Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums1P-LSD

1P-LSD

84 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zonnetje zei:
Thanks zal mij eens verdiepen in 4-Ho-MET las al ergens dat dat oppepender is dan 4-AcO-DMT.
Klik om te vergroten...
Psilocybine / 4-PO-DMT is wat je terug vindt in truffels en paddo's. Psilocybine / 4-PO-DMT wordt in het lichaam omgezet in Psilocine, ook wel 4-Ho-Tryptamine genoemd.

Bij psilocine zit de hydroxy groep op de 4 positie waar de hydroxy groep bij serotonine de 5 positie van de tryptamine structuur zit. Serotonine wordt dus ook wel 5-Ho-Tryptamine of 5-Hydroxy-Tryptamine genoemd.

Psilocine is dus 4-Ho-Tryptamine waar serotonine 5-Ho-Tryptamine is. Psilocine maakt hierdoor een net andere verbinding met de serotonine receptoren waardoor er in tegenstelling tot serotonine psychedelische effecten ontstaan.

Nu vraag je je waarschijnlijk af wat dit met 4-Ho-MET te maken heeft. 4-Ho-MET is bijna identiek aan Psilocine / 4-Ho-Tryptamine. Het enige verschil is dat 4-Ho-MET een Ethylgroep in plaats van Methylgroep aan de staart heeft. De effecten zijn vrijwel identiek aan die van Psilocibine / 4-Ho-Tryptamine. 4-Ho-MET wordt soms als mentaal wat lichter beschreven maar het verschil is vrij nihil.

Als je bijvoorbeeld Truffels neemt is het hoofdbestanddeel voor de wenselijke effecten Psilocybine wat zich in het lichaam omzet naar Psilocine / 4-Ho-Tryptamine. Nu is er echter een groot verschil met Truffels en Paddo's. Truffels en Paddo's bevatten namelijk zo'n 50 verschillende psychoactieve stoffen die ook wel alkaloïden worden genoemd. Deze 50 verschillende psychoactieve stoffen die in Truffels en Paddo's zitten hebben wenselijke en minder wenselijke werkingen.

Truffels kun je vrij niet doseren, ze zijn niet lang houdbaar, je weet niet welke actieve stoffen ze precies bevatten, ze veroorzaken meer misselijkheid, etc. Dat 4-Ho-MET als oppeppend wordt beschreven klopt niet. 4-Ho-MET en 4-AcO-DMT zullen meer zuiver en minder stimulerend aanvoelen dat Truffels of Paddo's.

Het enige waarin tryptamines zoals 4-Ho-MET en 4-AcO-DMT tekort schieten is naamsbekendheid. Ik kan ze zeker aanraden, ook voor een kennismaking met. Een 1mg nauwkeurig weegschaal blijft een pre net als met alle drugs natuurlijk. Mocht je nog een fatsoenlijk 0.001g weegschaaltje zoeken help ik eventueel graag.

Roze Olifant zei:
Corpus callosum 'cases' zijn mij ook bijgebleven, leidt soms tot zeer intrigerende verschijnselen.
Klik om te vergroten...
Ja, een van de meer intrigerende aspecten hiervan vind ik ook dat dit suggereert dat ieder mens meervoudig bewust is, van nature meerdere persoonlijkheden heeft en de mens deze verschillende aspecten van zichzelf met een gezamenlijk doel koppelt en/of afwisselt.
Roze Olifant zei:
syndroom (ofwel de waan) van Capgras
Klik om te vergroten...
Ik had er nog nooit van gehoord, om eerlijk te zijn was mijn eerste indruk psychose samengaand met paranoia. We kregen ook filmfragmenten van de BBC te zien van een man die zich alle aspecten van familie kon herinneren, zijn dochter en vrouw stonden hem perfect bij. Zijn visueel zicht was ook volledig in orde. Maar hij was door een zeer specifiek hersendefect niet meer in staat de twee te koppelen. Dus als zijn vrouw of dochter voor hem stond wist hij niet of het een vreemde was of zijn vrouw of dochter ondanks dat hij deze persoon perfect kon waarnemen. De naam van de aandoening is mij natuurlijk ontgaan.

Wat mij ook bij staat is dissociatieve identiteitsstoornis. Filmpjes/verhalen van mensen die die bijvoorbeeld van de een op de andere dag vergeten wie ze zijn en vervolgens opnieuw een leven opbouwen terwijl ze elders een goede baan, gezin en weet ik wat allemaal hadden.
Z
ZonnetjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
@Jmths Bedankt voor de informatie.
Heb zo'n 1 mg weegschaal binnen gehaald dankzij je guide.

