Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStimulerende RC's zonder effect op serotonine

Stimulerende RC's zonder effect op serotonine

75 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
D
Dexx87Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Heb nog niet alles gelezen maar maakt me nieuwsgierig.

Stel mn vraag hier als k een andere topic moet openen prima

Maar is er iets anders op de markt wat dicht bij deze werking komt?:

Methylfenidaat is een wekamine en maakt in de hersenen dopamine vrij, dat op zijn beurt door een synthesereactie wordt omgevormd naar noradrenaline. Methylfenidaat remt de dopamine-reuptaketransporter (DAT) en norepinefrine-reuptaketransporter (NET) in de prefrontale cortex. Hierdoor wordt er minder dopamine en noradrenaline heropgenomen uit de synaps, waardoor het tekort aan deze stoffen gecompenseerd wordt.


Of verschillende producten kan combineren tot deze werking ?
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Legio Patria Nostra zei:
Mdma, van Deze stimulant krijg ik maar weinig hoogte.
In mijn geval is het nemen van deze drug totaal opmerkzaam, omdat ik medicatie gebruik die deze drug remt.
Maar, waar ik het meest moeite mee heb, dat is wel het gegeven dat er nogal wat narigheden aan het mdma gebruik schijnen te kleven zo a la een vette kater, tandenknarsen, moeilijk kunnen plassen, en ik denk nog veel meer, die ikzelf i.i.g. niet wil.
Zoals slapeloosheid. Daar heb ik al meer dan genoeg van mogen beleven..
Is dat goedje er wellicht in de hoek van de rc's te benaderen? Niet 6APB?
Zo maar eens een vraag...
Klik om te vergroten...
Kater, tandenknarsen, moeilijk plassen en slapeloosheid heb ik allemaal geen last van.

Ik kan je aanraden om eerst mdma te proberen en dan pas 6apb. Met mdma ben je 3 uurtjes zoet maar met 6apb kan dit al snel een dikke 6tot 12 uur zijn.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Aphp
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Legio Patria Nostra zei:
Mdma, van Deze stimulant krijg ik maar weinig hoogte.
In mijn geval is het nemen van deze drug totaal opmerkzaam, omdat ik medicatie gebruik die deze drug remt.
Maar, waar ik het meest moeite mee heb, dat is wel het gegeven dat er nogal wat narigheden aan het mdma gebruik schijnen te kleven zo a la een vette kater, tandenknarsen, moeilijk kunnen plassen, en ik denk nog veel meer, die ikzelf i.i.g. niet wil.
Zoals slapeloosheid. Daar heb ik al meer dan genoeg van mogen beleven..
Is dat goedje er wellicht in de hoek van de rc's te benaderen? Niet 6APB?
Zo maar eens een vraag...
Klik om te vergroten...
Zolang je aan de anti-depressiva zit kun je beter geen serotonine slurpende drugs nemen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Daar heb je 1000% gelijk in.
Helaas...voor mij.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#6
benzzzy zei:
A-php
Klik om te vergroten...
Op de RC Reddit sprak PV_superfiend zijn voorkeur uit voor MD-PHP (freebase) en dat is wel iemand met aardig wat kennis op gebied van PVs.

MD-PHP heeft echter waarschijnlijk een meer trippy randje meer vergelijkbaar aan MDPV (dan A-PVP).
M
MegadudeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik gebruik altijd alfa liponzuur om oxidatieve stress zoveel mogelijk te voorkomen en/of te herstellen.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Megadude zei:
Ik gebruik altijd alfa liponzuur om oxidatieve stress zoveel mogelijk te voorkomen en/of te herstellen.
Klik om te vergroten...
Aminozuur waarmee het lichaam monoamines kan aanmaken, vooral voor herstel van gerelateerde neurotransmitters (en neuromodulators) dus.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Legio Patria Nostra zei:
typisch is dat we in dit kader óók eens naar de effecten van...alcohol zouden kunnen kijken.
Want daar loop je, bij misbruiken van dat goedje en te weinig eten, een enorme schade van op.
Klik om te vergroten...

Alcohol is kankerverwekkend. Het verhoogt de kans met name op borstkanker bij vrouwen, maar je kan er ook keel- maag- darm en slokdarmkanker van krijgen.

Bij alcoholmisbruik kan er levercirrose ontstaan doordat de lever constant wordt overbelast met het afbreken van alcohol.

