanaf ergens in de jaren 60 dacht ik. 1p-LSD is een redelijk nieuw ontdekte stof die chemisch heel erg veel lijkt op LSD maar dus niet identiek is aan LSD, en dus legaal is.

Aangezien 1p-LSD een relatief nieuwe stof is is er nauwelijks onderzoek naar gedaan, maar aangenomen wordt dat 1p-LSD een 'prodrug' is van LSD, wat betekent dat als je 1p-LSD neemt het door je lichaam omgezet wordt naar LSD (net zoals bijvoorbeeld GBL een prodrug is van GHB en codeine een prodrug is van morfine) en de werking daarmee hetzelfde is als LSD zelf.

Deze theorie komt mede voort uit het feit dat gebruikers van 1p-LSD en LSD geen verschil merken, en ik kan dat zelf beamen.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#3
acht.zes zei:
@MDMAZING
Zoals je weet is LSD bij wet verboden, vanaf ergens in de jaren 60 dacht ik. 1p-LSD is een stof die chemisch heel erg veel lijkt op LSD maar dus niet identiek is aan LSD, en dus legaal is.

Aangezien 1p-LSD een relatief nieuwe stof is is er nauwelijks onderzoek naar gedaan, maar aangenomen wordt dat 1p-LSD een 'prodrug' is van LSD, wat betekent dat als je 1p-LSD neemt het door je lichaam omgezet wordt naar LSD (net zoals bijvoorbeeld GBL een prodrug is van GHB)

Deze theorie komt mede voort uit het feit dat gebruikers van 1p-LSD en LSD geen verschil merken, en ik kan dat zelf beamen.
Klik om te vergroten...
Werkt het wel net zo lang als 'echte' LSD? En is het net zo potent als LSD?
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Roze Olifant zei:
Nogal off-topic maar je kunt zelfs al op microdoseringen milde ‘visuals’ ervaren als je er gevoelig voor bent. Het was mijn eerste MD, afgelopen jaar, ik ging die dag naar een wetenschappelijk congres met collega’s (dat is nu ook niet al te snugger geef ik toe, maar goed, ik dacht kan wel). Net iets teveel genomen, schat een ug of 14. Ik stond in de ochtendspits ergens in een overvolle treincoupé temidden van de grumpy op-weg-naar-werk-meute als een gare aardappel voor me uit te staren, was die hele MD eigenlijk alweer vergeten, en zag plotseling de vloer lichtjes golven. Ik dacht: verrek, die LSD, dit ga je me toch niet vertellen hè, maar wel dus. De hele dag op dat congres een wat dromerig hoofd en visuele verstoringen gehad, het zal anderen niet opgevallen zijn maar het kon eigenlijk echt niet. :’) Sindsdien probeer ik altijd rond de 11-12 te gaan zitten en dat ervaar ik als precies goed, geen opvallende visuele verandering en niet dat bizarre randje, en ik ga er ook nooit meer mee naar m’n werk.

De vraag is natuurlijk wat je precies onder visuals verstaat, misschien niet wat ik hierboven beschrijf. Maar voor mij zijn op 70-100 ug dosis al duidelijke complexere visuals mogelijk denk ik. Ik merk wel dat wanneer ik met anderen trip en meer afleiding heb, trips de neiging hebben veel minder visueel te worden (wat ik persoonlijk als een pluspunt ervaar, meer aandacht voor het mentale).

70-100 ug vind ik een goede kennismaker, als iemand al behoorlijk wat ervaring met andere tripmiddelen heeft zou ik eerder 100 zeggen, voor een totale leek misschien 70.
Klik om te vergroten...
Ja precies dit, ik zie de term "visuals" als elke visuele verandering mogelijk, dus ook hele kleine. Heb op dit moment al 6 maanden lang visuele verstoringen, gevalletje HPPD misschien, al is het niet vervelend, en dat is een critirium.

Afijn, 70-100ug is prima te doen, ik had echt niet hoger willen beginnen in ieder geval. Die vriend van mij vond 60ug precies goed als beginner. Niet jezelf overschatten, het is naar mijn mening toch wel by far de heftigste catogorie drugs.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#5
@Stonologie
Ik zou wel rekening houden met het volgend feit, LSD kan HPPD triggeren (komt niet zo heel vaak voor, maar het gebeurt dus wel). Als je al visuele verstoringen hebt zou het wellicht mogelijk zijn dat LSD die kunnen versterken.