Wat zou je dan aanraden te kopen.
4-Ho-Met poeder of al in pillen?
Of maakt het eigenlijk niet uit?
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jmths zei:
Psilocybine / 4-PO-DMT is wat je terug vindt in truffels en paddo's. Psilocybine / 4-PO-DMT wordt in het lichaam omgezet in Psilocine, ook wel 4-Ho-Tryptamine genoemd.

Bij psilocine zit de hydroxy groep op de 4 positie waar de hydroxy groep bij serotonine de 5 positie van de tryptamine structuur zit. Serotonine wordt dus ook wel 5-Ho-Tryptamine of 5-Hydroxy-Tryptamine genoemd.

Psilocine is dus 4-Ho-Tryptamine waar serotonine 5-Ho-Tryptamine is. Psilocine maakt hierdoor een net andere verbinding met de serotonine receptoren waardoor er in tegenstelling tot serotonine psychedelische effecten ontstaan.

Nu vraag je je waarschijnlijk af wat dit met 4-Ho-MET te maken heeft. 4-Ho-MET is bijna identiek aan Psilocine / 4-Ho-Tryptamine. Het enige verschil is dat 4-Ho-MET een Ethylgroep in plaats van Methylgroep aan de staart heeft. De effecten zijn vrijwel identiek aan die van Psilocibine / 4-Ho-Tryptamine. 4-Ho-MET wordt soms als mentaal wat lichter beschreven maar het verschil is vrij nihil.

Als je bijvoorbeeld Truffels neemt is het hoofdbestanddeel voor de wenselijke effecten Psilocybine wat zich in het lichaam omzet naar Psilocine / 4-Ho-Tryptamine. Nu is er echter een groot verschil met Truffels en Paddo's. Truffels en Paddo's bevatten namelijk zo'n 50 verschillende psychoactieve stoffen die ook wel alkaloïden worden genoemd. Deze 50 verschillende psychoactieve stoffen die in Truffels en Paddo's zitten hebben wenselijke en minder wenselijke werkingen.

Truffels kun je vrij niet doseren, ze zijn niet lang houdbaar, je weet niet welke actieve stoffen ze precies bevatten, ze veroorzaken meer misselijkheid, etc. Dat 4-Ho-MET als oppeppend wordt beschreven klopt niet. 4-Ho-MET en 4-AcO-DMT zullen meer zuiver en minder stimulerend aanvoelen dat Truffels of Paddo's.

Het enige waarin tryptamines zoals 4-Ho-MET en 4-AcO-DMT tekort schieten is naamsbekendheid. Ik kan ze zeker aanraden, ook voor een kennismaking met. Een 1mg nauwkeurig weegschaal blijft een pre net als met alle drugs natuurlijk. Mocht je nog een fatsoenlijk 0.001g weegschaaltje zoeken help ik eventueel graag.


Ja, een van de meer intrigerende aspecten hiervan vind ik ook dat dit suggereert dat ieder mens meervoudig bewust is, van nature meerdere persoonlijkheden heeft en de mens deze verschillende aspecten van zichzelf met een gezamenlijk doel koppelt en/of afwisselt.

Ik had er nog nooit van gehoord, om eerlijk te zijn was mijn eerste indruk psychose samengaand met paranoia. We kregen ook filmfragmenten van de BBC te zien van een man die zich alle aspecten van familie kon herinneren, zijn dochter en vrouw stonden hem perfect bij. Zijn visueel zicht was ook volledig in orde. Maar hij was door een zeer specifiek hersendefect niet meer in staat de twee te koppelen. Dus als zijn vrouw of dochter voor hem stond wist hij niet of het een vreemde was of zijn vrouw of dochter ondanks dat hij deze persoon perfect kon waarnemen. De naam van de aandoening is mij natuurlijk ontgaan.

Wat mij ook bij staat is dissociatieve identiteitsstoornis. Filmpjes/verhalen van mensen die die bijvoorbeeld van de een op de andere dag vergeten wie ze zijn en vervolgens opnieuw een leven opbouwen terwijl ze elders een goede baan, gezin en weet ik wat allemaal hadden.
Klik om te vergroten...
Ik vind het zeer zeker wel stimulerend, en niet zo'n beetje ook. Ik heb gedealed, sigaretten aan mensen gevraagt, in een auto met collegas gestapt etc. Dit had ik op truffels niet durven doen. Het verschil is er echt. Ook visueel (wel heel erg gelijk, niet als het verschil tussen LSD en truffels ofzo). Mijn spieren gingen strakker staan, ik ging malen en wou op onderzoek uit. Alle keren dat ik truffels deed wou ik zitten en niks doen, ook mijn spieren waren meer ontspannen.

