Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraagje 2CB

Vraagje 2CB

26 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Goedenavond :)

Ik heb flink wat 2CB topics doorgespit maar kon dit nergens vinden. Binnenkort ga ik voor het eerst 2CB doen met een vriendin thuis. Al jaren krijg ik mijn ‘feest artikelen’ van dezelfde dealer, in het begin veel laten testen maar het blijkt altijd goed te zijn. Ik kijk nu altijd even op die lijst van Jellinek, welke specifieke pillen nu in omloop zie die gevaarlijk kunnen zijn en nu zie ik daar dus gewoon de 2CB die ik gekregen heb!

Er staat: Bevat 2-broom-4,5 dimethoxyfem. En andere onbekende middelen. Dit is een 2CB variant waarvan effecten en risico’s niet bekend zijn, gebruik wordt afgeraden.

Elders lees ik dat veel 2CB nu op deze manier gemaakt wordt vanwege stof tekorten. Ik ben even benieuwd of er hier mensen zijn die hier wat meer van weten :)? Zeker voor mn eerste ervaring wil ik me uiteraard veilig voelen en zeker weten dat het goed spul is.
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je hebt geen idee of dat de pillen zijn die je hebt gekregen, want hoe je pillen eruit zien, zegt niets over wat erin zit. Het kunnen díe specifieke pillen zijn, maar net zo goed andere pillen met wél 2CB of juist met andere schadelijke stoffen. Er zijn meerdere testpunten in Nederland, ga er even langs en lever een pil in. Je bent hooguit een pil kwijt omdat deze misschien naar het lab opgestuurd moet worden, maar je weet tenminste wat je slikt (dosering en stof). Go go go. Zeker als je er al vaker geweest bent, weet je prima hoe het in zijn werk gaat, en dat het een kleine moeite is in vergelijking met wat de negatieve gevolgen kunnen zijn als je een keer de mist in gaat.

En áls na testen nou blijkt dat deze werkzame stof erin zit, die je eerder noemt, wordt er alsnog afgeraden dit te nemen als je op zoek bent naar een 2CB-achtig effect.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#3
KropSla zei:
Je hebt geen idee of dat de pillen zijn die je hebt gekregen, want hoe je pillen eruit zien, zegt niets over wat erin zit. Het kunnen díe specifieke pillen zijn, maar net zo goed andere pillen met wél 2CB of juist met andere schadelijke stoffen. Er zijn meerdere testpunten in Nederland, ga er even langs en lever een pil in. Je bent hooguit een pil kwijt omdat deze misschien naar het lab opgestuurd moet worden, maar je weet tenminste wat je slikt (dosering en stof). Go go go. Zeker als je er al vaker geweest bent, weet je prima hoe het in zijn werk gaat, en dat het een kleine moeite is in vergelijking met wat de negatieve gevolgen kunnen zijn als je een keer de mist in gaat.

En áls na testen nou blijkt dat deze werkzame stof erin zit, die je eerder noemt, wordt er alsnog afgeraden dit te nemen als je op zoek bent naar een 2CB-achtig effect.
Klik om te vergroten...
In je links staat: "DMPEA heeft weinig effecten. Over de effecten van hexamethyleenbenzamide is niets bekend. Deze stoffen zullen waarschijnlijk minder schadelijk zijn dan 2C-B, maar dit is niet met zekerheid te zeggen, dus wordt gebruik ontraden."

Minder schadelijk? In hoeverre is er überhaupt aangetoond dat 2C-B schadelijk is?
Niet perse vraag naar jou hoor Kropsla :wink:
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ga even langs het testcentrum. Staat je pil op de lijst en heeft het de “juiste” kleur dan krijg je je pil netjes terug. Er wordt alleen maar wat stof van je pil geschraapt om te testen. Je kan aan de buitenkant niet zien wat er in zit. Testen is gratis en anoniem dus gewoon doen!
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Heb ze laten testen zojuist, en de zuurtest gaf overduidelijk aan dat het geen 2CB is! Ben erg benieuwd wat er wel in blijkt te zitten :).
Kwam nog niet voor in de database, opgestuurd en we gaan het zien!
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik had ook 2CB pillen die geen 2CB waren. Volgens mij is 2CB momenteel wel de meest voorkomde drug waarmee geknoeid wordt... Ook op dit forum al veel voorbij zien komen. Zou aanraden altijd alles te laten testen, ook al koop je al jaren bij dezelfde dealer.
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Absoluut! Altijd testen, dan weet je het zeker.
Het is anoniem en gratis. Raad het iedereen aan.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#8
In die testcentra sturen ze wel niet iedere pil naar het lab. Soms kijken ze gewoon visueel naar de vorm, en voeren ze er testje op door reagens op enkele korrels van de pil laten druppelen. En daar zit het probleem die ik heb. Ik heb momenteel van die roze Cornetto 2C-B. Vorige maand gekocht. Maar als ik eens het document van de testservices raadpleeg (deze lijst van soms vervuile pillen: https://ti-redalert.e-dev.nl/api/index.cfm?act=print.doc) dan zie ik dat er batches zijn van die soort die deze stof bevat:

