Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLast van blaas door 4-HO-MET??

Last van blaas door 4-HO-MET??

26 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Dissos is gewoon puur verdoving.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Persoonlijk geen last van bij MET. Wel bij Phenibut heel erg. Op wiet plassen vind ik ook best lastig, terwijl MDMA mij prima laat plassen..?!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
@Albedo
Toch niet alleen anxiety? Bij MDMA bijvoorbeeld voel ik mij juist helemaal niet gespannen, maar wil het gewoon niet. Het voelt heel lichamelijk (maar ja, dat zegt lang niet altijd wat gezien al die psychosomatische aandoeningen, maar toch...)
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nee niet alleen. Is veel over te vinden, vandaar de link. Zag anxiety hieronder genoemd bij LSD. TS had vroeger iets aan zijn nieren, maar verderop iets dat het erbij hoort. Vroeg herkennen in de come-up helpt. De drang voelt anders tijdens een trip.

LSD urinary issues

The other day I took 250mcg of blotter LSD with a friend and I experienced a recurring problem I have with higher doses of the drug; It doesn't seem to matter how much I've had to drink before I drop I always need to take a whizz as soon as I start to get the body feeling, almost as though it...
www.bluelight.org www.bluelight.org
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#5
Albedo zei:
Las op Bluelight truc met tellen, komt door anxiety, etc. Is bekend probleem bij velen op diverse middelen.

bluelight difficulty peeing psychedelics site:www.bluelight.org
Klik om te vergroten...
Mindless zei:
@Albedo
Toch niet alleen anxiety? Bij MDMA bijvoorbeeld voel ik mij juist helemaal niet gespannen, maar wil het gewoon niet. Het voelt heel lichamelijk (maar ja, dat zegt lang niet altijd wat gezien al die psychosomatische aandoeningen, maar toch...)
Klik om te vergroten...
Mijn vriendin zei ( maakte de grap ) "het zit allemaal tussen de oren". Ik begin te twijfel of dat in dit geval ook zo was.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dit zal het vast niet zijn maar staan ook tips. Prostaat problemen kunnen ook voorkomen bij mannen onder de 50. Nog andere oorzaken genoemd. Overzichtelijk verhaal. Mannen met een zittende levensstijl hebben een hogere kans op last. Voor de zekerheid dat natuurlijke middel even opgezocht en vond een onderzoek van dit soort middelen. https://www.avogel.nl/Indicaties/Prostaat-special/Plasproblemen-veel-vaak-plassen-man.php
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mezelf zei:
Mijn vriendin zei ( maakte de grap ) "het zit allemaal tussen de oren". Ik begin te twijfel of dat in dit geval ook zo was.
Klik om te vergroten...
Het blijft me altijd weer verbazen hoeveel invloed de geest op dingen heeft. Best wel apart voor iemand die denkt dat bewustzijn primair is. Ik zou er niet meer van op moeten kijken. :sweatsmile:
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#8
Herkenbaar, ik had het heel vaak als ik thuis LSD of truffels gebruikte en ook wel eens met andere psychedelica. Ik moest dan elk kwartier nodig plassen, maar eenmaal op de wc lukte het niet of heel moeilijk. Pas toen ik vaker buitenshuis ging trippen (buiten, op festivals of bij anderen thuis) merkte ik dat ik er dan een stuk minder last van heb (1x per uur en dan kost het wel moeite maar lukt het meestal wel). Het moet bij mij dus haast wel een mentaal dingetje zijn.
Ik denk dat het er bij mij mee te maken heeft met dat ik vroeger nuchter ook een 'lastige plasser' ben geweest (vaak moeten en ik kon me niet altijd genoeg ontspannen) en dat psychedelica die onbewuste processen waar ik me nu normaal gesproken niet meer mee bezig hou, weer wat naar boven haalt. En dan alleen als ik alleen thuis trip, want de beschikbaarheid van de wc en de veiligheid van het alleen zijn zorgt ervoor dat het er 'mag' zijn ofzo.
Wat dan ook nog meespeelt is als je er veel op gaat letten, het ook steeds groter wordt.