PNW geeft dit ook aan, en vrijwel elk raport online. Het is om deze reden mijn favoriete drug die ik ooit heb geprobeerd, en versloeg truffels. Juist om dat stukje stimulatie. Ook is de headspace echt minder, zelfs soms bijna niet aanwezig op lage dosis terwijl het visueel echt al mooi en intens is.

Verder, interessant verhaal. Het is puur dat ik dit echt heb gevoeld, en geen placebo. Dat shulgin dit niet doorhad hoeft niet altijd te betekenen dat dit niet waar is. Ik heb veel mensen horen zeggen dat hij het fout had. MET (zonder 4-HO, zou ook echt heel anders zijn dan DMT). Is het trouwens niet zo dat psilocine 4-ho-dimethyltryptamine is? Of is serotonine dat ook.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zonnetje zei:
Of maakt het eigenlijk niet uit?
Klik om te vergroten...
Maakt niet uit behalve dat poeder altijd goedkoper is dan pillen.
Stonologie zei:
PNW geeft dit ook aan
Klik om te vergroten...
"User reports typically describe 4-HO-MET as a more recreational version of psilocybin mushrooms or psilocin (4-HO-DMT) due to its less serious headspace and greater emphasis on visual effects. Notable effects include geometric visual hallucinations, time distortion, enhanced introspection, and ego loss." - PNW

Ik zie het niet staan op PNW, ik kan mij ook niet vinden in dat 4-Ho-MET stimulerend zou wezen. 4-Ho-MET is inderdaad minder bedwelmend en meer helder door afwezigheid van de grote hoeveelheden psychoactieve alkaloïden die truffels en paddo's wel bevatten.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jmths zei:
Maakt niet uit behalve dat poeder altijd goedkoper is dan pillen.

"User reports typically describe 4-HO-MET as a more recreational version of psilocybin mushrooms or psilocin (4-HO-DMT) due to its less serious headspace and greater emphasis on visual effects. Notable effects include geometric visual hallucinations, time distortion, enhanced introspection, and ego loss." - PNW

Ik zie het niet staan op PNW, ik kan mij ook niet vinden in dat 4-Ho-MET stimulerend zou wezen. 4-Ho-MET is inderdaad minder bedwelmend en meer helder door afwezigheid van de grote hoeveelheden psychoactieve alkaloïden die truffels en paddo's wel bevatten.
Klik om te vergroten...
Kijk bij de subjectieve effecten, daar staat het. Bij "stimulation".
"4-HO-MET is primarily stimulating, although it can also be relaxing and stoning. This sets it apart from tryptamines like psilocybin and 4-AcO-DMT, which are primarily sedating."

Het kan zijn dat het dus voor jou relaxing and stoning was, maar ik stond best strak.. met malen en al!

Dat truffels niet te dosen zijn ben ik het wel helemaal eens...! Omg, dat verschil. 15 gram Valhalla was een "lichte trip", terwijl 13 gram Hollandia echt een alien wereld was waarmee ik bijna het zelfde zag met ogen open als dicht, met honderden ogen en hallucinaties (niet verstoring, echt hallucinatie). Had het gevoel bijna een breakthrough mee te maken.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Legio Patria Nostra zei:
De trip duurde in totaal een 5 a 6 uur.
Dat is erg kort voor LSD .
Het kan dus óók wat anders zijn geweest .
Klik om te vergroten...
Dat kan, maar soms is de echte trip op LSD zelf niet zo heel lang, maar zit daar vooral een lange staart met voornamelijk na-stimulatie achteraan. Soms is het echte trippen ook niet zo lang omdat de dosering net niet genoeg was.

Grappig vind ik het om te zien hoe sommigen zeggen dat als je een slechte ervaring hebt gehad, je niet echte LSD had. Dit lees ik vooral op Amerikaanse fora. Alsof LSD een soort heilig middel is waar je niet bad mee kunt gaan haha en dat het dan waarschijnlijk wel een nbome is geweest of zo.