Als je (veel) sterke drank drinkt dan kan de maagwand beschadigd raken en daar kan je een maagzweer van krijgen. Sowieso lost alcohol het beschermende vliesje van de maagwand op. Als je meer dan 4 glazen alcohol in een avond drinkt kunnen daardoor enzymen uit de maag door de maagwand heen gaan lekken, en als die in de bloedbaan terechtkomen veroorzaakt dat allerlei ontstekingsreacties in het lichaam.

Verder komen evenwichtsstoornissen natuurlijk veel voor bij alcohol. Dat leidt tot valpartijen en ongelukken. Ongeveer 20.000 ziekenhuisopnames per jaar zijn direct of indirect verbonden aan alcoholgebruik. Dat zie je ook in de verkeersongevallen: rond de 100 dodelijke verkeersongevallen per jaar worden veroorzaakt door beschonken automobilisten.

Alcohol remt de werking van de prefrontale cortex, het gebied van de hersenen waar logisch wordt geredeneerd, waar impulscontrole plaatsvindt en planning wordt gevormd. Doordat alcohol die processen belemmert vertonen dronken mensen heftige impulsief gedrag, waaronder ook agressie en seksueel overschrijdend gedrag. Ongeveer de helft van alle geweldsincidenten zijn alcoholgerelateerd.

Dus even snel een antwoord op je vraag. Maar we hadden het hier over serotonineagonisten. Dus als je meer wil praten over de schade van alcohol; start dan een topic :wink:
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Over serotonineagonisten gesproken, hoe zit het met 2C-B, 2C-E? Zijn dat 'serotonineslurpers' zoals MDMA? Is daar de 3-maandenrichtlijn op van toepassing? Heb zelf even naslag gedaan, maar zie het niet terug. Is het verstandig om op één weekend 2C-E en 6-APB te doen (op verschillende dagen, niet gecombineerd)?

Overigens, wat die 3-maandenrichtlijn betreft. Hiervoor is geen wetenschappelijke basis. Er zijn ook bronnen die 6 weken aanhouden als advies. Een richtlijn van 3 maanden is aan de erg behoudende kant.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mijn ex zwager had een paar tabletjes ingenomen, naar zijn zeggen, terwijl de sukkel bezig was met een karwei op een dak van een huis.
Dan ben je uit jezelf al een halve idioot.
Ineens hoorde ik hem niet meer, en ben ik omhoog geklommen om Te zien wat er misschien loos was.
Ik zag hem in elkaar gedoken zitten te kosten, en ik heb de grootste moeite gehad om hem naar beneden te krijgen , hij was niet meer aanspreekbaar.
Vervolgens heb ik alles daar gelaten zoals het erbij stond, en...naar de SEH gereden.
En aldaar bleek hij vol met mdma te zitten.
Hoe kan je nou zo stom zijn om tijdens werk op een hoog dak aan de mdma te gaan ?!??
Ik was razend!
Toen hij na enkele dagen weer thuis kwam, was hij behoorlijk veranderd. Zeg maar enorm veranderd.
Hij is nu autistisch, heeft buien van diep analyseren, hele typisch denken, en hij is gewoon niet meer "gewoon".
Nee, hij is gestoord geraakt.
Hoeveel hij genomen heeft, weet niemand.
Ik heb geen enkel contact meer met die familie.
Ik heb wel eens aan een arts gevraagd of en hoe die mdma de "schuldige" is mbt die karakterverandering. En ja.
Dit kan.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Legio Patria Nostra zei:
Mijn ex zwager had een paar tabletjes ingenomen, naar zijn zeggen, terwijl de sukkel bezig was met een karwei op een dak van een huis.
Dan ben je uit jezelf al een halve idioot.
Ineens hoorde ik hem niet meer, en ben ik omhoog geklommen om Te zien wat er misschien loos was.
Ik zag hem in elkaar gedoken zitten te kosten, en ik heb de grootste moeite gehad om hem naar beneden te krijgen , hij was niet meer aanspreekbaar.
Vervolgens heb ik alles daar gelaten zoals het erbij stond, en...naar de SEH gereden.
En aldaar bleek hij vol met mdma te zitten.
Hoe kan je nou zo stom zijn om tijdens werk op een hoog dak aan de mdma te gaan ?!??
Ik was razend!
Toen hij na enkele dagen weer thuis kwam, was hij behoorlijk veranderd. Zeg maar enorm veranderd.
Hij is nu autistisch, heeft buien van diep analyseren, hele typisch denken, en hij is gewoon niet meer "gewoon".
Nee, hij is gestoord geraakt.
Hoeveel hij genomen heeft, weet niemand.
Ik heb geen enkel contact meer met die familie.
Ik heb wel eens aan een arts gevraagd of en hoe die mdma de "schuldige" is mbt die karakterverandering. En ja.
Dit kan.
Klik om te vergroten...
Autistisch worden van mdma.... Ik weet niet in welke wereld jij leeft?:tongueout:
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Nou, het gaat weer behoorlijk off topic hier..
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
@ Rivalrie e. a.
Dat zwagertje van toen hield zich beslist
n i e t aan de regeltjes vwb mdma gebruik.
Integendeel.
Later veel later ben ik te weten gekomen dat hij naast mdma de whiskeyfles goed kende, overal "pakketjes" Herengracht, zo ook over de grens, en een zeer stevige blower was.
Ergo. Hij heeft zich heel goed vergiftigd..
Niet meer in staat om een relatie te hebben, slaapt vaak in de bossen in zijn auto, dat scheelt weer reiskosten, en hij werkt nachts in een koelcel in en uitladen van vlees.
Een autist geworden.
Enkele jaren geleden sprak ik hem nog eens.
Er is is geen touw meer aan vast te knopen.
Sjaa. Overdaad schaadt.