Ik denk, ik zeg het maar even.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#6
acht.zes zei:
@Stonologie
Ik zou wel rekening houden met het volgend feit, LSD kan HPPD triggeren (komt niet zo heel vaak voor, maar het gebeurt dus wel). Als je al visuele verstoringen hebt zou het wellicht mogelijk zijn dat LSD die kunnen versterken.

Ik denk, ik zeg het maar even.
Klik om te vergroten...
I know, bij mij was alleen wiet de trigger... elke keer dat ik iets gebruik veranderd het / versterkt het, en dan bouwt het weer langzaam af. Toen ik LSD deed had ik dit nog niet, pas paar maandjes erna.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
@Mindless
Ik heb dit ook, volgens mij zijn het gewoon onregelmatigheden die in je ogen zitten/door je netvlies zwemmen, stofjes of micro-organismen of iets dergelijks waar je je pas bewust van wordt als je aan de psychedelica hebt gezeten of iets dergelijks. Het is precies zoals jij het beschrijft, als je je ogen draait bewegen ze mee, zij het met een heel lichte vertraging.

Ze vallen mij niet of nauwelijks op, behalve als ik me er op ga concentreren of als ik aan de psychedelica zit.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik krijg na (1P-)LSD/ALD-52 gebruik hele lichte HPPD in de vorm van puntjes/vlekjes in mijn zicht. Die ik alleen zie als ik naar een egale achtergrond kijk. Als ik mijn ogen draai/richt naar iets, dan komen kort daarna die puntjes naar het midden van mijn zicht. Ze "volgen" steeds de richting waar ik naar kijk zeg maar. Na langere tijd niet trippen op deze middelen vervagen de puntjes maar ze gaan niet helemaal weg volgens mij. Heb het alleen met dat type psychedelica, niet met psilocybine.

Zijn er hier meer die dit ervaren?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Misschien, maar ze zijn duidelijk meer aanwezig na zo'n trip en had ze voordat ik LSD deed volgens mij niet.

Anyway, ze vallen mij normaal ook niet op dus het is niet heel erg.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Onze leeftijd... Ik ben bijna 10 jaar jonger ouwe :grimacing:

Ik zit nu buiten met uitzicht op een vrij witte felle lucht en heb een zonnebril op. Dan zie ik het wel aardig.

Het punt (no pun intended) is, doe ik LSD, dan zijn ze de dagen daarna opvallend donkerder en meer aanwezig, die puntjes. Al trekt dat gelukkig aktijd weer weg na een tijdje.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik vraag mij af wat meer op LSD lijkt- 1P-LSD of ALD-52?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Haha ik had net een reactie getypt dat jullie (en ikzelf want ken deze floaters ook) gewoon oud worden. :sunglasses: Is dus wel wat anders dan HPPD inderdaad, kan me wel voorstellen dat de focus er meer op ligt na psychedelica. Het is ook beter zichtbaar als je in fel licht kijkt.

HPPD en herbelevingen vind ik een fascinerend verschijnsel, effecten die blijven terugkomen ondanks dat een stof is uitgewerkt.

Ik heb er weinig ervaring mee (enkel milde LSD-flashbacks) maar kan me wel voorstellen dat dit in hevige mate als zeer beangstigend of verstorend kan worden ervaren.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Tijdens psychologie hoorcolleges krijgen we wel eens lesstof en oefeningen mee dat ging over blinde hoeken in onze ogen en dat de hersens vrijwel constant aan het invullen zijn wat wij niet kunnen zien. Ook hebben mensen trillende pupillen omdat mensen anders (zoals kikkers) geen stilstaande objecten kunnen waarnemen. Vandaar ook de trillende pupillen bij mensen die teveel drugs hebben genomen. En dan heb je natuurlijk het feit dat de hersens constant bezig zijn om van twee beelden een geheel te maken zodat wij diepte (3D) kunnen waarnemen. Aspecten waar we normaal nauwelijks bij stilstaan totdat we drugs/psychedelica gebruiken.

Wat wellicht ook interessant is is het onderzoek naar de corpus callosum of de hersenbalk. Vroeger was men waarschijnlijk wat minder met ethiek bezig maar blijkbaar ook in verband met epilepsie werd de hersenbalk die de linker en rechter hersenhelft verbinden wel eens doorgesneden. Dit resulteerde in absurde verschijnselen zoals twee persoonlijkheden in één lichaam. Maar ook sommige mensen met een pen en elke hand tegelijkertijd twee verschillende verhalen kon schrijven. Zogenaamde 'kameleon visie' waarbij iemand tegelijkertijd in verschillende richtingen kon kijken werd hierdoor eveneens mogelijk.
Klik om te vergroten...