Legio Patria Nostra zei:
Zou deze ervaring met het mislukken van de 1 lp LSD trip ergens iets te maken hebben gehad?
Klik om te vergroten...
Moeilijk te zeggen. Kan aan zoveel dingen liggen. Ik ken ook wel mensen die zelfs met hogere doseringen psychedelics amper trippen. Of wel trippen, maar nooit echt diepgang of een spirituele trip beleven. Wat me doet denken aan dit filmpje van Terence McKenna:


Nogal hard gezegd van Terence :laughing: en ben het hier ook niet helemaal mee eens hoor en wil ook zeker niet beweren dat jij dan dom bent. Maar waar denk ik wel waarheid in zit, is dat de intentie en het bewustzijn waar mee getript wordt, grote invloed heeft op de ervaring. Daarnaast kan er natuurlijk lichamelijk ook iets zijn waardoor iemand niet echt sterk reageert op een tripmiddel.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat 1-lp LSD betreft, en dan met name de doseringen hiervan lees, begrijp ik niet dat ik van 1 zegel van 100ug vrijwel niets merkte, behalve dat het daglicht wel heel erg fel en helder wit bij mij binnenkwam.
Na 2 uur heb ik toen nog een halve zegel bijgekomen, hetgeen ik niet Had moeten doen denk ik zo maar er gebeurde eigenlijk bijna niets.. .
Waar kan dit nu aan liggen....
Een kleine 40 jaar geleden nam ik een "sterrebeeldje" klein zeteltje, en maakte de beginnersfout om voorafgaand aan het inkicken van die trip, nogal wat hash te hebben weggeblowd. Er was wel een tripsittter bij overigens.
Dat geblow aan het begin dus, een giga blunder. Wij waren toen nog bij iemand binnen op zijn kamer, maar ineens kwamen de muren op ons af, en gingen wij (een goede vriend, die ook aan het trippen was, e ik dus...
Want, dat heb ik geweten!
De eerste 2 a 3 uur van de trip waren werkelijk fantastisch.
Al die kleuren, het voorbij rijden van een trein, steentjes in de nabijgelegen rivier gooien, en dan de rimpels in het water nazien, schitterend!
En toen ging het dus mis.
Ik kreeg angsten, en niet zo'n beetje óók.
Want, mijn ervaring was in deze trip, dat alle waarnemingen 1000 x zo hard binnen kwamen denderen. Als je jezelf dan goed voelt, dan lijkt het alsof je God zelf bent!
Maar Als je angstig wordt in combinatie met zo een trip, nou, dat was werkelijk ontzettend kut...
Ik ging dus bad, en dit werd werkelijk ontstellend slecht om te ervaren.
Nu, bijna een halve eeuw later , ben ik deze bad trip nog steeds niet vergeten.
De trip duurde in totaal een 5 a 6 uur.
Dat is erg kort voor LSD .
Het kan dus óók wat anders zijn geweest .

Zou deze ervaring met het mislukken van de 1 lp LSD trip ergens iets te maken hebben gehad?
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#8
שמש zei:
Lees op Jellinek website allerlei effecten (HPPD) die ik eigenlijk zelf ook continu ervaar (zie onder). Ben er al dusdanig aan gewend dat het me niet eens meer opvalt. Wist ook niet dat dit mogelijk een ziektebeeld is. Ben ook vrij gevoelig voor bepaalde psycho-actieve middelen.
Heb nooit last gehad van de visuele effecten, ervaar het zelfs als aangenaam (ik voeg er nog een visueel effect aan toe- een schaduw rand aan de grenzen van mijn gezichtsveld, alsof je vanuit een grot naar de wereld kijkt, zoals je wel eens bij oude foto's ziet). Alleen die gevoeligheid voor drugs is wel iets waar ik vaak mee heb geworsteld in een ver verleden. Tegenwoordig ben ik juist van mening dat je nooit gevoelig genoeg kan zijn. Dat betekent dat je potentieel subtieler met dingen omgaat. Dit kan je in je voordeel gebruiken.
____________________________________
  • Visual snow (oogruis)
Witte of zwarte stipjes, alsof je naar een TV met ruis zit te kijken. Soms ook met veranderingen van kleuren en trillende beelden.

  • Nabeelden (palinopsie)
Een bewegend voorwerp blijf je nog eventjes zien, terwijl het voorwerp al uit je gezichtsveld is verdwenen.

