Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLast van blaas door 4-HO-MET??

Last van blaas door 4-HO-MET??

26 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bedankt voor de reactie mensen!
Roze Olifant zei:
Dit was je eerste ervaring met 4-HO, en je hebt deze klacht nooit in deze mate van broertje psilocybine gehad?
Klik om te vergroten...
Was niet mijn eerste ervaring met 4-Ho hoor maar wel de eerste met dusdanige blaasproblemen. Met de grote broer psilocybine heb ik dit een handvol keren gehad van de meer dan 100 trips.

Ik begin sterk te neigen naar een mentaal dingetje. Neemt niet weg dat ik nooit een plaswonder ben geweest en vaak vaker moet plassen dan 7x op een dag zoals gezegd wordt in de link van @Albedo (bedankt voor de link!). Zo kan ik ook niet plassen als er iemand bij staat bijvoorbeeld. Dus ja, ik ben een lastige plasser maar nee, nog nooit zo erg meegemaakt.

Zo erg zelfs dat ik er dit x een topic over heb gestart :)
Z
ZinnentuimelLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat ik wel vaak heb gehad met psychedelica (overigens ook wel eens met 3-MMC) is het gevoel dat ik in mijn broek heb geplast. Mijn kruis voelt dan heel warm aan en op de een of andere manier heb ik dan altijd het idee dat het dan ook nat is. Dat is echter nooit het geval.

Ik verwacht dat dit van jou ook vooral mentaal is. Je wordt er tijdens de trip natuurlijk ook steeds bedachter op.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zinnentuimel zei:
Wat ik wel vaak heb gehad met psychedelica (overigens ook wel eens met 3-MMC) is het gevoel dat ik in mijn broek heb geplast. Mijn kruis voelt dan heel warm aan en op de een of andere manier heb ik dan altijd het idee dat het dan ook nat is. Dat is echter nooit het geval.

Ik verwacht dat dit van jou ook vooral mentaal is. Je wordt er tijdens de trip natuurlijk ook steeds bedachter op.
Klik om te vergroten...
Haha ja dat heeft mijn vriendin ook wel vaker gehad op bijvoorbeeld 2C-B. Ze zegt: ik voel letterlijk druppels over mijn been glijden. Maar als je gaat kijken is alles droog.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mezelf zei:
Bedankt voor de reactie mensen!

Was niet mijn eerste ervaring met 4-Ho hoor maar wel de eerste met dusdanige blaasproblemen. Met de grote broer psilocybine heb ik dit een handvol keren gehad van de meer dan 100 trips.

Ik begin sterk te neigen naar een mentaal dingetje. Neemt niet weg dat ik nooit een plaswonder ben geweest en vaak vaker moet plassen dan 7x op een dag zoals gezegd wordt in de link van @Albedo (bedankt voor de link!). Zo kan ik ook niet plassen als er iemand bij staat bijvoorbeeld. Dus ja, ik ben een lastige plasser maar nee, nog nooit zo erg meegemaakt.

Zo erg zelfs dat ik er dit x een topic over heb gestart :)
Klik om te vergroten...

Toch mentaal ja? Jij weet het zelf het beste natuurlijk. Opzich ergens wel beter dat je je daarvan bewust bent, want dan kun je het misschien (deels) leren ‘tekkelen’ op de een of andere manier. Zo de link van Albedo maar eens bekijken. Ik ben altijd wel geïnteresseerd geweest in psychosomatische klachten in het algemeen, vanuit mijn achtergrond, maar ik wens ze natuurlijk niemand toe.