Zeker waar. Ik vond dit soort bizarre wetenswaardigheden (wij kregen dit toen ik studeerde vooral tijdens vakken als Functieleer) het allerleukste van de studie Psychologie. Corpus callosum 'cases' zijn mij ook bijgebleven, leidt soms tot zeer intrigerende verschijnselen.

Wat ik ook super boeiend vond tijdens college en wat even zo in mij op komt: het syndroom (ofwel de waan) van Capgras. Wordt ook zeldzaam beschreven als iets wat kan voorkomen na dissociatievengebruik.

Deze term is gereserveerd voor de monothematische waan waarin een bedrieger zich voordoet als een (intieme) bekende van de patiënt. Hoewel patiënt duidelijk de gelaatstrekken van zijn of haar dierbare herkent, bestaat de overtuiging dat de persoon in kwestie een dubbelganger is.

http://www.tijdschriftvoorpsychiatrie.nl/assets/articles/TvP12-12_p1011-1017.pdf
P
PortobelloLid
01-01-2024, 00:00
#14
Roze Olifant zei:
Zeker waar. Ik vond dit soort bizarre wetenswaardigheden (wij kregen dit toen ik studeerde vooral tijdens vakken als Functieleer) het allerleukste van de studie Psychologie. Corpus callosum 'cases' zijn mij ook bijgebleven, leidt soms tot zeer intrigerende verschijnselen.

Wat ik ook super boeiend vond tijdens college en wat even zo in mij op komt: het syndroom (ofwel de waan) van Capgras. Wordt ook zeldzaam beschreven als iets wat kan voorkomen na dissociatievengebruik.

Deze term is gereserveerd voor de monothematische waan waarin een bedrieger zich voordoet als een (intieme) bekende van de patiënt. Hoewel patiënt duidelijk de gelaatstrekken van zijn of haar dierbare herkent, bestaat de overtuiging dat de persoon in kwestie een dubbelganger is.

http://www.tijdschriftvoorpsychiatrie.nl/assets/articles/TvP12-12_p1011-1017.pdf
Klik om te vergroten...
Ken je het boek 'de man die zijn vrouw voor een hoed aanzag'? Dat vind je denk ik ook wel leuk. Staan allemaal van die biazarre casussen in.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zonnetje zei:
Thanks zal mij eens verdiepen in 4-Ho-MET las al ergens dat dat oppepender is dan 4-AcO-DMT.
Klik om te vergroten...
Psilocybine / 4-PO-DMT is wat je terug vindt in truffels en paddo's. Psilocybine / 4-PO-DMT wordt in het lichaam omgezet in Psilocine, ook wel 4-Ho-Tryptamine genoemd.

Bij psilocine zit de hydroxy groep op de 4 positie waar de hydroxy groep bij serotonine de 5 positie van de tryptamine structuur zit. Serotonine wordt dus ook wel 5-Ho-Tryptamine of 5-Hydroxy-Tryptamine genoemd.

Psilocine is dus 4-Ho-Tryptamine waar serotonine 5-Ho-Tryptamine is. Psilocine maakt hierdoor een net andere verbinding met de serotonine receptoren waardoor er in tegenstelling tot serotonine psychedelische effecten ontstaan.

Nu vraag je je waarschijnlijk af wat dit met 4-Ho-MET te maken heeft. 4-Ho-MET is bijna identiek aan Psilocine / 4-Ho-Tryptamine. Het enige verschil is dat 4-Ho-MET een Ethylgroep in plaats van Methylgroep aan de staart heeft. De effecten zijn vrijwel identiek aan die van Psilocibine / 4-Ho-Tryptamine. 4-Ho-MET wordt soms als mentaal wat lichter beschreven maar het verschil is vrij nihil.

Als je bijvoorbeeld Truffels neemt is het hoofdbestanddeel voor de wenselijke effecten Psilocybine wat zich in het lichaam omzet naar Psilocine / 4-Ho-Tryptamine. Nu is er echter een groot verschil met Truffels en Paddo's. Truffels en Paddo's bevatten namelijk zo'n 50 verschillende psychoactieve stoffen die ook wel alkaloïden worden genoemd. Deze 50 verschillende psychoactieve stoffen die in Truffels en Paddo's zitten hebben wenselijke en minder wenselijke werkingen.

Truffels kun je vrij niet doseren, ze zijn niet lang houdbaar, je weet niet welke actieve stoffen ze precies bevatten, ze veroorzaken meer misselijkheid, etc. Dat 4-Ho-MET als oppeppend wordt beschreven klopt niet. 4-Ho-MET en 4-AcO-DMT zullen meer zuiver en minder stimulerend aanvoelen dat Truffels of Paddo's.