Antwoord op je vraag:
)
Ikzelf, ik leef in een wereld, waar ik voor mijn doen mij best kan redden.
Verder: deze diagnose heb ik niet zelf vastgesteld, hoor ....
Dat was iemand anders. Een bevoegd arts.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#15
Psilocyloner zei:
Over serotonineagonisten gesproken, hoe zit het met 2C-B, 2C-E? Zijn dat 'serotonineslurpers' zoals MDMA? Is daar de 3-maandenrichtlijn op van toepassing? Heb zelf even naslag gedaan, maar zie het niet terug. Is het verstandig om op één weekend 2C-E en 6-APB te doen (op verschillende dagen, niet gecombineerd)?

Overigens, wat die 3-maandenrichtlijn betreft. Hiervoor is geen wetenschappelijke basis. Er zijn ook bronnen die 6 weken aanhouden als advies. Een richtlijn van 3 maanden is aan de erg behoudende kant.
Klik om te vergroten...
Nee phenethylamines als 2c-B en E zijn geen serotonine slurpers. Het zijn meer serotonine na-apers.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Natozlato zei:
Tnx! Ik heb 2FMA besteld. Zal nog laten weten hoe het bevallen is. Heb ook gelezen dat het 11 uur doorwerkt, zoals speed. Is dat zo?
Klik om te vergroten...

Eén ding kan ik wel van deze rc zeggen.
Het wordt een nachtje zonder slaap.
g
gomegaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Legio Patria Nostra zei:
Eén ding kan ik wel van deze rc zeggen.
Het wordt een nachtje zonder slaap.
Klik om te vergroten...
Hoeft niet per se hoor. Als je het als study- of werk aid gebruikt en dus 's ochtends een kleine dosis (de meeste nemen zo rond de 20mg) pakt, dan is slapen voor de meeste geen enkel probleem. Als je het 's avonds pakt of een grotere dosis neemt dan kan het 't slapen wel wat lastiger maken, tenzij je een benzo gebruikt.
M
MementoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik vind 3-FPM erg fijn,
Laatst 2 keer uitgeprobeerd en vond het een relaxte sociale high. Het geeft net een extra kick.

Als je hier alcohol bij drinkt is het de volgende dag wel gegarandeerd hoofdpijn, dus dat ga ik niet meer doen.
g
gomegaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Memento zei:
Ik vind 3-FPM erg fijn,
Laatst 2 keer uitgeprobeerd en vond het een relaxte sociale high. Het geeft net een extra kick.
Klik om te vergroten...
Ik heb dit zelf nog nooit gebruikt, maar heb erover gelezen dat deze eigenlijk een beetje tussen het productieve en recreatieve in zou zitten. Een lage dosis zou je extra energie en focus geven, terwijl je van een hoge dosis wat meer high wordt. Dat zou inderdaad wel een goede optie kunnen zijn.

Het enige nadeel is dat sommige mensen een paar dagen last krijgen van de '3-FPM flu' na gebruik. Dat is ook de voornaamste reden dat ik die nog niet heb geresearched.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb 2FMA overdag op Psy fi gehad, 60 mg, en was een prettige moodlifter en energiebooster. Niet zo dwingend als pep. Geslikt in een capsule en geen craving om bij te nemen. Was 's avonds zo moe van het festival dat slapen prima ging.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."