Denk dus dat het goed mogelijk kan zijn dan mentale processen hier een rol in hebben gespeeld. :wink:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het lijkt me zeker geen blaasontsteking, lijkt op basis van je beschrijving gerelateerd aan de periode dat je 4-HO-MET gebruikte. Wat een vervelende bijwerking zeg, enorm storend voor je trip.

Ik heb dit nog niet eerder gehoord of gelezen van 4-HO-MET, maar dat is het met RC’s - er is ook gewoon nog niet alles van bekend. Bij medicijnen zie je ook bijwerkingen die zeldzaam optreden.

Als ik het goed begrijp had je niet alleen een plasdranggevoel maar was er ook effectief steeds wel wat te plassen? Lijkt erop of dat middel dus vocht onttrekt bij je, op de een of andere manier. Daarom lijkt vooraf minder drinken mij bijvoorbeeld ook niet perse een gezonde oplossing, kans op uitdroging. (Als bovenstaande dus niet het geval is, dus als er echt steeds weinig kwam, dan lijkt het inderdaad eerder een irritatie of overreactie van de blaaswand.)

Dit was je eerste ervaring met 4-HO, en je hebt deze klacht nooit in deze mate van broertje psilocybine gehad?

Hopen dat het eenmalig was, en zo niet, dan zul je wellicht een gevoeligheid ervoor hebben. Irritant zeg. Al gegoogled toevallig of het een vaker gerapporteerde klacht is bij dit middel?

* Edit: ik moet nu ineens denken aan een aparte bijwerking die ik zelf recent gedurende ruim een maand heb gehad toen ik duloxetine slikte (een SNRI, waarmee ik ook gestopt ben vanwege bijwerkingen). Het waren een beetje onduidelijke klachten die voelden als een milde blaasirritatie. Niet heel ernstig maar een soort vage plasdrang (om niks) en dan ook een lichte pijn bij vaker dan normaal kleine beetjes plassen. Ik had nog nooit in mijn leven blaasontsteking gehad dus dacht dat het nu dan wel een keer zo zou zijn. Echter zette dit niet door maar bleef wel die hele maand in vlagen enigszins aanwezig, gelukkig erg op de achtergrond dus echt heel storend was het niet. Het hield direct op toen ik stopte met dit medicijn. Nu is dit natuurlijk totaal iets anders dan 4-HO-MET, dus misschien niet zo relevant. Maar ik herinnerde het me ineens; het kan dus gebeuren dat een middel tijdelijk vreemde symptomen ‘down under’ kan geven.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
8️⃣6️⃣ zei:
Ik kan vaak niet pissen als ik dissos op heb zelfs met een blaas die zowat uit elkaar spat.

Met 4ho of andere psychedelica nog nooit gehad in ieder geval. Ik zou t niet weten hoe dat komt @Mezelf
Klik om te vergroten...

Bij dissociatieven is dit wel een bekend fenomeen dacht ik. En uiteraard bij stimulanten. Nu wordt 4-HO-MET door sommigen ook als mild stimulerend ervaren, dus misschien toch een bepaalde aanwezige spierspanning die de boel dan kan doen dwarszitten. Maar dat verklaart nog steeds niet echt die vochtonttrekkende werking of overgevoeligheidsreactie van de blaas.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik zou ook vermoeden dat het mentaal is. Ik heb mijn laatste twee truffeltrips zelfs het gevoel van een mild orgasme gehad die bleef aanhouden urenlang, uit het niets, zonder dat iemand of ikzelf iets deed. Dus alles kan I guess :shrugman:

Ik denk dat omdat het enkel tijdens je trip is, en dat je niet écht moet.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Cerberus zei:
Ik zou ook vermoeden dat het mentaal is. Ik heb mijn laatste twee truffeltrips zelfs het gevoel van een mild orgasme gehad die bleef aanhouden urenlang, uit het niets, zonder dat iemand of ikzelf iets deed. Dus alles kan I guess :shrugman:

Ik denk dat omdat het enkel tijdens je trip is, en dat je niet écht moet.
Klik om te vergroten...

Hm, denk je echt? Ik ben ervan overtuigd dat veel symptomen psychosomatisch zijn en bij trippen kunnen ontstaan door suggestie of een bepaalde manier van denken, maar vond dit verhaal dan weer niet perse zo klinken.