Hoe bevalt 4-HO-MET je verder? Ik meende me te herinneren dat je indertijd op mijn topic over dosering reageerde dat je het nog voor het eerst moest testen, vandaar mijn vraag. Maar dat topic is inmiddels al maanden geleden zie ik net, was in m’n hoofd veel recenter (word dement, ai). In de tussentijd heb je er, logisch, allang ervaring mee. :wink:

PS: psilo is natuurlijk inderdaad de Grote Broer. Broertje, hoe durf ik.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Cerberus zei:
Bij mijn laatste truffeltrip moest ik plots ook plassen, maar had even geen zin om te plassen dus koos ervoor het gevoel te negeren en het ging weg. Nuchter kan ik dat niet, dan moet ik al extreem afgeleid zijn tegen dat het weggaat. Later kwam het terug en ervaarde het gevoel zelfs als aangenaam, niet kwalitatief anders dan andere prikkels die via zenuwen komen. Die ervaring, gecombineerd met dat orgasme en andere sensaties die ik had, toonde voor mij aan dat het uiteindelijk allemaal in je hersenen geregeld wordt. Misschien kan het dan omgekeerd ook (dat de sensatie komt zonder impuls).

Trouwens dat gevoel van moeten plassen kan misschien ook bodyload zijn? Zoals tintelingen die je in je hoofd of vingers voelt. Mss gebeurt er voor @Mezelf iets in de buurt van zijn blaas, en dat die zenuwuiteinden daar het dan aanvoelen als moeten plassen, dat niet zo is?
Klik om te vergroten...

Interessant punt! Klinkt aannemelijk. :)

(En sorry voor de dubbelpost, ik ben en blijf een kluns met citeren en copy pasten op mijn telefoon.)
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Roze Olifant zei:
(En sorry voor de dubbelpost, ik ben en blijf een kluns met citeren en copy pasten op mijn telefoon.)
Klik om te vergroten...
Mij maakt het niet uit dat je dubbelpost, maar een truc op dit forum is een stuk tekst (die je wilt citeren) selecteren en dan op "+ citaat" te klikken. Herhalen voor alles wat je wilt citeren. En dan onderaan in het reply vak klikken op "citaten invoegen". Komt geen copypaste aan te pas.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Cerberus zei:
Mij maakt het niet uit dat je dubbelpost, maar een truc op dit forum is een stuk tekst (die je wilt citeren) selecteren en dan op "+ citaat" te klikken. Herhalen voor alles wat je wilt citeren. En dan onderaan in het reply vak klikken op "citaten invoegen". Komt geen copypaste aan te pas.
Klik om te vergroten...

I know. :) Toch thanks voor je uitleg.

Het ging me niet om het citeren zelf, maar om een situatie waarin ik al een reactie op iemand heb geplaatst en dan (te laat) bedenk dat ik nog op een ander bericht wilde reageren. Op mijn computer edit ik dan die reactie en voeg ik het citaat alsnog in. Op mijn telefoon lukt dit vaak niet goed met irritant copy-past-geklungel als gevolg. Het heeft niet echt met het forum te maken, meer met het ouder worden van mijn telefoon (rariteiten van het toetsenhord). Ik vind een dubbelpost niet heel netjes, vandaar dat ik het even aangaf.

Ik moet gewoon geduldiger zijn en niet zo snel op ‘plaats reactie’ drukken als ik met m’n telefoon forum. :tongueout:
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze Olifant zei:
Toch mentaal ja?
Klik om te vergroten...
Ja deels wel... Misschien even een zwak blaas momentje met toch wel lastiger plassen door de 4homet en dan het mentale dingetje er nog bij zal er wel voor gezorgd hebben dat ik zo veel last kreeg
Roze Olifant zei:
Hoe bevalt 4-HO-MET je verder? Ik meende me te herinneren dat je indertijd op mijn topic over dosering reageerde dat je het nog voor het eerst moest testen, vandaar mijn vraag. Maar dat topic is inmiddels al maanden geleden zie ik net, was in m’n hoofd veel recenter (word dement, ai). In de tussentijd heb je er, logisch, allang ervaring mee. :wink:
Klik om te vergroten...
Ja klopt hoor. Toen had ik het nog niet gebruikt. Inmiddels 5x ongeveer :thinking: . Heerlijk spulletje en is een van mijn favorieten. Iets luchtiger en visueler dan 4-AcO-DMT en al helemaal luchtiger dan psilocybine. Ondanks het luchtige van 4Ho kan het hier en daar toch leerzaam zijn. Meer dan 2C-B, maar dus minder dan 4AcO en psilo's....
Ja ik ben er fan van:)
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Dissos is gewoon puur verdoving.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Persoonlijk geen last van bij MET. Wel bij Phenibut heel erg. Op wiet plassen vind ik ook best lastig, terwijl MDMA mij prima laat plassen..?!
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hallo allemaal,
Afgelopen vrijdag heb ik op 4-HO-MET met ongeveer 20 a 25mg getript met een goede maat van me.
Ik had een behoorlijke lege maag want 15:30 's middags voor het laatste twee broodjes gegeten en pas om 19:15 genomen.