2-broom-4,5-dimethoxyfenethylamine

In plaats van de echte 2C-B:
4-broom-2,5-dimethoxyfenethylamine

Je ziet al direct de venijnigheid. Heb eens wat opgezocht over deze 2-broom-4,5-dimethoxyfenethylamine (6-BR-DMPEA) en ik lees dat deze in de test ook opkleurt net alsof het 2C-B is, omdat het er super goed op lijkt, alleen subtiel andere vorm van molecule. Maar deze fake 2C-B blijkt niet pshchoactief en kan zelfs slaapverstorend zijn, en verder is er amper tot geen onderzoek gedaan naar de risico's van deze stof.

Iemand tips wat ik kan doen, anders dan een proefkonijn zoeken om te testen of mijn pillen uit een goeie of slechte batch komen? :grin:
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#9
@Cerberus
weggooien?

Ach, je bent zeker niet de enige, want de 2cb markt is momenteel hopeloos vervuild met die 2-broom-4,5-dimethoxyfenethylamine.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nee ik ben niet zeker dat ik de fake 2C-B heb hé. Ik vraag me gewoon af hoe ik het kan weten als zelfs druppels van het reagens het niet kunnen weten. En dat is wat ze meestal doen in de testservices. Of weten ze het wel? Da's beetje mijn onduidelijk geformuleerde vraag. Ik ben zelf nog niet geweest naar de testservice wegens ik woon niet in Nederland. Maar als blijkt dat zij je dat wel zeggen zou ik dat kunnen overwegen. Maar als zij daar gewoon die druppels op gieten waardoor ik het nog niet weet heeft het natuurlijk geen zin.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mappie88 zei:
Ik ben even benieuwd of er hier mensen zijn die hier wat meer van weten :)?
Klik om te vergroten...
2C-B is 2,5-dimethoxy-4-broom-phenylethylamine.

Tijdens het synthese proces hebben ze 5-methoxy-phenylethylamine of iets dat er op lijkt en ze proberen een methoxygroep op de 2 positie te plakken. Tijdens deze stap in de synthese plakt echter een klein deel van de methoxy groepen op de 4 in plaats van gehoopte 2 positie.

Het moment dat ze in de volgende stap het chloor atoom op de 4 positie proberen te plakken is deze plek echter al in gebruik door een methoxygroep en bind het chlooratoom zich aan de volgende meest reactieve positieve, namelijk de 2 positie op de benzeenring waar eigenlijk de eerder methoxygroep had moeten zitten.

Nu heb je een broomatoom en methoxygroep die met elkaar zijn omgewisseld op de benzeenring. Dit is een fenomeen dit wel vaker voorkomt tijdens het synthese proces vaak wanneer er (te) veel reageermiddel en hitte worden toegepast tijdens deze stap in de synthese.

Een bepaalde synthese route maakt bijvoorbeeld MDMA van MDA door simpelweg een methylgroep er aan vast te plakken. Tijdens dit proces wordt er nog wel eens een methylgroep te veel aan de MDA geplakt wat resulteert in MDMA met een methylgroep teveel wat resulteert in MDDMA / MDDM / 3,4-Methylenedioxy-N,N-dimethylamphetamine.
Zie: reddit.com/r/researchchemicals/comments/djfp5h/anything_know_anything_about_mddma/

2,5-chloro-phenylethylamines met variaties op de 4 positie zijn bunk als ik mij niet vergis. En een methoxygroep op de 4 positie zoals in het geval met 2,4,5-trimethoxyphenyethylamine is volgens zijn wiki volledig inactief op psychoactief vlak. Ik kan geen garanties geven maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de 2-broom-4,5 dimethoxyphenylethylamine significant psychoactief is in ieder geval.

Ik zou mij wat meer prettig voelen bij een zuiver 2C-B product maar ik denk niet dat je het in de effecten op zichzelf merkt. Wat mij ook wel relevant lijkt is wel % van de vervuiling precies 2-broom-4,5 dimethoxyphenylethylamine bevat. Het maakt nogal een verschil in het verhaal of dit 1% of 25% is zogezegd.

Jammer dat ze een precursor van een vrij onschuldige klassieker als 2C-B moeilijker beschikbaar hebben gemaakt.
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#12
Cerberus zei:
In die testcentra sturen ze wel niet iedere pil naar het lab. Soms kijken ze gewoon visueel naar de vorm, en voeren ze er testje op door reagens op enkele korrels van de pil laten druppelen. En daar zit het probleem die ik heb.
Klik om te vergroten...