  • Floaters (mouches volantes)
Zwevende vlekjes of sliertjes voor de ogen. Veel mensen herkennen floaters. Daar is op zich niets vreemds aan. Maar in sommige gevallen hebben mensen hebben er veel last van.

  • Halo’s
Lichtkring om een persoon of object.

  • Lichtflitsen
Het onverwacht zien van flitsen.

  • Schaduwen
Het zien van schaduwen die er niet zijn.

  • Trillende beelden
Bijvoorbeeld trillende letters.

_____________________________________________
Klik om te vergroten...
Ja precies, is vooral ook lastig bij het middel waardoor je HPPD ervaart. In mijn geval wiet.

Ik heb in tijden (heel ongezond) echt 10 gram per dag gerookt. Ik werd gewoon stoned en uiteindelijk rookte ik mij weer bijna nuchter. Nooit ook maar 1 psychedelisch effect.

Toen opeens verandere het naar een echt psychedelisch middel, en dit bouwde maar op en verder op. Nu draai ik 20 joints van een sterke gram wiet. Dan ben ik na elke joint 4 uur vet stoned met een heel heftig mentaal effect (heftiger dan LSD of truffels). Visuals zijn 5% van 100ug LSD, maar wel weer heel anders. Ook heb ik het gevoel dat ik van klassieke psychedelica "slimmer word/trip", en van wiet dommer.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Eerder in je oogbol geloof ik. Heeft waarschijnlijk te maken met ouder worden.
Klik om te vergroten...

edit: misschien heb je toch wat hppd effecten, als ik zo de lijst van kenmerken doorlees. Was helemaal niet bekend met dit fenomeen.

Stonologie zei:
Ja precies, is vooral ook lastig bij het middel waardoor je HPPD ervaart. In mijn geval wiet.

Ik heb in tijden (heel ongezond) echt 10 gram per dag gerookt. Ik werd gewoon stoned en uiteindelijk rookte ik mij weer bijna nuchter. Nooit ook maar 1 psychedelisch effect.

Toen opeens verandere het naar een echt psychedelisch middel, en dit bouwde maar op en verder op. Nu draai ik 20 joints van een sterke gram wiet. Dan ben ik na elke joint 4 uur vet stoned met een heel heftig mentaal effect (heftiger dan LSD of truffels). Visuals zijn 5% van 100ug LSD, maar wel weer heel anders. Ook heb ik het gevoel dat ik van klassieke psychedelica "slimmer word/trip", en van wiet dommer.
Klik om te vergroten...
Ik ervaar bovenstaande visuele effecten altijd. ook als ik nuchter ben. Ik ben beslist heel gevoelig voor thc (altijd al geweest volgens mij) Had er vroeger ook intense hashtrips op. Echte reizen. Tegenwoordig niet, maar komt misschien ook omdat ik me er niet meer op focus. Maar geen LSD effecten. Ik vind persoonlijk dat het iets toevoegt aan mijn dagelijkse perceptie.
Off topic- de phenibut maakt de werking van wiet vele malen minder zwaar (normaal ligt het als een zware deken over mij heen) Heel licht en relaxed.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#10
שמש zei:
edit: misschien heb je toch wat hppd effecten, als ik zo de lijst van kenmerken doorlees. Was helemaal niet bekend met dit fenomeen.