Een orgasmegevoel vind ik ook wel net wat anders. Dat kan niet alleen opgeroepen worden door je mentale staat van zijn maar het kan ook onderdeel uitmaken van de bodyhigh/load van psychedelica. Dat is niet heel uitzonderlijk, ik hoor dit regelmatig.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Roze Olifant zei:
Hm, denk je echt? Ik ben ervan overtuigd dat veel symptomen psychosomatisch zijn en bij trippen kunnen ontstaan door suggestie of een bepaalde manier van denken, maar vond dit verhaal dan weer niet perse zo klinken.
Klik om te vergroten...

Bij mijn laatste truffeltrip moest ik plots ook plassen, maar had even geen zin om te plassen dus koos ervoor het gevoel te negeren en het ging weg. Nuchter kan ik dat niet, dan moet ik al extreem afgeleid zijn tegen dat het weggaat. Later kwam het terug en ervaarde het gevoel zelfs als aangenaam, niet kwalitatief anders dan andere prikkels die via zenuwen komen. Die ervaring, gecombineerd met dat orgasme en andere sensaties die ik had, toonde voor mij aan dat het uiteindelijk allemaal in je hersenen geregeld wordt. Misschien kan het dan omgekeerd ook (dat de sensatie komt zonder impuls).

Trouwens dat gevoel van moeten plassen kan misschien ook bodyload zijn? Zoals tintelingen die je in je hoofd of vingers voelt. Mss gebeurt er voor @Mezelf iets in de buurt van zijn blaas, en dat die zenuwuiteinden daar het dan aanvoelen als moeten plassen, dat niet zo is?
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bedankt voor de reactie mensen!
Roze Olifant zei:
Dit was je eerste ervaring met 4-HO, en je hebt deze klacht nooit in deze mate van broertje psilocybine gehad?
Klik om te vergroten...
Was niet mijn eerste ervaring met 4-Ho hoor maar wel de eerste met dusdanige blaasproblemen. Met de grote broer psilocybine heb ik dit een handvol keren gehad van de meer dan 100 trips.

Ik begin sterk te neigen naar een mentaal dingetje. Neemt niet weg dat ik nooit een plaswonder ben geweest en vaak vaker moet plassen dan 7x op een dag zoals gezegd wordt in de link van @Albedo (bedankt voor de link!). Zo kan ik ook niet plassen als er iemand bij staat bijvoorbeeld. Dus ja, ik ben een lastige plasser maar nee, nog nooit zo erg meegemaakt.

Zo erg zelfs dat ik er dit x een topic over heb gestart :)
Z
ZinnentuimelLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wat ik wel vaak heb gehad met psychedelica (overigens ook wel eens met 3-MMC) is het gevoel dat ik in mijn broek heb geplast. Mijn kruis voelt dan heel warm aan en op de een of andere manier heb ik dan altijd het idee dat het dan ook nat is. Dat is echter nooit het geval.

Ik verwacht dat dit van jou ook vooral mentaal is. Je wordt er tijdens de trip natuurlijk ook steeds bedachter op.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zinnentuimel zei:
Wat ik wel vaak heb gehad met psychedelica (overigens ook wel eens met 3-MMC) is het gevoel dat ik in mijn broek heb geplast. Mijn kruis voelt dan heel warm aan en op de een of andere manier heb ik dan altijd het idee dat het dan ook nat is. Dat is echter nooit het geval.

Ik verwacht dat dit van jou ook vooral mentaal is. Je wordt er tijdens de trip natuurlijk ook steeds bedachter op.
Klik om te vergroten...
Haha ja dat heeft mijn vriendin ook wel vaker gehad op bijvoorbeeld 2C-B. Ze zegt: ik voel letterlijk druppels over mijn been glijden. Maar als je gaat kijken is alles droog.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mezelf zei:
Bedankt voor de reactie mensen!

Was niet mijn eerste ervaring met 4-Ho hoor maar wel de eerste met dusdanige blaasproblemen. Met de grote broer psilocybine heb ik dit een handvol keren gehad van de meer dan 100 trips.

