Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet LSD Analogen topic

Het LSD Analogen topic

77 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
En research chemicals aanraden, zeker aan iemand die daar niet om vraagt, vind ik onethisch ja. Verder niks persoonlijks.
T
Twirley BirdLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste iedereen omdat er nu zoveel zijn dacht ik maak een verzamel topic aan voor allle analoge van LSD.

Zie bijvoorbeeld net 1cP-LSD net nieuw niets over te vinden behalve dat de dosis circa 100mcg is voor een aardige trip.
Hier op een rij welke er zijn zover ik weet:


1cP-LSD (Kan ik echt nog niets op vinden bij google/duckduckgo etc)
1P_lsd tweede plaats so for voor mij.
1B-lsd
al-lad
ald-52 mijn favoriet by far
ETH-LAD
1P-ETH-LAD
MIPLA
LSM

Ben benieuwd of ik er een paar vergeet. En naar jullie ervaringen/reacties.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#3
Twirley Bird zei:
Beste iedereen omdat er nu zoveel zijn dacht ik maak een verzamel topic aan voor allle analoge van LSD.

Zie bijvoorbeeld net 1cP-LSD net nieuw niets over te vinden behalve dat de dosis circa 100mcg is voor een aardige trip.
Hier op een rij welke er zijn zover ik weet:


1cP-LSD (Kan ik echt nog niets op vinden bij google/duckduckgo etc)
1P_lsd tweede plaats so for voor mij.
1B-lsd
al-lad
ald-52 mijn favoriet by far

Ben benieuwd of ik er een paar vergeet. En naar jullie ervaringen/reacties.
Klik om te vergroten...
Waarom is ald-52 jou favoriet?
T
Twirley BirdLid
01-01-2024, 00:00
#4
Omdat het mij als ik muziek luister en ogen sluit ik de mooiste visuals krijg. Plus het lijkt zo sterk op LSD dat ik het potenter vind lijken als LSD. En de tolerantie lijkt minder ik krijg letterlijk orgasmes van de muziek ongeveer licht wel aan welke muziek maar kan het zo nemen met wat joints wat het beter laat werken en kan zo 10 uur liggen en af en toe wat eten en monster enenergy vind ik erg lekker erbij.

Maar het geeft zo'n fijne bodyload en na 12 uur slapen en alles is weer goed en voel me voor 1 maand positief opgeladen.
En waar LSD een donker kantje kan hebben lijkt dit direct op mijn beloningcentrum in het brein te werken met de 5ht2a en is wat meer fullfilling weet geen ander woord ervoor.

Veel goode vibes komen in mijn hoofd bij ALD-52 en een dose van 300mcg lijkt wel 500mcg LSD is mijn ervaring na stuk of 10x gebruik

Maar niemand die 1cP-LSD kent of iets over weet? geen erowid geen tripsit of bluelight of df.com
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Leuk onderwerp. Ik heb zelf alleen ervaring met ALD-52 wat de LSD-analogen betreft. Vind dit moeilijk te onderscheiden van LSD (d.w.z. ik zou het blind niet kunnen), al heb ik in het geval van LSD voornamelijk ervaring met lage doseringen en in het geval van ALD vooral met hogere doseringen.

Waarin wijken de andere analogen meer af? Welke zijn evt. interessant om te proberen?
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#6
Twirley Bird zei:
ik krijg letterlijk orgasmes van de muziek ongeveer licht wel aan welke muziek maar
Klik om te vergroten...

Serieus letterlijk? Je komt echt klaar zonder verdere stimulatie? Of toch wat minder letterlijk :P

Twirley Bird zei:
Maar niemand die 1cP-LSD kent of iets over weet? geen erowid geen tripsit of bluelight of df.com
Klik om te vergroten...

1cP-LSD nog nooit van gehoord. Ik denk dat naast normale LSD, 1p-LSD en ald-52 verreweg de bekendste zijn. Ik heb zelf niet heel veel praktijk ervaring (wel veel gelezen) maar ik heb het vermoeden dat het allemaal erg veel van elkaar weg heeft. Drugs valt iedere keer anders; daardoor kan het zijn dat het anders werkt maar het kan ook een momentopname zijn.