Het enige waarin tryptamines zoals 4-Ho-MET en 4-AcO-DMT tekort schieten is naamsbekendheid. Ik kan ze zeker aanraden, ook voor een kennismaking met. Een 1mg nauwkeurig weegschaal blijft een pre net als met alle drugs natuurlijk. Mocht je nog een fatsoenlijk 0.001g weegschaaltje zoeken help ik eventueel graag.

Roze Olifant zei:
Corpus callosum 'cases' zijn mij ook bijgebleven, leidt soms tot zeer intrigerende verschijnselen.
Klik om te vergroten...
Ja, een van de meer intrigerende aspecten hiervan vind ik ook dat dit suggereert dat ieder mens meervoudig bewust is, van nature meerdere persoonlijkheden heeft en de mens deze verschillende aspecten van zichzelf met een gezamenlijk doel koppelt en/of afwisselt.
Roze Olifant zei:
syndroom (ofwel de waan) van Capgras
Klik om te vergroten...
Ik had er nog nooit van gehoord, om eerlijk te zijn was mijn eerste indruk psychose samengaand met paranoia. We kregen ook filmfragmenten van de BBC te zien van een man die zich alle aspecten van familie kon herinneren, zijn dochter en vrouw stonden hem perfect bij. Zijn visueel zicht was ook volledig in orde. Maar hij was door een zeer specifiek hersendefect niet meer in staat de twee te koppelen. Dus als zijn vrouw of dochter voor hem stond wist hij niet of het een vreemde was of zijn vrouw of dochter ondanks dat hij deze persoon perfect kon waarnemen. De naam van de aandoening is mij natuurlijk ontgaan.

Wat mij ook bij staat is dissociatieve identiteitsstoornis. Filmpjes/verhalen van mensen die die bijvoorbeeld van de een op de andere dag vergeten wie ze zijn en vervolgens opnieuw een leven opbouwen terwijl ze elders een goede baan, gezin en weet ik wat allemaal hadden.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Jmths zei:
Maakt niet uit behalve dat poeder altijd goedkoper is dan pillen.

"User reports typically describe 4-HO-MET as a more recreational version of psilocybin mushrooms or psilocin (4-HO-DMT) due to its less serious headspace and greater emphasis on visual effects. Notable effects include geometric visual hallucinations, time distortion, enhanced introspection, and ego loss." - PNW

Ik zie het niet staan op PNW, ik kan mij ook niet vinden in dat 4-Ho-MET stimulerend zou wezen. 4-Ho-MET is inderdaad minder bedwelmend en meer helder door afwezigheid van de grote hoeveelheden psychoactieve alkaloïden die truffels en paddo's wel bevatten.
Klik om te vergroten...
Kijk bij de subjectieve effecten, daar staat het. Bij "stimulation".
"4-HO-MET is primarily stimulating, although it can also be relaxing and stoning. This sets it apart from tryptamines like psilocybin and 4-AcO-DMT, which are primarily sedating."

Het kan zijn dat het dus voor jou relaxing and stoning was, maar ik stond best strak.. met malen en al!

Dat truffels niet te dosen zijn ben ik het wel helemaal eens...! Omg, dat verschil. 15 gram Valhalla was een "lichte trip", terwijl 13 gram Hollandia echt een alien wereld was waarmee ik bijna het zelfde zag met ogen open als dicht, met honderden ogen en hallucinaties (niet verstoring, echt hallucinatie). Had het gevoel bijna een breakthrough mee te maken.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Legio Patria Nostra zei:
De trip duurde in totaal een 5 a 6 uur.
Dat is erg kort voor LSD .
Het kan dus óók wat anders zijn geweest .
Klik om te vergroten...
Dat kan, maar soms is de echte trip op LSD zelf niet zo heel lang, maar zit daar vooral een lange staart met voornamelijk na-stimulatie achteraan. Soms is het echte trippen ook niet zo lang omdat de dosering net niet genoeg was.

Grappig vind ik het om te zien hoe sommigen zeggen dat als je een slechte ervaring hebt gehad, je niet echte LSD had. Dit lees ik vooral op Amerikaanse fora. Alsof LSD een soort heilig middel is waar je niet bad mee kunt gaan haha en dat het dan waarschijnlijk wel een nbome is geweest of zo.