Echter kreeg ik een kleine anderhalf uur later behoorlijk last van mij blaas wat mij trip best verpeste. Ik ging op een geven moment naar de wc wat toen al redelijk lastig ging. Moest van erg ver komen zeg maar. Maar dat ben ik best wel gewend want ben altijd al een lastige plasser geweest vooral met vele soorten middeltjes. Maar wat wel opviel was dat ik nog geen 15min later weer moest met ontzettende drang. Maar ook deze keer duurde het een eeuwigheid (ja ook in werkelijkheid) en deed bijna pijn. Nog geen 15min later moest ik weer heel nodig met weer het zelfde liedje.
Daarna had ik mezelf voorgenomen het een half uur op te houden, wat me met veel moeite lukte. Want eigenlijk moest ik gewoon weer na 10 a 15 min, stiekem eigenlijk meteen al na het plassen. Maar omdat er toen haast niks meer uit kwam, ben ik maar veel water gaan drinken zodat er bij mijn volgende plasbeurt er tenminste wel wat uit zou komen. Deze toestanden ging eigenlijk wel de hele avond zo door. Ondanks wat fruit, chocola, koek en chips gegeten te hebben. Eten helpt wel eens namelijk.
Echt tegen het einde van de avond, wanneer alles bijna uitgewerkt was, werd het minder. Vanaf een uurtje of 00:00 a 00:30uur ofzo.

Ik kan dit bijna alleen maar koppelen aan de 4-HO-MET want was eigenlijk alleen maar tijdens de trip, zo lijkt het wel.

Anderen hier misschien ook vaker last van? Misschien een verklaring? Tips om dit tegen te gaan of te stoppen zijn natuurlijk helemaal welkom :)
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het effect dat je beschrijft lijkt een beetje op een (beginnende) blaasontsteking. Ik had daar met 4-ho met geen last van. ben ook tijdens het onderzoeken Van 4-ho met online geen blaasproblemen tegengekomen. als het al gelinked is aan het gebruik van 4-ho met lijkt het me geen veel voorkomend probleem. heb je recentelijk toevallig nog ketamine gebruikt? Daarvan is wel bekend dat het blaasproblemen kan veroorzaken...
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik kan vaak niet pissen als ik dissos op heb zelfs met een blaas die zowat uit elkaar spat.

Met 4ho of andere psychedelica nog nooit gehad in ieder geval. Ik zou t niet weten hoe dat komt @Mezelf
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#14
Eik zei:
Het effect dat je beschrijft lijkt een beetje op een (beginnende) blaasontsteking. Ik had daar met 4-ho met geen last van. ben ook tijdens het onderzoeken Van 4-ho met online geen blaasproblemen tegengekomen. als het al gelinked is aan het gebruik van 4-ho met lijkt het me geen veel voorkomend probleem. heb je recentelijk toevallig nog ketamine gebruikt? Daarvan is wel bekend dat het blaasproblemen kan veroorzaken...
Klik om te vergroten...
Jah dacht ook aan een blaasontsteking maar als dat zo was, dan zou ik er wel langer last van hebben gehad, toch?. Die nacht verder en volgende dag geen last meer namelijk. Heb wel 7 dagen voor dit gebeuren <60mg keta gehad met 100mg 3mmc en 3 dagen voor dit wat 2C-B. Wat dat betreft een druk weekje als ik het zo ff opsom lol :thinking: . Normaal zou ik het ook niet echt aan de 4-HO-MET gekoppeld hebben hoor, maar in dit geval was het precies "alleen" tijdens de trip.
Stonologie zei:
Persoonlijk geen last van bij MET. Wel bij Phenibut heel erg. Op wiet plassen vind ik ook best lastig, terwijl MDMA mij prima laat plassen..?!
Klik om te vergroten...
Hmm maakt me huiverig voor Phenibut wat ik binnenkort eens wil proberen. Nooit gehad namelijk.
8️⃣6️⃣ zei:
Ik kan vaak niet pissen als ik dissos op heb zelfs met een blaas die zowat uit elkaar spat.