Ik vind het overigens wel goed om eens een centraal topic topic te maken en vooral te focussen op feiten en onderzoeken. Voor zo ver ik weet is er over 1p-LSD slechts 1 wetenschappelijk onderzoek en dat is deze:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4829483/
T
Twirley BirdLid
01-01-2024, 00:00
#7
Chillax zei:
Serieus letterlijk? Je komt echt klaar zonder verdere stimulatie? Of toch wat minder letterlijk :P
Klik om te vergroten...

Minder letterlijk in je hoofd. Alles is goed en een nog smile ogen dicht wordt ik wakker in de muziek dimensie. Het gevoel dat je alles hebt wat je wilt. Vind het erg mega euforisch
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#8
@Neo-Shulginist
Ik vind ALD-52 wel degelijk een eigen karakter hebben.

Onmiskenbaar een LSD analoog, maar ik vond die wat meer snoepkleurtjes visuals, en die is ook ietsje minder potent dan LSD vond ik zelf.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Twirley Bird zei:
*ETH-LAD, 1P-ETH-LAD, MIPLA en LSM*

Zou een mod dit er nog bij kunnen zetten bovenaan?
Helaas heb ik nog geen ervaring met die stoffen. Lijkt me wel interessant vooral ETH-LAD en 1P-ETH_LAD

Dank voor je toevoeging!
Klik om te vergroten...

Done, hoor wel of het zo goed is. :)
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#10
acht.zes zei:
Ik vind ALD-52 wel degelijk een eigen karakter hebben
Klik om te vergroten...
Dit heb ik ook gelezen ja, veel mensen noemen deze ook sterker dan LSD.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#11
acht.zes zei:
Ik vind ALD-52 wel degelijk een eigen karakter hebben.
Klik om te vergroten...
Stonologie zei:
Dit heb ik ook gelezen ja, veel mensen noemen deze ook sterker dan LSD.
Klik om te vergroten...
De Acetyl groep valt letterlijk van de LSD molecuul af in de bloedstroom in verband met PH waarde, er is geen eens (enzymmatige) metabolisatie voor nodig. Zelfs zou je het injecteren (wat met LSD en analogen weinig zin heeft) zou ALD-52 waarschijnlijk identieke effecten aan LSD produceren.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#12
@Stonologie
Iets minder sterk dacht ik. Mijn vendor verkoopt ald52 ook in 150ug zegels ipv de gebruikelijke 100ug zegels voor 1P-LSD

@Jmths
Het kan natuurlijk zijn dat het maar leek of de ALD-52 trip kleurrijker was, de ene LSD trip is de andere niet.
Of zit ik nu ALD-52 met AL-LAD te verwisselen? Ik ben niet helemaal zeker lol, kan ook AL-LAD zijn waar ik het over heb.

edit;
Ik bedoel dus AL-LAD, ik heb helemaal geen ALD-52 in huis lol.

Ik ga even editten hierboven.

edit;
Ben ik al te laat voor. Maar ik bedoel dus AL-LAD, die was naar mijn gevoel wat kleurvoller en ook iets minder potent dan 1p-LSD, maar ik lees dat @Neo-Shulginist AL-LAD juist minder kleurrijk vond. Overigens had ik ook 225ug AL LAD gedaan dacht ik, anderhalve zegel van 150ug.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
acht.zes zei:
@Neo-Shulginist
Ik vind ALD-52 wel degelijk een eigen karakter hebben.
Klik om te vergroten...

De trip met ALD-52 was anders dan andere trips, maar verschilde net zoveel van LSD-trips als een LSD-trip van een LSD-trip kan verschillen.

Snap je 'm nog?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
acht.zes zei:
@Stonologie
Iets minder sterk dacht ik. Mijn vendor verkoopt ald52 ook in 150ug zegels ipv de gebruikelijke 100ug zegels voor 1P-LSD

edit;
Ik bedoel dus AL-LAD, ik heb helemaal geen ALD-52 in huis lol.

Ik ga even editten hierboven.

edit;
Ben ik al te laat voor. Maar ik bedoel dus AL-LAD, die was naar mijn gevoel wat kleurvoller en ook iets minder potent dan 1p-LSD
Klik om te vergroten...

Haha, ik reageer ook voordat ik verder lees.