Ik begin sterk te neigen naar een mentaal dingetje. Neemt niet weg dat ik nooit een plaswonder ben geweest en vaak vaker moet plassen dan 7x op een dag zoals gezegd wordt in de link van @Albedo (bedankt voor de link!). Zo kan ik ook niet plassen als er iemand bij staat bijvoorbeeld. Dus ja, ik ben een lastige plasser maar nee, nog nooit zo erg meegemaakt.

Zo erg zelfs dat ik er dit x een topic over heb gestart :)
Klik om te vergroten...

Toch mentaal ja? Jij weet het zelf het beste natuurlijk. Opzich ergens wel beter dat je je daarvan bewust bent, want dan kun je het misschien (deels) leren ‘tekkelen’ op de een of andere manier. Zo de link van Albedo maar eens bekijken. Ik ben altijd wel geïnteresseerd geweest in psychosomatische klachten in het algemeen, vanuit mijn achtergrond, maar ik wens ze natuurlijk niemand toe.

Hoe bevalt 4-HO-MET je verder? Ik meende me te herinneren dat je indertijd op mijn topic over dosering reageerde dat je het nog voor het eerst moest testen, vandaar mijn vraag. Maar dat topic is inmiddels al maanden geleden zie ik net, was in m’n hoofd veel recenter (word dement, ai). In de tussentijd heb je er, logisch, allang ervaring mee. :wink:

PS: psilo is natuurlijk inderdaad de Grote Broer. Broertje, hoe durf ik.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
Cerberus zei:
Bij mijn laatste truffeltrip moest ik plots ook plassen, maar had even geen zin om te plassen dus koos ervoor het gevoel te negeren en het ging weg. Nuchter kan ik dat niet, dan moet ik al extreem afgeleid zijn tegen dat het weggaat. Later kwam het terug en ervaarde het gevoel zelfs als aangenaam, niet kwalitatief anders dan andere prikkels die via zenuwen komen. Die ervaring, gecombineerd met dat orgasme en andere sensaties die ik had, toonde voor mij aan dat het uiteindelijk allemaal in je hersenen geregeld wordt. Misschien kan het dan omgekeerd ook (dat de sensatie komt zonder impuls).

Trouwens dat gevoel van moeten plassen kan misschien ook bodyload zijn? Zoals tintelingen die je in je hoofd of vingers voelt. Mss gebeurt er voor @Mezelf iets in de buurt van zijn blaas, en dat die zenuwuiteinden daar het dan aanvoelen als moeten plassen, dat niet zo is?
Klik om te vergroten...

Interessant punt! Klinkt aannemelijk. :)

(En sorry voor de dubbelpost, ik ben en blijf een kluns met citeren en copy pasten op mijn telefoon.)
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Roze Olifant zei:
(En sorry voor de dubbelpost, ik ben en blijf een kluns met citeren en copy pasten op mijn telefoon.)
Klik om te vergroten...
Mij maakt het niet uit dat je dubbelpost, maar een truc op dit forum is een stuk tekst (die je wilt citeren) selecteren en dan op "+ citaat" te klikken. Herhalen voor alles wat je wilt citeren. En dan onderaan in het reply vak klikken op "citaten invoegen". Komt geen copypaste aan te pas.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#20
Cerberus zei:
Mij maakt het niet uit dat je dubbelpost, maar een truc op dit forum is een stuk tekst (die je wilt citeren) selecteren en dan op "+ citaat" te klikken. Herhalen voor alles wat je wilt citeren. En dan onderaan in het reply vak klikken op "citaten invoegen". Komt geen copypaste aan te pas.
Klik om te vergroten...

I know. :) Toch thanks voor je uitleg.

Het ging me niet om het citeren zelf, maar om een situatie waarin ik al een reactie op iemand heb geplaatst en dan (te laat) bedenk dat ik nog op een ander bericht wilde reageren. Op mijn computer edit ik dan die reactie en voeg ik het citaat alsnog in. Op mijn telefoon lukt dit vaak niet goed met irritant copy-past-geklungel als gevolg. Het heeft niet echt met het forum te maken, meer met het ouder worden van mijn telefoon (rariteiten van het toetsenhord). Ik vind een dubbelpost niet heel netjes, vandaar dat ik het even aangaf.

Ik moet gewoon geduldiger zijn en niet zo snel op ‘plaats reactie’ drukken als ik met m’n telefoon forum. :tongueout:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."