Ik ervaar bovenstaande visuele effecten altijd. ook als ik nuchter ben. Ik ben beslist heel gevoelig voor thc (altijd al geweest volgens mij) Had er vroeger ook intense hashtrips op. Echte reizen. Tegenwoordig niet, maar komt misschien ook omdat ik me er niet meer op focus. Maar geen LSD effecten. Ik vind persoonlijk dat het iets toevoegt aan mijn dagelijkse perceptie.
Off topic- de phenibut maakt de werking van wiet vele malen minder zwaar (normaal ligt het als een zware deken over mij heen) Heel licht en relaxed.
Klik om te vergroten...
Helemeel mee eens. Ik blow trouwens nouwelijks meer. Gemiddeld kwart jointje per week. Soms iets meer, soms weken niet. Phenibut of benzo's zorgen dat ik wiet weer als "oud" kan ervaren. Natuurlijk niet helemaal waar, maar er is geen angst/super mentaal effect meer. Ik kan trouwens ook niet slapen op wiet, word er mentaal erg gestimuleerd van. Wel uitkijken met benzo en phenibut verslaving, deze liggen altijd op de loer. Phenibut doe ik maximaal eens in de twee weken.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik merk geen enkel verschil tussen lsd en 1-p. Ik zeg trouwens ook altijd dat ik lsd doe terwijl ik 1-p doe, gewoon omdat ik het hetzelfde vind.
Ik merk wel verschil tussen de verschillende trips op dezelfde dosis van de dezelfde batch. Heeft volgens mij meer te maken met de set en setting dan met de blotter.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#12
Stonologie zei:
Helemeel mee eens. Ik blow trouwens nouwelijks meer. Gemiddeld kwart jointje per week. Soms iets meer, soms weken niet. Phenibut of benzo's zorgen dat ik wiet weer als "oud" kan ervaren. Natuurlijk niet helemaal waar, maar er is geen angst/super mentaal effect meer. Ik kan trouwens ook niet slapen op wiet, word er mentaal erg gestimuleerd van. Wel uitkijken met benzo en phenibut verslaving, deze liggen altijd op de loer. Phenibut doe ik maximaal eens in de twee weken.
Klik om te vergroten...
Niet om ook hier een lofzang over Phenibut te houden, maar dit middel voelt heel natuurlijk. Het voelt niet alsof je een medicatie / drug hebt genomen. Ik heb een hekel aan benzo's omdat het je duf maakt en mijn natuurlijke staat van zijn beïnvloedt. P voelt meer alsof het mijn -oude- natuurlijke staat, zonder stress, hersteld. En ja, uitkijken met verslaving. Ik heb het laatst 4 dagen achter elkaar gebruikt in dosis 875 mg, daarna 2 dagen niets, vandaag weer 875 mg. Maar goed mogelijk dat ik het binnenkort een tijdje niet ga gebruiken.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#13
שמש zei:
Niet om ook hier een lofzang over Phenibut te houden, maar dit middel voelt heel natuurlijk. Het voelt niet alsof je een medicatie / drug hebt genomen. Ik heb een hekel aan benzo's omdat het je duf maakt en mijn natuurlijke staat van zijn beïnvloedt. P voelt meer alsof het mijn -oude- natuurlijke staat, zonder stress, hersteld. En ja, uitkijken met verslaving. Ik heb het laatst 4 dagen achter elkaar gebruikt in dosis 875 mg, daarna 2 dagen niets, vandaag weer 875 mg. Maar goed mogelijk dat ik het binnenkort een tijdje niet ga gebruiken.
Klik om te vergroten...
Dat is eigenlijk wel wat veel. Lees eens wat verhalen op reddit en fora, als je het 1 tot 2 keer per week gebruikt verliest het na een tijdje zijn leuke effect helaas (anders had ik het ook wel wat vaker gedaan :P..). Sommige mensen kunnen van 1 keer per week al na een tijdje best depressief worden.

Voor mij voelt het zeker alsof ik flink onder invloed ben. Neem ik 2 gram, voel ik me echt ergens tussen alcohol, benzo's en GHB. Heerlijk fijn "dronken" gevoel.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Het vergelijken van het ene middel naast het andere, in dit geval lsd met een analoog, dus, doet mij denken aan een scetch van ( en ja, errug lang geleden, maar nog steeds een supergoede!) Farce Majeure.
Deze scetch was als volgt:
Men neme 2 mensen, en we laten beide een lange witte doktersjas aantrekken.
Dan bouwen we een klein soort kraampje, en zetten deze bescheiden laten we zeggen op een drukke winkelstraat.
O ja, we geven deze beide mensen een vat met 25 liter gewoon kraanwater, en een heleboel drinkbekertjes mee.
Je kent ze vast wel, klein, doorzichtig, echt een "proef" bekertje.
Je laat een derde persoon in burgerlijke een hoop bekertjes vullen met een slokje water.
En dan......gaat het feest beginnen.
De twee "semi dokters" laten we aan de passanten vragen, of ze mee willen werken aan een onderzoek, naar smaak.
Het éne bekertje bevat kraanwater mét moleconen-stereotiep, het andere bekertje dus niet.
Proeft u verschil, mevrouw, mijnheer?
En zo ja, probeert u eens te zeggen, wat het verschil in smaak dan is?
En dan, beste mensen, ( en hierom ging het toen, vele jaren geleden, dus óók ,
kan je je buik vast gaan houden van de slappe lach!
Ongelooflijk, wat voor verschillen die passanten allemaal "proeven", terwijl het toch echt precies hetzelfde kraanwater is!!
Bovenstaand verhaal vind ik echt van toepassing op de vergelijking van LSD , de enige echte, en de analoog 1-lp-LSD en eigenlijk alle andere analogen.
En eigenlijk speelt dit al bij een aantal gelijke blotters! Uit dezelfde batch!
Er zullen altijd verschillende bevindingen zijn.
Van hetzelfde rc. Dezelfde drug. Hetzelfde middel. Altijd!
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#15
blue eyes zei:
Het klinkt allemaal zeer mooi, toegegeven , maar het blijft een RC waar weiniger onderzoek naar gedaan is dan LSD zelf, ik lees hier wel dat het naar alle waarschijnlijkheid omgezet wordt naar LSD zelf in het lichaam,...
Maar de echte LSD is nu al decennialang een veilige drugskeuze gebleken waarvan je geen hersenschade krijgt of vreemde tumoren ontwikkeld.
Zal dit ook zo blijken met 1p-lsd ? Zijn er geen lijken die uit de kast zullen vallen ? dat het meer neurotoxisch zou blijken enz? Dat zijn toch vragen die ik me hierbij stel, misschien ben ik wat van de oldschool maar ik blijf toch wat argwanend staan tegenover RC's?
Ik schrik er zelfs een beetje van dat zoveel mensen handenvol RC's slikken dezer dagen zonder te kunnen berusten in hun ''veilige status' ?
Ik zie voorlopig voor mezelf nog geen reden om dit te proberen , ik blijf voorlopig opteren voor de echte acid.
Klik om te vergroten...