Legio Patria Nostra zei:
Zou deze ervaring met het mislukken van de 1 lp LSD trip ergens iets te maken hebben gehad?
Klik om te vergroten...
Moeilijk te zeggen. Kan aan zoveel dingen liggen. Ik ken ook wel mensen die zelfs met hogere doseringen psychedelics amper trippen. Of wel trippen, maar nooit echt diepgang of een spirituele trip beleven. Wat me doet denken aan dit filmpje van Terence McKenna:


Nogal hard gezegd van Terence :laughing: en ben het hier ook niet helemaal mee eens hoor en wil ook zeker niet beweren dat jij dan dom bent. Maar waar denk ik wel waarheid in zit, is dat de intentie en het bewustzijn waar mee getript wordt, grote invloed heeft op de ervaring. Daarnaast kan er natuurlijk lichamelijk ook iets zijn waardoor iemand niet echt sterk reageert op een tripmiddel.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wat 1-lp LSD betreft, en dan met name de doseringen hiervan lees, begrijp ik niet dat ik van 1 zegel van 100ug vrijwel niets merkte, behalve dat het daglicht wel heel erg fel en helder wit bij mij binnenkwam.
Na 2 uur heb ik toen nog een halve zegel bijgekomen, hetgeen ik niet Had moeten doen denk ik zo maar er gebeurde eigenlijk bijna niets.. .
Waar kan dit nu aan liggen....
Een kleine 40 jaar geleden nam ik een "sterrebeeldje" klein zeteltje, en maakte de beginnersfout om voorafgaand aan het inkicken van die trip, nogal wat hash te hebben weggeblowd. Er was wel een tripsittter bij overigens.
Dat geblow aan het begin dus, een giga blunder. Wij waren toen nog bij iemand binnen op zijn kamer, maar ineens kwamen de muren op ons af, en gingen wij (een goede vriend, die ook aan het trippen was, e ik dus...
Want, dat heb ik geweten!
De eerste 2 a 3 uur van de trip waren werkelijk fantastisch.
Al die kleuren, het voorbij rijden van een trein, steentjes in de nabijgelegen rivier gooien, en dan de rimpels in het water nazien, schitterend!
En toen ging het dus mis.
Ik kreeg angsten, en niet zo'n beetje óók.
Want, mijn ervaring was in deze trip, dat alle waarnemingen 1000 x zo hard binnen kwamen denderen. Als je jezelf dan goed voelt, dan lijkt het alsof je God zelf bent!
Maar Als je angstig wordt in combinatie met zo een trip, nou, dat was werkelijk ontzettend kut...
Ik ging dus bad, en dit werd werkelijk ontstellend slecht om te ervaren.
Nu, bijna een halve eeuw later , ben ik deze bad trip nog steeds niet vergeten.
De trip duurde in totaal een 5 a 6 uur.
Dat is erg kort voor LSD .
Het kan dus óók wat anders zijn geweest .

Zou deze ervaring met het mislukken van de 1 lp LSD trip ergens iets te maken hebben gehad?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ah. Ik moet dus zeer waarschijnlijk op zoek naar... iets anders!
Op zich kan ik wel zeggen dat ik nogal wat nodig heb om (van meerdere soorten drugs) onder merkbare invloed te raken.
Bij de tandarts bijvoorbeeld gemiddeld het dubbele aantal verdoving injecties als bij een ander.
Dit geldt óók voor morfine injecties tegen pijn in het ziekenhuis.
En zo kan ik nog wel even doorgaan, maar ik vind dit wel typisch ...
p
psycelLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Maar waar denk ik wel waarheid in zit, is dat de intentie en het bewustzijn waar mee getript wordt, grote invloed heeft op de ervaring.
Klik om te vergroten...

Volledig mee eens!
Ik er zelf van overtuigd dat psychedelica jou geeft wat je nodig hebt op dat moment. Dat kan dus ook betekenen dat psychedelica jou op dat moment laat zien dat je het met respect moet behandelen en dat is meestal niet erg leuk.

Ik heb zelf mogen ervaren dat wanneer je psychedelica met respect behandeld het jou ook geeft wat je nodig hebt. Zo heb ik vorige week de meest inzichtvolle trip (op LSD) gehad en een paar maanden geleden ook een zeer inzichtvolle trip op psilocybine, ik weet zeker dat dit mij overkwam omdat ik mezelf er voor openstelde.

Nadat ik een vriend vertelde over mijn truffeltrip en de inzichten die ik kreeg besloot hij samen met iemand anders (zonder zichzelf in te lezen over de werking etc.) een bakje truffels te eten. Een truffeltrip duurt bij mij zo'n 2 tot 3 uur en de laatste schokjes zijn na 6/7 verdwenen, maar mijn maat en zijn kameraad zijn tijdens hun trip allebei een uur of 5/6 keihard bad gegaan. Hoe zou dit nou komen? :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."