Ja, AL-LAD is minder potent inderdaad =)
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Jmths zei:
De Acetyl groep valt letterlijk van de LSD molecuul af in de bloedstroom in verband met PH waarde, er is geen eens (enzymmatige) metabolisatie voor nodig. Zelfs zou je het injecteren (wat met LSD en analogen weinig zin heeft) zou ALD-52 waarschijnlijk identieke effecten aan LSD produceren.
Klik om te vergroten...

Hier hadden we het laatst nog over en toen had je er geen bron van. Ik kan nergens informatie vinden op basis waarvan je dit zo stellig kunt zeggen, behalve een gerucht dat Tim Scully en Nick Sand hadden verspreid tijdens hun rechtszaak in de VS. Daarbij zeiden ze dat ze het legale ALD-52 hadden gemaakt maar dat dat buiten hun schuld om was geconverteerd tot LSD. De rechtbank trapte daar niet in, en later gaven Scully en Sand ook toe dat hun verdedigende argument helemaal niet klopte.

Ik ben nog altijd heel benieuwd naar een eventuele verdere onderbouwing.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Als ik even nog een stukje verder kijk naar het ALD-52 metabolisme-debacle, dan begint mijn zoektocht bij de Wikipedia-pagina van een acetoxy-group. Daar staat dat bijvoorbeeld alcoholen wel eens voorzien worden van een acetoxygroup als bescherming tegen de functie van de alcoholgroep. Daaronder staan omstandigheden waarin een acetoxygroep gescheiden kan worden van de rest van het molecuul:

For deprotection (regeneration of the alcohol)
  • Aqueous base (pH >9)
  • Aqueous acid (pH <2), may have to be heated
  • Anhydrous base such as sodium methoxide in methanol. Very useful when a methyl ester of a carboxylic acid is also present in the molecule, as it will not hydrolyze it like an aqueous base would. (Same also holds with an ethoxide in ethanol with ethyl esters)
https://en.wikipedia.org/wiki/Acetoxy_group

Nu heeft het bloed een constante pH-waarde tussen de 7,35 en 7,45. Die waarde is heel constant. Verandert het ook maar een klein beetje, dan kan je daar heel ziek van worden. Dus de kans dat ALD-52 uit zichzelf een acetoxygroep verliest in het bloed zou je klein kunnen noemen.
Maar het maagsap kan wel een pH hebben tussen de 1,35 en 3,50. Als je voortborduurt op een aanname over een acetoxygroep aan alcoholen, zou het in bepaalde omstandigheden misschien mogelijk zijn dat een deel van de acetoxygroep op ALD-52 verdwijnt vanwege het zure milieu in de maag. Maar ALD-52 wordt via zegels ook vaak sublinguaal (via de speekselklieren) ingenomen. Dan zou het maagsap dus geen verklaring kunnen zijn voor de overeenkomstige effecten tussen ALD-52 en LSD, tenzij er grote verschillen zouden zijn tussen sublinguale inname en orale inname (en dat lees ik niet terug op fora).

Er zou nog de volgende mogelijkheid zijn dat ALD-52 mogelijk elders in het lichaam afgebroken wordt tot LSD. We hebben in ons lichaam inderdaad een enzym dat acetoxygroepen van moleculen afrukt: SIRT2. Dus misschien breekt dat enzym ALD-52 wel af?
Dat zou natuurlijk kunnen. Maar SIRT2 is een enzym dat energie verbruikt bij de afbraak van acetoxygroepen. Daarbij zou je dan ook verwachten dat het een tijdje duurt om alle ALD-52 af te breken voordat de moleculen actief worden. Dat zou resulteren in een tragere come-up. Maar dat strookt weer niet met de praktijk, aangezien ALD-52 ongeveer even snel begint te werken als LSD.

https://en.wikipedia.org/wiki/Sirtuin_2

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4828201/

Ik vind het dus een heel interessant vraagstuk: hoe werkt het metabolisme van ALS-52 nou eigenlijk? Maar volgens mij is het enige juiste antwoord op dit moment dat we geen idee hebben hoe ALD-52 wordt verwerkt in het menselijk lichaam.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
Roze Olifant zei:
Leuk onderwerp. Ik heb zelf alleen ervaring met ALD-52 wat de LSD-analogen betreft. Vind dit moeilijk te onderscheiden van LSD (d.w.z. ik zou het blind niet kunnen), al heb ik in het geval van LSD voornamelijk ervaring met lage doseringen en in het geval van ALD vooral met hogere doseringen.