Hier is al aardig wat discussie over geweest. Overigens geheel terecht om daar over na te denken. Echter de ene RC is de andere niet. Bij 1p-LSD kan in ieder geval al gesteld worden dat de kans dat het erg schadelijk is bijzonder klein is omdat het zo verwant is aan gewone LSD. Het is niet zo dat de samenstelling compleet nieuw is en er niets is dat er bij in de buurt komt zoals bij sommige andere RC's wel het geval is.

Ik kan er naar zitten, maar voor zo ver ik weet zijn er geen drugs die maar 1 molecuul verschillen en daardoor een totaal ander risicoprofiel hebben.

Ik vond ~90ug op een festival best veel, ik had echt mega veel visuals en zelfs gezichten bewogen tot rare vormen(OK, wellicht geen optimale setting maar toch) . Veel LSD tabs worden verkocht als 150ug maar bevatten eigenlijk maar 100ug. De 1p-LSD pilletjes en tabs zijn echter vaak wel accuraat... Dus pas op met die twee vergelijken qua dosis, je kan er compleet naar zitten. Ik zou iedereen aanraden rustig te beginnen (50, 75, 100 etc)
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Die 1p-LSD heb ik een testrun waardig gekeurd. (Dwz: ik vond deze rc de moeite waard, om te testen)
Zegels zouden 100 ug moeten bevatten.
Ik kan er nu samenvattend van zeggen, dat deze zegels in ieder geval, mét rc erbij of erin, voor mij paarlen voor de zwijnen zijn .
Maw: aan mij klaarblijkelijk niet besteed.
Het enige effect wat ik ervan bemerkt heb, was dat prikkels zoals geluid, en zonlicht, tamelijk versterkt binnenkwamen.
Meer niet .
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Chillax zei:
Hier is al aardig wat discussie over geweest. Overigens geheel terecht om daar over na te denken. Echter de ene RC is de andere niet. Bij 1p-LSD kan in ieder geval al gesteld worden dat de kans dat het erg schadelijk is bijzonder klein is omdat het zo verwant is aan gewone LSD. Het is niet zo dat de samenstelling compleet nieuw is en er niets is dat er bij in de buurt komt zoals bij sommige andere RC's wel het geval is.

Ik kan er naar zitten, maar voor zo ver ik weet zijn er geen drugs die maar 1 molecuul verschillen en daardoor een totaal ander risicoprofiel hebben.
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je antwoord , maar zolang daarover geen volledig uitsluitsel kan gegeven worden ga ik het toch bij de goede oude cleane lucy houden.
why change a winning team?