Met 4ho of andere psychedelica nog nooit gehad in ieder geval. Ik zou t niet weten hoe dat komt @Mezelf
Klik om te vergroten...
Met disso ben ik ook zeker geen plaswonder nee. Verder zou ik het ook niet weten. Misschien toch gewoon een momentopname.

Wel mooi balen want verstoorde natuurlijk behoorlijk de trip :confused:. Me hele herinnering van die trip bestaat voor 80% uit plassen. Grrr.
Maatje van me had wel de tijd van zijn leven wat hij ook hard nodig gehad. Dus uiteindelijk was het 't meer dan waard :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wat super vervelend :(

Heb zelf ook niet zo'n grote druk erachter normaal en merk het dus ook heel erg bij iets als mdma en soms ook bij psychedelica. Maar dat jij dan wel elk kwartier moest maakte het natuurlijk helemaal vervelend. Blaasontsteking lijkt me ook sterk ja, als het alleen tijdens gebruik was...

Weet helaas niet wat je hieraan kunt doen. (maar ben ook nieuwsgierig naar eventuele oplossingen) Maar jij hebt ook wel best vaak 4-HO-MET gedaan toch @Mezelf? En ook 4-AcO-DMT. Merkte je dit daar eerder ook wel bij, of in mindere mate misschien?
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Las op Bluelight truc met tellen, komt door anxiety, etc. Is bekend probleem bij velen op diverse middelen.

bluelight difficulty peeing psychedelics site:www.bluelight.org
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
@Albedo
Toch niet alleen anxiety? Bij MDMA bijvoorbeeld voel ik mij juist helemaal niet gespannen, maar wil het gewoon niet. Het voelt heel lichamelijk (maar ja, dat zegt lang niet altijd wat gezien al die psychosomatische aandoeningen, maar toch...)
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nee niet alleen. Is veel over te vinden, vandaar de link. Zag anxiety hieronder genoemd bij LSD. TS had vroeger iets aan zijn nieren, maar verderop iets dat het erbij hoort. Vroeg herkennen in de come-up helpt. De drang voelt anders tijdens een trip.

LSD urinary issues

The other day I took 250mcg of blotter LSD with a friend and I experienced a recurring problem I have with higher doses of the drug; It doesn't seem to matter how much I've had to drink before I drop I always need to take a whizz as soon as I start to get the body feeling, almost as though it...
www.bluelight.org www.bluelight.org
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#19
Albedo zei:
Las op Bluelight truc met tellen, komt door anxiety, etc. Is bekend probleem bij velen op diverse middelen.

bluelight difficulty peeing psychedelics site:www.bluelight.org
Klik om te vergroten...
Mindless zei:
@Albedo
Toch niet alleen anxiety? Bij MDMA bijvoorbeeld voel ik mij juist helemaal niet gespannen, maar wil het gewoon niet. Het voelt heel lichamelijk (maar ja, dat zegt lang niet altijd wat gezien al die psychosomatische aandoeningen, maar toch...)
Klik om te vergroten...
Mijn vriendin zei ( maakte de grap ) "het zit allemaal tussen de oren". Ik begin te twijfel of dat in dit geval ook zo was.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dit zal het vast niet zijn maar staan ook tips. Prostaat problemen kunnen ook voorkomen bij mannen onder de 50. Nog andere oorzaken genoemd. Overzichtelijk verhaal. Mannen met een zittende levensstijl hebben een hogere kans op last. Voor de zekerheid dat natuurlijke middel even opgezocht en vond een onderzoek van dit soort middelen. https://www.avogel.nl/Indicaties/Prostaat-special/Plasproblemen-veel-vaak-plassen-man.php

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."