Waarin wijken de andere analogen meer af? Welke zijn evt. interessant om te proberen?
Klik om te vergroten...

Ik vergeet er nog twee: PRO-LAD en PARGY-LAD
En misschien nog wel erger: ook LSA vergeten! :astonished::sweatsmile:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Neo-Shulginist zei:
AL-LAD
Ik heb één keer een gemiddelde dosering AL-LAD genomen: 225 mcg. De visuele effecten zou ik 'mild' of zelfs 'saai' willen noemen. Heel weinig kleurversterking en nauwelijks geometrische patronen. De headspace en bodyload leken wel aardig op die van LSD.
Sommige mensen rapporteren in hogere doseringen wel wat meer interessante effecten.
Klik om te vergroten...
Ik ervaarde AL-LAD ook niet als erg kleurrijk. Van wat me er (vaag) van bijstaat, is dat er veel grijze tinten waren met hier en daar wat blauw en groen, maar geen rood. Moet ik er wel bij zeggen dat dit jaren geleden is en ik maar 1 keer AL-LAD heb gebruikt. De patronen echter waren insane complex. Met ogen dicht zag ik ook een soort absurd gedetailleerde 3D objecten die in en uit elk draaiden met overal componenten die weer wat anders deden. Heel andere visuals dan ik gewend ben van LSD/1P-LSD/ALD-52.

Ook moet ik daar nog even bij vermelden dat ik toen wiet nodig had om die trip te kickstarten (ik nam 100 ug AL-LAD en dat wou op zichzelf maar niet op gang komen). Ik weet dat velen standaard wiet gebruiken bij psychedelica en dat soms niet eens vermelden, maar in mijn beleving heeft wiet enorme invloed op een trip, dus ik heb nu niet een goed clean beeld van wat AL-LAD doet. Ik wist wel zeker dat de AL-LAD iets deed, want ik heb nog nooit zulke dingen gezien op wiet alleen. :wink:
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#19
Buu zei:
Wat ik me af vroeg. Is het zo dat er op de LSD een ander molocuul (als ik dit goed zeg) wordt geplakt (die er vervolgens afvalt waardoor het omzet naar LSD) zodat het een 1p/2p-lsd etc wordt?
Klik om te vergroten...
ALD-52 is LSD met een acetylgroep er aan geplakt en 1P-LSD is LSD met een propylgroep er aan vast geplakt. 2P-LSD bestaat naar mijn weten niet.
Buu zei:
Dus of de lui die RC's maken eerst LSD synthetiseren, en dan vervolgens er wat aan toe voegen? Of zou het synthese proces geheel anders zijn dan regulieren LSD.
Klik om te vergroten...
Het was lange tijd zo dat de enige bekende manier om elk LSD analoog dan ook the synthetiseren (ETH-LAD, AL-LAD, 1P-LSD, ALD-52) enkel mogelijk was door eerst LSD te synthetiseren. 1,5 á 2 jaar geleden ergens is er een aankondiging geweest van * piep, naam vendor * dat er een manier was gevonden om 1P-LSD te synthetiseren zonder LSD als precursor in het syntheseproces. Vanwege legale redenen wordt dit als een grote mijlpaal gezien aangezien LSD een wereldwijd verboden substantie is.

Hierop volgde ook de mededeling waarin in ieder geval gezegd werd dat de productie van ALD-52, ETH-LAD en AL-LAD gestopt werd/is vanwege deze legale reden, namelijk dat ze nog altijd LSD als precursor nodig hebben om deze te kunnen produceren.
Mindless zei:
Bij beide wordt gespeculeerd dat ze na inname in het lichaam worden omgezet in lsd (pro-drugs voor lsd dus).
Klik om te vergroten...
Klopt, dat is wat sommige mensen geloven.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jmths zei:
Klopt, dat is wat sommige mensen geloven.
Klik om te vergroten...
Jij denkt van niet?

Interessant trouwens, ald-52 wordt dus niet meer geproduceerd. Ik heb nog liggen, maar voortaan dus maar 1p-lsd halen. Ach, ik merk weinig verschil.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."