Legio Patria Nostra zei:
Die 1p-LSD heb ik een testrun waardig gekeurd. (Dwz: ik vond deze rc de moeite waard, om te testen)
Zegels zouden 100 ug moeten bevatten.
Ik kan er nu samenvattend van zeggen, dat deze zegels in ieder geval, mét rc erbij of erin, voor mij paarlen voor de zwijnen zijn .
Maw: aan mij klaarblijkelijk niet besteed.
Het enige effect wat ik ervan bemerkt heb, was dat prikkels zoals geluid, en zonlicht, tamelijk versterkt binnenkwamen.
Meer niet .
Klik om te vergroten...

wel , ik ben eigenlijk blij dat ik dit lees, want dit lees je vaker op amerikaanse fora , dat het een beetje een trip van de lidl of de aldi is in tegenstelling tot de echte acid
maar hier lijkt iedereen op het forum bijna unaniem het erover eens dat er geen verschil merkbaar is.
De kans is hierbij natuurlijk niet onbestaande dat veel dealers gewoon 1p-LSD verkopen voor LSD , men kan maar zeker zijn als men test uiteraard.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
blue eyes zei:
wel , ik ben eigenlijk blij dat ik dit lees, want dit lees je vaker op amerikaanse fora , dat het een beetje een trip van de lidl of de aldi is in tegenstelling tot de echte acid
maar hier lijkt iedereen op het forum bijna unaniem het erover eens dat er geen verschil merkbaar is.
De kans is hierbij natuurlijk niet onbestaande dat veel dealers gewoon 1p-LSD verkopen voor LSD , men kan maar zeker zijn als men test uiteraard.
Klik om te vergroten...
Haha niet ald-52, maar aldi-52 :tongueclosed:

Overigens zijn er ook velen op amerikaanse fora die lsd en die rc's niet uit elkaar kunnen houden. En waarschijnlijk nog vele meer die door de mand zouden vallen tijdens een blinde test. Je hebt namelijk altijd puristen die erg veel waarde hechten aan het 'echte' ding en dan dus afgeven op de alternatieven. En misschien beleven ze echte lsd ook wel echt zoveel beter, omdat ze daar zo in geloven. Ik vraag me toch wel af hoeveel daarvan overeind blijft bij een blinde test.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#19
blue eyes zei:
Bedankt voor je antwoord , maar zolang daarover geen volledig uitsluitsel kan gegeven worden ga ik het toch bij de goede oude cleane lucy houden.
why change a winning team?



wel , ik ben eigenlijk blij dat ik dit lees, want dit lees je vaker op amerikaanse fora , dat het een beetje een trip van de lidl of de aldi is in tegenstelling tot de echte acid
maar hier lijkt iedereen op het forum bijna unaniem het erover eens dat er geen verschil merkbaar is.
De kans is hierbij natuurlijk niet onbestaande dat veel dealers gewoon 1p-LSD verkopen voor LSD , men kan maar zeker zijn als men test uiteraard.
Klik om te vergroten...
Grappig, ik lees juist op engels talige fora dat het hetzelfde is als LSD. Mijn ervaring is dat dealers zeggen dat er meer op zit dan er echt op zit. Bij RC'S (1p-LSD in dit geval) is dit veel realistischer gedoseert. Vele schikken dan ook van de sterkte van 1p-LSD. Ik zelf vind 1p-LSD sterker dan LSD naar ervaring, maar dat zal dus bovenstaande reden zijn.

Dat @Legio Patria Nostra er licht op reageert vind ik interessant, zo zie je maar weer hoeveel mensen verschillen. Dit kan trouwens aan van alles liggen, maar aan de 1p-LSD zelf zal het niet liggen.
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#20
@Mindless en @Stonologie , mijne heren ,ik moet zeggen dat jullie zeker overtuigend klinken en ik wil zeker niet betwisten of weerleggen dat er een verschil in uitwerking zou zijn tussen 1p-lsd en gewone lsd (daar ik het zelf nog geeneens getest heb , dus kan ik me louter baseren op wat ik hier en daar lees en hoor ).

Uiteraard sta ik er sceptisch tegenover als oldschool tripper maar wat me toch vooral zorgen baart is het weinige onderzoek die ernaar gedaan is , zou het bv niet kunnen dat het neurotoxischer is dan gewone klassieke acid?

En is die 1p-lsd nog steeds gewoon legaal?

Vele vragen komen bij me op dat wel, het lijkt gewoon te mooi om waar te zijn, ik heb al lang geen acid schaarste meer gekend maar als het zo is dat dit even veilig en efficiënt is qua uitwerking dan Lsd is dat wel een baken van hoop in deze barre tijden ...

Aan de verre horizon gloort de dageraad als men weet dat er ergens steeds legaal goede psychedelica te verkrijgen zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."