Die van mij hebben ze tot nu toe altijd opgestuurd en getest. Het klopt dat het bij drukte niet altijd alles getest kan worden, maar dan moet je het gewoon nog een keer proberen. Zeker als je zegt dat ie lijkt op een pil die op die lijst staat kan ik me niet voorstellen dat ze hem op z'n minst opsturen. En anders naar een andere locatie gaan.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mappie88 zei:
Goedenavond :)
Er staat: Bevat 2-broom-4,5 dimethoxyfem. En andere onbekende middelen. Dit is een 2CB variant waarvan effecten en risico’s niet bekend zijn, gebruik wordt afgeraden.

Elders lees ik dat veel 2CB nu op deze manier gemaakt wordt vanwege stof tekorten. Ik ben even benieuwd of er hier mensen zijn die hier wat meer van weten :)? Zeker voor mn eerste ervaring wil ik me uiteraard veilig voelen en zeker weten dat het goed spul is.
Klik om te vergroten...

Die pillen weggooien en je verlies nemen. Ze zetten die pillen niet voor niks online. Dat gebeurt alleen als ze een verhoogd risico voor de volksgezondheid opleveren.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Neo-Shulginist zei:
Die pillen weggooien en je verlies nemen. Ze zetten die pillen niet voor niks online. Dat gebeurt alleen als ze een verhoogd risico voor de volksgezondheid opleveren.
Klik om te vergroten...
Tja, Amfetamine vervuild me 4-MA en MDMA vervuild met MDDMA gaan dus ook massaal rond.

Met oog op duurzaamheid, ieder die 2C-B pillen op verantwoorde wijze wil deponeren mag mij een berichtje sturen via temp.pm. :')
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Cerberus zei:
In die testcentra sturen ze wel niet iedere pil naar het lab. Soms kijken ze gewoon visueel naar de vorm, en voeren ze er testje op door reagens op enkele korrels van de pil laten druppelen. En daar zit het probleem die ik heb. Ik heb momenteel van die roze Cornetto 2C-B. Vorige maand gekocht. Maar als ik eens het document van de testservices raadpleeg (deze lijst van soms vervuile pillen: https://ti-redalert.e-dev.nl/api/index.cfm?act=print.doc) dan zie ik dat er batches zijn van die soort die deze stof bevat:

2-broom-4,5-dimethoxyfenethylamine

In plaats van de echte 2C-B:
4-broom-2,5-dimethoxyfenethylamine

Je ziet al direct de venijnigheid. Heb eens wat opgezocht over deze 2-broom-4,5-dimethoxyfenethylamine (6-BR-DMPEA) en ik lees dat deze in de test ook opkleurt net alsof het 2C-B is, omdat het er super goed op lijkt, alleen subtiel andere vorm van molecule. Maar deze fake 2C-B blijkt niet pshchoactief en kan zelfs slaapverstorend zijn, en verder is er amper tot geen onderzoek gedaan naar de risico's van deze stof.

Iemand tips wat ik kan doen, anders dan een proefkonijn zoeken om te testen of mijn pillen uit een goeie of slechte batch komen? :grin:
Klik om te vergroten...
2-br-4,5dmpea*
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#16
Benzoboss zei:
2-br-4,5dmpea*
Klik om te vergroten...
Is foutje op deze pagina dan, waar ik het van overnam: https://www.drugs-test.nl/nieuws-detail/?bericht=93
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Jmths zei:
2,5-chloro-phenylethylamines met variaties op de 4 positie zijn bunk als ik mij niet vergis. En een methoxygroep op de 4 positie zoals in het geval met 2,4,5-trimethoxyphenyethylamine is volgens zijn wiki volledig inactief op psychoactief vlak. Ik kan geen garanties geven maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de 2-broom-4,5 dimethoxyphenylethylamine significant psychoactief is in ieder geval
Klik om te vergroten...

Bedoel je 2c-c met "2,5-chloro-phenylethylamines met variaties op de 4 positie"?
2c-e is zeker actief en doc ook.
Wel een van de mindere 2c-x's maar zeker actief.

En het lijkt me heel sterk dat 2,4,5tmpea inactief is.

2c-e is actief en heeft een heel vergelijkbare structuur en de amfetamine van 2,4,5tmpea aka tma-2 is heel actief en als het goed is ook heel erg goed!

Zal even kijken of mr. Shulgin hier iets op aan te merken heeft brb.
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Klopt! Ik zag een plaatje van een identieke pil maar zegt niet alles inderdaad. Ik zal ze komende week even langsbrengen maar was nieuwsgierig of andere mensen ook ervaringen hebben hiermee.

Als ik de tekst van je linkje even snel lees dan lijkt het alsof 2CB momenteel helemaal afgeraden wordt.
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik ga ze sowieso niet nemen maar heb hier geleerd dat niet alle pillen die er hetzelfde uitzien hetzelfde hoeven te bevatten dus uit nieuwsgierigheid toch opgestuurd :).
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#20
https://www.erowid.org/library/books_online/pihkal/pihkal168.shtml

Compleet inactief ffs.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."